Ausztrál sivatagi vezetők oktatófilmen bizonyították, hogy még az olyan terepjárót is pár perc alatt kiszabadították, aminek mind a négy kereke pörgött, és a hasán ült a homokon. Némi lapátolás és mind a négy gumi leengedése kellett hozzá!
Rövid Bikács-kistápéi vendégszereplésem idején használtam egy platós UAZ-t a terület és a kert etetésére.
Dél-mezőföldi TK. része, ősi Sárvíz meder, full homok.
Az eredeti méretű orosz gumikkal nem mentem semmire, állandóan elásta magát a Szergej.
Megvettem rá a létező legszélesebb országúti gumikat, amik még rajta maradtak az orosz felnin, egészen megváltozott a helyzet. De még mindig nem volt az igazi.
Végül a 2,5-ös guminyomást levettem 1,5-re hátul és 1-re elől.
Onnan kezdve szinte alig kellett használni az első hajtást, nagyon szépen és kerékpörgés, ásóhajlam nélkül dolgoztam vele tovább.
Amúgy a korábban belinkelt filmen nekem az tűnt inkább fel, hogy akik szenvedtek a pár centis sárban, azok be voltak szarva attól, hogy összetörik a kocsit
és emellett halvány gőzük sem volt a használható terepi vezetés-technikáról