Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #7080 Dátum: 2019. Február 08. - 10:47:12 » |
|
Sziasztok,
szívesen venném tanácsaitokat az alábbi kritériumok alapján:
Szeretnék egy megbízható terepjárót hosszú távra ( 8-10év ). Maximum 3.5M Ft vételi áron. Tervezett 10E km futás/ év ( 80% közút és 20% könnyű terep ) Évente pár alkalommal kellene 300km távot menni, amúgy heti 150- 200km-t futna a közeli területen ). Köszönöm, de nem érdekel: Francia vérvonalú; hegyekből érkezett- sóette; Pick-Up; Diesel! Kizárólag benzin üzeműben gondolkodom.
Nézegetem már jó ideje a vasakat. Háááát, mindenképp mélyebbre kell zsebbe nyúlnom a tervezettnél ( 2M Ft ), azt már látom. Hisz ha számolom az ilyenre ráfordított energiát és pénzt, túl leszünk a 3M Ft-n amire már nekem is tetszene.
Rav4; Jimny; Yeti; Niva? Még nem tudom. A döntés semmiképp sem lesz egyszerű és kompromisszum mentes...
Köszönöm!
Offrodos barátaim kritériumai a valódi terepjáróval ! Első hátsó híd . Felezőváltó differenciál zárral . Emelt hasmagasság . Csörlő . Diesel és zárójelben V6 Amiket felsorolsz azok közül talán a Jimny ha elférsz benne akkor is kompromisszumokkal . Amiket felsorolsz azok közül a többi nem igazi terepjáró . ( Az én Dusterem és CR-V -m se ) Szóval eléggé behatároltad már azzal is hogy Diesel nem lehet . A Nívát azért nem ajánlom mert abból egyszerre két darab kell . 50% szerviz 50% használat . ( Ha tippet adhatok esetleg Mitsubishi Pajero Pinnin, super selekt váltóval . Wagon 2000 -es vagy rövid .)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
nagysas
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 4147
TSP
|
|
« Új üzenet #7081 Dátum: 2019. Február 08. - 11:18:41 » |
|
Offrodos barátaim kritériumai a valódi terepjáróval ! Első hátsó híd . Felezőváltó differenciál zárral . Emelt hasmagasság . Csörlő . Diesel és zárójelben V6 Amiket felsorolsz azok közül talán a Jimny ha elférsz benne akkor is kompromisszumokkal . Amiket felsorolsz azok közül a többi nem igazi terepjáró . ( Az én Dusterem és CR-V -m se ) Szóval eléggé behatároltad már azzal is hogy Diesel nem lehet . A Nívát azért nem ajánlom mert abból egyszerre két darab kell . 50% szerviz 50% használat . ( Ha tippet adhatok esetleg Mitsubishi Pajero Pinnin, super selekt váltóval . Wagon 2000 -es vagy rövid .) És tényleg, ennyiből Pajo Pinin. : Kérdés, hogy az a 20% mennyire könnyű terep, vagy mennyire sem. Ha tényleg könnyű, akkor nem kell a terepjárót túlspilázni, kell egy vonóhorogra szerelhető talicska - - oszt olyan vasat vehetsz, amilyen jól esik, akár még a személykocsi is elég.
|
|
|
Naplózva
|
Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!! 在我赤裸的身上牺牲一只山羊
|
|
|
Horrido
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 7953
Generalbakter
|
|
« Új üzenet #7082 Dátum: 2019. Február 08. - 11:36:48 » |
|
Nem vagy egy egyszerű gyerek... Kizárod a valódi terepjárók nagy részét aztán olyasmiben gondolkodsz, hogy rav4 meg yeti... Esetleg egy jófajta Range Rover Sport, 4,2-es V8 kompresszor..... Lenne is egy megkímélt, szép vadásztöld színben...
|
|
|
Naplózva
|
A jó vasutasnak még a hetedik szomszédja is hülye...
|
|
|
oceanwave
|
|
« Új üzenet #7083 Dátum: 2019. Február 08. - 11:40:05 » |
|
És tényleg, ennyiből Pajo Pinin. : Kérdés, hogy az a 20% mennyire könnyű terep, vagy mennyire sem. Ha tényleg könnyű, akkor nem kell a terepjárót túlspilázni, kell egy vonóhorogra szerelhető talicska - - oszt olyan vasat vehetsz, amilyen jól esik, akár még a személykocsi is elég. Ezt láttam én is, de ez már nagyon a vicc kategória.
|
|
|
Naplózva
|
„Hallgass meg engem, édes jó Istenem! Lám odaadtad angyaltársaimnak a jóságot, meg a szeretetet meg a békességet, de ők bizony nem érnek velök semmit, amíg az emberek szíve zárva marad. Add nekem az erdőket, és én majd megnyitom velök az emberek szívét!”
|
|
|
|
oceanwave
|
|
« Új üzenet #7085 Dátum: 2019. Február 08. - 12:11:19 » |
|
Nyilván a Micsu terepjáróbb, mint a RAV4. De az általa említett célra szerintem a RAV4 jobb megoldás. Nagyobb, kényelmesebb, abban a 20 százalékban meg bőven kiszolgálja terepen is.
|
|
|
Naplózva
|
„Hallgass meg engem, édes jó Istenem! Lám odaadtad angyaltársaimnak a jóságot, meg a szeretetet meg a békességet, de ők bizony nem érnek velök semmit, amíg az emberek szíve zárva marad. Add nekem az erdőket, és én majd megnyitom velök az emberek szívét!”
|
|
|
Embandy
|
|
« Új üzenet #7086 Dátum: 2019. Február 08. - 12:11:47 » |
|
,,, nagyon köszi a válaszokat! Pajero Pinin osztrák rokonoktól, 3ajtós, 1.8GDI Super Select váltóval már volt, és ha lenne korrózió mentes most is olyat vennék. Az én "terep- felhasználási" igényeimet szinte hátsó kerék hajtással megoldotta. Grand Vitara, magyarországi, a legutolsó GV I-k egyike, 5ajtós, az örök Peugeot 2.0HDI most van,... befecskendezők cseréjével indított, majd kisebb nagyobb motor tartozék javításokkal,,,most pedig folyamatban lévő motor felújításnál vagyunk.. Bőven megfelelt volna a céljaimnak, de a 4év/ 40E km alatt megbízhatatlan volt! Terepi képessége abszolút rendben van, párszor volt már összkerékbe kapcsolva. Több esélyt viszont nem adok neki. Boldogítsa majd a felújított/ fúrt, garanciális motorjával a leendő gazdáját... Első sorban ezért zártam ki a diesel gépeket a sorból. Másodjára pedig a felhasználás jellege miatt.
|
|
|
Naplózva
|
"Nedves, földszagú, ibolyás hazai erdő, takarodót fújó feketerigó, rekedten dürgő fácánkakas, estcsillag alatt korrogva szálló szalonka, de megörülnék nektek! Szalonka nélküli Március, pótolhatatlan mulasztás a vadász életében."
|
|
|
Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #7087 Dátum: 2019. Február 08. - 12:25:20 » |
|
,,, nagyon köszi a válaszokat! Pajero Pinin osztrák rokonoktól, 3ajtós, 1.8GDI Super Select váltóval már volt, és ha lenne korrózió mentes most is olyat vennék. Az én "terep- felhasználási" igényeimet szinte hátsó kerék hajtással megoldotta. Grand Vitara, magyarországi, a legutolsó GV I-k egyike, 5ajtós, az örök Peugeot 2.0HDI most van,... befecskendezők cseréjével indított, majd kisebb nagyobb motor tartozék javításokkal,,,most pedig folyamatban lévő motor felújításnál vagyunk.. Bőven megfelelt volna a céljaimnak, de a 4év/ 40E km alatt megbízhatatlan volt! Terepi képessége abszolút rendben van, párszor volt már összkerékbe kapcsolva. Több esélyt viszont nem adok neki. Boldogítsa majd a felújított/ fúrt, garanciális motorjával a leendő gazdáját... Első sorban ezért zártam ki a diesel gépeket a sorból. Másodjára pedig a felhasználás jellege miatt. Egyetértek ! Nekem is a GV teljes kizárásában közrejátszott egy vadásztársam tapasztalata - pedig Ő vadi újat vett aztán 3 év után - motor kuka . Ő mondta hogy NEEEEEEE !!!!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hahnbarna
|
|
« Új üzenet #7088 Dátum: 2019. Február 08. - 13:24:02 » |
|
Ha a Vitara hátsó hajtással elég volt, akkor kb. elég egy suv is. Rav 4, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan X-trail...? Suzuki GV2? Van bőven benzinesben is.
|
|
|
Naplózva
|
Üdv, Barna
|
|
|
S.Zoli
|
|
« Új üzenet #7089 Dátum: 2019. Február 09. - 14:53:59 » |
|
,,, nagyon köszi a válaszokat! Pajero Pinin osztrák rokonoktól, 3ajtós, 1.8GDI Super Select váltóval már volt, és ha lenne korrózió mentes most is olyat vennék. Az én "terep- felhasználási" igényeimet szinte hátsó kerék hajtással megoldotta. Grand Vitara, magyarországi, a legutolsó GV I-k egyike, 5ajtós, az örök Peugeot 2.0HDI most van,... befecskendezők cseréjével indított, majd kisebb nagyobb motor tartozék javításokkal,,,most pedig folyamatban lévő motor felújításnál vagyunk.. Bőven megfelelt volna a céljaimnak, de a 4év/ 40E km alatt megbízhatatlan volt! Terepi képessége abszolút rendben van, párszor volt már összkerékbe kapcsolva. Több esélyt viszont nem adok neki. Boldogítsa majd a felújított/ fúrt, garanciális motorjával a leendő gazdáját... Első sorban ezért zártam ki a diesel gépeket a sorból. Másodjára pedig a felhasználás jellege miatt. Szia, 3m körül már kapsz egykezes, tiszta előéletű Suzuki GV-t 2.0 vagy 2.4 benzinest, a maradék 500e-ből pedig 4 rendes gumi, meg egy szervíz is kijön. Később egy alváz-üreg védelem, kiegészítő lámpák, stb még egy kis pénz, viszont lesz egy jó alkatrész és szervíz ellátottságú autód. A Mitsu Pinin köszönő viszonyban sincs a Pajeroval- nincs még rendes szervíze se... A RAV4 és a Nissan x Trail is jó autók, de egy jól felszerelt GV a “bőr”😂 űléseivel praktikusabb vadászni... Nekem volt 2.4-es, megemelve (Iron Man), Cooper STT gumikkal (szerintem neked praktikusabb lenne az ST Maxx) hibátlan volt évekig. A Peugeot és Renault dízeles vadásztársak hülyéztek a nagy fogyasztás miatt, aztán ahogyan jöttek nekik a gondok elhallgattak😂😂😂
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2019. Február 09. - 14:59:24 írta Boar »
|
Naplózva
|
🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #7090 Dátum: 2019. Február 10. - 08:36:27 » |
|
Sziasztok,
szívesen venném tanácsaitokat az alábbi kritériumok alapján:
Szeretnék egy megbízható terepjárót hosszú távra ( 8-10év ). Maximum 3.5M Ft vételi áron. Tervezett 10E km futás/ év ( 80% közút és 20% könnyű terep ) Évente pár alkalommal kellene 300km távot menni, amúgy heti 150- 200km-t futna a közeli területen ). Köszönöm, de nem érdekel: Francia vérvonalú; hegyekből érkezett- sóette; Pick-Up; Diesel! Kizárólag benzin üzeműben gondolkodom.
Nézegetem már jó ideje a vasakat. Háááát, mindenképp mélyebbre kell zsebbe nyúlnom a tervezettnél ( 2M Ft ), azt már látom. Hisz ha számolom az ilyenre ráfordított energiát és pénzt, túl leszünk a 3M Ft-n amire már nekem is tetszene.
Rav4; Jimny; Yeti; Niva? Még nem tudom. A döntés semmiképp sem lesz egyszerű és kompromisszum mentes...
Köszönöm!
Én azt hiszem tudom hol ér véget az a 300km. Ha ott sár van akkor az nem vicces, sokszor a rendes terepjáró is kevés. De akkor úgyis kivisz a V.Imi
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Embandy
|
|
« Új üzenet #7091 Dátum: 2019. Február 10. - 18:54:09 » |
|
,,ismételten köszönöm Nektek tanácsaitokat és az útba igazítást Lesz még időm bőven gondolkodni, amíg elkészül és önjáró lesz ismét a "rettenet"! Aztán majd csak sikerül bele nyúlni valami megbízhatóbb vasba . @S.Zoli & hahnbarna: köszi a tippet, meglehet, hogy a GV II lesz a kiválasztott. @Harka Csaba: tudsz mindent,,, @Horrido: köszönöm, de túl nagy vas lenne az nekem . Ha ekkorában gondolkodnék, beérném ám egy Touareg-l is
|
|
|
Naplózva
|
"Nedves, földszagú, ibolyás hazai erdő, takarodót fújó feketerigó, rekedten dürgő fácánkakas, estcsillag alatt korrogva szálló szalonka, de megörülnék nektek! Szalonka nélküli Március, pótolhatatlan mulasztás a vadász életében."
|
|
|
oceanwave
|
|
« Új üzenet #7092 Dátum: 2019. Február 12. - 10:37:51 » |
|
A Hondához még annyit hozzáfűznék, hogy hosszútávon eddig sajnos nem tudtam kipróbálni, csak városban, kifejezetten rövid távokon és terepen használtam. 9,5 L volt a fogyasztása.
|
|
|
Naplózva
|
„Hallgass meg engem, édes jó Istenem! Lám odaadtad angyaltársaimnak a jóságot, meg a szeretetet meg a békességet, de ők bizony nem érnek velök semmit, amíg az emberek szíve zárva marad. Add nekem az erdőket, és én majd megnyitom velök az emberek szívét!”
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #7093 Dátum: 2019. Február 13. - 02:01:33 » |
|
TRD Off Road- Rav4. : Nem, nincs haspancel, csupan kozmetikai alakitasok. A lanyom ha meglatja becsereli az ovet marcsak a fekete felnik vegett...
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
S.Zoli
|
|
« Új üzenet #7094 Dátum: 2019. Február 13. - 21:06:17 » |
|
TRD Off Road- Rav4. : Nem, nincs haspancel, csupan kozmetikai alakitasok. A lanyom ha meglatja becsereli az ovet marcsak a fekete felnik vegett... Szia Márk, láttam egy videot is róla, jópofa lett👍 Egy idősebb vadásztárs beragadt az új 4 kerekes Vitarajaval, kihúztuk, majd felhasalt egy nem túl kemény felázott terepen, ebből kiindulva a RAV4 se lesz soha terepjáró😂 2 hete meg egy osztrák törzsvendég a caeausescu bosszújával egy dusterral bele esett egy halas tóba, mert visszacsúszott a sárban. Szerintem még a TRD is inkább diszkóba való, de oda nagyon dögös👍
|
|
|
Naplózva
|
🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
|
|
|
|