Oldalak: 1 ... 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 [268] 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792652 alkalommal)
Stefi
Vendég
« Új üzenet #4005 Dátum: 2014. Október 03. - 09:33:06 »

Hát nem vagyok egy nagy műszaki zseni, de ezek szerint az országban futó "terepjárók" nagy többsége nem is terepjáró? Fejvakarás
Tehát a mi vadásztársaságunkban egyedül P... bácsinak van igazi terepjárója, egy Samurai?
Ahhoz képest elég jól elboldogulnak a többiek a lengő fefüggesztéses "nem terepjárókkal" is....... Ördög Ördög
 Emelem

Persze hogy elboldogulnak mert az un SUV -ok is elboldogulnak de menj be oda pickup -al ahova a samuval be lehet menni.
Mint írtam nem off -road ezért elfogadható csak akkor van gond példáúl ha a terep tényleg terep a gyakorlatlan vezető megerőlteti jól alátekerve a kormányt.
Igen sok függ a soförtől de mire képes a jó sofőr - jó technika páros ?
Nézd meg a teszteket mit ír a Honda CRV, Toyota Rav 4 ,  stb. stb . terepjárónak kinéző autókról.
 

Szvsz a merevhidasak tényleg alkalmasabbak, ezekből építik tovább a komoly versenyautókat is.
(nem dakarra gondolok, mert az egészen más világ)

A Dakar szerű versenyeken a sebesség a lényeg na meg hogy odajusson.
Ez mindig is dilemma hogy milyen legyen az első hajtás. Terepre igazán a merev híd való de ugye közúton is vagy leginkább ott közlekedünk.    Fejvakarás   Emelem
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #4006 Dátum: 2014. Október 03. - 09:43:03 »

Szerintem kijelenthető hogy terepjáróknál egyik legfontosabb szükséges műszaki megoldás az első merev híd !

Én azért merek típusokat is írni a teljesség igénye nélkül és nem rangsorrendben hanem ami eszembe jut.

Toyota Landcruiser, G Mercedes , Land Rover Deffender,  Jeep Wangler , UAZ , Suzuki - Jimnny,Samuraj,LJ 80. Merev hidas Toyota Hilux.

Tudom hogy nem off-road de a teljesség igényéhez ne hagyjuk ki mert a lengő felfüggesztések inkább csak kompromisszumos megoldások és ezért nem olyan strapabírók viszont jó drágák.          Emelem
Ha már belemegyünk a hardcore off-road-ba akkor a terepjáró portálhidas...
A merevhídnak van pár előnye és ugyanannyi hátránya is. Olcsóbb a fenntartása bár ez méretezés kérdése is, a defi féltengelyek pl. elég törékenyek és ha sokszor kell venni valamit meg sok idő megy el a csereberéjére akkor már nem is annyira olcsó. A merev híd csökkenti a hasmagasságot, nem lép akkorát vele az autó vagyis könnyebben leátlózik, a rugózatlan tömeg is nagyobb, kényelmi szempontokból is van mit tanulni neki...
Szóval ezt kijelenteni, hogy az "egyik legfontosabb", szvsz-ne haragudj Stefi-ordas nagy baromság...
Fontos a hasmagasság, fontos az összkerékhajtás, fontos a jó gumi. Ezekkel már elmegy terepen. Hogy SOKÁIG elmenjen, ahhoz kell a megfelelő méretezés, nem egy dacia duster szerű, pálcikákból összerakott futómű...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #4007 Dátum: 2014. Október 03. - 09:59:35 »


Nézd meg a teszteket mit ír a Honda CRV, Toyota Rav 4 ,  stb. stb . terepjárónak kinéző autókról.
 

Te meg ülj be egy Terranoba vagy Pajeroba aztán dobd ki a fapados Samudat... Ördög
A CRV-ről senki nem állította, hogy terepjáró,  ez elég gyenge érvelés volt a merevhíd mellett...
Egyébként a hummer sem merevhídas, mégis egész jól elboldogul ott, ahol elfér. Ha meg azt akarjuk szempontnak tekinteni, hogy az a jó terepjáró amelyik kisebb helyen elfér, akkor vegyél a mountain bike-ot vagy egy túrabakancsot...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Gringo13
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 81


« Új üzenet #4008 Dátum: 2014. Október 03. - 10:29:27 »

Hogy SOKÁIG elmenjen, ahhoz kell a megfelelő méretezés, nem egy dacia duster szerű, pálcikákból összerakott futómű...

Boar, tudsz valamit a Duster futómüvéről ill. a terepképességéről? Érdekelne egy-két használható info.
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #4009 Dátum: 2014. Október 03. - 12:55:39 »

Boar, tudsz valamit a Duster futómüvéről ill. a terepképességéről? Érdekelne egy-két használható info.
Annyit tudok, hogy alánéztem és:
-újan is csupa rozsda
-fogpiszkálókból van összerakva.
Biztos elmegy terepen, ezt sokan ki is próbálták és nem győzik reklámozni. Kérdés, meddig? Hányadik elakadásnál görbül, szakad valami ott lent?
Úgy gondolom, kell egy bizonyos lelki alkat ahhoz, hogy valaki daciát vegyen és nem biztos, hogy ezek az embertársaink beismerik a problémákat...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Stefi
Vendég
« Új üzenet #4010 Dátum: 2014. Október 03. - 13:18:10 »

Ha már belemegyünk a hardcore off-road-ba akkor a terepjáró portálhidas...
A merevhídnak van pár előnye és ugyanannyi hátránya is.


Szóval ezt kijelenteni, hogy az "egyik legfontosabb", szvsz-ne haragudj Stefi-ordas nagy baromság...


A pirosról annyit hogy mintha én ugyan azt mondtam vona !    Fejvakarás

Az ordas baromságot rendszeresen off-roadozó barátaimtól hallottam ! Ha figyelmesen olvasol  Figyelmes olvasás nem csak a Samut említettem hanem PL. Deffendert, G Mercit stb.

Láttam már anyázódni Terránós vadásztársat az autómatika és féltengelyek megmurdálása és ára miatt . (De mint írtam vélhetőleg többet kell országútra egy autó mint terepre .)

Vélhetőleg ugyan ott elmegyek Samuval mint Te Terránóval - fordítva nem biztos hogy igaz .   Emelem         ( Bár Terránó az isten az biztos és legjobb ha mindjárt kettőt vesz belőle az ember .  )
« Utoljára szerkesztve: 2014. Október 03. - 13:23:28 írta Pyrus » Naplózva
Stefi
Vendég
« Új üzenet #4011 Dátum: 2014. Október 03. - 13:33:23 »

Akit jobban érdekel mi kell terepre ? ( Nem kizárva a lengő felfüggesztést mint megoldást )


Ezt még az olvasókönyvemből ollóztam ano.  Wave
Naplózva
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #4012 Dátum: 2014. Október 03. - 14:28:08 »

Egyébként meg ez a terepjáró kérdés teljesen területfüggő. Megyénken belül,szomszédos vadászterületeket alapul véve,ismerősi körben használatos járművek:
1.terület: Sík,homokos,barna erdőtalaj: bármilyen fronthajtású szgk.(kombi) téligumival,max.Vitara.
2.terület: Dombos,fekete erdőtalaj: Vitara,Pick-upok,Terrano,Pajero,Galloper,max.Níva,Samuraj
3.terület: Hegyvidék,vörösagyag: Niva,Samuraj,Jimny,Pajero(diffizárral),Patrol,UAZ,G-Merci,Defender,bármilyen 100 LE-s traktor mellsőhajtással
Naplózva
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11253


Lábonlőtt Akác törzsfőnök


« Új üzenet #4013 Dátum: 2014. Október 03. - 14:50:12 »

Egyébként meg ez a terepjáró kérdés teljesen területfüggő. Megyénken belül,szomszédos vadászterületeket alapul véve,ismerősi körben használatos járművek:
1.terület: Sík,homokos,barna erdőtalaj: bármilyen fronthajtású szgk.(kombi) téligumival,max.Vitara.
2.terület: Dombos,fekete erdőtalaj: Vitara,Pick-upok,Terrano,Pajero,Galloper,max.Níva,Samuraj
3.terület: Hegyvidék,vörösagyag: Niva,Samuraj,Jimny,Pajero(diffizárral),Patrol,UAZ,G-Merci,Defender,bármilyen 100 LE-s traktor mellsőhajtással
Sík,vegyes talaj,rengeteg traktor,kombájn és egyéb dűlőút "erodáló" után:minden ami a 2. és 3. kategóriában szerepel,de néha mindegyiket húzni kell. Ördög Ördög Ördög
Naplózva

„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”

Abigail Van Buren
magesz
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 215



« Új üzenet #4014 Dátum: 2014. Október 03. - 14:56:37 »

Sík,vegyes talaj,rengeteg traktor,kombájn és egyéb dűlőút "erodáló" után:minden ami a 2. és 3. kategóriában szerepel,de néha mindegyiket húzni kell. Ördög Ördög Ördög
Olyankor jön jól a "bióquad",négy lábra vasalva.  Vigyorog
Naplózva

-"Nagyon bölcs az emberi természetnek az a tulajdonsága, hogy a kínzó emlékeket idővel elhalványítja, de a kedves élményeket megőrzi, sőt esetleg még meg is színesíti."-Kittenberger
Stefi
Vendég
« Új üzenet #4015 Dátum: 2014. Október 03. - 15:29:02 »

Egyébként meg ez a terepjáró kérdés teljesen területfüggő.


Teljesen igaz és még sofőrfüggő meg pénztárcafüggő  , ízlés , exibicionizmus , feleség , barátnő stb. stb.  függő .    Emelem

Naplózva
forester73
Vendég
« Új üzenet #4016 Dátum: 2014. Október 03. - 16:33:33 »

Úgylátom elszabadultak az indulatok .

Az én igényeimnek nem felelnek meg sem a samuk , sem az angolbeteg(deffender) , sem a G-merci . Miért is írom ezt le olyan nagyképüen . A SAMU jó triál autó és és és ennyi de az is csak építve bár a múlthéten az építet autók között Emődön az első háromba nem fértek bele , a deffender erdetileg meleg éghajlatra és jobb kormányosnak tervezték -fűtés , klíma , zajszigetelés stb . nincs v. elhabyagolható - a starpabírósága legendásan sz@r , a G-merci nagyon jó -főleg ha nem katonai fapados ponyvás- de az alkatrész árak nem nekünk lettek kitalálva  . Maradnak a rizszabálók normálméretü  terepesei , kényelmesek-igen , olcsón üzemeltethetők - igen , komfortosak - igen , strapabírók - igen . Miért mondom mindezt ? Mert a '99-es L200-ast nem eladtam hanem rendberakattam , 530 000 km és a motor még nem volt megbontva , egy izzítás és pöc-röff , 10l-es átlaggal elmegy , még mindíg megy 160-t -nem gond ha az erdőböl kell Pestre menni - , nyáron nem rohadok bele mert még mindíg jó a klímája , 32-cm-es a hasmagassága és a KM2-sel még nem akadtam el az autó hibájából , öten beférünk meg 10 disznó a platón -ilyen már volt - , sorolhatnám még de minek , minden cigány a maga lovát dícséri . Nekem tökéletesen megfelel , akinek meg nem az vegyen mást . Azt kell megnézni kinek mire kell és mi az igénye . Én mivel kényelmesen szeretek utazni és ha elindulok akkor haza is szeretnék érni ezért tartom ezt a vasat .

Stefi még soha értsd soha nem tört el a féltengelyem és most van benne a negyedik garnitúra külső csukló és a második belső , az alsó talpason pedig van egy bütyök ami megakadályozza , hogy túltekerd a kormány -itt csak megjegyzem , az UAZ hasonló funkciót betöltő csavarját vagy elhagytam v. elhajlott egy-egy megeröltetésnél .

Üdv Én aki a praktikumot és a kényelmet szereti !
Naplózva
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #4017 Dátum: 2014. Október 03. - 16:51:58 »

Meg is vagyok sértődve, hogy a Pandát senki nem említette...... Ördög
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11253


Lábonlőtt Akác törzsfőnök


« Új üzenet #4018 Dátum: 2014. Október 03. - 17:00:15 »

Meg is vagyok sértődve, hogy a Pandát senki nem említette...... Ördög
Tényleg...Pedig tudtam,hogy valami kicsi, de erősen korrodált még kimaradt. Vigyorog Stoel Wave
Naplózva

„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”

Abigail Van Buren
Stefi
Vendég
« Új üzenet #4019 Dátum: 2014. Október 03. - 17:13:20 »

Úgylátom elszabadultak az indulatok .

Az én igényeimnek nem felelnek meg sem a samuk , sem az angolbeteg(deffender) , sem a G-merci . Miért is írom ezt le olyan nagyképüen . A SAMU jó triál autó és és és ennyi de az is csak építve bár a múlthéten az építet autók között Emődön az első háromba nem fértek bele , a deffender erdetileg meleg éghajlatra és jobb kormányosnak tervezték -fűtés , klíma , zajszigetelés stb . nincs v. elhabyagolható - a starpabírósága legendásan sz@r , a G-merci nagyon jó -főleg ha nem katonai fapados ponyvás- de az alkatrész árak nem nekünk lettek kitalálva  . Maradnak a rizszabálók normálméretü  terepesei , kényelmesek-igen , olcsón üzemeltethetők - igen , komfortosak - igen , strapabírók - igen . Miért mondom mindezt ? Mert a '99-es L200-ast nem eladtam hanem rendberakattam , 530 000 km és a motor még nem volt megbontva , egy izzítás és pöc-röff , 10l-es átlaggal elmegy , még mindíg megy 160-t -nem gond ha az erdőböl kell Pestre menni - , nyáron nem rohadok bele mert még mindíg jó a klímája , 32-cm-es a hasmagassága és a KM2-sel még nem akadtam el az autó hibájából , öten beférünk meg 10 disznó a platón -ilyen már volt - , sorolhatnám még de minek , minden cigány a maga lovát dícséri . Nekem tökéletesen megfelel , akinek meg nem az vegyen mást . Azt kell megnézni kinek mire kell és mi az igénye . Én mivel kényelmesen szeretek utazni és ha elindulok akkor haza is szeretnék érni ezért tartom ezt a vasat .

Stefi még soha értsd soha nem tört el a féltengelyem és most van benne a negyedik garnitúra külső csukló és a második belső , az alsó talpason pedig van egy bütyök ami megakadályozza , hogy túltekerd a kormány -itt csak megjegyzem , az UAZ hasonló funkciót betöltő csavarját vagy elhagytam v. elhajlott egy-egy megeröltetésnél .

Üdv Én aki a praktikumot és a kényelmet szereti !

Hasonló az ízlésünk .   Wave  Ismerve  sacacdc (Sanyi) izlését , vadászati lehetőségeit én pont egy L200 -ast javasoltam neki privátban  a Ford megtartása mellett .
Hogy miért?  Talán a leggyakoribb , jó alkatrész ellátás , bontottak is bőven vannak , tényleg nagyon jól indul , jó a fűtés , kényelmes a fogyasztást 10 -12 re teszik általában . Úgy hallottam a Hiluxé jobb de azok mind hazudósak.     Röhög                                          Emelem   

UI:
Úgy tudom és azt tapasztaltam hogy nem a töréssel van baj a féltengelyeknél hanem a csuklóval és az automatikával de ha jól emlékszem a az újabb típusokban nincs automatika ezért kicsit többet fogyaszt mert visszahajt viszont nem mehet tönkre.     
Naplózva
Oldalak: 1 ... 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 [268] 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: