Oldalak: 1 ... 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 [271] 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 ... 365   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Jogszabályok  (Megtekintve 580699 alkalommal)
kimera
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


« Új üzenet #4050 Dátum: 2016. Június 03. - 15:59:26 »

Üdv a Vadásznak!

Nemrég volt itt egy pici vita a lőfegyver ill.lőszer szállítás jogi kérdéseiről.
Itt a fegyver Tv. végrehajtási rendeletének módositás javaslata : http://www.kormany.hu/download/f/49/b0000/let%C3%B6lt%C3%A9s.zip#!DocumentBrowse

Ebben van még a füstölőgő /fekete lőporos/ vadászat engedélyezése !

Tisztelet a Vadnak!
Naplózva
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11250


Lábonlőtt Akác törzsfőnök


« Új üzenet #4051 Dátum: 2016. Június 21. - 19:29:02 »

https://ugyintezes.magyarorszag.hu/ugyek/410009/440191/Europai_lofegyvertartasi_engedely_kiallitasa.html#paragr1
Felteszem ide is,hiszen itt a helye.
Naplózva

„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”

Abigail Van Buren
Balazs_Kevin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 73


« Új üzenet #4052 Dátum: 2016. Június 22. - 13:54:23 »

sziasztok,

Megjött a vadászterület határait kijelölő határozat. Mondjuk, hogy jogerőre emelkedik közzététel + 31+15 nap múlva. Másnap elvileg össze lehet hívni a földtulajdnosi közöség gyűlését a 30 napos határidő figyelembe vételével.
A törvény szerint:
"14. § 30 (1) Társult vadászati jog esetén a 12. § (1) bekezdése szerinti kérdésekben való határozat meghozatalát a vadászterület összes tulajdonosának a tulajdoni hányada arányában számított egyötöde kezdeményezheti. A kezdeményezőnek a vadászati hatóság és minden érintett település önkormányzatának hirdetőtábláján és a helyben szokásos módon a tulajdonosi közösség gyűlését megelőző legalább harminc napra hirdetményt kell közzétennie, amelyet a gyűlést megelőző napig kell kifüggesztve tartani. A hirdetmény - tájékoztató jelleggel - a települési önkormányzat hivatalos lapjában - ennek hiányában a helyi lapban -, elektronikus tájékoztatásra szolgáló honlapján, valamint a hatóság hivatalos lapjában is közzétehető.
Új sor ebben az időállapotban(2) A hirdetmény hirdetőtáblán történő kifüggesztésének minden érintett település önkormányzatánál azonos napon, azonos tartalommal kell megtörténnie. A hirdetménynek tartalmaznia kell a tulajdonosi közösség gyűlésének helyét, idejét és napirendi pontjait, a képviselet szabályaira való figyelmeztetést, továbbá a vadászterület térképi megjelölését. A tulajdonosi közösségi gyűlést csak a vadászterület fekvése szerinti vadgazdálkodási tájegységen belül lehet megtartani. Érvényes határozat csak akkor hozható, ha a tulajdonosi közösség gyűlését szabályszerűen hívták össze."


A kérdéses területen - a határozat szerint - 15 települési önkormányzat van. Kérdésem, hogy ahol van önkormányzat és/vagy körjegyzőség ott szerintetek csak ott kell kifüggeszteni vagy - mivel önkormányzatnak van címe helyben - mind a 15 helyen? És ezt egy nap alatt hogyan.. (költői kérdés).

Illetve akkor ezek szerint előfordulhat, hogy jogerőre emelkedés másnapján reggel 5 különböző önkormányztanál 5 különböző, igazoltan 1/5-el rendelkező csoport érvényesen hívhat össze más-más időpontra/helyre tulajdnosi gyűlést?

Köszönöm
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #4053 Dátum: 2016. Június 22. - 14:32:27 »


Megjött a vadászterület határait kijelölő határozat. Mondjuk, hogy jogerőre emelkedik közzététel + 31+15 nap múlva.


Én úgy tudom, hogy 15+15.


A kérdéses területen - a határozat szerint - 15 települési önkormányzat van. Kérdésem, hogy ahol van önkormányzat és/vagy körjegyzőség ott szerintetek csak ott kell kifüggeszteni vagy - mivel önkormányzatnak van címe helyben - mind a 15 helyen? És ezt egy nap alatt hogyan.. (költői kérdés).


Minden községben ki kell függeszteni. Ahol közös hivatal van (körjegyzőség már nem létezik) ott átveszi az illetékes elvtárs, vagy elvtársnő és az ő kötelessége a kifüggesztés. Egy a lényeg, hogy minden faluhoz legalább 3 példányt vigyetek, ebből kettőn igazolja le a hivatal, hogy adott napon ki lett függesztve és ezeket kérjétek el. Egy marad nálatok, egyet meg beadhattok a Kormányhivatalnak, ha kéri.  Mehet több személy is párhuzamosan, de ha mégsem érnétek egy nap alatt körbe, akkor mondjuk 3 nappal későbbre kell a kifüggesztés dátumát keltezni, a hivatal dolgozója majd azon a napon függeszt ki.


Illetve akkor ezek szerint előfordulhat, hogy jogerőre emelkedés másnapján reggel 5 különböző önkormányztanál 5 különböző, igazoltan 1/5-el rendelkező csoport érvényesen hívhat össze más-más időpontra/helyre tulajdnosi gyűlést?


Elméletileg megtörténhet. Egyébként szerintem teljesen mindegy, hogy ki hívja össze, úgyis az erősebb kutya határozza meg a fajfenntartás rendjét. Viszont érdemes odafigyelni, ki hova és mikorra hívott össze tulajdonosi gyűlést, mert az erősebb kutya is csak akkor érvényesül, ha jelen van.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Balazs_Kevin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 73


« Új üzenet #4054 Dátum: 2016. Június 22. - 15:48:23 »

Kedves Lajos,

Nagyon köszönöm a gyors és pontos választ, igazán hasznos. A körjegyzőséget nem tudtam mert nem volt velük igen régóta dolgom pedig részben szakmába is vághatna - mindig tanul az ember.
A határozatban magában az áll, hogy a közzététletől számított 31. napon kell közöltnek tekinteni és a közléstől 15 nap a fellebbezés...
A 3 példányos dolog nekem is eszembe jutott, logikus.
Abban igazad van, hogy amennyiben a földtulajdonosok mindegyike megjelenne a gyűlésen akkor mindegy, de éppen az a vízió volt előttem, hogy azonnal el fog kezdődni az a játék, hogy melyik volt a szabályosan összehívott és szabályosan megtartott tulajdonosi gyűlés, ami önmagában eltarthat egy ideig... vagy hogy ha te magad vagy az 51% akkor melyik gyűlésre mész el és melyikre nem... (tudom van meghatalmazés is a világon, de akkor is)... hiszen ha lesz 5 közzétett, 5 megtartott gyűlés amelyik mindegyika a megjelentek számára tekintet nélkül szavazatképes akkor az (tudom extrém példa de csak a játék kedvéért ebben a hőségben) szép galiba lesz.


Még egyszer köszönöm
B
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #4055 Dátum: 2016. Június 23. - 07:23:44 »


Abban igazad van, hogy amennyiben a földtulajdonosok mindegyike megjelenne a gyűlésen akkor mindegy, de éppen az a vízió volt előttem, hogy azonnal el fog kezdődni az a játék, hogy melyik volt a szabályosan összehívott és szabályosan megtartott tulajdonosi gyűlés, ami önmagában eltarthat egy ideig... vagy hogy ha te magad vagy az 51% akkor melyik gyűlésre mész el és melyikre nem..


Szerintem mindegyikre el kell menni, az első, szabályosan összehívotton meghozni az érdemi döntéseket, a későbbieken pedig jegyzőkönyvbe vetetni, hogy erről a területről, korábban már született földtulajdonosi határozat. Vagy mindegyiken ugyanazokat a döntéseket hozni.
Elmenni viszont el kell, mert nincs részvételi limit, tehát a jelen lévők döntik el a terület sorsát.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Balazs_Kevin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 73


« Új üzenet #4056 Dátum: 2016. Június 23. - 08:22:49 »

Persze, hogy el kell menni, de kodifikációs szempontból max +2 sor lett volna ezt is, a összehívás/levezetés módját olyan módon rendezni, hogy egyértlemű, érthető és végrehajtható legyen. Ha ez lett volna a cél ugyebár :-( Kíváncsi vagyok hány olyan terület lesz ahol vagy a régiek kvázi kényszerűségből vagy az újak ilyen-olyan jogi trükkökhöz folyamodva fognak próbálkozni megszerezni/megtartani azt amiről ma még senki nem tudja, hogy pontosan mennyibe is fog kerülni. Mindegy, ez nem ide tartozik, egy véleményen vagyok veled a mindenhová elmenni kérdésben, de van pld. akinek közel 2.000ha területről és több mint 800 helyrajzi számról kell majd megfelelő tullapot, meghatalmazást beszerezni/kiadni, hogy szabályosan ott lehessen...
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #4057 Dátum: 2016. Június 30. - 12:50:31 »

Szerintem mindegyikre el kell menni, az első, szabályosan összehívotton meghozni az érdemi döntéseket, a későbbieken pedig jegyzőkönyvbe vetetni, hogy erről a területről, korábban már született földtulajdonosi határozat. Vagy mindegyiken ugyanazokat a döntéseket hozni.
Elmenni viszont el kell, mert nincs részvételi limit, tehát a jelen lévők döntik el a terület sorsát.

Megnéztem alaposabban, részben hülyeséget írtam a múltkor. Mármint abban, hogy több földtulajdonosi közgyűlés is összehívható. Tulajdonképpen összehívható, de hatóságilag elfogadható határozatot az hoz, amelyiket először, szabályszerűen hívták össze, és jogszerű határozatot hozott a törvényben felsorolt kérdésekben.

7/E. §19 (1) A Vtv. 14. § (1) bekezdésében meghatározott hirdetmény a vadászati hatósághoz való beérkezés időpontjának (hónap, nap, óra, perc) a vadászati hatóság általi feltüntetésével tehető közzé a vadászati hatóság hirdetőtábláján. A Vtv. 11/C. § (1) bekezdése szerinti jogerő beálltáról a vadászati hatóság a honlapján és a Vtv. 11/A. § (4) bekezdése szerinti módon tájékoztatást tesz közzé.
(2) Ha a Vtv. 12. § (1) bekezdésében meghatározottak nyilvántartásba vételére irányuló hatósági eljárásban a döntés meghozatala előtt ugyanazon vadászterület vonatkozásában több kérelem is benyújtásra került, a vadászati hatóság a kérelmeket az (1) bekezdésben foglalt időpont szerinti sorrendben vizsgálja meg, és a sorrendben korábbi, a Vtv.-ben és e rendeletben foglaltaknak megfelelő kérelem alapján a nyilvántartásba vételt elvégzi, a további kérelmeket elutasítja.


Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #4058 Dátum: 2016. Július 04. - 10:59:33 »


TÁJÉKOZTATÓ


a földtulajdonosi gyűlés összehívásáról szóló hirdetményről,
valamint a földtulajdonosi gyűlés megtartásáról



A vadászterületek határvonalára vonatkozó és a vadászati hatóság által közzétett jogerős határozatot követően összehívott földtulajdonosi gyűlésen van lehetőségük a földtulajdonosoknak, hogy a Vtv. 12§ (1) bekezdésben meghatározott kérdésekben első alkalommal döntést hozzanak. Kötelező rendelkezés azonban, hogy csak a határozat jogerőre emelkedését követően hívható össze a földtulajdonosi gyűlés, melyet a módosított Vtv. 11/C. § (1) bekezdése a következő megfogalmazással tartalmaz:

„11/C. § (1) A vadászati hatóság a vadászterület megállapítására vonatkozó határozatát a 11/A. § (4) bekezdése szerinti módon közzéteszi, amely alapján a megállapított vadászterület tulajdonosi közösségének gyűlése a határozat jogerőre emelkedését követően összehívható.”

A fentiekben hivatkozott 11/A. § (4) bekezdése azt tartalmazza, hogy a hatóság a határozatát a hirdetőtábláján és elektronikus tájékoztatásra szolgáló honlapján legalább harminc napra hirdetmény formájában közzéteszi, egyúttal kezdeményezi minden érintett település önkormányzatának hirdetőtábláján, illetve elektronikus tájékoztatásra szolgáló honlapján a hirdetmény formájában való közzétételt, melyet az önkormányzat tájékoztató jelleggel legalább harminc napra közzétesz. A közzététel időpontját, vagy tartalmát érintő vita esetén a vadászati hatóság hirdetőtábláján közzétett dokumentum az irányadó.

A földtulajdonosi gyűlést a módosított Vtv. 14. § (1) bekezdése értelmében a vadászterület összes tulajdonosának, a tulajdoni hányada arányában számított legalább 1/5-e kezdeményezheti. E kezdeményezőknek alá kell írniuk a hirdetményt és az 1/5-öd igazolásához rendelkezniük kell a saját földtulajdonaikra vonatkozó dokumentumokkal, illetve, ha meghatalmazottként járnak el, akkor a meghatalmazók tulajdonában lévő földterületeknek az igazolásával. A módosított Vhr. 9. § (3) bekezdése felsorolja, hogy milyen okiratokat kell elfogadni a tulajdonjog igazolásaként.

Lehetséges, hogy egy adott vadászterületre vonatkozóan több hirdetmény is benyújtásra kerül földtulajdonosi gyűlés összehívás érdekében.
Ezt az esetkört rendezi a Vhr. (79/2004. (V. 4.) FVM rendelet) 7/E. §-a, melyet módosított a 2016. június 22-én megjelent 41/2016 (VI.22) FM rendelet. A Vhr. megállapítja, hogy a földtulajdonosi gyűlés összehívására vonatkozó hirdetmény a vadászati hatósághoz való beérkezés időpontjának (hónap, nap, óra, perc) a vadászati hatóság általi feltüntetésével tehető közzé a hatóság hirdetőtábláján. A módosító FM rendelet ezzel kapcsolatban oly módon rendelkezik, hogy a földtulajdonosi gyűlésen meghozott döntésekre tekintettel, ha ugyanazon vadászterület vonatkozásában a gyűléseken egymástól eltérő tartalmú döntések születnek, melyek nyilvántartására a kérelmeket benyújtják, a vadászati hatóság a kérelmeket a hirdetmények benyújtási időpontja szerinti sorrendben vizsgálja meg és a sorrendben korábbi kérelemre vonatkozóan a nyilvántartásba vételt elvégzi, a további kérelmeket elutasítja.

A földtulajdonosok, mint meghatalmazók által kiállított meghatalmazás kötelező adattartalmát a Vhr. 15. számú melléklete tartalmazza. A 2016. június 22.-én megjelent 41/2016. (VI. 22.) FM rendelet ezt a mellékletet is pontosította, miután nem a Ptk. 6:16. §-ban szabályozott általános meghatalmazásról van szó, hanem a Ptk. 6:15. §-ban megfogalmazott „egyszerű” meghatalmazás vonatkozik ezen ügyekre. Az általános meghatalmazás ugyanis azt jelenti, hogy a képviselet terjedelme általános, azaz kiterjed a képviselt (meghatalmazó) minden vagy egy adott ügycsoport összes jognyilatkozatára és ez az általános meghatalmazás legfeljebb öt évre szólhat. Jelen ügyekben azonban a meghatalmazás csak arra vonatkozik, hogy mely konkrét ügyben nyilatkozhat a meghatalmazott a meghatalmazó helyett és ez a meghatalmazás nem öt évre, hanem visszavonásig érvényes. Miután a meghatalmazást voltak, akik tévesen értelmezték, ezért – és az egyértelműség érdekében – került sor a meghatalmazással kapcsolatos követelmények még egyértelműbbé tételére.

A földtulajdonosi gyűlést összehívó kezdeményezőknek a vadászati hatóság és minden érintett település önkormányzatának hirdetőtábláján és a helyben szokásos módon a tulajdonosi közösség gyűlés napját megelőző legalább 30 nappal korábban ki kell függeszteni a hirdetményt, a 30 napos időtartamba nem számít bele a kifüggesztés napja. A hirdetményt, a gyűlést megelőző napig kifüggesztve kell tartani. Ez azt jelenti, hogy a hirdetménynek a kifüggesztést követően minimálisan 30 napig kint kell lennie a hirdetőtáblán, de adott esetben akár több hónapig is (a tulajdonosi közösség gyűlés napját megelőző napig).

A hirdetmény hirdetőtáblán történő kifüggesztésének minden érintett település önkormányzatánál azonos tartalommal és azonos napon kell megtörténnie. A módosított Vtv. 14. § (2) bekezdése meghatározza, hogy a hirdetménynek tartalmaznia kell a tulajdonosi közösség gyűlésének helyét, idejét, napirendi pontjait és a képviselet szabályaira való figyelmeztetést, továbbá a vadászterület térképi megjelölését.

Fontos kiemelni, hogy a tulajdonosi közösségi gyűlést csak a vadászterület fekvése szerinti vadgazdálkodási tájegységen belül lehet megtartani. Érvényes határozat csak akkor hozható, ha a tulajdonosi közösség gyűlését szabályszerűen hívták össze.

A módosított Vtv. egyik fő rendező elve, hogy a földtulajdonosi közösség gyűlésén a megjelent földtulajdonos – vagy azok jogszerű meghatalmazottja – jogosult szavazni, a határozatokat a tulajdonukban álló földterület – ideértve a medret is – aránya szerint számított szavazattöbbséggel. Nincs tehát a földtulajdonosi gyűléssel kapcsolatban a határozatképességre vonatkozó minimális létszám meghatározva, a szabályszerű hirdetménnyel összehívott gyűlésen a megjelent tulajdonosok, vagy meghatalmazottjaik fognak szavazni.


A földtulajdonosi közösség gyűlésén az alábbi három kérdésben kell határozatot hozni, e kérdések azok, amelyeket a gyűlést összehívó hirdetményben a megtárgyalandó napirendi pontok között is fel kell sorolni:

-   a képviselet formájáról, a képviselő személyéről;
-   a vadászterület határának a Vtv. módosított 20. § (1) bekezdése szerinti megváltoztatására irányuló, törvényben foglaltaknak megfelelő tartalmú kérelem előterjesztéséről (a hatósági határozatban megállapított vadászterület határával kapcsolatban, megváltoztatásnak minősül – a módosított Vtv. 20. § (1) bekezdése alapján – a vadászterület szétválasztására, a vadászterületek egyesítésére és a szomszédos vadászterületek közös határának egyezséggel történő módosítására vonatkozó döntés). Ebben az esetben azonban kérelemről van szó, ha a földtulajdonosi közösség gyűlése nem kívánja a fentiekben írtaknak megfelelő tartalmú kérelmet előterjeszteni, úgy nyilván ilyen kérelmet nem terjesztenek elő;
-   a vadászati jog gyakorlásának, hasznosításának módjáról, feltételeiről.

Természetesen a fentiekben felsorolt napirendi pontok mellett a hirdetmény és a  földtulajdonosi gyűlés minden olyan egyéb napirendi pontot is felvehet a hirdetménybe, és ennek alapján megtárgyalhat a földtulajdonosi gyűlésen, amely a tulajdonosi közösség megítélése szerint fontos és releváns a jövőre nézve.

Fokozott gondossággal kell tehát eljárni a hirdetmény összeállításakor és annak kifüggesztésekor, miután a hirdetménnyel kapcsolatos, és a jogszabályi előírásokat figyelmen kívül hagyó hiányosság azt eredményezi, hogy az ilyen hiányos hirdetmény alapján összehívott földtulajdonosi gyűlés a bíróság előtt megalapozottan megtámadható.

A hirdetménnyel összehívott földtulajdonosi gyűlésen, a gyűlés megkezdésekor tisztázni kell, hogy az akár földtulajdonosként, akár annak, vagy azoknak meghatalmazottjaként jelenlévők milyen földtulajdoni hányaddal rendelkeznek, miután szavazati joguk is ehhez igazodik. (regisztráció)

A módosított Vhr. megállapítja, hogy vadászterületnek minősülő ingatlan esetében, ingatlanonként (helyrajzi számonként) csak egy személy tehet érvényes jognyilatkozatot. Ha az ingatlannak több tulajdonosa van, a tulajdonostársak képviseletükről, tulajdoni hányaduk arányában számított szótöbbséggel határoznak (abban az esetben, ha az érintettnek 50 %-os tulajdoni hányadot meghaladó a tulajdona, vagy 50 %-ot meghaladó tulajdoni hányaddal rendelkező földtulajdonosok írják alá a meghatalmazást, akkor nyilván a szótöbbséget meglévőnek kell tekinteni).
Fontos körülmény tehát, hogy ha az ingatlannak több tulajdonosa van, az 50%-ot meghaladó tulajdoni hányaddal rendelkező tulajdonos vagy meghatalmazott az ingatlan teljes területét érintően tehet jognyilatkozatot. Ha a tulajdoni hányad 50% alatt van, vagy a meghatalmazás nem éri el az érintett ingatlan tulajdoni hányadának 50%-át, akkor az ingatlant érintően nem lehet jognyilatkozatot tenni.

A tulajdonosi gyűlés kezdetekor tehát tisztázni kell a szavazati arány megállapításához a megjelenteket érintő tulajdoni viszonyokat. Ez több szempontból is lényeges, egyrészt azért, mert a földtulajdonosi gyűlésen megjelenő bármely földtulajdonos kérheti a tulajdonosi, vagy képviseleti jogosultság igazolását, ez nem tagadható meg. Másrészt lényeges azért is, mert a tulajdonosi közösség gyűléséről jegyzőkönyvet kell felvenni, melybe bele kell foglalni, hogy

-   tulajdonosként, továbbá a tulajdonos képviselőjeként ki, mekkora területtel vesz részt a tulajdonosi gyűlésen, és ehhez kapcsolódóan milyen szavazati arány illeti meg;
-   a kialakított vadászterület egészéhez viszonyítottan, a tulajdonosi gyűlésen megjelent tulajdonosok, vagy meghatalmazott képviselőik milyen arányt képviselnek, valamint;
-   a képviseleti jogosultságot megalapozó meghatalmazás érvényes-e.

Ha ugyanazon földterületre több meghatalmazás került kiállításra és azok érvényességét a jegyzőkönyv felvétele során nem lehet egyértelműen meghatározni, az adott földterületre vonatkozó összes meghatalmazást érvénytelennek kell tekinteni. Több azonos tárgyú és ugyanarra az ingatlanra vonatkozó formailag helyes meghatalmazás esetén, amennyiben különböző személyek mint meghatalmazottak részére kerültek kiállításra a meghatalmazások – és az időben utoljára kiállított meghatalmazás nem tartalmazza azt, hogy a meghatalmazó minden korábbi, azonos tárgykörben kiadott meghatalmazását visszavonja -, akkor, miután nem állapítható meg egyértelműen a meghatalmazott személye, ezen meghatalmazásokat is érvénytelennek kell tekinteni.

A tulajdonosi gyűlésen a hirdetményben feltüntetett napirendi pontok kérdésében kell szavazni. A földtulajdonosi gyűlésen a vadászati jog hasznosításával kapcsolatos kérdésben – tehát, hogy mely szervezet gyakorolhatja majd a vadászati jogot – a döntés a jövőre nézve, 2017. március 1-jétől kezdődő időszakra vonatkozik. Miután az első napirendi pontban meg kell választani a közös képviselőt – véleményünk szerint – ez a döntés is 2017. március 1-jét követő időszakra határozná meg a képviselő személyét. Ennek indokát abban látjuk, hogy a földtulajdonosi gyűlésekre várhatóan 2016. nyarán, vagy őszén kerül sor – tehát az adott vadászati év közepén – a 9 évvel ezelőtt megválasztott közös képviselő a vadászati év végéig rendelkezik olyan adatokkal és nyilvántartással, amelyeket év közben nem lenne célszerű, ha átadna más felelős személynek. A közös képviselő az általa képviselt földtulajdonosok felé pénzügyi beszámolóval elszámolni köteles, erre csak akkor van megnyugtató módon lehetősége, ha az adott vadászati évet lezárta, összegezte a bevételeket és kiadásokat és gondoskodott az általa képviseltek részére a haszonbérleti díj, vagy a többlethozam kifizetéséről.

A fentiekben jeleztük, hogy a földtulajdonosi gyűlésen a megjelentek szótöbbséggel döntenek. Ez alól egyetlen kivétel az előhaszonbérleti jog gyakorlásának kizárásáról szóló döntés. A jelenleg, 2017. február végéig vadászati jogot haszonbérlet útján gyakorló jogosultnak a Vtv. 16§ (4) bekezdése értelmében előhaszonbérleti joga van. Abban az esetben, ha a földtulajdonosok a gyűlésen nem a jelenleg vadászati jogot gyakorló szervezetnek kívánják a jövőre nézve biztosítani a vadászati jogot, úgy dönthetnek az előhaszonbérleti jog gyakorlásának kizárásáról. Ilyen döntést azonban csak akkor hozhatnak érvényesen, ha nemcsak a gyűlésen megjelent földtulajdonosok tulajdona után számítottan, hanem a kialakított vadászterület valamennyi földtulajdonosa tulajdonában álló földterület figyelembevételével hoznak a tulajdoni hányaduk arányában számított szavazattöbbséggel kizáró döntést. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a teljes vadászterület után számítottan 50 %-ot meghaladó érvényes szavazat kell a jogszerű kizáró döntéshez. A Vtv. módosítással érintett 16. § (3) bekezdése ugyanakkor kimondja, hogy az előhaszonbérleti jog gyakorlására jogosult személy a földtulajdonosi gyűlésen jogosult részt venni és a tulajdonosi közösségnek az előhaszonbérleti jog kizárására vonatkozó döntését megelőzően, a tulajdonosi közösség részére az előző üzemtervi időszakban folytatott vadgazdálkodási tevékenységéről tájékoztatást adhat. Az előhaszonbérleti jog jogosultjának a gyűlésen való részvételi lehetősége azonban csak jogosultság és nem kötelezettség, ha a gyűlésről távol marad, ez nem akadálya a kizárásra vonatkozó döntés meghozatalának.

A földtulajdonosi közösség az előhaszonbérleti jog gyakorlásának kizárásáról szóló döntéssel egyidejűleg dönthet a haszonbérlő személyéről.

Az új haszonbérlő személyében és a haszonbérleti jogviszony lényeges kérdéseiben történő döntés következménye, hogy a haszonbérleti szerződést javasoljuk megkötni legkésőbb 2016. december 31-ig, miután a szerződést a vadászati hatósághoz nyilvántartásba vétel céljából be kell nyújtani, és az új vadászati év 2017. március 1-jével kezdődik.

A haszonbérleti szerződés megkötését követően az új vadászatra jogosult – amely természetesen lehet a régi is, ha így döntött a tulajdonosi gyűlés a Vhr. 1. számú mellékletének B. pontjában meghatározott adattartalommal, a NÉBIH honlapján közzétett formanyomtatványon nyilvántartásba vétel iránti kérelmet kell, hogy benyújtson a vadászati hatósághoz. Felhívjuk a figyelmet arra is, hogy a megválasztását követően a tulajdonosi közösség képviselőjének is nyilvántartásba vétel iránti kérelmet kell benyújtania a vadászati hatósághoz, szintén a Vhr. 1. számú mellékletének A. pontjában meghatározott adattartalommal.


A nyilvántartásba vétel iránti kérelemhez mellékelni kell

-   a vadászatra jogosult által elfogadott, az azonosító jel használatának részletes szabályait magába foglaló, a vadászat helyi rendjét részletesen tartalmazó szabályzat (helyi szabályzat) teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt példányát, továbbá;
-   a megkötött haszonbérleti szerződést.

A vadászati hatóság a vadászatra jogosult nyilvántartásba vételi kérelmét elutasítja, ha

a)   a haszonbérleti szerződést olyan tulajdonosi gyűlésen hozott döntés alapján kötötték meg, amelynek összehívása során a hirdetmény
-   nem felelt meg a Vtv. 14. § (2) bekezdésében – a fentiekben már részletezett – követelményeknek,
-   a kifüggesztés nem felelt meg a szintén a Vtv. 14. §-ában előírtaknak,
-   nem tartalmazta, hogy a tulajdonosi gyűlés összehívását a vadászterület összes tulajdonosának a tulajdoni hányada arányában számított, legalább 1/5-e kezdeményezte, vagy
b)   a kérelmező nem felelt meg azon feltételeknek, amelyet a Vtv. a vadászati jog haszonbérlőjével szemben támaszt (Vtv. 16. § (1) és (2) bekezdés).

A fentieket összegezve tehát a földtulajdonosi gyűlés megtartásának előfeltétele a jogszabályoknak megfelelő tartalmú és megfelelően kifüggesztett hirdetmény. A gyűlésen első körben tisztázni kell a megjelentek jogszerű jelenlétét, tehát, hogy földtulajdonosok, vagy azok meghatalmazottjai. Meg kell vizsgálni a meghatalmazások érvényességét, majd ezt követően meg kell állapítani, hogy a megjelent személyeket milyen szavazati arány illeti meg.

Dönteni kell a képviselet formájáról, a képviselő személyéről, valamint a vadászati jog gyakorlásának, hasznosításának módjáról, feltételeiről. Az előzőekben írtaknak megfelelő tartalmú jegyzőkönyvet kell felvenni az ülésről. A tulajdonosi közösség képviselőjének a megválasztását követően, a tulajdonosi közösség képviselőjeként történő nyilvántartásba vételre irányuló kérelmet kell benyújtani a vadászati hatósághoz. A vadászati hatóság, ha a közös képviselő megválasztása során a jogszabályi előírásokat betartották, és a képviselő megfelel a törvényi előírásoknak, úgy személyét nyilvántartásba veszi.

Be kell nyújtani tehát a hatósághoz a gyűlést összehívó hirdetményt, a gyűlésről felvett jegyzőkönyvet a jelenléti ívvel, amelynek tartalmaznia kell a szavazati arányokat. Benyújtandó továbbá a képviselő nyilvántartásba vételi kérelme, valamint a haszonbérlővel megkötött haszonbérleti szerződés és annak a fentiekben felsorolt mellékletei.


A fenti tájékoztatót 2016. május 25-én állítottuk össze, a korábbi megfogalmazáshoz képest annyi változás történt, hogy beépítésre kerültek a minisztériumnak a NÉBIH-kel közös észrevételeik, valamint a 41/2016 (VI. 22.) FM rendelet előírásai.

A jelen tájékoztató mellékleteként csatoljuk a földtulajdonosi gyűlés összehívására vonatkozó hirdetmény tervezetét, melyet a hatályos jogszabályok rendelkezéseinek figyelembevételével, segítő jelleggel és ajánlás formájában állítottunk össze.

Budapest, 2016. június 28.






Dr. Székely István
az OMVV és az OMVK
jogi képviselője   Pechtol János
az OMVV ügyvezető elnöke,
az OMVK főtitkára


Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #4059 Dátum: 2016. Július 04. - 11:30:06 »

Megnéztem alaposabban, részben hülyeséget írtam a múltkor. Mármint abban, hogy több földtulajdonosi közgyűlés is összehívható. Tulajdonképpen összehívható, de hatóságilag elfogadható határozatot az hoz, amelyiket először, szabályszerűen hívták össze, és jogszerű határozatot hozott a törvényben felsorolt kérdésekben.

7/E. §19 (1) A Vtv. 14. § (1) bekezdésében meghatározott hirdetmény a vadászati hatósághoz való beérkezés időpontjának (hónap, nap, óra, perc) a vadászati hatóság általi feltüntetésével tehető közzé a vadászati hatóság hirdetőtábláján. A Vtv. 11/C. § (1) bekezdése szerinti jogerő beálltáról a vadászati hatóság a honlapján és a Vtv. 11/A. § (4) bekezdése szerinti módon tájékoztatást tesz közzé.
(2) Ha a Vtv. 12. § (1) bekezdésében meghatározottak nyilvántartásba vételére irányuló hatósági eljárásban a döntés meghozatala előtt ugyanazon vadászterület vonatkozásában több kérelem is benyújtásra került, a vadászati hatóság a kérelmeket az (1) bekezdésben foglalt időpont szerinti sorrendben vizsgálja meg, és a sorrendben korábbi, a Vtv.-ben és e rendeletben foglaltaknak megfelelő kérelem alapján a nyilvántartásba vételt elvégzi, a további kérelmeket elutasítja.




Most olvasom, hogy ez a szakasz nemrég, egy június 22-én hozott FM rendelettel került bele a VHR-be.
Csodálkoztam is, hogy a fenébe kerülhette el a figyelmemet.
Persze, hogy elkerülte, mert nem is volt benne. Vigyorog

Mindegy, így már egyértelmű a rendelkezés.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #4060 Dátum: 2016. Július 07. - 13:09:19 »


A határozatban magában az áll, hogy a közzétételtől számított 31. napon kell közöltnek tekinteni és a közléstől 15 nap a fellebbezés...


Mai információm nekem is ugyanez. Hozzátette ugyanakkor az informátorom, hogy még a minisztériumban is vitatkoznak rajta, hogy jól van-e ez így.  Vigyorog
Állítólag minden vadászterületről születni fog egy "jogerőre emelkedési" határozat is a kormányhivatalnál. Már csak a bürokráciacsökkentés okán.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
surnew
Rügy
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


« Új üzenet #4061 Dátum: 2016. Július 10. - 23:06:29 »

Üdvözletem! Kérdésem az lenne, hogy 2017.03.01-től főállás mellett teljes(Menő órás munkaidőben vállalkozói igazolvánnyal, teljesítmény alapú bérezéssel lehet-e hivatásos vadászt alkalmazni? A törvény szöveg: "(4) A hivatásos vadász tevékenységét munkaviszonyban, teljes napi munkaidőben végzi. Az általános teljes napi munkaidőnél rövidebb teljes napi munkaidőben, illetve részmunkaidőben a hivatásos vadász a tevékenységét nem végezheti."
A MT. lapján a szerződéses munkaviszony is munkaviszony. A teljes munkaidő egyértelmű napi 8 óra. Itt most a bírni-nem bírni, meg vadásztatás meg időbeosztás stb. érdekel, hanem csak a száraz jogszabály értelmezés! Köszönöm!
Naplózva
Sako
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 199


« Új üzenet #4062 Dátum: 2016. Július 20. - 10:39:37 »

Üdvözletem! Kérdésem az lenne, hogy 2017.03.01-től főállás mellett teljes(Menő órás munkaidőben vállalkozói igazolvánnyal, teljesítmény alapú bérezéssel lehet-e hivatásos vadászt alkalmazni? A törvény szöveg: "(4) A hivatásos vadász tevékenységét munkaviszonyban, teljes napi munkaidőben végzi. Az általános teljes napi munkaidőnél rövidebb teljes napi munkaidőben, illetve részmunkaidőben a hivatásos vadász a tevékenységét nem végezheti."
A MT. lapján a szerződéses munkaviszony is munkaviszony. A teljes munkaidő egyértelmű napi 8 óra. Itt most a bírni-nem bírni, meg vadásztatás meg időbeosztás stb. érdekel, hanem csak a száraz jogszabály értelmezés! Köszönöm!


Elméletben az új jogszabály a papírvadőröket is eltűntetné,meg az olyat,aki egyszerre két- három társaságnál is vállalkozásban vadőrködik. Tisztelet a kivételnek,szerintem nem lehet,mivel amiről Te beszélsz az megbízásos  vállalkozói jogviszony,nem pedig munkaviszony. Emelem
Naplózva
Hegedűs Sándor
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1467


« Új üzenet #4063 Dátum: 2016. Augusztus 01. - 11:02:10 »

Szervusztok.
Jogtudorok figyelem. Abban kérném a segétsigeteket,hogy van egy vt 30 taggal.Az új törvény megalkotása miatt megszünik, a tájegységi határ ketté vágja a jelenlegi területüket.
Mivel a maardék területek nem érik el a jogszabaályban elő írtakat igy a melletük lévő társasághoz csatolják a maradék területeket.
A tagság 2/3-1/3 arányan a új társaságokhoz csatlakozik . A kérdés az ,hogy a vagyont (ház berendezések ,gép,szerszám) felosztását hogyan lehet megoldani ?
Mert ők ugy szeretnék ,hogy az 1/3 arány nem kap semmit ,mig a 2/3 nál marad minden. Gondolom az igazságos az lenne ha 2/3 kifizetné az 1/3 tulajdon részét ( de tudjuk ez magyar ország ).
köszönettel:HSanyi
Naplózva
Stefi
Vendég
« Új üzenet #4064 Dátum: 2016. Augusztus 01. - 11:32:23 »

Szervusztok.
Jogtudorok figyelem. Abban kérném a segétsigeteket,hogy van egy vt 30 taggal.Az új törvény megalkotása miatt megszünik, a tájegységi határ ketté vágja a jelenlegi területüket.
Mivel a maardék területek nem érik el a jogszabaályban elő írtakat igy a melletük lévő társasághoz csatolják a maradék területeket.
A tagság 2/3-1/3 arányan a új társaságokhoz csatlakozik . A kérdés az ,hogy a vagyont (ház berendezések ,gép,szerszám) felosztását hogyan lehet megoldani ?
Mert ők ugy szeretnék ,hogy az 1/3 arány nem kap semmit ,mig a 2/3 nál marad minden. Gondolom az igazságos az lenne ha 2/3 kifizetné az 1/3 tulajdon részét ( de tudjuk ez magyar ország ).
köszönettel:HSanyi


Sanyi ! Fontos kérdés hogy mi lesz a jelenlegi társasággal mert a társasági törvény alapján elég sok megoldás van . Mindenképen javasolt hogy a 2/3 és az 1/3 beszéljen tárgyaljon egymással a jogutóddal való megszűnés lehetőségéről és feltételeiről mert jogutód nélkül akár minden mehet a levesbe az az a bíróság dönt.     Emelem
Naplózva
Oldalak: 1 ... 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 [271] 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 ... 365   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: