Oldalak: 1 ... 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 [315] 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 ... 365   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Jogszabályok  (Megtekintve 580470 alkalommal)
Zoli2
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 107


« Új üzenet #4710 Dátum: 2019. Július 05. - 00:45:25 »

Sziasztok!

Bocsánat, ha már a téma felvetésével is sértek igaz vadászembereket, azonban nálunk most viták alakultak a lentebb vázolt ügy kapcsán és szeretnék tisztán látni mielőtt jártatom a szám.  Emelem

A céltávcsőre adaptergyűrű segítségével felszerelhető éjjellátó készülék (jellemzően előtét) a jelenleg érvényben lévő jogszabályok értelmében használható éjszakai vadászat alatt?

A házi szabályzatunkban lefektettük hogy semmilyen célzást segítő eszköz nem birtokolható a vadászat ideje alatt – külön kiemelve hogy keresőnek használható előtét sem! –, de ezzel kapcsolatban a szabályozással egyet nem értő tagok két dologra hívták fel a figyelmet.
1. A törvény külön nem tiltja az előtét formájában használható éjjellátó eszközök vadászaton történő birtoklását és használatát;
2. Ha ezért egy tagot fegyelmi eljárás keretében elmarasztalnak a házi szabályzatban lefektetett szigorúbb szabályra hivatkozva és az illető bírósághoz fordul, akkor a társaság vezetését "veszik" elő, hogy a ezt a szigorúbb szabályt nem hozhatta volna meg.  Vállat von

Jómagam a törvény ide vonatkozó pontjával igyekszem érvelni, miszerint TILTOTT VADÁSZATI ESZKÖZNEK minősül:
 Vtv. 37/A (1) 11. "elektronikus képnagyítóból vagy képátalakítóból álló, éjszakai lövésre alkalmas célzóeszközök;"
Azt gondolom, hogy az éjjellátó előtét és a "hagyományos" céltávcső összeszerelve ebben az esetben a CÉLZÓESZKÖZ, ezért NEM  HASZNÁLHATÓ. (Függetlenül attól, hogy az önállóan is használt éjjellátó eszközben nincs irányzójel.) Erősítsétek vagy cáfoljátok meg a levezetésem!

A második, hogy azt állítják egyesek, ha valaki fegyelmi eljárás keretében szankciót kap a fent nevezett "éjjellátózás"-ért és emiatt bírósághoz fordul megnyerheti a pert. Állítják, hogy a házi szabályzat nem tilthat meg olyan dolgot/eseményt, amit a törvények megengednek. Igazuk lehet?
Naplózva
schpeter
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 854



« Új üzenet #4711 Dátum: 2019. Július 05. - 07:02:43 »

Szia!

Szerintem mindkét kérdésben igazad van.
 - Az elsőben a "célzóeszköz"-ön van a hangsúy.
 - A társaság, egyesület saját tagjaira hozott szályzata nem lehet megengedőbb, mint a törvény. Szigorúbb lehet. És úgy látszik. kell is, hogy az legyen.

 - Mondjuk, régen rossz, ha ezt az álláspontot ennyire védik a tagok. Ott már nem fog a tövény, házi szabály megoldást hozni...

Üdv, Péter
Naplózva

"Azt mondják, az igazi vadásznak nagyobb és jobb szíve van, mint annak az embernek, akinek a vad csak hús, az erdő csak fa, a mező csak széna, és az erdőn-mezőn való bolyongás egyszerűen: naplopás.” (F. I.)
Math91
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 89


« Új üzenet #4712 Dátum: 2019. Július 05. - 07:53:59 »

Szervusz!

Jogászként ugyanaz az álláspontom, mint Neked. A vadászati törvény alapján tilos vadászni tiltott vadászati eszközzel vadászni, az elektronikus képnagyítóból vagy képátalakítóból álló, éjszakai lövésre alkalmas célzóeszközök, tehát bármilyen előtét, vagy önmagában ilyen céltávcső, illetve hőkamera pedig ennek minősül. A 79/2004. (V. 4.) FVM rendelet (Vtv. végrehajtási rendelete) 75./A § (2) bekezdése alapján pedig a vadászat rendje megsértésének minősül az ilyen eszközök birtoklása is vadászat során. Kivétel ez alól 96. évi LV. törvény 37/A. § (2) alapján az éjjellátó keresőtávcső. Ez tehát használható, azonban a  vadásztársaság, mint speciális egyesület a házi szabályzatában hozhat olyan rendelkezést (nyilván a taggyűlés szótöbbséggel hozott határozata alapján), hogy a törvénynél szigorúbban szabályozza ezt a kérdést és nem engedélyezi, valamint szankcióhoz köti a vadászterületén az ilyen eszközök használatát. Egyszóval, ha sikerült ezt megszavaztatni és bekerült a házi szabályba, akkor ez minden vadásztársra nézve kötelező lesz, tehát aki megszegi ezt a rendelkezést, az a célzóoptikák esetén a vadászat rendjének megsértését, a keresők esetén pedig fegyelmi vétséget követ el. Emelem

 

Naplózva
nagysas
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4145


TSP


« Új üzenet #4713 Dátum: 2019. Július 08. - 14:50:07 »

Szervusz!

Jogászként ugyanaz az álláspontom, mint Neked. A vadászati törvény alapján tilos vadászni tiltott vadászati eszközzel vadászni, az elektronikus képnagyítóból vagy képátalakítóból álló, éjszakai lövésre alkalmas célzóeszközök, tehát bármilyen előtét, vagy önmagában ilyen céltávcső, illetve hőkamera pedig ennek minősül. A 79/2004. (V. 4.) FVM rendelet (Vtv. végrehajtási rendelete) 75./A § (2) bekezdése alapján pedig a vadászat rendje megsértésének minősül az ilyen eszközök birtoklása is vadászat során. Kivétel ez alól 96. évi LV. törvény 37/A. § (2) alapján az éjjellátó keresőtávcső. Ez tehát használható, azonban a  vadásztársaság, mint speciális egyesület a házi szabályzatában hozhat olyan rendelkezést (nyilván a taggyűlés szótöbbséggel hozott határozata alapján), hogy a törvénynél szigorúbban szabályozza ezt a kérdést és nem engedélyezi, valamint szankcióhoz köti a vadászterületén az ilyen eszközök használatát. Egyszóval, ha sikerült ezt megszavaztatni és bekerült a házi szabályba, akkor ez minden vadásztársra nézve kötelező lesz, tehát aki megszegi ezt a rendelkezést, az a célzóoptikák esetén a vadászat rendjének megsértését, a keresők esetén pedig fegyelmi vétséget követ el. Emelem



Egyetértek, ugyanezt gondolom én is.  Emelem.
Naplózva

Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!!
在我赤裸的身上牺牲一只山羊
Stefi
Vendég
« Új üzenet #4714 Dátum: 2019. Július 12. - 19:35:51 »


 - A társaság, egyesület saját tagjaira hozott szályzata nem lehet megengedőbb, mint a törvény. Szigorúbb lehet.



 Ennyi !      Emelem
Naplózva
Feri56
Rügy
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új üzenet #4715 Dátum: 2019. Augusztus 10. - 08:48:48 »

Kedves Vadásztársak! Most találtam erre a fórumra, és látom, hogy vannak közöttünk jogi szakértők is. Mindjárt én is egy kérdéssel kezdenék. A hivatásos vadász lehet vadászmester (IB) tag? Furcsa a helyzet, mivel ugyebár a saját maga főnöke, de jogilag lehetséges-e? A vtv. 57-ben ez szerepel: Az a személy, aki a vadásztársaságnál felelős személy, e vadásztársaságnál nem lehet hivatásos vadász. Vajon a jogalkotó ezt a vezetőségre érti?

Üdv: D. Feri
Naplózva
Erdojaro (Molnár Attila)
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14841



« Új üzenet #4716 Dátum: 2019. Augusztus 10. - 10:23:42 »

Kedves Vadásztársak! Most találtam erre a fórumra, és látom, hogy vannak közöttünk jogi szakértők is. Mindjárt én is egy kérdéssel kezdenék. A hivatásos vadász lehet vadászmester (IB) tag? Furcsa a helyzet, mivel ugyebár a saját maga főnöke, de jogilag lehetséges-e? A vtv. 57-ben ez szerepel: Az a személy, aki a vadásztársaságnál felelős személy, e vadásztársaságnál nem lehet hivatásos vadász. Vajon a jogalkotó ezt a vezetőségre érti?

Üdv: D. Feri

Előre bocsájtom, nem vagyok jogi szakértő, de még jogász sem. 
A vadásztársaság felelős személye az elnök.  A hivatásos vadász lehet tag is, és vadászmester is, ilyenkor általában az elnök ellenőrzi a vadőri munkáit. Természetesen még ott van az Ellenőrző Bizottság is.   Nálunk pl. a gazdasági vezető egyben hivatásos vadász is!
Naplózva

A Vadászat olyan mint a NŐ!  Minél több időt töltesz vele, annál jobban rájössz, hogy nem tudsz róla semmit!
Feri56
Rügy
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új üzenet #4717 Dátum: 2019. Augusztus 10. - 11:17:25 »

Előre bocsájtom, nem vagyok jogi szakértő, de még jogász sem. 
A vadásztársaság felelős személye az elnök.  A hivatásos vadász lehet tag is, és vadászmester is, ilyenkor általában az elnök ellenőrzi a vadőri munkáit. Természetesen még ott van az Ellenőrző Bizottság is.   Nálunk pl. a gazdasági vezető egyben hivatásos vadász is!




Viszont a civil törvény így fogalmaz:

felelős személy: a civil szervezet vezető tisztségviselője, létesítő okiratában és belső szabályzataiban vezető tisztségviselőként megjelölt vagy egyébként érdemi döntési jogkörrel rendelkező személy, valamint az a személy, aki a létesítő okirat felhatalmazása, a civil szervezet döntéshozó szervének határozata vagy szerződés alapján a civil szervezet képviseletére vagy pénzforgalmi számlája feletti rendelkezésre jogosult;
Naplózva
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #4718 Dátum: 2019. Augusztus 10. - 11:59:29 »

Kedves Vadásztársak! Most találtam erre a fórumra, és látom, hogy vannak közöttünk jogi szakértők is. Mindjárt én is egy kérdéssel kezdenék. A hivatásos vadász lehet vadászmester (IB) tag? Furcsa a helyzet, mivel ugyebár a saját maga főnöke, de jogilag lehetséges-e? A vtv. 57-ben ez szerepel: Az a személy, aki a vadásztársaságnál felelős személy, e vadásztársaságnál nem lehet hivatásos vadász. Vajon a jogalkotó ezt a vezetőségre érti?

Üdv: D. Feri
Mindent a civil szervezetekkel foglalkozó törvény alapján kell elsősorban nézni, ahogyan Feri olvtárs is írja.
El kellene már felejteni az IB, vadászmester, stb... berögzült dolgokat.
Egy civil szervezetnek kell legyen elnöksége (ami a taggyűlések között, annak felhatalmazásával ügyvivő szerepet tölt be), kell legyen egy fő msz-ben megnevezett, és bíróság által elfogadott felelős vezetője, felügyelő szerve (ami ellenőrzi a törvényes és a működési szabályzat szerinti működést) és kb. ennyi.
Az összes többi sallanggal a vadásztársaságok csak saját magukat szopatják, teljesen feleslegesen.
A vadászati törvény előír egy szakmai irányítót, aki lehet a hivatásos vadász is akár, de mindenképp szakember, illetve gyakorlott ember kell legyen.
Akkor miért kell a szoci berögződésre való hivatkozással fenntartani pl. autószerelő, meg szobafestő-mázoló, stb. szakmájú vadászmestert? Csak mert presztízskérdés, hogy ki lehet az?
A bíróság a szabályzatban mindent elfogad ami nem törvénytelen, beleírhatja bárki azt is, hogy kötelező szalmakalapos tánckart választani a tagok közül a társaság, csak ezek
a dolgok azzal járnak együtt, hogy ami a bíróságon keresztül ment, azt utána számon is kérhetik a működésén.
Ezért célszerű a lehető legegyszerűbb msz-t összeállítani a civil trv. alapján legszükségesebb tartalommal, majd attól kezdve, taggyűlési határozatokkal még mindig meg lehet szavazni azokat a kiegészítő dolgokat, amik az idők folyamán akár változhatnak is, de akkor nem kell miattuk msz-t módosítani, és nem kell azon fosni, hogy megfelel-e az aktuális törvényi háttérnek, vagy sem.
Mi így csináltuk, és teljesen jól működik.  Emelem
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Stefi
Vendég
« Új üzenet #4719 Dátum: 2019. Augusztus 10. - 14:26:46 »

Előre bocsájtom, nem vagyok jogi szakértő, de még jogász sem. 
A vadásztársaság felelős személye az elnök.  A hivatásos vadász lehet tag is, és vadászmester is, ilyenkor általában az elnök ellenőrzi a vadőri munkáit. Természetesen még ott van az Ellenőrző Bizottság is.   Nálunk pl. a gazdasági vezető egyben hivatásos vadász is!


Nem vagyok hiv vadász ellenes ! Talán begyöpösödött sem .  Vállat von  Én nem tartom egészségesnek hogy a hivatásos vadász legyen saját maga főnöke . Azt hogy Őt meg az elnök irányítja  BRRRR mert aztán abba még annyira se lehet belekötni hogy az elnök tánctanár , kőműves , kocsmáros ,stb  Röhög . Pedig de sokszor hallani hogy a hiv. vadászt miért a kőműves vadászmester irányítja - Egyébként CSAK  !  Emelem    A bankár étteremtulajdonos is két lábbal rúgja ki a szakács végzettségű  étteremvezetőt ( főszakácsot)9 ha qar a kaja .   Emelem
Naplózva
Feri56
Rügy
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új üzenet #4720 Dátum: 2019. Augusztus 10. - 15:27:13 »

Mindent a civil szervezetekkel foglalkozó törvény alapján kell elsősorban nézni, ahogyan Feri olvtárs is írja.
El kellene már felejteni az IB, vadászmester, stb... berögzült dolgokat.
Egy civil szervezetnek kell legyen elnöksége (ami a taggyűlések között, annak felhatalmazásával ügyvivő szerepet tölt be), kell legyen egy fő msz-ben megnevezett, és bíróság által elfogadott felelős vezetője, felügyelő szerve (ami ellenőrzi a törvényes és a működési szabályzat szerinti működést) és kb. ennyi.
Az összes többi sallanggal a vadásztársaságok csak saját magukat szopatják, teljesen feleslegesen.
A vadászati törvény előír egy szakmai irányítót, aki lehet a hivatásos vadász is akár, de mindenképp szakember, illetve gyakorlott ember kell legyen.
Akkor miért kell a szoci berögződésre való hivatkozással fenntartani pl. autószerelő, meg szobafestő-mázoló, stb. szakmájú vadászmestert? Csak mert presztízskérdés, hogy ki lehet az?
A bíróság a szabályzatban mindent elfogad ami nem törvénytelen, beleírhatja bárki azt is, hogy kötelező szalmakalapos tánckart választani a tagok közül a társaság, csak ezek
a dolgok azzal járnak együtt, hogy ami a bíróságon keresztül ment, azt utána számon is kérhetik a működésén.
Ezért célszerű a lehető legegyszerűbb msz-t összeállítani a civil trv. alapján legszükségesebb tartalommal, majd attól kezdve, taggyűlési határozatokkal még mindig meg lehet szavazni azokat a kiegészítő dolgokat, amik az idők folyamán akár változhatnak is, de akkor nem kell miattuk msz-t módosítani, és nem kell azon fosni, hogy megfelel-e az aktuális törvényi háttérnek, vagy sem.
Mi így csináltuk, és teljesen jól működik.  Emelem

Na de akkor a ti esetetekben a hivatásos vadász lehet elnökségi tag? Egyáltalán ki ellenőrzi ezeket?
Az
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #4721 Dátum: 2019. Augusztus 11. - 08:10:04 »

A civil törvény csak egy nesze semmi, fogd meg jól.
El kell olvas a PTK-t.

3:77. § *  [Az ügyvezetés ellátása]
Az egyesület ügyvezetését az egyesület ügyvezetője vagy az elnökség látja el. Az egyesület vezető tisztségviselői az ügyvezető vagy az elnökség tagjai.
3:78. § *  [Elnökség]
(1) Az elnökség három tagból áll. Semmis az alapszabály olyan rendelkezése, amely háromnál kevesebb tagú elnökség felállítását írja elő.
(2) Az elnökség tagjai kötelesek a közgyűlésen részt venni, a közgyűlésen az egyesülettel kapcsolatos kérdésekre válaszolni, az egyesület tevékenységéről és gazdasági helyzetéről beszámolni.
(3) Az elnökség határozatait a jelenlévők egyszerű szótöbbségével hozza. Az alapszabály ennél alacsonyabb határozathozatali arányt előíró rendelkezése semmis.
3:79. § *  [A vezető tisztségviselői megbízatás]
(1) Ha az alapszabályban vagy a választás során a vezető tisztségviselői megbízás időtartamáról a tagok nem rendelkeznek, a vezető tisztségviselő megbízatása két évre szól.
(2) Az öt évnél hosszabb időre szóló vezető tisztségviselői megbízás az öt évet meghaladó részében semmis.
(3) A vezető tisztségviselőket az egyesület tagjai közül kell választani, az alapszabály felhatalmazása alapján a vezető tisztségviselők legfeljebb egyharmada választható az egyesület tagjain kívüli személyekből.


Tehát: vagy egyszemélyes vezetés van, vagy elnökség.
Ha elnökséget választ a tagság, akkor is van egy elnök, aki a társaság képviseletét ellátja, képviseli a társaságot jogi és magánszemélyekkel, hatóságokkal szemben és gyakorolja a munkáltatói jogokat az alkalmazott(ak) felett.
Ha az alapszabály rendelkezik róla, lehet elnökségi tag egy kívülálló személy is (jelen esetben a hivatásos vadász). Ha a hivatásos vadász társasági tag is egyben, akkor nem kívülálló, tehát alapszabályi rendelkezés nélkül is lehet elnökségi tag. Az, hogy az őt vadászmesternek, vagy Dömdödömnek nevesíti az alapszabály, az a jogalkotót és a bíróságot hóttra hidegen hagyja. 
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Feri56
Rügy
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új üzenet #4722 Dátum: 2019. Augusztus 11. - 21:36:23 »

A civil törvény csak egy nesze semmi, fogd meg jól.
El kell olvas a PTK-t.

3:77. § *  [Az ügyvezetés ellátása]
Az egyesület ügyvezetését az egyesület ügyvezetője vagy az elnökség látja el. Az egyesület vezető tisztségviselői az ügyvezető vagy az elnökség tagjai.
3:78. § *  [Elnökség]
(1) Az elnökség három tagból áll. Semmis az alapszabály olyan rendelkezése, amely háromnál kevesebb tagú elnökség felállítását írja elő.
(2) Az elnökség tagjai kötelesek a közgyűlésen részt venni, a közgyűlésen az egyesülettel kapcsolatos kérdésekre válaszolni, az egyesület tevékenységéről és gazdasági helyzetéről beszámolni.
(3) Az elnökség határozatait a jelenlévők egyszerű szótöbbségével hozza. Az alapszabály ennél alacsonyabb határozathozatali arányt előíró rendelkezése semmis.
3:79. § *  [A vezető tisztségviselői megbízatás]
(1) Ha az alapszabályban vagy a választás során a vezető tisztségviselői megbízás időtartamáról a tagok nem rendelkeznek, a vezető tisztségviselő megbízatása két évre szól.
(2) Az öt évnél hosszabb időre szóló vezető tisztségviselői megbízás az öt évet meghaladó részében semmis.
(3) A vezető tisztségviselőket az egyesület tagjai közül kell választani, az alapszabály felhatalmazása alapján a vezető tisztségviselők legfeljebb egyharmada választható az egyesület tagjain kívüli személyekből.


Tehát: vagy egyszemélyes vezetés van, vagy elnökség.
Ha elnökséget választ a tagság, akkor is van egy elnök, aki a társaság képviseletét ellátja, képviseli a társaságot jogi és magánszemélyekkel, hatóságokkal szemben és gyakorolja a munkáltatói jogokat az alkalmazott(ak) felett.
Ha az alapszabály rendelkezik róla, lehet elnökségi tag egy kívülálló személy is (jelen esetben a hivatásos vadász). Ha a hivatásos vadász társasági tag is egyben, akkor nem kívülálló, tehát alapszabályi rendelkezés nélkül is lehet elnökségi tag. Az, hogy az őt vadászmesternek, vagy Dömdödömnek nevesíti az alapszabály, az a jogalkotót és a bíróságot hóttra hidegen hagyja. 


Az rendben van hogy elnökség a vezetőség.
Na de a Vtv. ezt írja: Az a személy, aki a vadásztársaságnál felelős személy, e vadásztársaságnál nem lehet hivatásos vadász.
Tehát a kérdés a következő: az elnökség minden tagja felelős személy?

A civil tv. szerint a felelős személy: a civil szervezet vezető tisztségviselője, létesítő okiratában és belső szabályzataiban vezető tisztségviselőként megjelölt vagy egyébként érdemi döntési jogkörrel rendelkező személy, valamint az a személy, aki a létesítő okirat felhatalmazása, a civil szervezet döntéshozó szervének határozata vagy szerződés alapján a civil szervezet képviseletére vagy pénzforgalmi számlája feletti rendelkezésre jogosult;

A felelős személy fogalmába van egy pont ugye, hogy...... érdemi döntési jogkörrel rendelkező személy...., az elnökség minden tagja ezt lefedi vajon?
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #4723 Dátum: 2019. Augusztus 11. - 22:23:03 »


Na de a Vtv. ezt írja: Az a személy, aki a vadásztársaságnál felelős személy, e vadásztársaságnál nem lehet hivatásos vadász.


Hol írja? Mert én ilyet az 1996 évi LV. törvényben nem találtam.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Feri56
Rügy
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


« Új üzenet #4724 Dátum: 2019. Augusztus 12. - 10:01:16 »

Hol írja? Mert én ilyet az 1996 évi LV. törvényben nem találtam.


57-es paragrafus 5. Pont
Naplózva
Oldalak: 1 ... 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 [315] 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 ... 365   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: