És egy kis szakmai...
Sokszor felmerült, hogy a Terrano/Patrol 3.0Di (ZD30****) erőforrása sajnos szériahibásnak tűnik, és az olajzása nem teszi lehetővé a sok százezres futást (hozzáteszem, a tapasztalatok szerint a régi 2.8 Patrol is öreg korára súlyos hengerfejgondokkal küzd - és bár nyilván fiatal korban elnyűhetetlennek bizonyult, mégsem tud annyit, mint mondjuk a 2.7 TDi - ez a hosszú hengerfejes autók átka).
Ez azért "probléma" mert a 3 literes erőforrás versenyszerű felhasználásra is lehetővé tenné az autót az erejénél fogva, tehát nem kéne átalakítgatni a motort, ami vagy jól sikerül, vagy nem, hiszen a "dízeltuninghoz mindenki ért"...
Ezeknél beszélgetéseknél már sokszor felmerült, hogy ez egy Renault motor, hiszen minden Nissan hiba természetesen Renault alkatrész hibája... Találtam egy egykori sajtóközleményt, mely leírja, lényegében a Nissan-Renault megállapodás keretein belül a VQ35 mellett a ZD30-a erőforrásból is a Nissan szállított a Renault számára (!) de a Renault a kifejlesztésben nem vett részt. Tehát a 3.0Di nem Renault, hanem Nissan.
Wiki néni szerint:
The Mistral had 2.4 petrol KA24E and 2.7 TD turbodiesels at its launch in 1993; from 1996 the petrol engine became injected and the diesel intercooled, with 2.4i and 2.7 TDi replacing the previous models. From 1999 until 2006 a 3.0 TDi DOHC, direct injected, turbodiesel intercooled engine was produced, using a version of the Nissan ZD engine, the ZD30DDTi, that also mounts the bigger and heavier Nissan Patrol.
In the Mistral/Terrano, the 3.0 TDi engine provides much more power and fuel efficiency than the 2.7 TD engines.