Oldalak: 1 ... 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 [446] 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 791947 alkalommal)
táborilelkész
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3506



« Új üzenet #6675 Dátum: 2018. Október 19. - 09:39:38 »

Feri te is mult idobe beszelsz " merevhidasok voltak " sajnos ...hat igen azok voltak. En a jelenrol beszelek
Jelenleg az alap Wrangler gyarilag ket merevhiddal jon es egy difizarral. Milyen mostani japan terepjaro  jon jelenleg igy Europaba vagy meg itt is Amerikaba? Semmilyen. Az elol hatul merevhidas autoknak mar vege sajnos, mar csak a Jeep maradt merevhidakkal (tudom meg a GWagen ) nem tudom ok is meg meddig (Jovore vagy utana jon a Ford Bronco allitolag merevhidas lesz elol hatul)
Hogy miert nem nepszeruek Afrikaba: hat a regi 3 ajtos Jeepek a TJ YJ ezelott tul kicsi volt minden overland, safari tipusu felhasznalasra. Meg itt sosem volt nepszeru a dizel, oda meg az kellett. A Samuraiok sem eppen Safari autok. Ezek eleg mar eleg jo okok szerintem.
Meg foldrajzi, praktikai tenyezok is befolyasoltak feltetelezem, a Pajerot, Patrolt mindenutt raktak ossze Azsiaba meg azt hiszem Europaba is anno. Amerika kicsit arrebb van.
Igen a regi japan terepjarok jok voltak nem is vitatom nekem is volt 4 darab pontosan (3Toyota 4Runner, es egy Nissan Pathfinder) semmi panaszom rajuk, megbizhatoak jok voltak de a merevhidas Jeep Rubicon jobb terepen azt latom, aszfalton a japanok jobbak voltak  nem ugraltak annyira, nem volt olyan kemeny a "ride" a fuggetlen elso felfuggesztes vegett.
Itt nem mondhatni dragaknak a regi a Pajerokat (itt Montero a nevuk) ezer es 4 ezer dollar kozt mozog egy oskovulet 2004-2006 evjaratu. Ezen van 190 ezer km.




https://sandlander.hu/auto/uj-auto

Hát például ezek. Igazán kemény felhasználási területeken ( Afrika, Ázsia, Ausztrália) szinte semmi mást nem látsz, mint Toyotát. Emelem
Naplózva

Engedd Uram,hogy tisztán lőjek, tisztán öljek és,ha nem lőnék tisztán, engedd Uram,hogy tisztán hibázzak.
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #6676 Dátum: 2018. Október 19. - 10:13:38 »

https://sandlander.hu/auto/uj-auto

Hát például ezek. Igazán kemény felhasználási területeken ( Afrika, Ázsia, Ausztrália) szinte semmi mást nem látsz, mint Toyotát. Emelem

A beszed arrol szolt hogy milyen UJ auto jon manapsag ket merevhiddal es difizaakkall, mert ezek az autak mar kihalo felben vannak.
A linkeden csak a felso 4 Land Cruiser merevhidas, es azok nem ujak.  A tobbi nem elul hatul merevhidas. Na meg hiaba gyartanak Land Cruiser 70 merevhidast ha csak Ausztraliaba, Del Afrikaba stb. lehet beiratni. Mit erunk mi azzal ? Amugy Kanadaba USA ba nincs kemeny felhasznalasi terulet? Tolem Alaska pl. 4500 km  eleg kemeny ut telen - 40 fokba es LC70 nelkul is elvagyunk....Mosolyog....
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #6677 Dátum: 2018. Október 19. - 10:54:31 »

Azt mondják, ahhoz is zárat kell húzni, hogy felhajts vele az útpadkára.  Vigyorog

Persze Pityu!  Vigyorog

Az viszont biztos, hogy a jég, a hó, meg a jeges, fagyott föld egy teljesen más világ. Ebben nekünk viszonylag ritkán van részünk, többnyire a sárral küzdünk.
Sokszor mondtam én is, hogy az MTZ-vel bárhova, bármikor kimegyek.
Hóban, jégben ez nagyon nem igaz.
A traktorkerék, ha nem tud belenyomódni a minta a talajba a legtehetetlenebb dolog a világon. Ott is elpörög, ahol (kis túlzással) a Suzuki Swifttel, téli gumival elmegyek. A fagyott földből is képes három perc alatt jégpályát csinálni, aztán vége.
Szóval a mi tapasztalataink nem igazán mérvadóak kanadai körülményekre.

Egyébként a G-ről annyit, hogy a legjobb terepjáró, amit eddig használtam. Igaz, csekély a tapasztalatom, L-200, Niva pár évig, Samurai pár hétig volt nálam, traktorokkal viszont sok éve járom az erdőt.
Két gép van most, amivel még nem akadtam el, nem fordított keresztbe a pótkocsi, az egyik a G, a másik a kis Hittner.
Zalában ( de gondolom Somogyban is) nem csak a sár az ellenfél, hanem az agyagos emelkedő. Olyan partokat képes megmászni a G, amire Mitsuval még nyári aszályban is meggondoltam a felmenetelt.
 
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6678 Dátum: 2018. Október 19. - 11:11:00 »

2017 Toyota 4Runner......



Igen ez felénk valóban ismeretlen, az elődökből volt pár itt is, az gyakorlatilag egy hilux volt. Amit ide feltettél arról azt írják hogy egy szabadidő autó lett, nem értem miért emlegeted folyton a valódi terepjárók között.

http://www.4x4magazin.hu/classic/toyota-4runner-az-suv-evolucio
Naplózva

Jó szelet!
táborilelkész
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3506



« Új üzenet #6679 Dátum: 2018. Október 19. - 11:40:10 »

A beszed arrol szolt hogy milyen UJ auto jon manapsag ket merevhiddal es difizaakkall, mert ezek az autak mar kihalo felben vannak.
A linkeden csak a felso 4 Land Cruiser merevhidas, es azok nem ujak.  A tobbi nem elul hatul merevhidas. Na meg hiaba gyartanak Land Cruiser 70 merevhidast ha csak Ausztraliaba, Del Afrikaba stb. lehet beiratni. Mit erunk mi azzal ? Amugy Kanadaba USA ba nincs kemeny felhasznalasi terulet? Tolem Alaska pl. 4500 km  eleg kemeny ut telen - 40 fokba es LC70 nelkul is elvagyunk....Mosolyog....

https://sandlander.hu/auto/uj-auto/toyota-land-cruiser-j71-v6-40

Ez új.

https://sandlander.hu/auto/uj-auto/toyota-land-cruiser-j76-v6-40

Ez is.

https://sandlander.hu/auto/uj-auto/toyota-land-cruiser-j79-sc-single-cab-v6-40

Ez is.

https://sandlander.hu/auto/uj-auto/toyota-land-cruiser-j79-dc-double-cab-v6-40

Ez is.

Maradjunk abban, hogy NEKED, ODA, az a jó. Nekünk meg ide, ezek is jók.  Wave
Naplózva

Engedd Uram,hogy tisztán lőjek, tisztán öljek és,ha nem lőnék tisztán, engedd Uram,hogy tisztán hibázzak.
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6680 Dátum: 2018. Október 19. - 11:46:22 »

Eloszor is en amikor Jeep Wranglerrol beszelek en nem a kis 3 ajtosrol beszelek hanem az 5 ajtosrol aminek a neve Wrangler Unlimited. Az meg nem kicsi.
A 4Runner SUV  a Toyota terepjaroja es semmi koze a pick upokhoz.   Az FJ Cuiser gyartasat megszuntettek a tavaly maskulonben,  igy csak  a 4Runner maradt mint SUV tipusu terepjaro meg a meg nagyobb hajoik. Ha jol tudom nem is forgalmaztak Mo-n.az FJ Cruisert. Nekem nem kell leirjak hogy mennyi baj van a Wrangler -el, mert nekem volt nem egy es van ( mind 5 ajtosak) es ha gondom lenne veluk nem tartanam,  ennyi. Az arabol boven vehetnek FJ Cruisert vagy 4Runnert, vagy akarmi hasonlot. Csaba koztem es kozted az a kulonbseg hogy en ismerem mindket oldalat az oceannak. Es ne haragudj de latom, hogy te nem vagy otthon ezekbe, meg ha Amerikat utalod az a te bajod, habar ugy latom itt dulod ki..rajtam meg a Jeepeken... :Mosolyog

PS.
Igen terepjarasra jobb az automata, az nem gurul vissza meredek oldalon, helybe valtasnal. Meg nem telik a kuplung meg latyakkal ha mocsarba kell kuplungozz. Ismeros ez neked  egyaltalan....ugy latszik nem.

Gondolom az 5 ajtós szélesebb is... Az fj cruisert valóban nem forgalmazzák itt, de van azért belőle pár darab. Nem népszerű a benzines motor miatt. Közted és köztem az a külömbség, hogy én figyelmesen meghallgatom amit mondasz, te viszont személyeskedsz, véded a vélt igazságodat görcsösen, és azokra a kérdésekre, amikre nem tudod a választ, azokra egyszerűen nem válaszolsz, el nem hangzottaknak tekinted őket. Te azt állítottad, hogy nincs a wrangleren kívűl más terepjáró ami merevhidas és difizáras. Itt mindenki própál meggyőzni arról, hogy  van, kapható, magyarországon is, de te erről tudomást sem veszel, csak tömjénezed itt a wranglert továbbra is, mint a földkerekség egyetlen normális, legeslegjobb, egyedülálló terepjáró autóját. Megbántva sokakat ezzel. Nem utálom amerikát, ( a vadászati kultúrája mondjuk távol áll tőlem) csak emlegeted itt az óceán két partját, (kicsit lesajnálva minket) holott azért itt is van már egy jelentős réteg aki bármilyen terepjárót megengedhet magának, akár flottába is... Szóval le kellene szálni a magas lóról. Nem isszuk annyira a szavaidat mint hiszed. Nem terepeztem Alaszkában, mint ahogy te sem a Dráva árterében. Nem tombolok rajtad meg a jeepeden, komolyan mondtam, hogy használd sokáig egészségben, csak nem szeretem, ha valaki  dogmatikusan  a tények figyelembe hagyása nélkűl ragaszkodik az álláspontjához. Ugyhogy a részemről én be is fejeztem ezt a parttalan vitát.
Ha megbántottalak ne haragudj, fejezzük be ennek így semmi értelme.

Amugy meg a magaslabdát nem ütötted le, hogy a samurai őse a jeep. Wave
Naplózva

Jó szelet!
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16591



« Új üzenet #6681 Dátum: 2018. Október 19. - 14:46:41 »

Megbántva sokakat ezzel.
???
Ezen megbántódni?  Fejvakarás
Mark egy olyan, nem túl jó terepjáróból kifejlesztett rétegmodellt istenít amit a jeep az amerikai nagyfiúknak gyárt jáccós autónak. Merev hidas, persze, mert nem fejlesztenek ahol nem muszáj. Van benne három difizár amit amúgy párezer dollárért bármibe bele lehet tenni amibe kell. Amúgy a hazai jeep tulajok "amerikai uaz"-ként jellemzik a vasat.
Csak az uaz-hoz olcsóbb az alkatrész... Ördög
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11250


Lábonlőtt Akác törzsfőnök


« Új üzenet #6682 Dátum: 2018. Október 19. - 15:24:06 »

Persze Pityu!  Vigyorog
Egyébként a G-ről annyit, hogy a legjobb terepjáró, amit eddig használtam. 
Zalában ( de gondolom Somogyban is) nem csak a sár az ellenfél, hanem az agyagos emelkedő. Olyan partokat képes megmászni a G, amire Mitsuval még nyári aszályban is meggondoltam a felmenetelt.
 
Komolyan be voltam fosikázva, amikor tavaly a nyomvályús úton araszoltál velünk felfelé.Olyan helyen minden városi cirkáló kilehelné a lelkét. Komoly gép. Az a fajta,amelyiknek ha leér a lába,kivisz bárhonnan. Engem meggyőzött. Igen Emelem
Naplózva

„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”

Abigail Van Buren
Stefi
Vendég
« Új üzenet #6683 Dátum: 2018. Október 19. - 15:33:02 »


Csak az uaz-hoz olcsóbb az alkatrész... Ördög

Meg sokkal gyakrabban kell hozzá !    Röhög   ( Mondjuk Jeep -em még nem volt .) Ismerősnek volt Wrangler de az bírta a terepet .
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16591



« Új üzenet #6684 Dátum: 2018. Október 19. - 15:34:43 »

Na meg hiaba gyartanak Land Cruiser 70 merevhidast ha csak Ausztraliaba, Del Afrikaba stb. lehet beiratni. Mit erunk mi azzal ?
A motorja miatt nem lehet "beíratni". A megbízható motor nem teljesíti az idióta környezetvédelmi normákat de ettől az autó még jó. Amúgy van rá megoldás, hogy agyonbasszák szegény motort és megfeleljen az előírásoknak de ehhez a darabszámhoz amit az európai piac felvenne, nem érdemes a toyotának a motort fejlesztgetni.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16591



« Új üzenet #6685 Dátum: 2018. Október 19. - 15:37:02 »

Olyan partokat képes megmászni a G, amire Mitsuval még nyári aszályban is meggondoltam a felmenetelt.
 
Ennek sok oka van de az első az, hogy a mitsudon soha nem láttam normális terepgumit, a G-n viszont igen...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16591



« Új üzenet #6686 Dátum: 2018. Október 19. - 15:38:31 »

Komolyan be voltam fosikázva, amikor tavaly a nyomvályús úton araszoltál velünk felfelé.
Mert olyan kis beszari mocsári gyerek vagy... Okos
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16591



« Új üzenet #6687 Dátum: 2018. Október 19. - 15:44:10 »

Tolem Alaska pl. 4500 km  eleg kemeny ut telen - 40 fokba es LC70 nelkul is elvagyunk....Mosolyog....
Mark,
az sem mindegy, a 4500 kilométeren hány szerviz van, aszfalton mész vagy a bozótban és a szervizben olyan képzett szerelő van aki már látott ilyen autót vagy az aboriginal varázsló fújja a didgeridoot javítás gyanánt...
Egyébként télen a mínusz negyven fokban Te sem mész el Alaszkába, ne frenkizz itt nekünk... Ördög
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6688 Dátum: 2018. Október 19. - 15:59:14 »

Mark,
az sem mindegy, a 4500 kilométeren hány szerviz van, aszfalton mész vagy a bozótban és a szervizben olyan képzett szerelő van aki már látott ilyen autót vagy az aboriginal varázsló fújja a didgeridoot javítás gyanánt...
Egyébként télen a mínusz negyven fokban Te sem mész el Alaszkába, ne frenkizz itt nekünk... Ördög

Ezt már nem akartam leírni mert tényleg lezártam. Azért 4500km -40be téli vadászfelszereléssel, egy Wrangler-be terepgumikkal ez azért kemény....   Fejvakarás Azért az büntetés lehet. Hacsak nem egy LC200-ba űlsz, és húzod magad után traileren. Röhög

Ültem Wranglerbe, jó terepképességei vannak, szó se róla, de közúton azért ezzel lenyomni 4500-at az nem semmi. Garantáltan nem alszol el... Billeg az úton mint varjú a dögön, meg állandóan kormányozni kell.
Naplózva

Jó szelet!
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6689 Dátum: 2018. Október 19. - 16:03:30 »

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/10/17/nem_tudnak_eleg_suzuki_jimnyt_gyartani/
Naplózva

Jó szelet!
Oldalak: 1 ... 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 [446] 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: