Oldalak: 1 ... 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 [442] 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 791929 alkalommal)
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16591



« Új üzenet #6615 Dátum: 2018. Október 15. - 10:13:53 »


Téged e nélkül is !   Röhög

A fogorvoshoz új beteg érkezik. A doki ismerősnek találja. Figyelmesebben megnézi, majd felvidulva mondja:
- Örvendek! Ön volt az a rendőr, aki tegnap megbírságolt a parkolóban ugye?
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
galoscsabus
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #6616 Dátum: 2018. Október 15. - 10:18:42 »

Mindennel el lehet akadni. Ezzel ott, ahonnan már senki nem tud kihúzni... Ördög
Kurvára büszke voltam az emelt, nagy kerekű, pápai nehézterep-mintás gumival felszerelvényezett Samumra....
Aztán amikor azzal is sikerült elmerülni a dágványban, akkor ment a vakarózás, mert végül csak az LKT és annak csörlője segített,
senki más még csak a közelembe sem tudott jönni, hogy segítsen Nyihi
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #6617 Dátum: 2018. Október 15. - 10:52:32 »

Kurvára büszke voltam az emelt, nagy kerekű, pápai nehézterep-mintás gumival felszerelvényezett Samumra....
Aztán amikor azzal is sikerült elmerülni a dágványban, akkor ment a vakarózás, mert végül csak az LKT és annak csörlője segített,
senki más még csak a közelembe sem tudott jönni, hogy segítsen Nyihi
Ezen már alapból rajta van a csörlő,persze kérdés mennyi kötél van hozzá. Nekem továbbra sem szimpatikus ez az "úthenger-széles" gumi,bár lehet hogy a 2+ tonna tömeg ezzel éri el az optimális talajnyomást  Vállat von
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16591



« Új üzenet #6618 Dátum: 2018. Október 15. - 16:43:42 »

Ezen már alapból rajta van a csörlő,persze kérdés mennyi kötél van hozzá.
Az első csörlő egy jó dolog ha az a cél, hogy még jobban belehúzd magad a dágványba...  Ördög
Nekem még nem volt csörlős autóm de amikor kézicsörlőt kellet használnom, általában hátrafelé volt a logikus mentési irány.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #6619 Dátum: 2018. Október 15. - 18:23:25 »

Az első csörlő egy jó dolog ha az a cél, hogy még jobban belehúzd magad a dágványba...  Ördög
Nekem még nem volt csörlős autóm de amikor kézicsörlőt kellet használnom, általában hátrafelé volt a logikus mentési irány.
Ha elég acélos a "pányva" tolni is lehet vele a gépet  Ördög   Stoel
Naplózva
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #6620 Dátum: 2018. Október 15. - 21:18:52 »

Ezen már alapból rajta van a csörlő,persze kérdés mennyi kötél van hozzá. Nekem továbbra sem szimpatikus ez az "úthenger-széles" gumi,bár lehet hogy a 2+ tonna tömeg ezzel éri el az optimális talajnyomást  Vállat von

Izles kerdese is, na meg ki hol es hogyan, mire hasznalja a kocsit. Extrem terepre jok a 35" gumik es nem utolso sorba a kinezetel sokaknak sokat szamit. Nekem tetszednek a Wranglerek 35" -el, de nem hiszem, hogy valtoztatok as enyemen. Nem kellenek annyira  Egy 285-70-17 vagyis egy 33" gumi mindennapi hasznalatra meg  horgaszni vadaszni egy jo kompromisszum szerintem.
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #6621 Dátum: 2018. Október 16. - 05:55:58 »

Egy 285-70-17 vagyis egy 33" gumi mindennapi hasznalatra meg  horgaszni vadaszni egy jo kompromisszum szerintem.
Én már a 235 széleset is sokallom,vadászatra leginkább (és maximum) a 7.50/16" defenderes méretet tudom elképzelni. De nem akarok vitát generálni,ezt más sokszor és sok helyen lejátszottuk.  Wave
Naplózva
Stefi
Vendég
« Új üzenet #6622 Dátum: 2018. Október 16. - 09:11:19 »

Az első csörlő egy jó dolog ha az a cél, hogy még jobban belehúzd magad a dágványba...  Ördög
Nekem még nem volt csörlős autóm de amikor kézicsörlőt kellet használnom, általában hátrafelé volt a logikus mentési irány.

Az hogy merre csinálod az önmentést sok mindentől függ !  Azért a legtöbb csörlőt elöl helyezik el vagy ha olyan akkor választhat a delikvens . A legendás terepjáró képességű Gaz 66 is el tud akadni de én a környékünkön keresve se találnék olyan helyet ahol elakadna de még a Samu is vett minden ép ésszel kiválasztott akadályt . Az alábbi esetekben előre menekültünk mert más irány nem volt és a csörlő is elöl van . ( mondanátok nem véletlenül mert az orosz nem hátrál meg  Röhög  "Nyi sagu názád!" volt a szigorú Sztálini  parancs )   Emelem



Naplózva
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #6623 Dátum: 2018. Október 16. - 19:33:59 »

Én már a 235 széleset is sokallom,vadászatra leginkább (és maximum) a 7.50/16" defenderes méretet tudom elképzelni. De nem akarok vitát generálni,ezt más sokszor és sok helyen lejátszottuk.  Wave
Szia, nekem ugyanolyan gumi (Cooper ST Maxx) van a két állandó összkerekes autómon, 225, illetve 265 R16 méretben. Van külön felnin MT gumim is 285 méretben. Ha kellően erős az autód MT-ben jobb a szélesebb! AT-ben nincsen akkora különbség. Korábban gyengébb autón viszont rossz élményeim voltak a széles MT gumival. Nem csak sárra gondolok, hanem téli közúti használatra is. A kapcsolható összkerék a széles sárgumival télen országúton (nyilván csak hátsó hajtással) valóban életveszélyes volt...  Azóta csak valódi összkerekes autóim vannak, még utcára is.
Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #6624 Dátum: 2018. Október 16. - 20:18:42 »

Szia, nekem ugyanolyan gumi (Cooper ST Maxx) van a két állandó összkerekes autómon, 225, illetve 265 R16 méretben. Van külön felnin MT gumim is 285 méretben. Ha kellően erős az autód MT-ben jobb a szélesebb! AT-ben nincsen akkora különbség. Korábban gyengébb autón viszont rossz élményeim voltak a széles MT gumival. Nem csak sárra gondolok, hanem téli közúti használatra is. A kapcsolható összkerék a széles sárgumival télen országúton (nyilván csak hátsó hajtással) valóban életveszélyes volt...  Azóta csak valódi összkerekes autóim vannak, még utcára is.
Talán nem rossz a példa,és tudom azt is,hogy önmagamon kívül nagyon kevés embert tudok vele meggyőzni:
20 évvel ezelőtt a mg-i Kft-nkhez érkezett egy új Claas Ch-55 gumihevederes traktor,ami -"kellően erős volt"- mert 270-300 LE. Rigol eke vontatásra lett vásárolva,szőlő alá 70-80 cm forgatáshoz (barna erdőtalaj). Gyárilag 25" széles hevederrel szerelve,csak kapart az eke előtt. Garanciában jöttek a magyarországi szervízmérnökök  Fejvakarás aztán együttes véleményük szerint szélesebb "hernyótalp" kell a vas alá. Nagyobb felületen jobban le tudja adni a nyomatékot...Zöldfülűként beszélhettem én nekik talajnyomásról,meg cm2-re eső tömegről,csak legyintettek. 1 hét múlva -azonos körülmények (talajállapot) mellett- meg volt a főpróba a 30"-os hevederrel. A traktor eljárta a monti csárdást,csak sergett-forgott.... Fejvakarás Fejvakarás
Nem volt veszíteni valójuk -és szégyent sem akart vallani a jónevű kereskedőhálózat- berendelték a tengeren túlról a 20"-os hevedert...és láss csodát! Azóta a gép azzal dolgozik,sőt már a második garnitúrát koptatta el belőle.
A vadászautóimon a 175,a 205 és a 235 széleseket próbáltam,de én maradok a keskenynél.
Naplózva
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #6625 Dátum: 2018. Október 16. - 21:09:53 »

Talán nem rossz a példa,és tudom azt is,hogy önmagamon kívül nagyon kevés embert tudok vele meggyőzni:
20 évvel ezelőtt a mg-i Kft-nkhez érkezett egy új Claas Ch-55 gumihevederes traktor,ami -"kellően erős volt"- mert 270-300 LE. Rigol eke vontatásra lett vásárolva,szőlő alá 70-80 cm forgatáshoz (barna erdőtalaj). Gyárilag 25" széles hevederrel szerelve,csak kapart az eke előtt. Garanciában jöttek a magyarországi szervízmérnökök  Fejvakarás aztán együttes véleményük szerint szélesebb "hernyótalp" kell a vas alá. Nagyobb felületen jobban le tudja adni a nyomatékot...Zöldfülűként beszélhettem én nekik talajnyomásról,meg cm2-re eső tömegről,csak legyintettek. 1 hét múlva -azonos körülmények (talajállapot) mellett- meg volt a főpróba a 30"-os hevederrel. A traktor eljárta a monti csárdást,csak sergett-forgott.... Fejvakarás Fejvakarás
Nem volt veszíteni valójuk -és szégyent sem akart vallani a jónevű kereskedőhálózat- berendelték a tengeren túlról a 20"-os hevedert...és láss csodát! Azóta a gép azzal dolgozik,sőt már a második garnitúrát koptatta el belőle.
A vadászautóimon a 175,a 205 és a 235 széleseket próbáltam,de én maradok a keskenynél.

A vadászautó kifejezést érdemes pontosítani. Én a 2 vadász autómmal gyakran megyek 220 km-t a vadász házamba, meg a vadászterületre, ott 100km-t, aztán 2 map múlva haza újabb 220 km országút különböző időjárási viszonyok között. Évente 5-6 külföldi vadászat, stb. Ilyen használat mellett az országúti viselkedés, nagyobb utazási sebesség, kanyar stabilitás is fontos. Ha csak vadász területen jársz, néha közúton, alacsony sebességgel, akkor más a helyzet. Nekem Nivám és 2 Suzukim is volt korábban a vadász házamnál letéve, na azokra gyári szélességű, de ballonosabb MT gumikat használtam én is. MT guminál országúti sebességnél érdemes figyelembe venni a mintázat okozta kisebb felfekvési felületet is (a sebesség indexről már nem is beszélve👍).
Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #6626 Dátum: 2018. Október 16. - 21:18:21 »

Talán nem rossz a példa,és tudom azt is,hogy önmagamon kívül nagyon kevés embert tudok vele meggyőzni:
20 évvel ezelőtt a mg-i Kft-nkhez érkezett egy új Claas Ch-55 gumihevederes traktor,ami -"kellően erős volt"- mert 270-300 LE. Rigol eke vontatásra lett vásárolva,szőlő alá 70-80 cm forgatáshoz (barna erdőtalaj). Gyárilag 25" széles hevederrel szerelve,csak kapart az eke előtt. Garanciában jöttek a magyarországi szervízmérnökök  Fejvakarás aztán együttes véleményük szerint szélesebb "hernyótalp" kell a vas alá. Nagyobb felületen jobban le tudja adni a nyomatékot...Zöldfülűként beszélhettem én nekik talajnyomásról,meg cm2-re eső tömegről,csak legyintettek. 1 hét múlva -azonos körülmények (talajállapot) mellett- meg volt a főpróba a 30"-os hevederrel. A traktor eljárta a monti csárdást,csak sergett-forgott.... Fejvakarás Fejvakarás
Nem volt veszíteni valójuk -és szégyent sem akart vallani a jónevű kereskedőhálózat- berendelték a tengeren túlról a 20"-os hevedert...és láss csodát! Azóta a gép azzal dolgozik,sőt már a második garnitúrát koptatta el belőle.
A vadászautóimon a 175,a 205 és a 235 széleseket próbáltam,de én maradok a keskenynél.


Remélem járt egy jó vadászat neked ezután, én csodálatos bakokat ejtettem el “jónevű kerekedőhálozat” meghívására (5 érmes is lett). 2 éve voltam náluk utoljára, akkor volt egy spéci safari pick up-juk😂

« Utoljára szerkesztve: 2018. Október 16. - 21:23:52 írta Pyrus » Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
táborilelkész
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3506



« Új üzenet #6627 Dátum: 2018. Október 16. - 22:18:33 »

Talán nem rossz a példa,és tudom azt is,hogy önmagamon kívül nagyon kevés embert tudok vele meggyőzni:
20 évvel ezelőtt a mg-i Kft-nkhez érkezett egy új Claas Ch-55 gumihevederes traktor,ami -"kellően erős volt"- mert 270-300 LE. Rigol eke vontatásra lett vásárolva,szőlő alá 70-80 cm forgatáshoz (barna erdőtalaj). Gyárilag 25" széles hevederrel szerelve,csak kapart az eke előtt. Garanciában jöttek a magyarországi szervízmérnökök  Fejvakarás aztán együttes véleményük szerint szélesebb "hernyótalp" kell a vas alá. Nagyobb felületen jobban le tudja adni a nyomatékot...Zöldfülűként beszélhettem én nekik talajnyomásról,meg cm2-re eső tömegről,csak legyintettek. 1 hét múlva -azonos körülmények (talajállapot) mellett- meg volt a főpróba a 30"-os hevederrel. A traktor eljárta a monti csárdást,csak sergett-forgott.... Fejvakarás Fejvakarás
Nem volt veszíteni valójuk -és szégyent sem akart vallani a jónevű kereskedőhálózat- berendelték a tengeren túlról a 20"-os hevedert...és láss csodát! Azóta a gép azzal dolgozik,sőt már a második garnitúrát koptatta el belőle.
A vadászautóimon a 175,a 205 és a 235 széleseket próbáltam,de én maradok a keskenynél.


Engem nem kell meggyőznöd. És nem azért, mert itt nálunk Hevesben ez a trend. Egyszerűen így tapasztaltam én is. Gondolom amikor egy autót, pláne terepjárót terveznek, akkor azt is kiszámolják,hogy milyen kerék és gumimérettel a legoptimálisabb a működése mindenféle, de átlagos körülmények között. Én meg ugye egy átlagember vagyok.  Emelem
Naplózva

Engedd Uram,hogy tisztán lőjek, tisztán öljek és,ha nem lőnék tisztán, engedd Uram,hogy tisztán hibázzak.
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #6628 Dátum: 2018. Október 17. - 06:39:32 »

A "vadaszauto" mast jelent  Europaba es mast itt Kanadaba vagy USA -ba. Itt ha akarnal sem tudnal vekony kereku "vadaszautot" venni mert itt mind 17-18- 20 inches gumikkal jonnek, a full size pickupok es full size SUV-k amik itt a vadaszautok. Nem is tudom elkepzelni hogyan is nezne ki egy F150 Raptor pizza vago kerekekkel vagy egy FJ Cruiser,  vagy 4Runner ugyanazokkal....Mosolyog Az AWD telekjarok azok mas kategoria. Nem lehet hasonlitgatni ez mas vilag, mas igenyek, mas terep, es a vadaszati stb. korulmenyek nagyon masak.

Itt 285/17" gumijaim voltak, igy az "osvenyen" maradtam...gondolva nem artana a 35" os, mit valoszinu ok csinaltak.

Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #6629 Dátum: 2018. Október 17. - 07:19:18 »

A "vadaszauto" mast jelent  Europaba es mast itt Kanadaba vagy USA -ba. Itt ha akarnal sem tudnal vekony kereku "vadaszautot" venni mert itt mind 17-18- 20 inches gumikkal jonnek, a full size pickupok es full size SUV-k amik itt a vadaszautok. Nem is tudom elkepzelni hogyan is nezne ki egy F150 Raptor pizza vago kerekekkel vagy egy FJ Cruiser,  vagy 4Runner ugyanazokkal....Mosolyog Az AWD telekjarok azok mas kategoria. Nem lehet hasonlitgatni ez mas vilag, mas igenyek, mas terep, es a vadaszati stb. korulmenyek nagyon masak.

Itt 285/17" gumijaim voltak, igy az "osvenyen" maradtam...gondolva nem artana a 35" os, mit valoszinu ok csinaltak.

Szia, igen! Sokszor jártam vadászni is az USA-ban, akkot kedvet is kaptam az amerikai terepjárókhoz. Ez volt az enyém 6 évig, de idén eladtam. Csak tuningra, új felni-gumira elköltöttem egy jó vadászautó árát😂 Itt kis hazánkban az amerikai autó inkább egy életérzés, mintsem használati tárgy.
Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
Oldalak: 1 ... 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 [442] 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: