Fredi
|
|
« Új üzenet #4140 Dátum: 2014. Október 12. - 14:34:41 » |
|
"Bezzeg"-eknel minden jobb, nagyobb, gyorsabb...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #4141 Dátum: 2014. Október 12. - 21:37:24 » |
|
Arról beszélek, hogy a corvette még a kétezres években is keresztben elhelyezett laprugóval "oldotta meg" a rugózását és csak gratulálni tudok hozzá, ha ezen azóta változtattak. Volt ugyan egy harminc évnyi fáziskésésük ezzel kapcsolatban
Feri, akkor, hogy ertsuk egymast, nem minden "laprugo" laprugo ha a neve az is : a Corvette most is hasznal un. "laprugot" ha egyaltalan lehet annak nevezni, es ez egy Corvette specialitas. Az altaluk hasznalt transzverszialis "laprugo" egy kompozit lemez es kurva draga, ket acelrugot lehet venni egy ilyen lemez arabol, tehat a General Motors nem egy olcso szar megoldast hasznal. Elonye az, hogy sulyra nagyon konnyuek es alacsonyan szerelheto a vazra, alacsony sulypontal, melyek ugye egy sportkocsinal fontos szempontok. Sokak szerint egy nagyon otletes, okos megoldas. ...olvasd itt, a legalso alcim: http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16603
|
|
« Új üzenet #4142 Dátum: 2014. Október 12. - 21:50:45 » |
|
Feri, akkor, hogy ertsuk egymast, nem minden "laprugo" laprugo ha a neve az is : a Corvette most is hasznal un. "laprugot" ha egyaltalan lehet annak nevezni, es ez egy Corvette specialitas. Az altaluk hasznalt transzverszialis "laprugo" egy kompozit lemez es kurva draga, ket acelrugot lehet venni egy ilyen lemez arabol, tehat a General Motors nem egy olcso szar megoldast hasznal. Elonye az, hogy sulyra nagyon konnyuek es alacsonyan szerelheto a vazra, alacsony sulypontal, melyek ugye egy sportkocsinal fontos szempontok. Sokak szerint egy nagyon otletes, okos megoldas. ...olvasd itt, a legalso alcim: http://www.carbibles.com/suspension_bible.htmlMark, tudom, milyen megoldás, utánanéztem. Nem azért mert érdekelnek az anakronisztikus megoldások, hanem mert rémlett, hogy olvastam egy corvette tesztet ahol eléggé lehúzták, hogy a 21.században valaki laprugót használ. Nyilván lehet hozzá ideológiát gyártani de valamiért mégse nagyon használ más ilyen megoldást...használnak inkább változó menetsűrűségű tekercsrugókat meg ilyesmit.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16603
|
|
« Új üzenet #4143 Dátum: 2014. Október 12. - 22:00:32 » |
|
It's never been clear if this was a performance and design decision or a cost issue, but this type of system is very rare.
De cikket végigolvasva sem derül ki, miért ragaszkodik hozzá a GM. Leginkább azért mert csak...
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #4144 Dátum: 2014. Október 12. - 22:05:04 » |
|
Mark, tudom, milyen megoldás, utánanéztem. Nem azért mert érdekelnek az anakronisztikus megoldások, hanem mert rémlett, hogy olvastam egy corvette tesztet ahol eléggé lehúzták, hogy a 21.században valaki laprugót használ. Nyilván lehet hozzá ideológiát gyártani de valamiért mégse nagyon használ más ilyen megoldást...használnak inkább változó menetsűrűségű tekercsrugókat meg ilyesmit.
Dragabb megoldas ahogyan ok hasznaljak es lehet azert mas nem hasznalja, egy eleg komplex szisztem ahogyan van hasznalva......szerintem egyszeruen csak kulonlegesseg kedveert. Szerinted a GM-nek nincs penze tekercsrugokra, mikor az ocskavas Jeep-em is azzal jon.?? De ezek a kompozit rugok allitolag tartanak mig a vilag, nincs "faradas" .
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #4145 Dátum: 2014. Október 13. - 07:02:30 » |
|
Már értem a Dígó Amcsi házasságot :
És amit szeretnének elérni , hogy ne így legyen:
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 11254
Lábonlőtt Akác törzsfőnök
|
|
« Új üzenet #4146 Dátum: 2014. Október 13. - 14:59:37 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”
Abigail Van Buren
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #4147 Dátum: 2014. Október 13. - 18:03:38 » |
|
Az az egesz egy nagy lofax e mellett: http://kobrazoli.wordpress.com/
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Tamás
|
|
« Új üzenet #4148 Dátum: 2014. Október 13. - 20:52:30 » |
|
Hogy pontot tegyünk a dialógus végére nézzük már meg műszaki szemmel ezeket a járműveket! Ég és föld! Aki nem látja a különbséget, az nem ért hozzá, aki pedig látni akarja az tanuljon. Nagyon jó könyvek vannak a témában. A laprugóról talán ne is tegyünk említést, mert hiszen azt csak az olcsó utcai verziókban használják. A nagy versenyszériákban induló Corvettek már rég nem ilyen megoldásokkal futnak. Tehát ennyit arról, hogy mennyire jó. Bóvli. Egy veterán Unimog fejlettebb tervezői szemléletet sugall mint némelyik új amcsi vas.
|
|
|
Naplózva
|
"Nem az a lényeg, hogy hol vadászik az ember, hanem hogy kivel."
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #4149 Dátum: 2014. Október 14. - 02:40:47 » |
|
A laprugóról talán ne is tegyünk említést, mert hiszen azt csak az olcsó utcai verziókban használják. A nagy versenyszériákban induló Corvettek már rég nem ilyen megoldásokkal futnak. Tehát ennyit arról, hogy mennyire jó. Bóvli. Egy veterán Unimog fejlettebb tervezői szemléletet sugall mint némelyik új amcsi vas.
A 2015 Zo6 Corvette, ami ugye csucs, meg hasznal keresztbe helyezett kompozit laprugot, es ezert is tudnak vekonyabb vagyis sulyra konnyebb "anti roll bar"-t hasznalni tobbek kozt.....ez nem eppen "utcai" ktg. A versenyzo Corvettek-el igazad van. Igen kit-ekkel kicserelheto a kompozit rugo az "utcai" Corvettekbe is, ami elegge marketing izu. Mindezek mellett minden ami kituno es jol szerepel a versenypalyan nem jelenti azt, hogy kivallo mindennapi "utcai" hasznalatra. A "Bóvli" meg nem tudom mi az ?! Az Unimog ketsegtelen es nem is kerdeses, hogy egy jo es kepes auto, habar nagyon specializalt (nem mindennapi hasznalatra van) de baxhatod az egesz kitunoseget ha nem tudod megvenni olyan draga, es szvsz ez is egy arannyal lefujt kis kamion. Amikor itt az atlag terepjarok a forumon mikrol targyaltok 10-15-20 evesek szamomra elegge ironias, hogy a himzett terepjarokat emelitek az egekbe....es foleg melyekbol egy sincs itt. Mindegy dumalni lehet. Szamomra csak ennel rosszabb terepjarom ne legyen sose mint a 2010-es "oskovulet " "ocskavas" Jeep Wrangler-em.
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16603
|
|
« Új üzenet #4150 Dátum: 2014. Október 14. - 09:16:43 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16603
|
|
« Új üzenet #4151 Dátum: 2014. Október 14. - 09:22:42 » |
|
A 2015 Zo6 Corvette, ami ugye csucs, meg hasznal keresztbe helyezett kompozit laprugot, es ezert is tudnak vekonyabb vagyis sulyra konnyebb "anti roll bar"-t hasznalni tobbek kozt.....ez nem eppen "utcai" ktg. A versenyzo Corvettek-el igazad van. Igen kit-ekkel kicserelheto a kompozit rugo az "utcai" Corvettekbe is, ami elegge marketing izu. Mindezek mellett minden ami kituno es jol szerepel a versenypalyan nem jelenti azt, hogy kivallo mindennapi "utcai" hasznalatra. A "Bóvli" meg nem tudom mi az ?! Az Unimog ketsegtelen es nem is kerdeses, hogy egy jo es kepes auto, habar nagyon specializalt (nem mindennapi hasznalatra van) de baxhatod az egesz kitunoseget ha nem tudod megvenni olyan draga, es szvsz ez is egy arannyal lefujt kis kamion. Amikor itt az atlag terepjarok a forumon mikrol targyaltok 10-15-20 evesek szamomra elegge ironias, hogy a himzett terepjarokat emelitek az egekbe....es foleg melyekbol egy sincs itt. Mindegy dumalni lehet. Szamomra csak ennel rosszabb terepjarom ne legyen sose mint a 2010-es "oskovulet " "ocskavas" Jeep Wrangler-em. A tunerek első dolga a laprugós felfüggesztést tekercsrugósra cserélni...ez épp a Te linkjeid valamelyikén volt. Az "arannyal lefújt kis kamion" számos hadseregben szolgál de még a magyar közútkezelő is elég sokat használ belőlük, talán mert hallották a kifejezést, hogy "ár-érték arány". de lehet, hogy csak azért, mert jó. A fórumon valóban többségében öreg vasakat használunk. Erre futja. De itt jön elő, hogy a merci g húszévesen is komoly érték. Továbbmegyek, autót talán '98-ig gyártott a világ, azóta nagyon megváltozott a szemlélet. Egyébként annyit az öreg vasakról, hogy az osztrák hadsereg letett steyr puch-jait(merci g) nem tudod kétmillió alatt megvásárolni az általuk szervezett aukciókon.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
CID
|
|
« Új üzenet #4152 Dátum: 2014. Október 14. - 10:05:51 » |
|
Ezért vettem Jimny-t!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16603
|
|
« Új üzenet #4153 Dátum: 2014. Október 14. - 10:11:41 » |
|
Ezért vettem Jimny-t! Hány pálcán volt?
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
CID
|
|
« Új üzenet #4154 Dátum: 2014. Október 14. - 10:15:44 » |
|
2, de mikor egyiket eltörtem, már oda is adták
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|