Sziasztok!
Először is szerintem nem értékhatár függő a korrekt hozzáállás. Van akinek a 70 ezer forintos készülék megszerzése nagyobb erőfeszítésébe kerül mint másnak a 700-as. De ha a 700-as kategóriában így állnak a vevőkhöz az talán jobban bicskanyitogató. Ha megnézünk valamilyen más prémium azaz drága terméket autót vagy mást ha nem foglalkozik a vevővel felkopik az álla. Akkor itt a Svarowskinak miért nem kopik fel?
Ez a Svarowski Z6 probléma sajnos nagyon sokszor előfordul, vagy más. Leszakadó irányzójel, párásodás, illetve nem lehet belőni őket. Ezeket mondták a boltosok amikor tavasszal távcsöveket kerestem. Ettől függetlenül komolyan gondolkodtam egy Z6-ban. Aztán elolvastam a garancia feltételeiket-a neten elérhető- amin kiakadtam. Nem azzal van baj ha egy nagyértékű készülék meghibásodik, hanem azzal ha a vásárlás után lesz....k a vevő fejét. Először is az elektronikára 2 év!!! garanciát vállalnak. Ami a Z6i esetében különösen felháborító, hiszen a nagyobb látómezőt is elektronikusan csinálják. Közben mindenhol 10 év általános garanciát hírdetnek. Ergo ez átverés. Aztán ha elolvassátok a garancia feltételeket, egyértelműen kiderül mindent majd ők eldöntenek mi is tartozik ebbe és milyen feltételekkel. Te semmit nem tehetsz a döntés ellen csak fizess, fogd be a szád. Ezek miatt is döntöttem más prémium mellett. Ez két hónapja történt.
Aztán jött az eset ami miatt egyáltalán írok. Az őzezőmre vettem egy S&B Zenith 3-12x50-es távcsövet. Belövés után egy őzet, két rókát, egy borzot és két süldőt sikerült lőni 50-150 méter közötti távon. Minden lövés ott volt ahova szántam. Aztán a múlthéten üzekedésre lekötöttem két bakot Szatmárcsekén. Hajnalban egy öreg bakra leadtam három lövést és teljesen tanácstalanul álltam mert mindegyik a bak mögött csapódott a földbe. Tudtam baj van, mert nem volt messzebb 60 méternél. Még akkor tettünk ellenőrző lövéseket egy körbálára kihelyezett célra. Ekkor kiderült amit nem nagyon tartottam elképzelhetőnek és mégis. Minden lövésnél kb 10 centire jobbra ment a lövés az előzőhöz képest az ötödik már nem érte a bálát sem. Elindultam haza, hívtam a forgalmazót. Másnap pénteken csomagküldővel elküldtem a csövet a S&B képviselőjének. Kedden elismerték a hibát elnézést kértek, elmondták kiküldik Németországba ez és ez fog vele történni és egy hét múlva jön vissza és megkérdezték ez megfelel e így!!!
Mindez történt Magyarországon. Tehát így is lehet...
Vadászüdvözlettel
Labs Land
Hát igen, ez az utobbi az elvárható megoldás, főleg egy prémium tekintetében.
Hát az évet már nem tudom, de rég , talán 10 éve is volt mikor egy S-B -nél megszünt a lövésállóság, simán elismerték, elnézést kértek megoldották a gondot.
Zeiss-nél már több a lövésállósági hiba és a cég hozzáállása hasonló a Swar.hoz, de ebbe a körbe sorolnám a Kahlest is, mert annál meg ez az újfajta memorizált szálkeresztvilágító egység hibásodik meg.
Z6i, és a Kahles is már-már túlkomplikálja és versengenek, ezért jönnek elő a hibajelenségek.
Hogy előjönnek, az még hagyján, de nem akarják elismerni, és a Magyart simán hülyének nézik.
Swarovski garancia meg tényleg egy olyan összeállítás, ami nekik jó, de sekni másnak.
Érdemes elolvasni.
Inkább beszúrom :
Garancia HU
Az Ön által vásárolt Swarovski termék egy csúcsmino˝ ségu˝
m˝uszer, melyre a világ minden táján garanciát vállalunk. Ennek
ido˝ tartama a céltávcso˝ esetén 10, az irányzékvilágítás esetén
pedig 2 év. A garancia feltételei a következo˝ k:
Anyag- és/vagy gyártáshiba esetén a garancia teljes ido˝ tartama
alatt átvállaljuk az anyagköltségeket, miközben fenntartjuk
magunknak a jogot, hogy egyéni döntésünk alapján a mu˝ szert,
vagy annak meghibásodott részét megjavítsuk vagy kicseréljük.
Az elso˝ öt év alatt a javítás munkadíját is fi zetjük.
A garancia nem korlátozza a törvényileg elo˝ írt szavatossági
kötelezettséget.
A terméklista változása esetén fenntartjuk magunknak a
jogot, hogy a hibás mıszert megjavítsuk vagy azonos értéku˝ re
kicseréljük.
A garancia érvényét veszti, ha a mu˝ szert egy általunk hivatalosan
el nem ismert szervizben javítják, és ha a hiba nem
rendeltetésszeru˝ használatból ered. Ugyancsak nem érvényes
a garancia a mu˝ szer hibájából eredo˝ közvetlen vagy közvetett
károkra. A garancia nem vonatkozik továbbá azon kiegészíto˝ kre,
melyek természetes kopásnak vannak kitéve, úgy mint a szemkagylók,
hordszíjak, tartók, távcso˝ házak, stb.
A garancia csak abban az esetben érvényes, ha ezt a garancialevelet/
jótállási jegyet a kereskedo˝ szakszeru˝ en dátummal,
pecséttel és aláírással látja el.
Garanciális esetben, továbbá szerviz- és/vagy javítómunka
esetén ezzel a garancialevéllel/jótállási jeggyel együtt adja át a
mu˝ szert Swarovski Optik kereskedo˝ jének vagy küldje el közvetlen
a címünkre a mi költségünkre. Azon mu˝ szereket, melyekhez
nincs mellékelve ez a garancialevél/jótállási jegy, térítés ellenében
javítjuk. A biztosítást is magában foglaló visszaszállítás (a szállítás
módját mi választjuk meg) költségeit garanciális javítás esetén
mi vállaljuk, egyéb esetekben a fogyasztóra hárul. Külföldre való
szállítás esetén az esetleges külföldi vám, illetve adó a címzettet
terheli.
Ezt a garanciát a Swarovski Optik Rt., Absam, Ausztria adja. Így
joghatóságilag Innsbruckhoz tartozik, ahol az osztrák törvények
érvényesek.
Amennyiben az egyes országokban (törvényileg vagy önként)
más garancia/jótállás érvényes, akkor ezt a mindenkori forgalmazónak,
illetve kereskedo˝ nek kell teljesítenie. Swarovski Optik Rt.,
Absam, Ausztria csak abban az esetben avatkozhat közbe, ha ez
törvényileg elo˝ írt kötelessége.