Mennél beljebb(feljebb) hajtod a torziós csavart, annál keményebb lesz a futómű. Egyszer a nagy eszemmel fullra betekertem oszt villámgyorsan szét is tépte az egyik gömbfejet a keresztstabilizátoron...
A karosszériát az alváztól "body lift"-el, magyarul távtartók behelyezésével lehet elemelni, asszem, négy-öt centi még befér , annyit elbírnak a fékcsövek stb.
A fullra felcsavarással azért is alakul ki probléma, mert a felső lengőkar belefeszül a határoló kerek kis gumibakba. Vagyis a rugó még húzható akkor is, amikor már a lengőkarok állása nem változik. A rugózás gyakorlatilag ezért szűnik meg. Ha viszont "csak" addig emeli az ember az autó elejét, amíg a lengőkarok nem feszülnek neki a gumibaknak, akkor még megmarad a barátságos rugózás, hiszen a torziós rúd csavarodásának mértéke nem változik, nem helyeztünk több súlyt az autó elejére, ezért nem is lehet keményebb a rugózás.
A futómű játéka viszont csökken, de valamit-valamiért...
A gond inkább a féltengelycsuklók terhelésének növekedése szerintem.
Ismerősömnek van kasztniemelt Terrano-ja 5 centis emeléssel. Ehhez már a kormánykardántengelyhez kellett pótlás pl. A gond még az, hogy az első lökhárító a vázhoz (is) kapcsolódik, így annak helyzete elcsúszik az emelés után a kasztihoz képest - ha nincs átalakítva - , ami nem túl szép.