Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 52   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Haditechnika  (Megtekintve 119393 alkalommal)
Horrido
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7947


Generalbakter


« Új üzenet #90 Dátum: 2010. Február 28. - 23:45:51 »

Focke Wulf Fw 190   gyozo gyozo gyozo

Vissza a levegőbe!  Ördög  Táncol
Létezett a Fw-190-nek egy utódja is, bár csak a hadicselekmények végére készült el. Ő volt a Focke Wulf TA-152, mely a leggyorsabb és legfordulékonybb II.VH-s vadászgép volt.
- Mintha helyből fordulna!
írták a berepülőpilóták és valóban a kor legtökéletesebb vadászrepülőgépe sikerült. Bevetési területe csak a német hadszíntérre korlátozódott, mivel akkoriban csak NO + Szöv-nél volt hadi cselekmény. Elsősorban a ME-262 sugárgépek felszállását és landolását fedezték együtt a Bf-190K-kal, mert ekkor, az alacsony sebességtartomány miatt  a sugrhajtású gépek majdhogynem védtelenek voltak. Ilyen helyzetben lőtték le, a szabadon portyázó Mustangok az egyik nagy német Expertet, Novotny-t a ME-262-jével.
TA-152-vel több P-51-et lőttek le  a német Düsenflieger-Horstok körül, mégpedig a lehető legegyszerübben, 3 forduló után...
Naplózva


A jó vasutasnak még a hetedik szomszédja is hülye...
Taser
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2149

"“ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ”"


« Új üzenet #91 Dátum: 2010. Március 01. - 00:05:03 »

Ha már levegő. Ne feledkezzünk meg a jó öreg Ju -87 ről ( magyarul Stuka) Szerintem ők voltak a legtökösebb őrültebb pilóták .
Nekem ez a verzió a kedvencem .
Naplózva

A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem.
Nem gondolkodunk. Nincs mivel. Lövünk. Van mivel.
Horrido
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7947


Generalbakter


« Új üzenet #92 Dátum: 2010. Március 01. - 09:11:47 »

Ha már levegő. Ne feledkezzünk meg a jó öreg Ju -87 ről ( magyarul Stuka) Szerintem ők voltak a legtökösebb őrültebb pilóták .
Nekem ez a verzió a kedvencem .


Ez H.U.Rudel gépe! A "repülő konzervnyitó".. Ördög Ördög
3,7 cm PAK x 2!
Naplózva


A jó vasutasnak még a hetedik szomszédja is hülye...
Taser
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2149

"“ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ”"


« Új üzenet #93 Dátum: 2010. Március 01. - 11:11:37 »

 
Ez H.U.Rudel gépe! A "repülő konzervnyitó".. Ördög Ördög
3,7 cm PAK x 2!

És tudja...és tudja .. és tudja. Wetzlar meg mindjárt előkap a fiókból egy modelt   Tasli makettet. Bion
« Utoljára szerkesztve: 2010. Március 01. - 14:45:32 írta Horrido » Naplózva

A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem.
Nem gondolkodunk. Nincs mivel. Lövünk. Van mivel.
Steve
Vendég
« Új üzenet #94 Dátum: 2010. Március 01. - 12:02:02 »

Makettek... Ördög

A Pz. IV-es ágyújának egyszerű oka van, ez állt akkor rendelkezésre.
A páncéltörő fegyvernem akkor még nem volt kifejezetten "napra kész".
Ezt indokolta a hk. kezdetleges kinézete, páncélzata, amihez a kezdetekkor elégségesnek tűntek a 40-50 mm-es pc. törő "ágyúk". (manapság ezeket már gépágyúknak nevezik)
...és mint kiderült már a háború elején, nem voltak elegendőek az 50-esek sem. Mosolyog


Ezen felül ha jól emlékezem '44 őszéig igenis gyártották a Panzer IV. a rövid csövű 7,5cm-es harckocsi löveggel, a háború eleji "könnyű páncélzattal" gyalogsági támogatásra, repeszgránáttal etetve.
Ugyan ezt a löveget tették a STG III.-sokba kifejezetten mobil gyalogsági roham lövegnek! Ezeknek pl. nem is volt fedélzeti géppuskája. Kizárólag a gyalogság, és a gyalogsági páncélosok védelmére voltak utalva.
Naplózva
Taser
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2149

"“ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ”"


« Új üzenet #95 Dátum: 2010. Március 01. - 14:17:59 »

Idézetet írta: Horrido
Ez H.U.Rudel gépe! A "repülő konzervnyitó".. Ördög Ördög
3,7 cm PAK x 2!


És tudja...és tudja .. és tudja. Wetzlar meg mindjárt előkap a fiókból egy [s
modelt[/s]   Tasli makettet. Bion

Itt meg az látható miért is hívták így. Wave
Naplózva

A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem.
Nem gondolkodunk. Nincs mivel. Lövünk. Van mivel.
Horrido
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7947


Generalbakter


« Új üzenet #96 Dátum: 2010. Március 01. - 14:42:05 »

Pz. VI. Királytigris, 88mm-es csővel, a megszokott 3 féle német rejtőszínnel. (ez is zimmeritezve, kevéssé antikolva)

És végül egy érdekesség a Pz. VI. Tiger I-es fejlesztésének idejéből.
Egy Porsche-féle prototípus, az ún. "Ferdinand Tiger".


Jók!! Az a Ferdinand Tiger az túl nehéznek bizonyult emlékeim szerint, vagy miért nem mentek el abba az irányba?
Naplózva


A jó vasutasnak még a hetedik szomszédja is hülye...
Taser
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2149

"“ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ”"


« Új üzenet #97 Dátum: 2010. Március 01. - 14:50:10 »

Nekem valami olyasmi rémlik, hogy a hajtással vagy a motorral voltak problémáik  Fejvakarás
Végül is Ferdinánd rohamlöveg az lett . Vállat von
Naplózva

A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem.
Nem gondolkodunk. Nincs mivel. Lövünk. Van mivel.
Steve
Vendég
« Új üzenet #98 Dátum: 2010. Március 01. - 15:26:10 »

A Ferdinand az nehéz páncél vadász lett. A Király Tigris 8,8cm-es nehéz harckocsi lövegét tették rá egy írgalmatlan vastag homlok pajzsra.
Három ellenfele volt.
Az első és legfontosabb a műszaki probléma. Gyakran ütközet közben hányt be a technika....Hidraulika nélkül működtetni a löveget, meg a kocsiszekrényt nem lehetett.Több mint morbid. :Mosolyog
A második a súlyából, és méretéből adódó korlátozott bevethetőség. A szállítási nehézségek. Konkrétan a Király Tigrissel együtt nem voltak kompatibilisek a korabeli vasútikocsikhoz. Fejvakarás
A harmadik ellenfele a repülögép. A tetején volt a "vékony bőr".....

Mondjuk egy működőképes Ferdinand, jól vezetett tűzzel képes volt megváltoztatni egy kisebb csata menetét az ellenfél lőtávján kívűlről. Ha működött....No de olyan nem igen volt, hogy hibátlanul tudjon harcolni folyamatosan több órán át.
Érdekes képeket nem nagyon lehet találni róla.... Fejvakarás
Naplózva
Steve
Vendég
« Új üzenet #99 Dátum: 2010. Március 01. - 15:46:21 »

Egy kis mazsolázni való a Ferdinand/Elefantról

http://panzerkeil.dre.hu/harcjarm/jpz/elefant/elefant.htm

 OOO
Naplózva
Taser
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2149

"“ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ”"


« Új üzenet #100 Dátum: 2010. Március 01. - 15:58:54 »

Akkor jól emlékeztem, hogy a meghajtással is voltak gondjaik Táncol Táncol Táncol
Naplózva

A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem.
Nem gondolkodunk. Nincs mivel. Lövünk. Van mivel.
Steve
Vendég
« Új üzenet #101 Dátum: 2010. Március 01. - 16:01:39 »

Hát nem kevés gondja volt szegénynek.  Wave
Énmeg a gyalogoság elleni védtelenségről feledkeztem meg.

Na most gondold el, hogy ha az öreg Fredi terveialapján készítik el a hajtásláncot mi lehetett volna belőle... gyozo

De ez is eccerűen gyönyörű! Táncol
Naplózva
Taser
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2149

"“ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ”"


« Új üzenet #102 Dátum: 2010. Március 01. - 16:18:15 »



Na most gondold el, hogy ha az öreg Fredi terveialapján készítik el a hajtásláncot mi lehetett volna belőle... gyozo


Ő ... hát hmmm  ..izé... most valahol az Urálon túli földbirtokomról neteznék Bion Bion Bion
Naplózva

A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem.
Nem gondolkodunk. Nincs mivel. Lövünk. Van mivel.
wetzlar
Vendég
« Új üzenet #103 Dátum: 2010. Március 01. - 21:09:22 »

Sorjában!

Kurt Tank Ta-152-ese valóban remek gép volt, de ugyanaz volt a baja, mint a Schwalbe-nak.
Későn jött!
...de azért valljuk be ekkor már bontogatta szárnyait a sugárhajtású korszak és a Ta-152 sem lett volna sokáig a levegő ura.
(Képzeljük el, ha az idióta Hitler arra használtatja a 262-est, amire tervezték, elfogó vadásznak... a gyorsbombázó feladatok helyett.)

A Stukát nevezték repülő koporsónak is és legyünk tényszerűek nem volt egy életbiztosítás mondjuk 42-től ezzel a típussal repülni.
Zuhanásból felvett gépeket általában nemes egyszerűséggel lődözték már le akár a kevésbé tapasztalt orosz pilóták is.
Nem véletlenül vonták ki őket szépen sorban és vették át szerepüket a vadászszázadoktól megkapott 190A-k.

A Bf-109K egy kiváló gép volt, alapvetően a magasabb régiókra tervezve. (8000+)
Azt azért tudni kell, hogy a Messerschmitt és Focke-Wulf tervezőknek nem volt olyan "egyszerű" feladata, mint az amerikai tervezőknek.
Az USAF gépeknek egy dolga volt, leválasztani a nehézbombázó kötelékekről a német vadászokat.
Ehhez nem kellett nehéz fegyverzet, a 4-6 .50-es Browning elegendő volt a vadászgépek megrongálásához, megsemmisítéséhez.
Ezzel szemben a Me és FW gépeknek kettős feladata volt, így tervezőknek is ezt kellett megoldani.
Egyrészt le kellett tudni küzdeni a jól védett B-17 és B-24-es gépeket, amihez nem volt elegendő a nehézgéppuska, ahhoz ágyú kellett.
Kezdetben a 20mm, aztán jött az MG-108-as 30 mm-es.
Mindehhez párosult, hogy az USAF kötelékek ellen olyan gép kellett ami nagyobb magasságban adja le jól a teljesítményt, ergo magassági turbókompresszoros motor kellett, megspékelve az amúgy remek pluszt nyújtó methanol befecskendezéssel.
Ezek a szériák a "ducibb" motordeklivel jellemezhetőek, amelyeknek már nem csak a két 13 mm-es géppuska miatt volt dudor a deklin. (G-14, K széria)
emellett forduló harcban helyt kellett állni az UASF vadászaival is.
...és akkor tegyük egymás mellé ezeket:

Kellett nehéz fegyverzet a bombázók miatt, kellett az erős - nagy tömegű - motor, amihez kellett volna párosulni fordulékonyságnak, sebességnek is.
No ez azért nem olyan egyszerű, de ennek ellenére a Me konstrukció kiválóságát jelzi, hogy mindvégig egy kiválóan műrepülhető és az egyik legjobb emelkedőképességű gép maradt, amitől félt az USAF összes pilótája.
A K szériával elérte a fejleszthetőség határait, valószínűleg ez volt a konstrukció csúcsa.
Mondjuk kíváncsi lettem volna arra, hogyan vált volna be, ha mondjuk CSAK vadászok ellen kellett volna harcolnia, mondjuk 6 db. 13 mm-essel, ezáltal könnyebb sárkánnyal, más súlyponttal...stb.

A Ferdinand tigris tervek elsősorban a bonyolult hajtás miatt dőltek meg.
Tudomásom szerint a prototípus a hadsereg által szervezett bemutató próbán adta meg magát...
Mondjuk szinkronizálni azt, hogy elöl-hátul hajtson azért nem lehetett egyszerű.

...és azért ne feledjük, hogy Herr Porsche nem adta olyan könnyen a bőrét és "adott" a Királytigrisnek egy kiváló tornyot, mert ugyibár 2 féle toronnyal készült.
A másik verzió a Henschel által készített torony volt.
Naplózva
Taser
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2149

"“ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ”"


« Új üzenet #104 Dátum: 2010. Március 01. - 21:15:17 »


...de azért valljuk be ekkor már bontogatta szárnyait a sugárhajtású korszak és a Ta-152 sem lett volna sokáig a levegő ura.
(Képzeljük el, ha az idióta Hitler arra használtatja a 262-est, amire tervezték, elfogó vadásznak... a gyorsbombázó feladatok helyett.)


Akkor most a wales-i birtokomról neteznék. Bion Bion

Mindig csodáltam a Ju 87 es pilótákat mert elképesztő g -ket bírtak ki. Amíg rá nem jöttem, hogy ott ült mögötte egy lövész aki ugyan ezt kibírta hátrafelé. Fejvakarás
Naplózva

A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem.
Nem gondolkodunk. Nincs mivel. Lövünk. Van mivel.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 52   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: