Az egész nap egy rohanás volt, de jelentem a lőtérre is sikerül eljutni, és ott cirka 1,5 órát eltölteni.
Sőt mi több, a sebességmérőt is sikerült végre rendeltetésszerűen használni
Ami a szúrást illeti, egyikre sem finnyákolt a Manci (és a kollega Mauser Titan-ja sem). Mindkettő 8as 650 mm-es csővel rendelkezik. A 243as a Stucni Manci, 510 millis csővel (vagy 500, nemtom).
A doboz teljes tartalmát nem lőttük el, de ami igen, azok a következők:
- 8x68S, Sierra GKBT 220 grain, alatta 69 grain VV560. QL szerinti V0=831 m/s, P=max*84,1%, mért adatok: 794, 813, 798, 797.
- 8x68S, Sierra GKBT 220 grain, alatta 70,5 grain VV560. QL szerinti V0=850 m/s, P=max*78,4%, mért adatok: 816, 819, 821, 813, 818, 824.
- 8x68S, Nosler Partiton 200 grain, alatta 71,5 grain VV560. QL szerinti V0=863 m/s, P=max*76,4%, mért adatok: 821, 816.
- .243 win, Nosler Ball. Tip 95 grain, alatta 42 grain VV550. QL szerinti V0=904 m/s, P=max*86%, mért adatok: 926, 963, 907 (Enyhe túlnyomás jeleit mutatta. A nagy sebesség eltérésre van sejtésem, hogy mi lehet...A magok beültetésénél a gyári winchester hüvelyekbe volt úgy, hogy beült mint kés a vajba, és volt, hogy érezhetően nehezebben. Gondolom ez a kihúzó erő miatt nem mindegy. A gyári hüvelynek is legalább a száját be kellene kaliberezni??)
És két gyári lőszer:
- 8x68S HMK 12,1 gramm - ha jól emlékszem 970 m/s a dobozon az induló. Mért adatok: 924, 930. A legutóbbi 903 az +8 fokban volt, ma 24 fok volt.
- .243 win Geco TM 6,8 gramm. 900as induló papíron. Mért adatok: 850, 833, 848, 846. Itt ugye rövid a cső, de elég jó a szórás szerintem gyári lőszerhez képest.
Érdekességek:
A 8asban a két Sierra töltetet ugyanoda tette. Ez nem is annyira meglepő, mert 20 m/s különbség semmi. A végén összenéztem a HMK-val. Azt is ugyanoda tette. Így most 50m-re mindkettőt cca. 1,5 cm magasra tettem.
A 243asban a kis mérges Ball. Tipet 4 cm-vel a lassabb és nehezebb Geco alá tette. Szóráskép teljesen f@sza volt, de ez minden esetre igaz.
A nagyobb NP töltetet és a Barnes lövedékeket halasztottuk, elment az idő.
Most így ezt tudtam összeszedni, mert a QL másik gépen van, volt amit emlékezetből írtam, de sztem nagy marhaság nincs benne.
Remélem este a Sierra ismét útjára indul, és a végállomás ezúttal nem a lőlap lesz
De az se baj ha nem
András