Makkmarci
|
|
« Új üzenet #9135 Dátum: 2015. április 16. - 13:11:37 » |
|
Még annyi jött le: gyári lőszer (nem tudom milyen), .30-06, negyedik lövésnél...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #9136 Dátum: 2015. április 16. - 13:21:43 » |
|
Más : Heym esetében is volt egy hazai baleset, amelyről a mai napig senki nem nyilatkozott. (szakmailag, forgalmazóilag, gyártóilag, tulajdonosilag. Lehet hogy vele találkozott sacacdc fórumtárs ? Mármint a tulajjal aki egy egyenashúzású puskától kapott egy rendeset de állítólag nincs per nincs vizsgálat .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sab
Vendég
|
|
« Új üzenet #9137 Dátum: 2015. április 16. - 13:34:52 » |
|
Igen, az volt.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
sab
Vendég
|
|
« Új üzenet #9138 Dátum: 2015. április 16. - 13:37:26 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #9139 Dátum: 2015. április 16. - 13:46:24 » |
|
Lehet hogy vele találkozott sacacdc fórumtárs ? Mármint a tulajjal aki egy egyenashúzású puskától kapott egy rendeset de állítólag nincs per nincs vizsgálat . Tudod, van annyi pénz, amennyiért még Prokopp Dórának is korpásodik a fejbőre. Így van ez. Egyébként pedig sokat nem kell a dolgon moralizálni, ha a károsultnak így is megfelel, az ő dolga. Az olvasónak pedig az ebben a jó, hogy legalább megtudja, hogy milyen rendszerekkel, gyártmányokkal milyen kockázatot vállal be. És ezek után dönthet. De milyen érdekes... valahogyan M98 rendszerre, vagy a belőle származtatott reteszelő szemölcs zárolás elven épített puskákról olyan kevés baleset hallatszik. Ezek szerint a Mauser is mestere a pere kívüli egyezségnek? Egyébként most kicsit ideges lettem, félve várom, hogy mikor jelenik meg valami a 80-90-es Sauer hátsó reteszelési elvének balesetveszélyével kapcsolatban.......
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2015. április 16. - 14:20:10 írta Pyrus »
|
Naplózva
|
|
|
|
Makkmarci
|
|
« Új üzenet #9140 Dátum: 2015. április 16. - 13:47:40 » |
|
Jó 10 évvel ezelőtt járt hozzánk évente egy osztrák ügyvéd csoport minden évben fácánozni. Az egyikük mindig az Öregemet választotta „töltőnek”, mert az öreg valamennyit hablatyolt németül, így én is mindig mellettük voltam „szedőnek”. Két hajtás közt az ügyvéd úr elmesélte, hogy ő is védett egyszer egy osztrákot, akit a Blaser-kocsi (R93) rükvercben elgázolt, járomcsont törés, szem + hüvelykujj épphogy megmenekült, ha jól emlékszem. A szakértő ott is tudta reprodukálni az esetet. Az az ügy is peren kívüli egyezséggel és kártérítéssel zárult, a Blaser még neki is adott valami több ezer eurós Blaser utalványt a hallgatásért cserébe. Kérdeztem tőle: na és mire váltotta be végül? Nnna, mit gondoltok, mire?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #9141 Dátum: 2015. április 16. - 13:52:04 » |
|
Jó 10 évvel ezelőtt járt hozzánk évente egy osztrák ügyvéd csoport minden évben fácánozni. Az egyikük mindig az Öregemet választotta „töltőnek”, mert az öreg valamennyit hablatyolt németül, így én is mindig mellettük voltam „szedőnek”. Két hajtás közt az ügyvéd úr elmesélte, hogy ő is védett egyszer egy osztrákot, akit a Blaser-kocsi (R93) rükvercben elgázolt, járomcsont törés, szem + hüvelykujj épphogy megmenekült, ha jól emlékszem. A szakértő ott is tudta reprodukálni az esetet. Az az ügy is peren kívüli egyezséggel és kártérítéssel zárult, a Blaser még neki is adott valami több ezer eurós Blaser utalványt a hallgatásért cserébe. Kérdeztem tőle: na és mire váltotta be végül? Nnna, mit gondoltok, mire? Gondolom valami pofás billenő csövűre.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
galoscsabus
|
|
« Új üzenet #9142 Dátum: 2015. április 16. - 13:52:53 » |
|
Heym esetében is volt egy hazai baleset, amelyről a mai napig senki nem nyilatkozott. (szakmailag, forgalmazóilag, gyártóilag, tulajdonosilag.)
Lehet, hogy nem is csak egy. Egy barátom arcába Kaposvár mellett pöffent bele a 300 WRM SR30-as. A Heym esetében olyan mocskos módon történt az ügyintézés és a szerecsenmosdatás, hogy azt tényleg nem lehet ide nyílt fórumra leírni..... A barátom szerencsére túlélte az esetet és ez a lényeg. Ez az SR30 volt igaz? Pedig, milyen hangzatos volt, hogy a túltöltött, 8000 BAR-os 30-06 elsütése után is a helyén maradt a zár.
Ezzel a részével nincs is probléma, mert nem a túltöltöttség miatt szólta el magát a fegyver, hanem a korábban említett kapszli kilyukadás okán. De a bizonyíték rejtélyes körülmények közepette eltűnt a mátrixban, innen kezdve patthelyzet van.
|
|
|
Naplózva
|
Vadász vagyok...így egyszerűen.
|
|
|
Makkmarci
|
|
« Új üzenet #9143 Dátum: 2015. április 16. - 13:54:47 » |
|
Gondolom valami pofás billenő csövűre.
Ugyan már, abban még volna ráció! Nem, ő vett gyorsan a voucherből egy R93-ast! Noormáális?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #9144 Dátum: 2015. április 16. - 14:15:12 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #9145 Dátum: 2015. április 16. - 14:24:00 » |
|
Kösz Pyrus, mostanában nem először adom elő ezt az "utolsó karakter valahogy kitörlődik" magánszámot. Majd figyelek jobban.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #9146 Dátum: 2015. április 16. - 14:45:56 » |
|
Ha olyan biztonságos lett volna az R93, akkor ma nem lenne R8. És elsüt mind a kettő. A régi elnök fél arca úgy lett összerakva. Ha nem Debrecen mellett történik hanem kint valahol a Beregben, akkor nem éli túl.
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
Sanyooo
Vendég
|
|
« Új üzenet #9147 Dátum: 2015. április 16. - 14:52:57 » |
|
Ha olyan biztonságos lett volna az R93, akkor ma nem lenne R8. És elsüt mind a kettő. A régi elnök fél arca úgy lett összerakva. Ha nem Debrecen mellett történik hanem kint valahol a Beregben, akkor nem éli túl.
Mi a különbség az R93, és az R8 zárolása között?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Makkmarci
|
|
« Új üzenet #9148 Dátum: 2015. április 16. - 15:14:57 » |
|
Mi a különbség az R93, és az R8 zárolása között?
A Blaser zárdugattyú az elvét tekintve tulajdonképp úgy működik, mint a réges-régi (a Rotring előtti) töltőceruza, amibe még 2 mm-es grafit bél ment, csak a zárdugattyú vége nem négy darab lamellát fog csokorba, hanem vagy 20-30 vékonyat. Amelyik gyűrű hátulról a „csokor” köré feltolva- megtámasztva összeszorítja ezeket a lamellákat, annak a felülete az R93-on egy 120 fokos kúpfelületen támaszkodik fel, így a kúpfelület jelleg miatt relatíve könnyebben megadja magát a hátrafelé ható erőnek. Az R8-on ezt a megtámasztást már egy merőlegesen támaszkodó felület végzi. Így a kritikus v. biztonságos nyomás értékét meg tudták emelni 6000-ről 7000 bar-ra, ha jól emlékszem. Hozzáértőbbek korrigáljanak légyszi, ha rosszul mondtam valamit…
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sanyooo
Vendég
|
|
« Új üzenet #9149 Dátum: 2015. április 16. - 15:19:01 » |
|
A Blaser zárdugattyú az elvét tekintve tulajdonképp úgy működik, mint a réges-régi (a Rotring előtti) töltőceruza, amibe még 2 mm-es grafit bél ment, csak a zárdugattyú vége nem négy darab lamellát fog csokorba, hanem vagy 20-30 vékonyat. Amelyik gyűrű hátulról a „csokor” köré feltolva- megtámasztva összeszorítja ezeket a lamellákat, annak a felülete az R93-on egy 120 fokos kúpfelületen támaszkodik fel, így a kúpfelület jelleg miatt relatíve könnyebben megadja magát a hátrafelé ható erőnek. Az R8-on ezt a megtámasztást már egy merőlegesen támaszkodó felület végzi. Így a kritikus v. biztonságos nyomás értékét meg tudták emelni 6000-ről 7000 bar-ra, ha jól emlékszem. Hozzáértőbbek korrigáljanak légyszi, ha rosszul mondtam valamit…
Köszönöm! Nekem volt ilyen ceruzám!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|