Oldalak: 1 ... 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 [513]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 790843 alkalommal)
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #7680 Dátum: 2024. április 15. - 03:33:01 »

Itt a telen mikor 2 hetig -25 volt a villanyautok el voltak hagyva az orszag utakon.  Es nemcsak Teslak, vagy olcso koreaiak hanem 100 ezer dollaros Ford Lightening  full size truck-ok. A villanyautok nagyot pottyantak arba mostanaba.
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Kama
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3605


« Új üzenet #7681 Dátum: 2024. április 15. - 08:39:53 »

Pedig pont az elektromos hajtás lenne a legjobb terepen, a sokkal finomabb adagolhatóság és szabályozhatóság miatt.
A tömeg lehet a negatívuma, persze mihez képest? (G Merci...)

Terepre szerintem egy nagynyomatékú ketyergős dízelnek nincs párja.
Naplózva

"Hiszen ha csak úgy egyszerre agyon lehetne lőni mindent, venne-e puskát a kezébe valamirevaló ember?"
(Zsindely Ferenc)
Borzgróf
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 673


« Új üzenet #7682 Dátum: 2024. április 15. - 09:43:34 »

Itt a telen mikor 2 hetig -25 volt a villanyautok el voltak hagyva az orszag utakon.  Es nemcsak Teslak, vagy olcso koreaiak hanem 100 ezer dollaros Ford Lightening  full size truck-ok. A villanyautok nagyot pottyantak arba mostanaba.
A legjobb villanyautós mondás amit hallottam: Az elektromos autónak két ellensége van: a hideg és a meleg.
Naplózva
szili76
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


« Új üzenet #7683 Dátum: 2024. április 15. - 18:32:17 »

Aha...meg terepre olyan könnyű utánad vinni egy kanna ampert ha kifogyott.
Terepen a hagyományos fogyasztási adatokat el kell felejteni. Ahogy Gyuri is írta, a nagyobb terheléstől hamar túlmelegednek a vellanyos rendszerek, a villanyautók cipelnek pár extra mázsát amit nagyon el kell burkolni a dagonyázás miatt viszont gondoskodni kell a temperálásáról, akár túlmelegszik, akár jeges vízben gázolsz.
A G merci csak nekünk nehéz. Egy full size pickuphoz képest szerintem már messze nem az.

Mivel terepjáróban nincs tudtommal elektromos, így csak normál használatnál van összehasonlítási alapom egy normál autóval.
Konkrétan egy Grand Vitara-val egy Tesla Y-t
- városi használatban Vitarában emelkedik a fogyasztás, elektromosban csökken (terep tippre hasonló lenne),
- teljes tankkal kb.450- 500km a Vitara, kb. 450-550 km az elektromos hasonló használat mellett,
- itthoni hőmérsékletek mellett (hideg-meleg) írtam a hatótávot. Szóval ennyire "ellensége" itthon a hőmérséklet az elektromosnak..,
- hajtásláncban, adagolhatóságban (mint amit eredetileg is írtam és kiéleztem az elektromos előnyt) fényévekkel jobb az elektromos hajtás,
- tömeg az elektromos ellensége,
- szerintem (nálam legalábbis) nem szempont az erdei kannázás, van egy hatótáv, erre kell figyelni.
- vízállóság inkább csak "akarat" kérdése.

Fentiek miatt én alig várom, hogy kijöjjön valaki egy elektromos terepjáróval. Vitara megy a levesbe...


Nem vitaindítónak szánom, csak a saját véleményemet, tapasztalatomat írtam le.
Naplózva
Snipe
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 221


« Új üzenet #7684 Dátum: 2024. április 15. - 18:39:43 »

A hidrogén hajtásra való áttérés értelmesebb lenne, ha a hidrogén előállítását környezetkímélő módon megoldják.
 Emelem
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16587



« Új üzenet #7685 Dátum: 2024. április 15. - 19:36:20 »

Mivel terepjáróban nincs tudtommal elektromos, így csak normál használatnál van összehasonlítási alapom egy normál autóval.
Konkrétan egy Grand Vitara-val egy Tesla Y-t
- városi használatban Vitarában emelkedik a fogyasztás, elektromosban csökken (terep tippre hasonló lenne),
- teljes tankkal kb.450- 500km a Vitara, kb. 450-550 km az elektromos hasonló használat mellett,
- itthoni hőmérsékletek mellett (hideg-meleg) írtam a hatótávot. Szóval ennyire "ellensége" itthon a hőmérséklet az elektromosnak..,
- hajtásláncban, adagolhatóságban (mint amit eredetileg is írtam és kiéleztem az elektromos előnyt) fényévekkel jobb az elektromos hajtás,
- tömeg az elektromos ellensége,
- szerintem (nálam legalábbis) nem szempont az erdei kannázás, van egy hatótáv, erre kell figyelni.
- vízállóság inkább csak "akarat" kérdése.

Fentiek miatt én alig várom, hogy kijöjjön valaki egy elektromos terepjáróval. Vitara megy a levesbe...


Nem vitaindítónak szánom, csak a saját véleményemet, tapasztalatomat írtam le.

Akadtál már el? Ott megy a lecsóba az addigi logika,  padlógáz, dülledt szem.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
szili76
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


« Új üzenet #7686 Dátum: 2024. április 15. - 20:48:41 »

Akadtál már el? Ott megy a lecsóba az addigi logika,  padlógáz, dülledt szem.

34 év terepezés után?
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16587



« Új üzenet #7687 Dátum: 2024. április 15. - 21:37:22 »

34 év terepezés után?
34 év?
Huszat letagadhatnál... Ördög
Akkor nem àll össze, hogy írhatsz ilyeneket, hogy a városi hasznàlat az olyasmi lehet mint a terepezés.
Hát nagyon nem. Hacsak terepezés alatt nem a gondosan karbantartott földutakon való andalgást érted.
Terepezésnél inkàbb üzemórát kellene számolni.
Egyébként kijöttek már többen is elektromos terepjáróval, Mark említette pl. a Ford F150 Lightning pick up-ot, a Ford Solymár olyan szépeket ír róla  hogy ihajj, aztán kanadában ha ügyes vagy, tiszta jó példányokat talàlsz az út mellett ha nem vagy fázós...bár mire hazatolod  kimelegszel. Meglepődött
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
szili76
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


« Új üzenet #7688 Dátum: 2024. április 15. - 21:48:53 »

34 év?
Huszat letagadhatnál... Ördög
Akkor nem àll össze, hogy írhatsz ilyeneket, hogy a városi hasznàlat az olyasmi lehet mint a terepezés.
Hát nagyon nem. Hacsak terepezés alatt nem a gondosan karbantartott földutakon való andalgást érted.
Terepezésnél inkàbb üzemórát kellene számolni.
Egyébként kijöttek már többen is elektromos terepjáróval, Mark említette pl. a Ford F150 Lightning pick up-ot, a Ford Solymár olyan szépeket ír róla  hogy ihajj, aztán kanadában ha ügyes vagy, tiszta jó példányokat talàlsz az út mellett ha nem vagy fázós...bár mire hazatolod  kimelegszel. Meglepődött

Rosszul érted!
Arra akartam utalni, hogy máshogy gondolom a fogyasztását terepen, mint egy belsőégésűnek! Nem drasztikusan emelkedőnek; csak annyit és akkor "vesz fel áramot", amikor kell. Egy belsőégésű pedig felező, összkerék stb. szinte bármennyit benyakal. Magyarul úgy gondolom (tesztelni nem teszteltem, mint írtam is), hogy arányaiban sokkal kevesebbet eszik az elektromos terepen, mint a belsőégésű.

Más:
Itthon (nem Kanadában) a belsőégésűeknél télen/nyáron kb. 5-10% fogyinövekedést szoktam tapasztalni, az elektromosnál pedig 10-20%-ot az ideálishoz (20fok környéke) képest.
Naplózva
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #7689 Dátum: 2024. április 16. - 15:00:56 »

Terepre szerintem egy nagynyomatékú ketyergős dízelnek nincs párja.
Ezt naggyondulván kikélem magamnak!
A Samu a bivaly 1.3-as benzintemetőjével, az kéremszépen neked lóf@sz?😁
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16587



« Új üzenet #7690 Dátum: 2024. április 16. - 16:48:53 »

Ezt naggyondulván kikélem magamnak!
A Samu a bivaly 1.3-as benzintemetőjével, az kéremszépen neked lóf@sz?😁
És akkor a szolídan szörtyögő V8-akról még nem is beszéltünk.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16587



« Új üzenet #7691 Dátum: 2024. április 16. - 16:51:28 »

https://speedzone.hu/jon-az-elektromos-ineos-terepjaro/
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
szili76
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


« Új üzenet #7692 Dátum: 2024. április 16. - 18:05:38 »


3 ajtósban nekem jöhetne is.
Naplózva
feketeerdö
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1967



« Új üzenet #7693 Dátum: 2024. április 17. - 07:01:21 »

Na jól van, még egy érv; Igaz hogy kevesebb darabból áll a hajtómü, de minden müvelet Software alapon müködik. Ez azt jelenti, rendszeresen és önálloan frissitve lesz. Aki okostelelefon és számitógepet valaha használt, volt már olyan helyzetben, hogy a dög egyszerüen holtnak tetteti magát.
Ha ez egy telefonnal esik meg, viszem az üzletbe és leadom. Egy ilyen elektromos auto picit más. A kocsi be van zárva,az összes fék be van húzva, mert sebességváltó nincs, a kormány blokkolva.
Én egy párszol voltam kint ilyen esetben, ha aszfalton áll az ócskavas, akkor valahogy, nagy káromkodással füszerezve, megoldottuk a problémát és felcibáltuk a vontatóra, aztán megjavitottuk a mühelyben,persze W-lan alátámasztással.
Most gondoljunk arra, hogy az auto valahol nyakig sz@rban áll, kint olyan 15-20km-re a pampán, akkor mit akarsz csinálni?
Helikoptert hivsz?

Üdv Gyuri  Emelem
Naplózva

Don´t eat yellow snow
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #7694 Dátum: 2024. április 19. - 23:56:04 »




Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Oldalak: 1 ... 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 [513]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: