nagyi 571027
|
|
« Új üzenet #5715 Dátum: 2016. Június 22. - 06:48:15 » |
|
A hozzáértőket szeretném kérdezni,hogy mit lehet és kell tudni a Nissan X-Trail máodik generációjának 136 lóerős dieselmotorjáról? Renault motor? Ki gyártja és hol? Milyen? Vannak tipushibái,mire kell figyelni? Köszi! Itt érdemes olvasgatni illetve kérdezni: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9172206Második X-Trail-met nyúzom, de pont az általad kérdezett motorom még nem volt.
|
|
|
Naplózva
|
"Hajnal" csak hat betű papíron; jelentőségét csak az tudja, aki ismeri, aki nemcsak szemével látta, hanem lelkével megérezte, aki elmerült a virradás természeti csodájában, aki áhítatosan nézte a keletről jövő rózsás derengést és megérezte a végtelenséget és az örökkévalóságot. Nadler Herbert
|
|
|
táborilelkész
|
|
« Új üzenet #5716 Dátum: 2016. Június 22. - 09:06:03 » |
|
Köszi!
|
|
|
Naplózva
|
Engedd Uram,hogy tisztán lőjek, tisztán öljek és,ha nem lőnék tisztán, engedd Uram,hogy tisztán hibázzak.
|
|
|
Abonyi
Vendég
|
|
« Új üzenet #5717 Dátum: 2016. Június 25. - 21:04:56 » |
|
Én mint autószerelő tudok a common rail dízelekhez hozzászólni. A probléma amivel nap mint nap találkozom azaz, hogy az emberek jóhiszeműen megveszik a 230 ezer kilométer feletti CDI-CRDI motorokkal szerelt járműveket, gyorsan ráköltenek 100-200 ezer forintot a : vezérlés , olaj, szürők, fékek, szilentek, lengéscsillapítók cseréjére, majd néhány 10 ezer kilóméter mulva mondjuk a turbo meghibásodásakor, a motor által felszívott motorolajtól a motor felpörög és a kontrolálatlan égéstől és fordulatszámtól a motor belseje elolvad, beleértve a befecskendezőket is. Na ha ilyenkor csak használt alkatrészekből javítjuk meg az autónkat , is beleszaladhatunk 500 ezer forintos kárba. Na ez egy G Vitarával nehezen tud előfordulni a maga kis Mazda motorjával. Legalábbis sokkal olcsóbban meg lehet úszni a bajt. Ha csak arra gondolunk, hogy egy CRDI befecskendező több mint 100 ezer , egy nagynyomású szivattyú 200ezer körül mozog akkor már600 ezernél tartunk egy 4 hengeres autónál. Ezért van az hogy Pl: egy 2000 évjáratú szívódízel Citroen berlingóért még 800-900 ezret kérnek szemben egy 2005-ös HDIvel amit már 500 ezer alatt meg lehet venni. Sajnos ezek a CRDI alkatrész árak nem a magyar pénztárcához vannak belőve. Személy szerint én egy 1989 -es Isuzu Troopert vezetek Amit 2 éven keresztül újítottam fel és kb 1.2 millió forintomban állt meg. 2.8 Literes turbódízel motorja 8 litert fogyaszt terepen és közúton is,bár múlt héten egy 1 tonnás gépet húztam haza Zalából Heves megyébe, ekkor fölment 10 literre a fogyasztás. Motorja csak mínusz fokban izzít 2-3 másodpercre, egyébként úgy indul, hogy nem hallani az indítót , mert már jár a motor. Ezek a régebbi dízelek nem annyira érzékenyek az üzemanyag minőségre mint a CRDI -HDI motorok, egyszerűbbek és olcsóbb a javításuk és üzemeltetésük is is. A télen egy olyan mély patakon sikerült a Trooperrel átmennem ,hogy a szélvédőig ért a víz, mivel snorkelem nincs így a vizet sajnos beszívta a motor. Meg is ijedtem, hogy most aztán vége a motornak, már lelki szemeim előtt láttam az elgörbült hajtókarokat, de ő csak fújta a kipufogón a gőzt vagy 10-15 másodpercig , majd ment tovább mintha misem történt volna. Összefoglalva: fegyverrel sem tudnának rákényszeríteni , hogy közösnyomós dízelt vegyek, még ha engedné a pénztárca sem.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
NAPE
|
|
« Új üzenet #5718 Dátum: 2016. Július 05. - 15:56:30 » |
|
Szia Abonyi!
2000- 2004-es pickupokat nézegetek.
Azok közül Te melyiket ajánlanád? Melyiknek jobb a motorja?
A Mazda,Ford, Nissan márkákat nézegetem. A Toyota az 1.5-ös többletár végett sajnos kiesett.
Köszönöm válaszod Üdv. Péter
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Abonyi
Vendég
|
|
« Új üzenet #5719 Dátum: 2016. Július 05. - 17:39:18 » |
|
Szia Abonyi!
2000- 2004-es pickupokat nézegetek.
Azok közül Te melyiket ajánlanád? Melyiknek jobb a motorja?
A Mazda,Ford, Nissan márkákat nézegetem. A Toyota az 1.5-ös többletár végett sajnos kiesett.
Köszönöm válaszod . Üdv. Péter
Elsősorban a Nissant ajánlanám, de nézd át rozsda miatt. Majd Mazda -Ford. Én kaptam kölcsön egy Mazda B2500-at amíg a Trooper papírjait intézték , és nagyon meglepett, hogy 12 liter körüli fogyasztás jött ki. Én mindenesetre ragaszkodnék az adagolós autókhoz , hogy később ne legyen meglepetés.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pannon Vadász
|
|
« Új üzenet #5720 Dátum: 2016. Július 05. - 21:28:57 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
NAPE
|
|
« Új üzenet #5721 Dátum: 2016. Július 06. - 06:21:08 » |
|
Elsősorban a Nissant ajánlanám, de nézd át rozsda miatt. Majd Mazda -Ford. Én kaptam kölcsön egy Mazda B2500-at amíg a Trooper papírjait intézték , és nagyon meglepett, hogy 12 liter körüli fogyasztás jött ki. Én mindenesetre ragaszkodnék az adagolós autókhoz , hogy később ne legyen meglepetés.
Köszönöm
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kalcsob
|
|
« Új üzenet #5722 Dátum: 2016. Július 06. - 08:04:45 » |
|
Elsősorban a Nissant ajánlanám, de nézd át rozsda miatt. Majd Mazda -Ford. Én kaptam kölcsön egy Mazda B2500-at amíg a Trooper papírjait intézték , és nagyon meglepett, hogy 12 liter körüli fogyasztás jött ki. Én mindenesetre ragaszkodnék az adagolós autókhoz , hogy később ne legyen meglepetés.
Az enyém kevesebbel is beéri, olyan 10.5-11 l. : De tény, hogy adott kor pickup-jai közt a legnagyobb étvágyúra sikeredett. Ranger is ugyanennyit eszik? Volt 2,8-as trooperem is, az beérte 7-8 literrel. Pedig lóreőben is kb ugyanaz. A 2,2 trooper meg 6,5-el is beéri, viszont nem megy.
|
|
|
Naplózva
|
Üdv: Bence
|
|
|
Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #5723 Dátum: 2016. Július 06. - 10:47:56 » |
|
A 2,2 trooper meg 6,5-el is beéri, viszont nem megy. Az enyémek ha nem mennek nem is fogyasztanak . Ez nagyon pozitív .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kalcsob
|
|
« Új üzenet #5724 Dátum: 2016. Július 06. - 11:30:17 » |
|
Az enyémek ha nem mennek nem is fogyasztanak . Ez nagyon pozitív . Sőt, ezt az üzemanyagár mizériát sem értem, hol csökkentik, hol emeleik. Mióta az eszemet tudom 5000-ért tankolok minden alkalommal.
|
|
|
Naplózva
|
Üdv: Bence
|
|
|
Pannon Vadász
|
|
« Új üzenet #5725 Dátum: 2016. Július 06. - 17:15:44 » |
|
Az enyém kevesebbel is beéri, olyan 10.5-11 l. : De tény, hogy adott kor pickup-jai közt a legnagyobb étvágyúra sikeredett. Ranger is ugyanennyit eszik? Volt 2,8-as trooperem is, az beérte 7-8 literrel. Pedig lóreőben is kb ugyanaz. A 2,2 trooper meg 6,5-el is beéri, viszont nem megy. A Ranger nálam a 9-11L között ingadozik. Êvszak, útviszony, lábméret függő na meg, hogy mennyire sietős
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Abonyi
Vendég
|
|
« Új üzenet #5726 Dátum: 2016. Július 06. - 22:42:39 » |
|
A Ranger nálam a 9-11L között ingadozik. Êvszak, útviszony, lábméret függő na meg, hogy mennyire sietős Igen, az elég kellemetlen, hogy egy az Isuzu esetében több mint 30 éves technológiás terepjáró miért fogyaszt jobban, mint egy 12-13 éves unokatestvére. Gondolok itt a Mazdára vagy L200-ra. :
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Pannon Vadász
|
|
« Új üzenet #5727 Dátum: 2016. Július 09. - 10:54:12 » |
|
Sziasztok! A hozzáértőktől kérdezném, hogy a Nissan Terrano 3.0 Di motorjáról mit érdemes tudni? Mennyivel jobb/rosszabb mint a 2.7d ? Köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #5728 Dátum: 2016. Július 09. - 12:42:15 » |
|
Sziasztok! A hozzáértőktől kérdezném, hogy a Nissan Terrano 3.0 Di motorjáról mit érdemes tudni? Mennyivel jobb/rosszabb mint a 2.7d ? Köszönöm! Mondjuk negyede/fele az élettartama a 2.7-hez képest... 3.0: erős, de gyárilag konstrukciós hibás olajozással, láncos vezérléssel, közös nyomócsővel, kéttömegű lendkerékkel, alu hengerfejjel, 16 szeleppel (azt hiszem) 2.7: kevésbé erős, de bőven elég abba az autóba, kiforrott, régi konstrukcióval, adagolóval, fogaskerekes-tolórudas vezérléssel, egytömegű lendkerekes kuplunggal, öntöttvas hengerfejjel, 8 szeleppel. Igazi munkagép, szerintem jó tulajnál simán millió km-es futásteljesítmény-tudással... Persze az előző gazdára nem szabad alapozni Ja, nem vagyok szakértő csak szerelgetek néha ezt-azt...
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
Pannon Vadász
|
|
« Új üzenet #5729 Dátum: 2016. Július 09. - 12:52:27 » |
|
Mondjuk negyede/fele az élettartama a 2.7-hez képest... 3.0: erős, de gyárilag konstrukciós hibás olajozással, láncos vezérléssel, közös nyomócsővel, kéttömegű lendkerékkel, alu hengerfejjel, 16 szeleppel (azt hiszem) 2.7: kevésbé erős, de bőven elég abba az autóba, kiforrott, régi konstrukcióval, adagolóval, fogaskerekes-tolórudas vezérléssel, egytömegű lendkerekes kuplunggal, öntöttvas hengerfejjel, 8 szeleppel. Igazi munkagép, szerintem jó tulajnál simán millió km-es futásteljesítmény-tudással... Persze az előző gazdára nem szabad alapozni Ja, nem vagyok szakértő csak szerelgetek néha ezt-azt... Köszönöm szépen! Ez is sokkal több mint amennyit én értek hozzá Régebben valahol én is azt olvastam, hogy a 2,7-est szabad megvenni, mert strapabíró konstrukció...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|