Köszönöm Urak!
Műúton csak keveset megyek.
Azt is lassan, max. 60-as tempóval, de sokszor még annyi sincs.
A talaj a leggenyább szakaszokon full vörös és kék agyag, a kollégám a Terránóval az All Terrain lépőkkel a vízszintes
részeken is rendszeresen elakad ilyenkor, jobbra-balra csúszkál le az útról.
A Mud nem egy rossz gumi, eddig mindenhol bevált, de az agyag abban is megrakódik, és csak pörgetve tisztul ki.
Úgy viszont nem is fog rendesen.
Elnézve a Kobra mintát, attól tartok, hogy nem lenne túl nagy a különbség, és ha már zsebbe kell nyúlni, akkor legyen biztosan értelme.
Gondoltam olyanra is, hogy csak hátra raknék Kaimánt, de arról nagyon lebeszélt mindenki, mondván kinyírnám vele a terepváltót (
???)
Most ezt a szezont már befejezem ezekkel, de jövőre kellene valami hatékonyabb megoldás.
Üdvözöllek!
Én használtam mind Kajman mind pedig Kobra mintás gumit az Isuzumon. A Kajman verhetetlen, viszont olyan mint ha macskakövön közlekednél vele.
Mivel hogy az elérhető árú Kajman gumik ( de ilyenek a Kobrák is) újraépített gumik, ezért a kiegyensúlyozásuk nem tökéletesek, ennek ellenére a kajmán mintással 110-120 Km/h-val is mentem, nem ilyen sebességre való.
A Kobrával 140-150 km/h- val is mentem, ez jobban bírja a sebességet.
Ezek az újraépített gumik sokkal vastagabb oldalfallal rendelkeznek, mint az új gumik, igy akár defetkesen is haza lehet evickélni óvatosan.
Ugyanakkor én mindenkinek azt ajánlom, hogy mind a négy kerékbe fújjon egy-egy Prevent defekt srayt, és nem nagyon lesz gond a jövőben probléma a gumikkal.
A lényeg, hogy Prevent legyen (magyar) ne valami nyugati takony , mert az mind kaka.
A Kobra gumival 2 liter a Kajmámmal 3 liter/100km többletfogyasztásom volt.
A barátom az előzö D-Max-án kobra gumit használt, nagyon meg volt vele elégedve, most az új D-Maxra horror áron mad-terran BFG -t rakott, de nagyon szidja mikor a határt járjuk.
Sajnos én a Trooper- t eladtam tavaly mret (2 ajtó kevés volt) és most egy 92-es Pajerot hajtok, aminek egyetlen előnye van a Trooperrel szemben, hogy van egy szuperszellekt terepváltó rajta ami mindent összezár mindennel , így egy fostos Matador Izzarda gumival is el tudtam menni mindenhol illetve egyszer elakadtam de ott a jég szakadt be alattam és a kerék nem tudott fölkapni.
A kobrával volt egy olyan esetem , amikor nyáron egy gyors zápor lejött és egy bakhátas földúton haladva az autó csak csúszott az árok felé ,és csak a füves rész mentett meg.
Tehát ha csak egy fél centi van fölázva , akkor a kobra is használhatatlanná vált.
Mindent összevetve: Ha nem gyorsan vezetsz , és nem aszfalton, akkor a kajmán verhetetlen, viszont az automata féltengely zárat kinyírja, egyébként semmi mást nem tett tönkre a Trooperen, pedig voltak helyzetek, amikor azt gondoltam :itt valami törni fog! Nem tört.
Igazából nekem az Ultimate Off road jármű ,még mindig egy 91-ig gyártott 2.8td Trooper a Pajero szuperszellekt terepváltójával összeépítve egy szett Kobrával, a plafonra is fölmegy.