Ha nem működik "nálunk" az csak azért lehet, mert vannak olyan emberek, akik eleve kételkednek mindenben, ami érték!
Szerintem Zeiss, Kahles S&B lesz 30 év múlva, delta nem, főleg, hogy ez csak egy "kereskedelmi név"! Érdekes, hogy a NIKON is gyártat Fülöp szigeteken, de Ő rá meri íratni a nevét! Ja, Ő is 30 év garit vállal a filippino termékre, a delta nem, miért???
Mert sok olyan forgalmazó van, aki a Deltát forgalmazza, de már nem 5 évet, ha nem 10 évet ad.
Miért ?
Csupán reklámfogás, semmi más értelme nincs.
Legyen 5 év, de az megfogható, elérhető.
Cégek alakulnak, majd megszűnnek, főleg a forgalmazó cégek, és egy hangzatos 10-20-30 és életreszóló igérvény nagyon csábító.
De kérdem, mi van ha jogutód nélkül egy forgalmazó megszűnik, és igért 10 évet, mikor a gyár, csak 5 évet ad ?
Semmi, futhat a másik 5 év után.
Alakítok egy céget, bevásárolok, kérek egy cégnevet a termékre, majd 30 év garanciát ígérek, de 2-3 év múlva mikor már jól eladtam a terméket és megszedtem magam, jogutód nélkül megszüntettem a céget.
Ma, ez a módi, tessék csak körbenézni.
Nem véletlen, hogy az ismert prémiumgyártók is visszafogták a garancia ídőt, mert emberi ésszel felfogva, azt nem lehet teljesíteni.
20-30 évig raktározni minden akkor legyártott optikai és mechanikai alkatrész, kollimátort, leírást, stb. stb, na ezt nem vállalja fel normális cég.
Sokan szeretnek nagyokat álmodni, de azt is tudni kell, hogy sokan nem ismerik a gyártók termékre adott garancia fogalmát, részletezve.
Mert ha ismernék, akkor látnák, hogy azért nem egészen az van, hogy cserélünk, javítunk térítés nélkül.
Igen is sok esetben megragadnak minden lehetőséget, csak,hogy ne kelljen ingyen, sőt olyan egyértelmű hibákért melyért a kezelő nem felellős komoly javítsi összegeket számolnak fel.
Kérdem én, egy céltávcső lövésállósági avagy párásodási hibájáért miért kell fizetni ?
Vagy azért, mert a "T" réteg szabályosan lepereg a lencséről ?
Vagy mert belsőleg lepedékes lesz a céltávcső ?
Egy cég ismert (gyártó) részemről, aki a garanciális kérdéseket maradéktalanul és korrekten kezeli.
S-B.
Ha meg nem nevezzük prémiumnak a Deltát, akkor annak forgalmazója a másik dicséretes cég.
Többinél az esetek többségében, húzzák az időt, automatikusan nem cserélnek és a javításért is fizetni kell.
Van kivétel, mert van, de nem jellemző az automatikus ügyintézés, amit az ember elvárna ha 500-700 ezer Ft-ot kiad egy termékre, főleg ha nem is használta, már új állapotában hibás.
Ugye nem kell sorolnom. :
Tehát én azt mondom, hogy legyen normális, emberi ésszel is teljesíthető,és azonnal elérhető, megfogalmazott garancia.