Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 512   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 788380 alkalommal)
Egon
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 940



« Új üzenet #15 Dátum: 2008. április 16. - 22:16:29 »

A nivánál azt se felejtsük el, hogy kisebbek a kerekei, hamarabb felhasal mint a terrano.
Minap magam is Tolnában vadásztam. A helyi vadász óva intett attól a húsz méteres szakasztól, ami miatt egy kilométert kellett volna gyalogolni. Nem akartam nagyképű lenni, bekapcsoltam az elejét is, de biztos vagyok benne, hogy átment volna hátsókerékhajtásban is...
                                                                                                                                                                                                     Igazad van, viszont a Niva a keskeny gumikkal meg a kis súlyával és a rövid tengelytávval tudja felvenni a versenyt a többivel.
Naplózva
Barna
Erdőmérnök hallgató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 238


Erdőmérnök hallgató


« Új üzenet #16 Dátum: 2008. április 17. - 22:15:59 »

Niva kérdéshez annyit elég sokat vezettem haveromét, meg fater révén próbálgattam egy pár terepjárót. a nissanok között nem tetszett a navarra, a terreano jó, de a legjobb a patrol annak nincs párja. Viszont kikell térni, hogy megfelelő gumikkal, megemelt hasmagassággal a níva verhetetlen még a patrolnál is jobb és ez biztos, mert mentem olyan helyeken ezekkel ahol a bomagon kívül csak a níva ment el. (Ovit) A másik ami még jó szerintem a land rover defender. Egyébiránt ki kell térni a pici samura is az is jó. A terepjáróknál még egy dolog ami miatt én nivát vennék,-veszek az az olcsó fenntartása természetes a fogyasztás mellett ami lényeges, mert nem mindegy hogy mi mennyibe kerül (elég tájékozott vagyok minden autóhoz tartozó alkatrészek árában).  Ha a költségeket nézzük és mindent magunk csinálunk, csináltatunk akkor olcsón megúszhatjuk egy benzines átalakítását diesellé. Ebben csupán a tervrajz a drága azonkívül az  összes papírmunka 100.000Ft-ból megvan.
Naplózva

Üdv az erdésznek egy kalappal a vadásznak.Az új számom: 06-30-984-99-86-ezen hívjatok.
Egon
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 940



« Új üzenet #17 Dátum: 2008. április 17. - 22:43:45 »

Niva kérdéshez annyit elég sokat vezettem haveromét, meg fater révén próbálgattam egy pár terepjárót. a nissanok között nem tetszett a navarra, a terreano jó, de a legjobb a patrol annak nincs párja. Viszont kikell térni, hogy megfelelő gumikkal, megemelt hasmagassággal a níva verhetetlen még a patrolnál is jobb és ez biztos, mert mentem olyan helyeken ezekkel ahol a bomagon kívül csak a níva ment el. (Ovit) A másik ami még jó szerintem a land rover defender. Egyébiránt ki kell térni a pici samura is az is jó. A terepjáróknál még egy dolog ami miatt én nivát vennék,-veszek az az olcsó fenntartása természetes a fogyasztás mellett ami lényeges, mert nem mindegy hogy mi mennyibe kerül (elég tájékozott vagyok minden autóhoz tartozó alkatrészek árában).  Ha a költségeket nézzük és mindent magunk csinálunk, csináltatunk akkor olcsón megúszhatjuk egy benzines átalakítását diesellé. Ebben csupán a tervrajz a drága azonkívül az  összes papírmunka 100.000Ft-ból megvan.
Nekem gázzal 12-13l vegyeshasználatban szerintem ez nem sok, amikor a télen nem volt jó a membrán a reduktorba a fogyasztás felment 18-20l körülire, na ez már brutál. A membránt két éve cseréltettem meg most kellett, de én gázzal indítok, és azzal állítom le még -20-ban is.
Naplózva
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #18 Dátum: 2008. április 17. - 23:19:49 »

mindent magunk csinálunk, csináltatunk akkor olcsón megúszhatjuk egy benzines átalakítását diesellé

Na igen. Hitte ezt egy barátom is, aki a golfját alakította 1,9 tdi-re aztán a motorból kivett 180 léóerőt, majd a vizsga előtt derült ki, hogy eu átalakítási engedély, TÜV engedélyeztetés, eu műszaki vizsga, megfelelőségi tanúsítvány, stb kell hozzá, hogy fdorgalomba helyezhessék az új motorral (mert nem típusazonos) - mindez összesen cirka 1,1 millió papírmunkáért. Az autó szét lett bontva, más megoldás nem volt.  Kacsint
Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Egon
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 940



« Új üzenet #19 Dátum: 2008. április 18. - 07:12:03 »

mindent magunk csinálunk, csináltatunk akkor olcsón megúszhatjuk egy benzines átalakítását diesellé

Na igen. Hitte ezt egy barátom is, aki a golfját alakította 1,9 tdi-re aztán a motorból kivett 180 léóerőt, majd a vizsga előtt derült ki, hogy eu átalakítási engedély, TÜV engedélyeztetés, eu műszaki vizsga, megfelelőségi tanúsítvány, stb kell hozzá, hogy fdorgalomba helyezhessék az új motorral (mert nem típusazonos) - mindez összesen cirka 1,1 millió papírmunkáért. Az autó szét lett bontva, más megoldás nem volt.  Kacsint
Ezt úgy szokták csinálni, hogy keresnek egy olyan embert, aki már átalakíttatta dieselre, és tőle megveszik a terveket stb. és ez már így működött és sokkal olcsóbb a dolog. Legalábbis a Niváknál ez járható út.
Naplózva
Barna
Erdőmérnök hallgató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 238


Erdőmérnök hallgató


« Új üzenet #20 Dátum: 2008. április 18. - 09:53:35 »

Na igen. Hitte ezt egy barátom is, aki a golfját alakította 1,9 tdi-re aztán a motorból kivett 180 léóerőt, majd a vizsga előtt derült ki, hogy eu átalakítási engedély, TÜV engedélyeztetés, eu műszaki vizsga, megfelelőségi tanúsítvány, stb kell hozzá, hogy fdorgalomba helyezhessék az új motorral (mert nem típusazonos) - mindez összesen cirka 1,1 millió papírmunkáért. Az autó szét lett bontva, más megoldás nem volt.  Kacsint

Apunak vannak átalakítási tervei amit potom 15,000ft ért vett(Egon is leirta) + annyi előnyöm van hogy fater műszaki vizsgabiztos, eredetvizsgáló+ a lószőr tudja még mi is azért ő tudja mit hogyan kell csinálni hogy jó legyen. Wave
« Utoljára szerkesztve: 2008. április 18. - 11:37:42 írta Viktor » Naplózva

Üdv az erdésznek egy kalappal a vadásznak.Az új számom: 06-30-984-99-86-ezen hívjatok.
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #21 Dátum: 2008. április 18. - 10:35:27 »

Itt más eset forgott fenn, ebből volt a gond. Ez egy 1,8GTi 1-es golf volt, papírozott 2,0-s motorral. Aztán a srác gondolt egy nagyot, teljesen átalakította, amibe beletett egy 1,9TDi blokkot, egy 2,5es GT20 turboval és egy 3,0-s coolerrel. Kijött a kocsiból kb 180 LE és 400Nm, tudott vastagon 200 fölött 5ös A3as Audi váltóval, és 100-ra olyan 5 körül... Ez már olyan mérvű átalakítás, amit nagyon le kellett volna papírozni. Akkor kellett volna a papírokat rendezni, mikor a gyári 90 lovas TDi volt benne. Egyébként nem tudom mennyire frissek az infoitok, de ez tavaly nyáron történt, akkor ez a 15e forintos tervrajzos buli nem volt törvényi hatály alatt, és az egyetlen (!!!) járható út az általam említett milliós bevizsgálás-papírozás lett volna. A srác a blokkot szétbontani nem akarta, beleunt az egészbe, és darabokban eladott mindent amit lehetett...
Hozzáteszem, ez csak szép hazánkban van így... Az USA-ban megveszel egy szakadt kasztnit, egy raklapon hozzá bedobozolva veszel a shopban egy 426os vagy 315ös vagy 375ös vagy bármilyen blokkot és összerakod az egészet. Mivel a motorblokk gyártója ad ki minőségi tanúsítványt, a papírmunka gyakorlatilag le is van tudva. Mégsincs vele több visszaélés, mint itthon.

Na de ezt lehetne ragozni, nem szeretnék tovább offolni  Mosolyog
Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Barna
Erdőmérnök hallgató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 238


Erdőmérnök hallgató


« Új üzenet #22 Dátum: 2008. április 18. - 11:33:22 »

Egész friss adatok, kb 1 hónapja mikor a skoda120 motorja megadta magát foglalkoztunk itthon a kérdéssel (hogy nivát veszünk, de kaptunk egy ajándék motort)
Benzines átalakítása diessellé (níva esetén) a teljesség igénye nélkül:

6000 Ft - új forgalmi
6000 Ft - törzskönyv
18.000Ft(ha jól tudom)-eredetvizsgálat
10.000Ft -Átalakítási engedély(KH adja)
14 900FT-Összeépítés engedély
+regadó ami a motor csere miatt egyedi elbírálás alapján megy, összege kb.100.000Ft
fődarabcsere esetén a fődarab származását igazoló okirat vagy számla,
+ egy rendszámos műszakis níva kb175.000-ből megúszható
+lakatolás,festés,egyébigények kielégítése(csörlő stb)
Hát ennyi. Wave
Naplózva

Üdv az erdésznek egy kalappal a vadásznak.Az új számom: 06-30-984-99-86-ezen hívjatok.
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #23 Dátum: 2008. április 18. - 17:40:46 »

Egész friss adatok, kb 1 hónapja mikor a skoda120 motorja megadta magát foglalkoztunk itthon a kérdéssel (hogy nivát veszünk, de kaptunk egy ajándék motort)
Benzines átalakítása diessellé (níva esetén) a teljesség igénye nélkül:

6000 Ft - új forgalmi
6000 Ft - törzskönyv
18.000Ft(ha jól tudom)-eredetvizsgálat
10.000Ft -Átalakítási engedély(KH adja)
14 900FT-Összeépítés engedély
+regadó ami a motor csere miatt egyedi elbírálás alapján megy, összege kb.100.000Ft
fődarabcsere esetén a fődarab származását igazoló okirat vagy számla,
+ egy rendszámos műszakis níva kb175.000-ből megúszható
+lakatolás,festés,egyébigények kielégítése(csörlő stb)
Hát ennyi. Wave

Köszi a friss infokat!   Igen Wave
Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Bobakos
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1117


« Új üzenet #24 Dátum: 2008. április 18. - 21:44:50 »

Egész friss adatok, kb 1 hónapja mikor a skoda120 motorja megadta magát foglalkoztunk itthon a kérdéssel (hogy nivát veszünk, de kaptunk egy ajándék motort)
Benzines átalakítása diessellé (níva esetén) a teljesség igénye nélkül:

6000 Ft - új forgalmi
6000 Ft - törzskönyv
18.000Ft(ha jól tudom)-eredetvizsgálat
10.000Ft -Átalakítási engedély(KH adja)
14 900FT-Összeépítés engedély
+regadó ami a motor csere miatt egyedi elbírálás alapján megy, összege kb.100.000Ft
fődarabcsere esetén a fődarab származását igazoló okirat vagy számla,
+ egy rendszámos műszakis níva kb175.000-ből megúszható
+lakatolás,festés,egyébigények kielégítése(csörlő stb)
Hát ennyi. Wave


Ha átalakítási engedélyt kérsz (11800-), mire kérsz összeépítésit?
Naplózva

Itt van egy süldő.....   ...  jó lesz ez kannak is!
Barna
Erdőmérnök hallgató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 238


Erdőmérnök hallgató


« Új üzenet #25 Dátum: 2008. április 19. - 15:04:39 »

Idézet
Ha átalakítási engedélyt kérsz (11800-), mire kérsz összeépítésit?

Ezt mondták Győrbe mikor kérdeztük.
Naplózva

Üdv az erdésznek egy kalappal a vadásznak.Az új számom: 06-30-984-99-86-ezen hívjatok.
Detrich
Rügy
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új üzenet #26 Dátum: 2008. április 30. - 23:16:24 »

Kedves kollégák! Üzemképes Gaz 69est keresek, motor, hajtáslánc, fék legyen rendben, papír és rendszám csak fölösleges nyűg, nem kell. Vadászüdv: Detrich

Jancsi! Áttettem a "Vásárolnék" rovatba! Viktor
« Utoljára szerkesztve: 2008. április 30. - 23:51:41 írta Viktor » Naplózva
Troja
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 906



« Új üzenet #27 Dátum: 2008. Május 10. - 08:13:28 »

Van egy eladó Mercedes-Benz G Steyer Puch 3000-es terepjáró.
Olyan áron adják,hogy az én 10 éves L200 as terepjáróm árából még maradna is.
Szerintetek érdemes cserélni?
A terepjáróval én messze nem járok,max 50km-es távra használom.
Naplózva
Barna
Erdőmérnök hallgató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 238


Erdőmérnök hallgató


« Új üzenet #28 Dátum: 2008. Május 10. - 08:58:48 »

Kérdés hogy milyen évjáratú, alkatrész ellátottsága milyen, milyen áron jutsz hozzá az alkatrészekhez?
Naplózva

Üdv az erdésznek egy kalappal a vadásznak.Az új számom: 06-30-984-99-86-ezen hívjatok.
Barna
Erdőmérnök hallgató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 238


Erdőmérnök hallgató


« Új üzenet #29 Dátum: 2008. Május 10. - 09:44:46 »

A most következő sorokban leírt teszt kizárólag saját véleményem!!!

A tegnapi nap folyamán két terepjárót sikerült tesztelnünk a Mahindra és az Isuzu platós változatait, mindkettő a lehető legnagyobb felszereltségű változat, kézi sebességváltóval rendelkeznek.

Az Isuzu (kellemes megjelenési formája hasonló a navarráéhoz) 2,5 CRDi diesel, 135 lóerős a kigyorsításoknál intenzíven gyorsul a jelentős sajáttömeg ellenére is. A motor nagyon jól sikerült(habár az Isuzu tudott mindig is motort csinálni). A közúton lágy rugózásával kényelmes utitárs akár hosszabb távon is, az elöl utazóknak nagy a hely, de ahátsó üléssor nyujtotta helykinálat is felülmúlja a várakozásokat, csupán a hátsó ajtó keskenysége zavart. Terepen már nem muzsikált olyan jól a göröngyös mezei utakon meggyőző ám, egy kapaszkodó képesség felmérésre alkalmas dombbal már gyürkűzöttmeg. Nem oda való inkább közúti, és a magyar rosszminőségű utakra jó. Műszakilag nem egyszerű felépítmény, a hangsúly a kényelmen volt, motorikusan kiváló.

Mahindra megjelenése először csodálkozást válltott ki, hatalmas robosztus magas utas fülkéje van. 2,5-ös motor van benne mely indiai gyártmány csupán 100lóerővel, azomban számomra dinamikusabban mozgatta a hatalmas monstrumot mint a másik terepjárót a saját motorja. Már az első métereken kiderült ez egy igazi fapados terepjáró, a gödrökbe belemenve nem nyújtotta az a kényelmet mint az isuzu, ám terepen jóval felülmúlta azt. A helykínálat az utastérben nagyon jó, ami a legfontosabb volt számomra a már megszokott picupok-ban féligfekvő vezetői testhelyzetnek nyoma sem volt, kényelmesen magasan ültem akár egy egyterűben. A hátsó ajtó hatalmas, kényelmes beszállást biztosít, a hátul utazókat hatalmas hely fogadja. platója kisebb, mint a megszokott picupoknál, azomban jelentősen ményebb.(magasabbak az oldal falak) Felépítménye egyszerű, merevhidas elöl-hátol laprugóval, szerelése egyszerű hisz csak a csuklók vannak a futóműnél.  ha nagsúj a tepjáró képességen volt,(ami meggyőzőre sikerült) motorikusan a 100 lóerű dinamikája jó, azonban kérdés milyen az indiai motor.

Összegezve mindegyik autó jól sikerült, az Isuzu kényelme kiváló, terepi képességei már annyira nem jók, javítása költséges. Mahindra tipikus fapados autó, személkyszerint terepre használnám, azonban javítása egyszerű hisz egyszerű a felépítése is.( Apu szerint műszaki megoldásokban hasonlít  a régi Tolyota pickup-hoz)
Naplózva

Üdv az erdésznek egy kalappal a vadásznak.Az új számom: 06-30-984-99-86-ezen hívjatok.
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 512   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: