Oldalak: 1 ... 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 [277] 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 797992 alkalommal)
Fredi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 533


« Új üzenet #4140 Dátum: 2014. Október 12. - 14:34:41 »

"Bezzeg"-eknel minden jobb, nagyobb, gyorsabb...
Naplózva
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #4141 Dátum: 2014. Október 12. - 21:37:24 »

Arról beszélek, hogy a corvette még a kétezres években is keresztben elhelyezett laprugóval "oldotta meg" a rugózását és csak gratulálni tudok hozzá, ha ezen azóta változtattak. Volt ugyan egy harminc évnyi fáziskésésük ezzel kapcsolatban


Feri, akkor, hogy ertsuk egymast, nem minden "laprugo" laprugo ha a neve az is : a Corvette most is hasznal un. "laprugot" ha egyaltalan lehet annak nevezni, es ez egy Corvette specialitas. Az altaluk hasznalt transzverszialis "laprugo" egy kompozit lemez es kurva draga, ket acelrugot lehet venni egy ilyen lemez arabol, tehat a General Motors nem egy olcso szar megoldast hasznal.  Elonye az, hogy sulyra nagyon konnyuek es alacsonyan szerelheto a vazra, alacsony sulypontal, melyek ugye egy sportkocsinal fontos szempontok. Sokak szerint egy nagyon otletes, okos megoldas.

...olvasd itt, a legalso alcim:

http://www.carbibles.com/suspension_bible.html




Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16603



« Új üzenet #4142 Dátum: 2014. Október 12. - 21:50:45 »

Feri, akkor, hogy ertsuk egymast, nem minden "laprugo" laprugo ha a neve az is : a Corvette most is hasznal un. "laprugot" ha egyaltalan lehet annak nevezni, es ez egy Corvette specialitas. Az altaluk hasznalt transzverszialis "laprugo" egy kompozit lemez es kurva draga, ket acelrugot lehet venni egy ilyen lemez arabol, tehat a General Motors nem egy olcso szar megoldast hasznal.  Elonye az, hogy sulyra nagyon konnyuek es alacsonyan szerelheto a vazra, alacsony sulypontal, melyek ugye egy sportkocsinal fontos szempontok. Sokak szerint egy nagyon otletes, okos megoldas.

...olvasd itt, a legalso alcim:

http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
Mark,
tudom, milyen megoldás, utánanéztem. Nem azért mert érdekelnek az anakronisztikus megoldások, hanem mert rémlett, hogy olvastam egy corvette tesztet ahol eléggé lehúzták, hogy a 21.században valaki laprugót használ. Nyilván lehet hozzá ideológiát gyártani de valamiért mégse nagyon használ más ilyen megoldást...használnak inkább változó menetsűrűségű tekercsrugókat meg ilyesmit.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16603



« Új üzenet #4143 Dátum: 2014. Október 12. - 22:00:32 »

Idézet
It's never been clear if this was a performance and design decision or a cost issue, but this type of system is very rare.
Fejvakarás Fejvakarás Fejvakarás
De cikket végigolvasva sem derül ki, miért ragaszkodik hozzá a GM. Leginkább azért mert csak...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #4144 Dátum: 2014. Október 12. - 22:05:04 »

Mark,
tudom, milyen megoldás, utánanéztem. Nem azért mert érdekelnek az anakronisztikus megoldások, hanem mert rémlett, hogy olvastam egy corvette tesztet ahol eléggé lehúzták, hogy a 21.században valaki laprugót használ. Nyilván lehet hozzá ideológiát gyártani de valamiért mégse nagyon használ más ilyen megoldást...használnak inkább változó menetsűrűségű tekercsrugókat meg ilyesmit.

Dragabb megoldas ahogyan ok hasznaljak es lehet azert mas nem hasznalja, egy eleg komplex szisztem ahogyan van hasznalva......szerintem egyszeruen csak kulonlegesseg kedveert.  Szerinted a GM-nek nincs penze tekercsrugokra, mikor az ocskavas Jeep-em is azzal jon.??  De ezek a kompozit rugok allitolag tartanak mig a vilag, nincs "faradas" .    
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
forester73
Vendég
« Új üzenet #4145 Dátum: 2014. Október 13. - 07:02:30 »

Már értem a Dígó Amcsi házasságot :



És amit szeretnének elérni , hogy ne így legyen:



Naplózva
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11254


Lábonlőtt Akác törzsfőnök


« Új üzenet #4146 Dátum: 2014. Október 13. - 14:59:37 »

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/10/13/hazaert_a_vilagjaro_mercedes/
 Ördög Ördög Ördög
Most majd az jön,hogy az amerikaiak nem járják a világot,inkább megnézik az autós moziban egy Jeep-ből. Röhög Röhög
 Stoel
 Bocs Márk. Nem hagyhattam ki.Wave
Naplózva

„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”

Abigail Van Buren
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #4147 Dátum: 2014. Október 13. - 18:03:38 »

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/10/13/hazaert_a_vilagjaro_mercedes/
 Ördög Ördög Ördög
Most majd az jön,hogy az amerikaiak nem járják a világot,inkább megnézik az autós moziban egy Jeep-ből. Röhög Röhög
 Stoel
 Bocs Márk. Nem hagyhattam ki.Wave

Az az egesz egy nagy lofax e mellett: Mosolyog

   http://kobrazoli.wordpress.com/       

Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Tamás
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 830



« Új üzenet #4148 Dátum: 2014. Október 13. - 20:52:30 »

Hogy pontot tegyünk a dialógus végére nézzük már meg műszaki szemmel ezeket a járműveket! Ég és föld!
Aki nem látja a különbséget, az nem ért hozzá, aki pedig látni akarja az tanuljon. Nagyon jó könyvek vannak a témában.
A laprugóról talán ne is tegyünk említést, mert hiszen azt csak az olcsó utcai verziókban használják. A nagy versenyszériákban induló Corvettek már rég nem ilyen megoldásokkal futnak. Tehát ennyit arról, hogy mennyire jó. Bóvli.
Egy veterán Unimog fejlettebb tervezői szemléletet sugall mint némelyik új amcsi vas.
Naplózva

"Nem az a lényeg, hogy hol vadászik az ember, hanem hogy kivel."
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #4149 Dátum: 2014. Október 14. - 02:40:47 »


A laprugóról talán ne is tegyünk említést, mert hiszen azt csak az olcsó utcai verziókban használják. A nagy versenyszériákban induló Corvettek már rég nem ilyen megoldásokkal futnak. Tehát ennyit arról, hogy mennyire jó. Bóvli.
Egy veterán Unimog fejlettebb tervezői szemléletet sugall mint némelyik új amcsi vas.


A  2015 Zo6 Corvette, ami ugye csucs, meg hasznal keresztbe helyezett kompozit laprugot, es ezert is tudnak vekonyabb vagyis sulyra konnyebb "anti roll bar"-t hasznalni tobbek kozt.....ez nem eppen "utcai" ktg.  A versenyzo Corvettek-el igazad van. Igen kit-ekkel kicserelheto a kompozit rugo az "utcai" Corvettekbe is, ami elegge marketing izu.
Mindezek mellett minden ami kituno es jol szerepel a versenypalyan nem jelenti azt, hogy kivallo mindennapi "utcai" hasznalatra. A "Bóvli" meg nem tudom mi az  Mosolyog ?!

Az Unimog ketsegtelen es nem is kerdeses, hogy egy jo es kepes auto, habar nagyon specializalt (nem mindennapi hasznalatra van)  de baxhatod az egesz kitunoseget ha nem tudod megvenni olyan draga, es szvsz ez is egy arannyal lefujt kis kamion.
Amikor itt az atlag terepjarok a forumon mikrol targyaltok 10-15-20 evesek szamomra elegge ironias, hogy a himzett terepjarokat emelitek az egekbe....es foleg melyekbol egy sincs itt. Mindegy dumalni lehet. Szamomra csak ennel rosszabb terepjarom ne legyen sose mint a 2010-es  "oskovulet " "ocskavas" Jeep Wrangler-em.   Vigyorog Emelem
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16603



« Új üzenet #4150 Dátum: 2014. Október 14. - 09:16:43 »

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/10/14/hogy_szuletett_a_vilag_legrandabb_autoja/?utm_source=tc_topic&utm_medium=cikk&utm_campaign=Forum
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16603



« Új üzenet #4151 Dátum: 2014. Október 14. - 09:22:42 »

A  2015 Zo6 Corvette, ami ugye csucs, meg hasznal keresztbe helyezett kompozit laprugot, es ezert is tudnak vekonyabb vagyis sulyra konnyebb "anti roll bar"-t hasznalni tobbek kozt.....ez nem eppen "utcai" ktg.  A versenyzo Corvettek-el igazad van. Igen kit-ekkel kicserelheto a kompozit rugo az "utcai" Corvettekbe is, ami elegge marketing izu.
Mindezek mellett minden ami kituno es jol szerepel a versenypalyan nem jelenti azt, hogy kivallo mindennapi "utcai" hasznalatra. A "Bóvli" meg nem tudom mi az  Mosolyog ?!

Az Unimog ketsegtelen es nem is kerdeses, hogy egy jo es kepes auto, habar nagyon specializalt (nem mindennapi hasznalatra van)  de baxhatod az egesz kitunoseget ha nem tudod megvenni olyan draga, es szvsz ez is egy arannyal lefujt kis kamion.
Amikor itt az atlag terepjarok a forumon mikrol targyaltok 10-15-20 evesek szamomra elegge ironias, hogy a himzett terepjarokat emelitek az egekbe....es foleg melyekbol egy sincs itt. Mindegy dumalni lehet. Szamomra csak ennel rosszabb terepjarom ne legyen sose mint a 2010-es  "oskovulet " "ocskavas" Jeep Wrangler-em.   Vigyorog Emelem
A tunerek első dolga a laprugós felfüggesztést tekercsrugósra cserélni...ez épp a Te linkjeid valamelyikén volt.
Az "arannyal lefújt kis kamion" számos hadseregben szolgál de még a magyar közútkezelő is elég sokat használ belőlük, talán mert hallották a kifejezést, hogy "ár-érték arány". de lehet, hogy csak azért, mert jó.
A fórumon valóban többségében öreg vasakat használunk. Erre futja. De itt jön elő, hogy a merci g húszévesen is komoly érték. Továbbmegyek, autót talán '98-ig gyártott a világ, azóta nagyon megváltozott a szemlélet.
Egyébként annyit az öreg vasakról, hogy az osztrák hadsereg letett steyr puch-jait(merci g) nem tudod kétmillió alatt megvásárolni az általuk szervezett aukciókon.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
CID
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3274



« Új üzenet #4152 Dátum: 2014. Október 14. - 10:05:51 »

Ezért vettem Jimny-t!   Vigyor

Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16603



« Új üzenet #4153 Dátum: 2014. Október 14. - 10:11:41 »

Ezért vettem Jimny-t!   Vigyor


Hány pálcán volt?
 Ördög
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
CID
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3274



« Új üzenet #4154 Dátum: 2014. Október 14. - 10:15:44 »

2, de mikor egyiket eltörtem, már oda is adták  Vigyorog
Naplózva
Oldalak: 1 ... 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 [277] 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: