oconor
|
|
« Új üzenet #705 Dátum: 2017. Július 27. - 10:03:48 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
„A valós információ létfontosságú, a téves információ sajnálatos és káros, de a jól irányzott hamis információ halálos.” (Frederick Forsyth, angol író)
|
|
|
oconor
|
|
« Új üzenet #706 Dátum: 2017. Július 27. - 11:57:19 » |
|
Vagy az az igaz amit a kiterjesztés végén lévő számsor takar: e3f18ae és a Raven csak valami becenév(repülőszázad, vagy utal a Raven cégre, aminek köze van némi haditechnikához) hát lehet már sosem tudjuk meg.
|
|
|
Naplózva
|
„A valós információ létfontosságú, a téves információ sajnálatos és káros, de a jól irányzott hamis információ halálos.” (Frederick Forsyth, angol író)
|
|
|
nagysas
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 4145
TSP
|
|
« Új üzenet #707 Dátum: 2017. Július 27. - 12:24:31 » |
|
Mifelénk ilyen csatahelikopterekkel adják elő. (szerintem longbow apache, de a rosseb se ért ezekhez ) Legutóbb egy Chinook-ot kísérgettek. Állta is a tacskó őket.
|
|
|
Naplózva
|
Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!! 在我赤裸的身上牺牲一只山羊
|
|
|
oconor
|
|
« Új üzenet #708 Dátum: 2017. Július 27. - 12:34:08 » |
|
Mifelénk ilyen csatahelikopterekkel adják elő. (szerintem longbow apache, de a rosseb se ért ezekhez ) Legutóbb egy Chinook-ot kísérgettek. Állta is a tacskó őket. Tavaly kint voltam az egyik ismerősömmel a szőlőben, akkor hozta rám a frász egy hangrobbanás(aznap jött talán Putinbácsi, vagy valami főfasz) Flightradar nem nagyon szokta mutatni a katonai szerkezeteket, ezt csak véletlenül szúrtam ki, néha ha valami le akarja verni a háztetőt akkor szoktam rá nézni
|
|
|
Naplózva
|
„A valós információ létfontosságú, a téves információ sajnálatos és káros, de a jól irányzott hamis információ halálos.” (Frederick Forsyth, angol író)
|
|
|
Makkmarci
|
|
« Új üzenet #709 Dátum: 2017. Július 27. - 13:02:42 » |
|
Vagy az az igaz amit a kiterjesztés végén lévő számsor takar: e3f18ae és a Raven csak valami becenév(repülőszázad, vagy utal a Raven cégre, aminek köze van némi haditechnikához) hát lehet már sosem tudjuk meg.
A katonai gépek hívóneve/kódjele mindig csak arra az egy bevetésre vonatkozik, és teljesen véletlenszerű/független attól, milyen típus repül. Már csak mert azt pont nem is kéne tudni bárki illetéktelennek, aki a rádiózást hallgatja. Az F-111-est már elég rég kivonták szolgálatból, így általad említett elektronikai zavaró változatról is elég valószínűtlen, hogy egy mai hadgyakorlaton részt vegyen. F-16-osok vannak most Pápán ill. hétfő óta török F-5-ösök Kecskeméten. Mezőkövesd mellett földi célpont lövészet szokott lenni, amit nagyjából igazolni is látszik a pályagörbe. Viszont a kiírt sebesség meg a pályagörbe színe kicsit ellentmond egymásnak, szerintem a számértékkel valami bibi lehet, egyrészt nem szokás ennyire közel repülni a hangsebességhez (ilyen alakú és méretű pályán meg főleg nem, nem is tudna), másrészt ha ránézel a vonal színére, ez inkább 350 kts körüli sebességnek felel meg, ha rákattintasz pl. bármelyik nemrég felszállt gép vonalára, ami még gyorsul. A 350 kts már inkább reális, ráadásul az F-16-osnak kb. 330-420 csomó között van az optimális fordulósebessége fok/másodperc szempontból (21 fok / sec).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
oconor
|
|
« Új üzenet #710 Dátum: 2017. Július 27. - 13:54:59 » |
|
A katonai gépek hívóneve/kódjele mindig csak arra az egy bevetésre vonatkozik, és teljesen véletlenszerű/független attól, milyen típus repül. Már csak mert azt pont nem is kéne tudni bárki illetéktelennek, aki a rádiózást hallgatja. Az F-111-est már elég rég kivonták szolgálatból, így általad említett elektronikai zavaró változatról is elég valószínűtlen, hogy egy mai hadgyakorlaton részt vegyen. F-16-osok vannak most Pápán ill. hétfő óta török F-5-ösök Kecskeméten. Mezőkövesd mellett földi célpont lövészet szokott lenni, amit nagyjából igazolni is látszik a pályagörbe. Viszont a kiírt sebesség meg a pályagörbe színe kicsit ellentmond egymásnak, szerintem a számértékkel valami bibi lehet, egyrészt nem szokás ennyire közel repülni a hangsebességhez (ilyen alakú és méretű pályán meg főleg nem, nem is tudna), másrészt ha ránézel a vonal színére, ez inkább 350 kts körüli sebességnek felel meg, ha rákattintasz pl. bármelyik nemrég felszállt gép vonalára, ami még gyorsul. A 350 kts már inkább reális, ráadásul az F-16-osnak kb. 330-420 csomó között van az optimális fordulósebessége fok/másodperc szempontból (21 fok / sec). A Flightradar által kiírt adatokat megcáfolni nincs lehetőségem, mivel nem rendelkezem semmilyen eszközzel ami objektív eredményeket produkálna, így kénytelen vagyok elfogadni az oldalon megjelenő adatokat, a típussal kapcsolatban igazad lehet azért is egészítettem ki az első bejegyzésemet, itt hozzánk legközelebb a kassai nemzetközi reptér van, az onnan induló és érkező szerkezetek gyakran láthatóak. A látottak és a Flightradar adatai szerintem megegyeznek legfeljebb idő eltolódás mutatkozik néha, illetve rossz időjárás esetén mutat falsot, de csak rövid időre téves adatokat. Igazából mint érdekesség PrSc-tem a pillanatnyi állapotot, én ritkán látok ilyen nyilvános oldalon a hangsebesség közelében repülő katonai szerkezetet. Szlovák békefenntartók szállítógépei is erre járnák még sem mutatja az oldal őket, és még sok mást sem, ezért gondoltam, hogy unikum az ilyen.
|
|
|
Naplózva
|
„A valós információ létfontosságú, a téves információ sajnálatos és káros, de a jól irányzott hamis információ halálos.” (Frederick Forsyth, angol író)
|
|
|
oconor
|
|
« Új üzenet #711 Dátum: 2017. Július 28. - 09:33:38 » |
|
A katonai gépek hívóneve/kódjele mindig csak arra az egy bevetésre vonatkozik, és teljesen véletlenszerű/független attól, milyen típus repül. Már csak mert azt pont nem is kéne tudni bárki illetéktelennek, aki a rádiózást hallgatja. Az F-111-est már elég rég kivonták szolgálatból, így általad említett elektronikai zavaró változatról is elég valószínűtlen, hogy egy mai hadgyakorlaton részt vegyen. F-16-osok vannak most Pápán ill. hétfő óta török F-5-ösök Kecskeméten. Mezőkövesd mellett földi célpont lövészet szokott lenni, amit nagyjából igazolni is látszik a pályagörbe. Viszont a kiírt sebesség meg a pályagörbe színe kicsit ellentmond egymásnak, szerintem a számértékkel valami bibi lehet, egyrészt nem szokás ennyire közel repülni a hangsebességhez (ilyen alakú és méretű pályán meg főleg nem, nem is tudna), másrészt ha ránézel a vonal színére, ez inkább 350 kts körüli sebességnek felel meg, ha rákattintasz pl. bármelyik nemrég felszállt gép vonalára, ami még gyorsul. A 350 kts már inkább reális, ráadásul az F-16-osnak kb. 330-420 csomó között van az optimális fordulósebessége fok/másodperc szempontból (21 fok / sec). Itt egy újabb gyöngyszem Folytatódik a "hungarise topgun" Annyra féltik a Hortobágyot meg annyira mentesítik, de azért csak ott röpködnek még a végén ezekről is leeseik valami mentesíteni való.
|
|
|
Naplózva
|
„A valós információ létfontosságú, a téves információ sajnálatos és káros, de a jól irányzott hamis információ halálos.” (Frederick Forsyth, angol író)
|
|
|
Makkmarci
|
|
« Új üzenet #712 Dátum: 2017. Július 28. - 10:03:03 » |
|
Itt egy újabb gyöngyszem Folytatódik a "hungarise topgun" Annyra féltik a Hortobágyot meg annyira mentesítik, de azért csak ott röpködnek még a végén ezekről is leeseik valami mentesíteni való. Ez egy Gripen, 9-kor szállt fel Kecskemétről, van egy gyakorló légterük a Hortobágy fölött (ha már természetvédelmi terület...). A hatjegyű Mode S code, amit még tegnap beidéztél az adattábla jobb felső sarkából, az az adott gép transzponderének (jeladó) saját 24-bites digitális azonosítója (hex kód), ami egy adott gépnek mindig ugyanaz, csak úgy, mint a regisztráció betűjele. Ezzel a kóddal digitálisan beazonosítva küldi vissza a földi radaroknak a repülés szinte összes paraméterét, amit ott a honlapon a térképtől balra felsorolnak, meg annál még sokkal többet. Valószínű a honlap is ez alapjáűn azonosítja be, melyik gép melyik. Nem összekeverendő a négyjegyű squawk kóddal, amit a pilóta kézzel állít be a transzponderen a repülési terv kézhezvétele után a torony kérése szerint. Az a légiirányító radarján megjelenik a képernyőn a gépet jelző pont alatt, és esetleges problémát is tudsz vele jelezni a radarkezelőnek, ha valamiért pl. nem tudsz rádiózni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #713 Dátum: 2017. Július 28. - 10:06:33 » |
|
Ez egy Gripen, 9-kor szállt fel Kecskemétről, van egy gyakorló légterük a Hortobágy fölött (ha már természetvédelmi terület...).
A hatjegyű Mode S code, amit még tegnap beidéztél az adattábla jobb felső sarkából, az az adott gép transzponderének (jeladó) saját 24-bites digitális azonosítója (hex kód), ami egy adott gépnek mindig ugyanaz, csak úgy, mint a regisztráció betűjele. Ezzel a kóddal digitálisan beazonosítva küldi vissza a földi radaroknak a repülés szinte összes paraméterét, amit ott a honlapon a térképtől balra felsorolnak, meg annál még sokkal többet. Valószínű a honlap is ez alapjáűn azonosítja be, melyik gép melyik.
Nem összekeverendő a négyjegyű squawk kóddal, amit a pilóta kézzel állít be a transzponderen a repülési terv kézhezvétele után a torony kérése szerint. Az a légiirányító radarján megjelenik a képernyőn a gépet jelző pont alatt, és esetleges problémát is tudsz vele jelezni a radarkezelőnek, ha valamiért pl. nem tudsz rádiózni.
........... és akkor hajnalban Makkmarciért jött a nagy fekete autó.............
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zajandras
|
|
« Új üzenet #714 Dátum: 2017. Július 28. - 10:10:10 » |
|
........... és akkor hajnalban Makkmarciért jött a nagy fekete autó............. ...........kivéve, ha ő a sofőr.
|
|
|
Naplózva
|
"Már az is megérte, hogy sétáltunk egy jót..."
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16586
|
|
« Új üzenet #715 Dátum: 2017. Július 28. - 10:10:37 » |
|
Lábod-Mike-Nagyatád vonalon nagyon sokszor repkednek a fiúkák, időnként szvsz. abszolút szabálytalan "alacsonyságban". Egy helyi erő szerint a nagyatádi hadiparkban lévő MIG mittudoménhányas orrkúpja még mindig aktív és azt használják "ellenség"-nek a gyakorlórepüléseknél. Lehet ebben valami vagy urban legend?
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Makkmarci
|
|
« Új üzenet #716 Dátum: 2017. Július 28. - 10:13:09 » |
|
........... és akkor hajnalban Makkmarciért jött a nagy fekete autó............. "Virágh elvtárs... én mindent bevallok!.." "Ne mondjon semmit,... úgyis tudunk mindent" "Akkor jó..."
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
oconor
|
|
« Új üzenet #717 Dátum: 2017. Július 28. - 10:39:04 » |
|
"Virágh elvtárs... én mindent bevallok!.." "Ne mondjon semmit,... úgyis tudunk mindent" "Akkor jó..."
Amikor Jurijjal(Gagarin) együtt voltunk kiképzésen, én már akkor mondtam, hogy baj lesz ebből, de ő nem hallgatott rám.
|
|
|
Naplózva
|
„A valós információ létfontosságú, a téves információ sajnálatos és káros, de a jól irányzott hamis információ halálos.” (Frederick Forsyth, angol író)
|
|
|
Erdojaro (Molnár Attila)
|
|
« Új üzenet #718 Dátum: 2017. Július 28. - 13:35:40 » |
|
Itt pár napja olyan "csapatmozgások" vannak, hogy majd összedől a házunk. Állítólag valamelyik NATO egység vonul haza Szíriából. Hatalmas csapatszállítók jönnek Ferihegyre, (és onnan mennek tovább) a legtöbbet ilyen sistergő istennyila hangú vadászgépek kísérik! Na ezek sem a megszokott pályákon közlekednek, hanem itt a házak fölött sörétlövésnyire!
|
|
|
Naplózva
|
A Vadászat olyan mint a NŐ! Minél több időt töltesz vele, annál jobban rájössz, hogy nem tudsz róla semmit!
|
|
|
zajandras
|
|
« Új üzenet #719 Dátum: 2017. Július 28. - 15:37:15 » |
|
Itt pár napja olyan "csapatmozgások" vannak, hogy majd összedől a házunk. Állítólag valamelyik NATO egység vonul haza Szíriából. Hatalmas csapatszállítók jönnek Ferihegyre, (és onnan mennek tovább) a legtöbbet ilyen sistergő istennyila hangú vadászgépek kísérik! Na ezek sem a megszokott pályákon közlekednek, hanem itt a házak fölött sörétlövésnyire! Párban járnak? Hajnalban próbálj rájuk, hátha fogja a 10-es sörét valamelyiket. Majd azt mondod, hogy a hosszú csőr zavart meg, ekkor cvikket még nem láttál. Teljesen elkapott a vadászláz.
|
|
|
Naplózva
|
"Már az is megérte, hogy sétáltunk egy jót..."
|
|
|
|