Nekem, de több ismerősömnek is Steyr puskája van, eredeti szerelékkel. Soha a legkisebb hiba sem fordult elő. Hozzáértő fegyvermester szerelje fel, és nem lesz a legkisebb gond sem. Én az enyém 1991 nyara óta használom, és minden tökéletes rajta. Pedig sok lövés ment ki a puskából, használva volt rendesen. Sem a távcső, (Swarovski) sem a szerelék soha nem hibásodott meg. Az évi pár disznóhajtásnál a távcsövet leveszem, de mindig pontosan a helyére kattan vissza 22 év után is. Ugyanezt tudom mondani az ismeretségi körben lévő hasonló fegyverrel rendelkező társaim Steyr puskáiról is. Persze, ha nem kellő gonddal szerelik, vagy nem igazán hozzáértő teszi, akkor lehetnek gondok. EZ BÁRMILYEN szerelékkel előfordulhat. CSAK az ilyen esetekben NEM a felhasznált anyagban van a hiba, hanem a "fegyvermester" (???) munkájában.
Üdv: Regius
Nem erről van szó, és nem a szakember munkájáról, ha nem arról, hogy a Steyr szerelék esetében is van mikor gyárilag hiányzik a megcsúszásgátló bordázat, recézet a gyűrűk belső felületéről.
Ezért csak nem a fegyverjavító a hibás, mint ahogy az EAW belsősínes esetében sem, mikor ott is hiányzik.
Ezt a hiányosságot tessék úgy értelmezni, hogy az egyiken van, a másikon meg nincs.
Ezért sem a fegyverjavító okolható.
100 ezer Ft-os szerelék esetében joggal elvárhatja a tulajdonos és a fegyverjavító, hogy ezért az összegért legyen rajta az ami szakmailag kell, hogy legyen.
Az meg, hogy sima csavaros még mindig a Steyr bilincsrögzítése, csak annyit jelent, hogy kellene a korral haladni, mint más gyártó is teszi jogosan.
Most szereltem tegnap egy Steyr szereléket fel a fegyverre és minő meglepi a hátsó rögzítése nem azonos a régi céltávcsőnél megtalálhatóval.
Már ránézésre is mások a karok, de a száma is más.
Miért ?
Változtattak kicsit, csak nem vették figyelembe, hogy van aki két céltávcsövet szeretne használni, és hiába veszi meg a két új felsőt, ha annak csak az első része kompatibilis (polírozással) a talpazattal, a hátsó nem.
Meg lehet oldani, mert meg lehet, de 312 eurós összegért már stimmeljen az. ( csak 1 pár 30mm-es felső bilincs ennyi Ausztriába)
És akkor azt meg sem említem, hogy a Steyr szerelék nem rendelkezik után állítási, beszabályozási lehetőséggel, tehát kopás esetén lehet nagyokat nyelni.
Ezzel szemben az EAW gondolt erre a lehetőségre is, és mind az első zsámoly, mint a hátsó rögíztés kopásnak megfelelően utánszabályozható.
Akkor melyik és a logikus, átgondolt ?
Persze, az a jó, amit 2x kell megvenni.