Troja
|
|
« Új üzenet #255 Dátum: 2008. November 07. - 20:50:52 » |
|
Trója kérésére felteszem a terepjárója képét:
Az autó lemeradt!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16591
|
|
« Új üzenet #256 Dátum: 2008. November 08. - 10:23:04 » |
|
Wetzlar! Ha megveszed a gépet, vegyél rá hóláncot! Nekem mindig bent van az Ignisben a hólánc. Álló helyzetben fel-le szerelhető, félelmetesen jól kapaszkodik! Szakadó esőben, löszös lejtőn úgy megy felfelé, mintha kötélen húznák Csak levenni a sáros láncot, pláne esőben, nem örömünnep dehát valamit valamiért... Ha meg lő is az ember valamit, akkor úgyse számít az ilyen apróság. Üdv: Ádám A hólánc egyetlen baja, hogy hóra van kitalálva és nem sárra. Nagyot fog, és hajlamos elszakadni. Szegény ibizámon hármat is elszaggattam annakidején. Az még egy érdekes dolog, amikor nagy fordulatnál elszakad a lánc oszt elkezdi átrendezni a dolgokat... De az tény, hogy ahol a terepjáró is többet megy keresztbe mint egyenesen, ott hóláncal a személyautót mintha zsinóron húznák. Így lehet bejutni olyan helyekre, ahonnan már csak a traktor tud kihúzni
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Forend
|
|
« Új üzenet #257 Dátum: 2008. November 08. - 11:01:27 » |
|
A traktort, meg egy másik traktor A hólánc nagyon-de-nagyon csúnya munkát tud csinálni... Ha nem szakad el, akkor megrecsegteti a hajtó részeket, első keréknél tipikus féltengyely gyilkos stb...
|
|
|
Naplózva
|
Üdv End
|
|
|
wetzlar
Vendég
|
|
« Új üzenet #258 Dátum: 2008. November 08. - 13:47:32 » |
|
Nem lesz Trabi projekt... Nincs rajta horog és a gáztartály hátul nagyon nagy helyet foglal. Mindezeket orvosolni meg nem éri meg anyagilag.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Donkó Ádám
|
|
« Új üzenet #259 Dátum: 2008. November 09. - 08:46:17 » |
|
A hólánc egyetlen baja, hogy hóra van kitalálva és nem sárra. Nagyot fog, és hajlamos elszakadni. Szegény ibizámon hármat is elszaggattam annakidején. Az még egy érdekes dolog, amikor nagy fordulatnál elszakad a lánc oszt elkezdi átrendezni a dolgokat... De az tény, hogy ahol a terepjáró is többet megy keresztbe mint egyenesen, ott hóláncal a személyautót mintha zsinóron húznák. Így lehet bejutni olyan helyekre, ahonnan már csak a traktor tud kihúzni Na ja Nálunk van 1-2 körzet, ahova használom néha, nem durva terep. Nem is kell pörgetni a gépet, megy az szép alacsony fordulaton. Zömmel sima löszös földutak, de ha feláznak, jól jön a hólánc. Jöttem már ki lánc nélkül is, de a francnak van kedve az autó tetejéről mosni a sarat, meg szegény Ignác nem erre való... De kompromisszumokkal jól használható.
|
|
|
Naplózva
|
Donkó Ádám
|
|
|
Sanyooo
Vendég
|
|
« Új üzenet #260 Dátum: 2008. November 09. - 10:26:21 » |
|
A "csodahólánc"-ot ismeritek? Így hirdetik, állítólag műanyagból van, én még nem láttam, az kevesebbet fog talán, nem öli meg a hajtást?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Urr Antal
Vendég
|
|
« Új üzenet #261 Dátum: 2008. November 23. - 12:24:00 » |
|
Üdv Nektek!
Kérdésem lenne Hozzátok. Tudjátok-e, hogy a Nissan Terrano hátsó sperr diffije 100 %-os -e, avagy sem. Kérdezem ezt azért, mert észrevettem, hogyha az egyik hátsó kerék nem fog semmit, akkor az sajnos kipörög...viszont ha csúszósabb emelkedőn megyek -mondjuk- felfelé összkerék nélkül, akkor érezhetően zár a diffi.
Sikerült szétbarmolnom a hátsó diffit, vagy ez már csak ilyen a terranónál? ???
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Urr Antal
Vendég
|
|
« Új üzenet #262 Dátum: 2008. November 23. - 12:25:00 » |
|
100 %-osan záródó diffire gondoltam...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16591
|
|
« Új üzenet #263 Dátum: 2008. November 23. - 13:35:14 » |
|
Szia! Tudtommal a sperr nem zár 100%-osan, csak segít egy kicsit. Amúgy meg elég egyszer nem belevaló olajat tölteni bele és megvan a baj, többet nem lesz sperrdifid.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Forend
|
|
« Új üzenet #264 Dátum: 2008. November 24. - 09:12:28 » |
|
100 %-osan záródó diffire gondoltam...
Csak a Patrolba volt teljesen záható difi a Nissanok közül, valamint az új Navarában van most. A többiben csak korlátozott záró difi van, ami a nyomaték különbség vagy szögsebesség külömbség hatására zár, de sosem 100%-an. A jelenségedet, több dolog okozzhatja mint Feri is írta, a nem megfelelő olaj, vagy egyszerűen kevés van benne, vagy már elöregedett. Lehet, hogy semmi baja sincs, csak egyszerűen nem tudta lereagálni a helyzetet.
|
|
|
Naplózva
|
Üdv End
|
|
|
Urr Antal
Vendég
|
|
« Új üzenet #265 Dátum: 2008. November 28. - 11:00:58 » |
|
Köszönöm szépen a válaszokat! Ezek szerint szerencsére akkor most nem én rontottam el valamit. Olajat még nem cseréltem a diffiben (3 éve van meg a vas, 12 éves), mert egyszer megnéztem és sárga és elegendő mennyiségű olaj volt benne. Hóban különben lezár a hátulja, de elakadáskor nagy segítség lenne a 100 %-os zárás. Lehet idővel azért lecserélem a olajat(amilyenre kell).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Szalai Róbert
|
|
« Új üzenet #266 Dátum: 2008. November 28. - 11:34:58 » |
|
Köszönöm szépen a válaszokat! Ezek szerint szerencsére akkor most nem én rontottam el valamit. Olajat még nem cseréltem a diffiben (3 éve van meg a vas, 12 éves), mert egyszer megnéztem és sárga és elegendő mennyiségű olaj volt benne. Hóban különben lezár a hátulja, de elakadáskor nagy segítség lenne a 100 %-os zárás. Lehet idővel azért lecserélem a olajat(amilyenre kell). Szia Anti ! Ezek a difik un.kényszerzárásúak, tehát egy tányérrugó állandó záráson tartja, csak a forduláskor fellépő erők hatására a lamellák kénytelenek egymáson elcsúszni. A gép, ahogy írod 12 éves, igy akár már a lamellák túl kopottak, igy kisebb erőhatásra is ledifferál. Ha azt veszed észre, hogy nem tökéletesen látja el a feladatát, lehet meg kell nézni a lamellákat. Olajat pedig csak 75w-90-es SZINTETIKUS alaput használj, mert a sima kőolaj alapu hajtóműolaj ezt az igénybevételt nem birja, egyszerűen elég. Üdv.r.
|
|
|
Naplózva
|
.30-06 semmire nem a legoptimálisabb,de mindenre jó!
|
|
|
Urr Antal
Vendég
|
|
« Új üzenet #267 Dátum: 2008. December 01. - 10:07:02 » |
|
Köszönöm a segítséget!
Ezeket a lamellákat megnézni nagyon nagy műtét?
Olajcserével javulhat valamit a diffi zárása?
???
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Forend
|
|
« Új üzenet #268 Dátum: 2008. December 01. - 11:11:33 » |
|
Köszönöm a segítséget!
Ezeket a lamellákat megnézni nagyon nagy műtét?
Olajcserével javulhat valamit a diffi zárása?
???
Én mindenképpen az olajjal kezdeném, nem árt neki... Barátomnak a Campo-ja így gyógyúlt meg. A belső szerkezet, kialakítástól függően, komoly műtét... bár ehhez nem értek
|
|
|
Naplózva
|
Üdv End
|
|
|
jan
|
|
« Új üzenet #269 Dátum: 2008. December 01. - 17:49:52 » |
|
Köszönöm a segítséget!
Ezeket a lamellákat megnézni nagyon nagy műtét?
Olajcserével javulhat valamit a diffi zárása?
???
Csak közvetetten kapcsolódik ide, de pár éve szert tettem egy öreg MTZ 50-es traktorra. A váltó és a hátsó híd difije környékéről néha iszonyú hangok jöttek. Megmutattam egy szakinak, aki azt mondta hogy cseréljem le a hajtóműolajat, és ha attól nem lesz jobb akkor nagy a baj. Elvileg 40 liter olajnak kell benne lenni, ebben volt 22 l, az is folyékony sár állagú és szinű volt.. : Miután leengedtem, átmostam az egészet gázolajjal, betöltöttem a 40 l friss hajtóműolajat, és ez csodát tett vele. Mivel az olajcsere a legegyszerűbb és legolcsóbb gyógymód, szerintem érdemes azzal kezdeni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|