Oldalak: 1 ... 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 [310] 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792624 alkalommal)
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #4635 Dátum: 2015. április 02. - 08:23:39 »

Soha nem fogjuk egymást meggyőzni,mivel én -egyelőre-csak magamnak hiszek!  Wave
Naplózva
Pali85
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 545



« Új üzenet #4636 Dátum: 2015. április 02. - 21:50:38 »

Több évnyi  (lassan 20év) fakitermelői és közelítői tapasztalattal azért ezt határozottan cáfolnám ! A sár az nem hó ! Minnél kisseb a talajnyomás annál kevésbé süllyed el a kerék és mivel nagyobb felületen tapad a gumi ezért nagyobb a vonó erő és mivel kevésbé fog elsüllyedni a kerék ezáltal kisseb az esélye a felhasalásnak . Katonai és off-road körökben elismert és hatásos sárban a gumi nyomás csökkentése . Hóban más a helyzet ott a kijegesedést kell megakadályozni a vékony gumival , a gumi splitje (csúszási egyuthatója) sokkal rosszabb a hóban minta sárban , ráadásúl a kijegesedés tovább rontja , ezért a guminak törnie kell a havat amit a beépített szögekkel tovább javítanak , bár porhóban ez sem feltétlen helyzálló . Sárban nézd meg a lánc/gumi talpak a nyerők . Hogy ezt példával is alátámasszam aki ismeri az LKT nevezetü közelitő(vonszoló) traktort az tudja , hogy komoly terepjáró és a vonóereje is kimagasló , a hagyományos "virsli" gumijaival jól manőverez de sárban hamar felhasal . Erre a probblémára találtam ki (meg persze olcsóbb is volt) a T150 traktor kerekének aplikálását a LKT80-asra , a lényeg 10 cm-rel alacsonyabb lett a gép de 60cm-rel szélesebb kb dupla olyan felületen érintkezett a talajjal . Na ezzel a géppel sohasem hasaltam fel és a súlypont csökkenésnek köszönhetően ott is simán megfordúltam ahol a gyári kerekes már régen gurult a völgy felé .

De ezt elmondhatnám a KRAZ kerekes Uraljainkról és Kamazainkról is . A gumi nyomás csökkenés a defekt tűrésre is jótékonyan hat mellesleg .

Az meg , hogy ki miben hisz az az ő dolga , azaz a tied . S.Peti

Üdv Én
Egy tapasztalt offroadostól hallottam, hogy az alacsony guminyomás lényege, hogy a mély barázdák jobban mozognak, így kiveti a sarat, miáltal újra tiszta gumi harap a taljba. Ez nem nem felületi felfekvés kérdése...
Naplózva
Sanyooo
Vendég
« Új üzenet #4637 Dátum: 2015. április 02. - 22:19:03 »

Egy tapasztalt offroadostól hallottam, hogy az alacsony guminyomás lényege, hogy a mély barázdák jobban mozognak, így kiveti a sarat, miáltal újra tiszta gumi harap a taljba. Ez nem nem felületi felfekvés kérdése...

Ausztrál sivatagi vezetők oktatófilmen bizonyították, hogy még az olyan terepjárót is pár perc alatt kiszabadították, aminek mind a négy kereke pörgött, és a hasán ült a homokon. Némi lapátolás és mind a négy gumi leengedése kellett hozzá!
Naplózva
forester73
Vendég
« Új üzenet #4638 Dátum: 2015. április 02. - 22:39:36 »

Egy tapasztalt offroadostól hallottam, hogy az alacsony guminyomás lényege, hogy a mély barázdák jobban mozognak, így kiveti a sarat, miáltal újra tiszta gumi harap a taljba. Ez nem nem felületi felfekvés kérdése...

Látod szerintem ez a különbség , te hallotad valakitől aki állitólag profi offroados és valószínüleg hétvégente bele is ül a csilli villi járgányába . Volt amikor én is megmérettem magam triálon és trophyn is , de nem ez a lényeg . Ha napi szinten csinálod és a meg élhetésed függ tőle , hogy haladjál a dágványban akkor sokkal jobban érdekel a saját tapasztalatod mint más okoskodása . Én a több évnyi és több tízezer km.nyi tapasztalatomat és kinlódásomat próbáltam leírni . Biztos nagyon profi és nagytudásu a barátod de tudod a traktor mintás gumikba csak kevés összetételü sár tapad bele . Nézzél traktor húzó versenyt v. tajgai videót és megvilágosúlsz , mert rájössz , hogy a talajnyomás és a vonóerő leadás igenis függ a guminyomástól.

Üdv az Ogre aki köztudottan szereti a sarat mert mocsárlakó. Emelem
Naplózva
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #4639 Dátum: 2015. április 02. - 22:39:57 »

Ausztrál sivatagi vezetők oktatófilmen bizonyították, hogy még az olyan terepjárót is pár perc alatt kiszabadították, aminek mind a négy kereke pörgött, és a hasán ült a homokon. Némi lapátolás és mind a négy gumi leengedése kellett hozzá!
Rövid Bikács-kistápéi vendégszereplésem idején használtam egy platós UAZ-t a terület és a kert etetésére.
Dél-mezőföldi TK. része, ősi Sárvíz meder, full homok.
Az eredeti méretű orosz gumikkal nem mentem semmire, állandóan elásta magát a Szergej.
Megvettem rá a létező legszélesebb országúti gumikat, amik még rajta maradtak az orosz felnin, egészen megváltozott a helyzet. De még mindig nem volt az igazi.
Végül a 2,5-ös guminyomást levettem 1,5-re hátul és 1-re elől.
Onnan kezdve szinte alig kellett használni az első hajtást, nagyon szépen és kerékpörgés, ásóhajlam nélkül dolgoztam vele tovább.

Amúgy a korábban belinkelt filmen nekem az tűnt inkább fel, hogy akik szenvedtek a pár centis sárban, azok be voltak szarva attól, hogy összetörik a kocsit
és emellett halvány gőzük sem volt a használható terepi vezetés-technikáról Ördög
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #4640 Dátum: 2015. április 03. - 08:03:13 »

Külön kell kezelni a homok-sár-hó közegeket! Tamáskodásom a sár vs. széles (és alacsony nyomású) gumiból indult ki.Továbbra is vallom,hogy a mátrai vörösagyaggal kevert fekete erdőtalajban 2 t körüli autókon max. gumiszélesség a 215 mm,ha az ember sárban is arra szeretne menni,amerre ő akar!
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #4641 Dátum: 2015. április 03. - 09:08:43 »

Tamáskodásom a sár vs. széles (és alacsony nyomású) gumiból indult ki.
Te állandóan tamáskodsz... Fejvakarás
 Ördög
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #4642 Dátum: 2015. április 03. - 10:16:24 »

Te állandóan tamáskodsz... Fejvakarás
 Ördög
Igen Nem kell hozzá különös tehetség!  Kacsint
Naplózva
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11253


Lábonlőtt Akác törzsfőnök


« Új üzenet #4643 Dátum: 2015. április 03. - 16:45:22 »

https://vadaszapro.net/reszletek/228473/korando-szemelyszallito-nem-csapat-jarm%C5%B1
 Röhög
Naplózva

„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”

Abigail Van Buren
J.vadász
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2891


« Új üzenet #4644 Dátum: 2015. április 03. - 17:28:41 »

Igen Nem kell hozzá különös tehetség!  Kacsint

 Röhög
 Emelem Wave
Naplózva

" ...A megbízható embert még az ellensége is tiszteli...A többi szemét, amit elfúj a szél... " (Wass Albert)
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #4645 Dátum: 2015. április 04. - 06:15:36 »

Ebben a Top Gear episzodba miutan nehany napig hasznaltak ket amerikai pickupot szerelmesek lettek belejuk....miutan 12 evig mocskoltak oket a sajat bevallasuk szerint !? Ez meg sokakkal elofordult ezt tapasztaltam itt. Elismeresuk meglepett ismerve, hogy a Top Gear sosem volt oda az amerikai autokert.

...a 36 perctol:



...a Ford minden 35 -ik masodpercbe elad egy F150 pickupot.
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
huszlavika
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2791



« Új üzenet #4646 Dátum: 2015. április 04. - 09:59:03 »

Ebben a Top Gear episzodba miutan nehany napig hasznaltak ket amerikai pickupot szerelmesek lettek belejuk....miutan 12 evig mocskoltak oket a sajat bevallasuk szerint !? Ez meg sokakkal elofordult ezt tapasztaltam itt. Elismeresuk meglepett ismerve, hogy a Top Gear sosem volt oda az amerikai autokert.
...a 36 perctol:

Abban biztos vagyok, hogy Clarksontól az, hogy egy Aston Martinhoz hasonlít valamit - pláne egy teherautót, még ha az több is mint 620 lovas - tényleg a legnagyobb elismerésnek számít!
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #4647 Dátum: 2015. április 04. - 10:15:50 »

Ebben a Top Gear episzodba miutan nehany napig hasznaltak ket amerikai pickupot szerelmesek lettek belejuk....miutan 12 evig mocskoltak oket a sajat bevallasuk szerint !? Ez meg sokakkal elofordult ezt tapasztaltam itt. Elismeresuk meglepett ismerve, hogy a Top Gear sosem volt oda az amerikai autokert.

...a 36 perctol:


...a Ford minden 35 -ik masodpercbe elad egy F150 pickupot.
Akkor a háttérben ez az oka, hogy repül a trió a top gear-ből... Ördög
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #4648 Dátum: 2015. április 04. - 15:11:06 »

Akkor a háttérben ez az oka, hogy repül a trió a top gear-ből... Ördög

"Trio" ? En ugy tudtam, hogy csak Clarkson lett kirugva.
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #4649 Dátum: 2015. április 04. - 15:57:01 »

"Trio" ? En ugy tudtam, hogy csak Clarkson lett kirugva.
Igen, de a Hammond és May sem dolgozik Clarkson nélkül, úgy tűnik, lelépnek ők is.
http://index.hu/kultur/media/2015/03/27/gyokeresen_atalakulhat_a_top_gear/
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Oldalak: 1 ... 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 [310] 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: