Oldalak: 1 ... 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 [354] 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792628 alkalommal)
Zolimester
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



« Új üzenet #5295 Dátum: 2015. December 08. - 21:11:20 »

Viszont nem rohadnak.
Ismerőseim Belgiumból hoznak be kocsikat, ott is drágák és azok sem rohadnak.

Belgiumból sikerült már kifognom vízkárosat...   Ördög
Naplózva
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #5296 Dátum: 2015. December 08. - 21:11:55 »

Viszont nem rohadnak.
Ismerőseim Belgiumból hoznak be kocsikat, ott is drágák és azok sem rohadnak.

 Igen
Én nem látom hol írtam, hogy olcsón lesz olasz import autód. Autót manapság már egészen más okból hozunk be külföldről mint az anyagi nyereség.
Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Tony
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1569



« Új üzenet #5297 Dátum: 2015. December 09. - 16:23:00 »

Belgiumból sikerült már kifognom vízkárosat...   Ördög

Belgiumba Franciaországból hordják át a kereskedők a kocsik nagy részét, ha elmész Roselare környékére, még a rendszám is rajta van sok frissen lerakott autón...  Vállat von
Sok - sok kilóméteren keresztül az út mindkét oldalán autókereskedés hegyek...  Wave

 Emelem
Naplózva

"Az erdő az én templomom."
Voldi
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9523


Piros betűs nagyokos...


« Új üzenet #5298 Dátum: 2015. December 09. - 16:32:38 »

Lehet hogy rossz honlapokat nézek de az olasz autók elég drágák és akkor még haza kell hozni , lepapírozni .   Emelem

Itt azért van nem horror áron is:


http://cerca.automobile.it/auto/nissan-terrano-diesel.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&lang=it&export=NO_EXPORT&sortOption.sortOrder=DESCENDING&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&sortOption.sortBy=creationTime&makeModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.modelId=35&fuels=DIESEL&ambitCountry=IT

http://ww4.autoscout24.it/?make=52&mmvmk0=52&model=1913&mmvmd0=1913&fuel=D&pricefrom=&priceto=&kmfrom=&kmto=&fregfrom=&fregto=&zip=00100&zipr=&mmvco=1&cy=I&page=1&maxresults=500&results=20&zipc=I&dtr=s

http://www.kijiji.it/motori/auto/nissan/terrano/

http://www.autosupermarket.it/en/search.html?b=66&m=2889&ft=2
Naplózva

-Voldi, ritka rusnya vagy alsógatyában...
-Levegyem?

-"Ha mindenki úgy tesz, ahogy tenni köll, akkor minden úgy lösz, ahogy lenni köll!"
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #5299 Dátum: 2015. December 09. - 17:26:06 »

Hozatsz egyet olaszból - azok nem rohadnak
Az itthon forgalomba helyezettek sem,ha olyan (fűtött) garázsban van tartva,hogy estétől reggelig meg/le tud száradni.Ezen túl 4-5 évente nem kell tőle sajnálni azt a 3 doboz alvázvédőt.
Az enyémnek második gazdája vagyok,az alváz makk egészséges.Felnőttkorú lett októberben,mindkét küszöb végénél idén jelent meg a "vadászarany". Az első sárvédőkbe 2 mm-es vásznas gumiszőnyegből szabtam betétet,így a tornyokon még a gyári gumimassza van,a hátsó sárvédők belsejében szintén.A fényezése ugyan enyhén karcos,ám ez az élvezeti értékét nem befolyásolja. Vigyorog
Naplózva
Voldi
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9523


Piros betűs nagyokos...


« Új üzenet #5300 Dátum: 2015. December 09. - 17:40:16 »

Az itthon forgalomba helyezettek sem,

Mondjuk azt, hogy igen nagy mákod van!

Amikor én kerestem, sokat megnéztünk a szerelőmmel, a fórum szerelői és hozzértői is megnéztek nekem párat, de katasztrofális állapotúak voltak az autók, Lerúgva, kitaposva a bele, és rozsda keményen mindenhol.

Aztán lett egy olasz behozott, - ezen is volt az ajtó sarkánál egy kis rozsda, könnyen javítható volt, - de az alváz tipp-topp, gyorsan kapott is egy alvázkezelést + üregvédelmet.
Naplózva

-Voldi, ritka rusnya vagy alsógatyában...
-Levegyem?

-"Ha mindenki úgy tesz, ahogy tenni köll, akkor minden úgy lösz, ahogy lenni köll!"
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11253


Lábonlőtt Akác törzsfőnök


« Új üzenet #5301 Dátum: 2015. December 09. - 18:34:07 »

http://www.mobile.de/modellverzeichnis/volkswagen/taro.html
Itt lehet böngészgetni,szerintem teljesen vállalható a régi Hilux bumfordisága. (Mondjuk nekem a Gaz 69 formája is  Igen Stoel)

http://www.origo.hu/auto/20151208-gaz-69-tuning.html
Naplózva

„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”

Abigail Van Buren
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #5302 Dátum: 2015. December 09. - 19:51:05 »

Az itthon forgalomba helyezettek sem,ha olyan (fűtött) garázsban van tartva,hogy estétől reggelig meg/le tud száradni.Ezen túl 4-5 évente nem kell tőle sajnálni azt a 3 doboz alvázvédőt.
Az enyémnek második gazdája vagyok,az alváz makk egészséges.Felnőttkorú lett októberben,mindkét küszöb végénél idén jelent meg a "vadászarany". Az első sárvédőkbe 2 mm-es vásznas gumiszőnyegből szabtam betétet,így a tornyokon még a gyári gumimassza van,a hátsó sárvédők belsejében szintén.A fényezése ugyan enyhén karcos,ám ez az élvezeti értékét nem befolyásolja. Vigyorog

Valóban óriási szerencséd van...

A fűtött garázs meg arra jó, hogy a sólé jól beszárad mindenhová, és a "békeidőben" is oxidál. Télen jó a veteránoknak, amit ki sem hozol onnét soha, a használatban lévő autónak ellenben óriási ellenség.

Visszatérve az "oxidált terepjárókra":
Sokan hál'Istennek el sem tudják képzelni, hogy - persze némi költői túlzással - a 15-20 éves autójukat az alvázvédő és a varrattömítő paszta tartja össze... Az igazság egy restauráláskor a homokszóróban mutatkozik meg (vagy rosszabb esetben egy karambolnál), na ott egy olasz autóból jó eséllyel marad meg valami, egy közép- vagy nyugat-európai példányból nem sok.
Mutatok pár képet saját tapasztalatból (magyar autó), az autón látszott a 4 doblemez hibája, a csomagtérajtó alja és a küszöb... Megmutatom, bontás és némi kaparás után mi maradt belőle. Aztán megmentettük pokoli sok munkával. Megérte, nagyon jó autó lett, de azért érdekes a képeket megszemlélni. Eltüntettük a felesleges átmenő menetes furatokat (esztergált zsákfuratos vastagfalú persellyel), a felesleges dupla lemezelések is helyettesítve vastaglemezzel, a szükséges helyeken erősítések, és a többi. A mai napig minden tavasszal ill. ősszel át van nézve, 1.5 év múltán kapott egy komplett új alvázvédelmet, oda van rá figyelve - bárcsak mindig ilyen gondos tulaja lett volna.
Még egy záró gondolat: az autó alját a bitumenes alvázvédő öli meg sok esetben. Felújításnál, extrém igénybevételre nem sok más lehetőség marad, de ha egy terepjárásra igénybe vett autó kapna a gyárban egy hagyományos horgany + 2k alapozó + 2k PUR rücsi + 2k akril réteget az aljára, legfeljebb azt érnénk meg, hogy a fű itt-ott fényesre koptatta a lemezt, de nem rohadna szarrá minden. Mert hibátlan bevonat nincs, így a vizet itt-ott beveszi, de lélegezni és a hidegben alakváltozni azt nem tud a bitumenes rücsi, ezáltal repedékenyebb bárminél...
Tehát a képek (csak hogy ne tűnjön úgy, járatom a pofám de még életemben nem láttam ilyesmit  Ördög ):

Bontás előtt:



Bontva:











Aztán sok-sok munka:









Aminek meglett az eredménye:







Szóval így történt... Mosolyog Elnézést, hogy kicsit hosszúra nyúlt.

 Emelem
Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #5303 Dátum: 2015. December 09. - 20:22:28 »

Utolsó kép apropóján: tegnap este enyém is így nézett ki,miután már fél köbméter sarat lepiszkáltam róla egy szőlőkaróval,szilárd burkolatú útra való felhajtás előtt.Ekkor kérdőjeleződött meg a fejemben,hogy ilyen sárban a gumi mintájának-,vagy a szélességének vagy nagyobb jelentősége? (a nyomást most hagyjuk ki a játékból!)
Naplózva
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #5304 Dátum: 2015. December 09. - 20:31:07 »

A fűtött garázs meg arra jó, hogy a sólé jól beszárad mindenhová, és a "békeidőben" is oxidál.
Ezzel azért vitatkoznék,de most nincs kedvem...nem csak a sólé (dec.-febr.) oxidál,hanem a "sima" esővíz is (egész évben).Hidd el,a vasnak jobb szárazon...
Naplózva
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #5305 Dátum: 2015. December 09. - 20:33:54 »

Utolsó kép apropóján: tegnap este enyém is így nézett ki,miután már fél köbméter sarat lepiszkáltam róla egy szőlőkaróval,szilárd burkolatú útra való felhajtás előtt.Ekkor kérdőjeleződött meg a fejemben,hogy ilyen sárban a gumi mintájának-,vagy a szélességének vagy nagyobb jelentősége? (a nyomást most hagyjuk ki a játékból!)


Ez örök "vita" Mosolyog Tetszik a felvetés! Ezen az autón a 31x10.5 M/T vált be, de szétüti a futóművet, nagyon nehéz. Elakadásra sosem volt példa, menteni viszont több bajba jutottat mentett. Szerintem többek közt talaja is válogatja. Itt az ország egyik legagyagosabb talaja van, itt a ksekeny gumit ne várd meg, hogy "levágva az aljára" fogjon, mert a harckocsi húz ki  Ördög Sok helyen meg a széles gumi ésszerűtlen. Az biztos, hogy pl. a KM1-es BFG M/T egy erős gázra ezt a dzsuvát kifordítja magából, a brutál M/T-k pláne. Az A/T viszont hogy úgy mondjam, errefelé slick marad az autómosóig.
Csabi barátom előzetes engedélye nélkül (remélem nem öl meg) ugyanez a terep, 31" A/T-vel, miután a kerekeket az esős aszfalt már megmosta - a mínuszos felni is szép-szép, de khm  Ördög




Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #5306 Dátum: 2015. December 09. - 20:36:34 »

Ezzel azért vitatkoznék,de most nincs kedvem...nem csak a sólé (dec.-febr.) oxidál,hanem a "sima" esővíz is (egész évben).Hidd el,a vasnak jobb szárazon...

Szerintem meg normálisan elbeszélgetünk, felhang nélkül - ez nem vita.
Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #5307 Dátum: 2015. December 09. - 20:42:24 »

Az biztos, hogy pl. a KM1-es BFG M/T egy erős gázra ezt a dzsuvát kifordítja magából, a brutál M/T-k pláne. Az A/T viszont hogy úgy mondjam, errefelé slick marad az autómosóig.
A felénk levő sarat a Hankook Dynapro MT nem vágta ki magából,az 5 km aszfalt után is slick  Mosolyog maradt hazáig...igaz,eső az nem volt  Kacsint
Naplózva
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #5308 Dátum: 2015. December 09. - 20:43:14 »

Szerintem meg normálisan elbeszélgetünk, felhang nélkül - ez nem vita.
Igen Emelem
Naplózva
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #5309 Dátum: 2015. December 09. - 20:46:20 »

A felénk levő sarat a Hankook Dynapro MT nem vágta ki magából,az 5 km aszfalt után is slick  Mosolyog maradt hazáig...igaz,eső az nem volt  Kacsint

A Dynapro itt sem nagyon akarja, de mindent egybevetve jónak bizonyult. A Kumho KL71 és a Yokohama Geolandar mintázatú Malatesta volt nagy csalódás ezen a sáron, oldaltartásban. A pickup úgy driftel velük mint a huzat  Ördög
Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Oldalak: 1 ... 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 [354] 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: