Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792023 alkalommal)
Troja
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 906



« Új üzenet #255 Dátum: 2008. November 07. - 20:50:52 »

Trója kérésére felteszem a terepjárója képét:

Az autó lemeradt!
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16591



« Új üzenet #256 Dátum: 2008. November 08. - 10:23:04 »

Wetzlar!

Ha megveszed a gépet, vegyél rá hóláncot! Nekem mindig bent van az Ignisben a hólánc. Álló helyzetben fel-le szerelhető, félelmetesen jól kapaszkodik! Szakadó esőben, löszös lejtőn úgy megy felfelé, mintha kötélen húznák Mosolyog Csak levenni a sáros láncot, pláne esőben, nem örömünnep dehát valamit valamiért... Ha meg lő is az ember valamit, akkor úgyse számít az ilyen apróság.

Üdv: Ádám
A hólánc egyetlen baja, hogy hóra van kitalálva és nem sárra. Nagyot fog, és hajlamos elszakadni. Szegény ibizámon hármat is elszaggattam annakidején. Az még egy érdekes dolog, amikor nagy fordulatnál elszakad a lánc oszt elkezdi átrendezni a dolgokat...
De az tény, hogy ahol a terepjáró is többet megy keresztbe mint egyenesen, ott hóláncal a személyautót mintha zsinóron húznák. Így lehet bejutni olyan helyekre, ahonnan már csak a traktor tud kihúzni Ördög
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Forend
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3728



« Új üzenet #257 Dátum: 2008. November 08. - 11:01:27 »

A traktort, meg egy másik traktor  Bion

A hólánc nagyon-de-nagyon csúnya munkát tud csinálni... Ha nem szakad el, akkor megrecsegteti a hajtó részeket, első keréknél tipikus féltengyely gyilkos stb... Nyihi
Naplózva

Üdv End
wetzlar
Vendég
« Új üzenet #258 Dátum: 2008. November 08. - 13:47:32 »

Nem lesz Trabi projekt...
Nincs rajta horog és a gáztartály hátul nagyon nagy helyet foglal.
Mindezeket orvosolni meg nem éri meg anyagilag.
Naplózva
Donkó Ádám
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 114


« Új üzenet #259 Dátum: 2008. November 09. - 08:46:17 »

A hólánc egyetlen baja, hogy hóra van kitalálva és nem sárra. Nagyot fog, és hajlamos elszakadni. Szegény ibizámon hármat is elszaggattam annakidején. Az még egy érdekes dolog, amikor nagy fordulatnál elszakad a lánc oszt elkezdi átrendezni a dolgokat...
De az tény, hogy ahol a terepjáró is többet megy keresztbe mint egyenesen, ott hóláncal a személyautót mintha zsinóron húznák. Így lehet bejutni olyan helyekre, ahonnan már csak a traktor tud kihúzni Ördög

Na ja Mosolyog Nálunk van 1-2 körzet, ahova használom néha, nem durva terep. Nem is kell pörgetni a gépet, megy az szép alacsony fordulaton. Zömmel sima löszös földutak, de ha feláznak, jól jön a hólánc. Jöttem már ki lánc nélkül is, de a francnak van kedve az autó tetejéről mosni a sarat, meg szegény Ignác nem erre való... De kompromisszumokkal jól használható. 
Naplózva

Donkó Ádám
Sanyooo
Vendég
« Új üzenet #260 Dátum: 2008. November 09. - 10:26:21 »

A "csodahólánc"-ot ismeritek? Így hirdetik, állítólag műanyagból van, én még nem láttam, az kevesebbet fog talán, nem öli meg a hajtást?
Naplózva
Urr Antal
Vendég
« Új üzenet #261 Dátum: 2008. November 23. - 12:24:00 »

Üdv Nektek!

Kérdésem lenne Hozzátok. Tudjátok-e, hogy a Nissan Terrano hátsó sperr diffije 100 %-os -e, avagy sem.
Kérdezem ezt azért, mert észrevettem, hogyha az egyik hátsó kerék nem fog semmit, akkor az sajnos kipörög...viszont ha csúszósabb emelkedőn megyek -mondjuk- felfelé összkerék nélkül, akkor érezhetően zár a diffi.

Sikerült szétbarmolnom a hátsó diffit, vagy ez már csak ilyen a terranónál? ???
Naplózva
Urr Antal
Vendég
« Új üzenet #262 Dátum: 2008. November 23. - 12:25:00 »

100 %-osan záródó diffire gondoltam...
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16591



« Új üzenet #263 Dátum: 2008. November 23. - 13:35:14 »

Szia!
Tudtommal a sperr nem zár 100%-osan, csak segít egy kicsit. Amúgy meg elég egyszer nem belevaló olajat tölteni bele és megvan a baj, többet nem lesz sperrdifid.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Forend
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3728



« Új üzenet #264 Dátum: 2008. November 24. - 09:12:28 »

100 %-osan záródó diffire gondoltam...

Csak a Patrolba volt teljesen záható difi a Nissanok közül, valamint az új Navarában van most.
A többiben csak korlátozott záró difi van, ami a nyomaték különbség vagy szögsebesség külömbség hatására zár, de sosem 100%-an.

A jelenségedet, több dolog okozzhatja mint Feri is írta, a nem megfelelő olaj, vagy egyszerűen kevés van benne, vagy már elöregedett.
Lehet, hogy semmi baja sincs, csak egyszerűen nem tudta lereagálni a helyzetet.
 Wave
Naplózva

Üdv End
Urr Antal
Vendég
« Új üzenet #265 Dátum: 2008. November 28. - 11:00:58 »

Köszönöm szépen a válaszokat!

Ezek szerint szerencsére akkor most nem én rontottam el valamit.

Olajat még nem cseréltem a diffiben (3 éve van meg a vas, 12 éves), mert egyszer megnéztem és sárga és elegendő mennyiségű olaj volt benne. Hóban különben lezár a hátulja, de elakadáskor nagy segítség lenne a 100 %-os zárás.

Lehet idővel azért lecserélem a olajat(amilyenre kell).

 Wave
Naplózva
Szalai Róbert
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286



« Új üzenet #266 Dátum: 2008. November 28. - 11:34:58 »

Köszönöm szépen a válaszokat!

Ezek szerint szerencsére akkor most nem én rontottam el valamit.

Olajat még nem cseréltem a diffiben (3 éve van meg a vas, 12 éves), mert egyszer megnéztem és sárga és elegendő mennyiségű olaj volt benne. Hóban különben lezár a hátulja, de elakadáskor nagy segítség lenne a 100 %-os zárás.

Lehet idővel azért lecserélem a olajat(amilyenre kell).

 Wave
Szia Anti !
Ezek a difik un.kényszerzárásúak, tehát egy tányérrugó állandó záráson tartja, csak a forduláskor fellépő erők hatására a lamellák kénytelenek egymáson elcsúszni. A gép, ahogy írod 12 éves, igy akár már a lamellák túl kopottak, igy kisebb erőhatásra is ledifferál. Ha azt veszed észre, hogy nem tökéletesen látja el a feladatát, lehet meg kell nézni a lamellákat. Olajat pedig csak 75w-90-es SZINTETIKUS alaput használj, mert a sima kőolaj alapu hajtóműolaj ezt az igénybevételt nem birja, egyszerűen elég.
Üdv.r.
Naplózva

.30-06 semmire nem a legoptimálisabb,de mindenre jó!
Urr Antal
Vendég
« Új üzenet #267 Dátum: 2008. December 01. - 10:07:02 »

Köszönöm a segítséget!

Ezeket a lamellákat megnézni nagyon nagy műtét?

Olajcserével javulhat valamit a diffi zárása?

 ???
Naplózva
Forend
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3728



« Új üzenet #268 Dátum: 2008. December 01. - 11:11:33 »

Köszönöm a segítséget!

Ezeket a lamellákat megnézni nagyon nagy műtét?

Olajcserével javulhat valamit a diffi zárása?

 ???

Én mindenképpen az olajjal kezdeném, nem árt neki... Barátomnak a Campo-ja így gyógyúlt meg.
A belső szerkezet, kialakítástól függően, komoly műtét... bár ehhez nem értek
Naplózva

Üdv End
jan
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2626



« Új üzenet #269 Dátum: 2008. December 01. - 17:49:52 »

Köszönöm a segítséget!

Ezeket a lamellákat megnézni nagyon nagy műtét?

Olajcserével javulhat valamit a diffi zárása?

 ???

Csak közvetetten kapcsolódik ide, de pár éve szert tettem egy öreg MTZ 50-es traktorra. A váltó és a hátsó híd difije környékéről néha iszonyú hangok jöttek. Megmutattam egy szakinak, aki azt mondta hogy cseréljem le a hajtóműolajat, és ha attól nem lesz jobb akkor nagy a baj.
Elvileg 40 liter olajnak kell benne lenni, ebben volt 22 l, az is folyékony sár állagú és szinű volt.. :Mosolyog Miután leengedtem, átmostam az egészet gázolajjal, betöltöttem a 40 l friss hajtóműolajat, és ez csodát tett vele.
Mivel az olajcsere a legegyszerűbb és legolcsóbb gyógymód, szerintem érdemes azzal kezdeni.

Naplózva
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: