Oldalak: 1 ... 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 [225] 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792662 alkalommal)
CID
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3274



« Új üzenet #3360 Dátum: 2013. November 21. - 20:19:41 »

Kedves Lajos!

Amit nem vettél figyelembe az az, hogy a japán mérnök által tervezett terepjáró egy durván kapitalista cég profitorientált terméke, így bizony sok helyen nem a felhasználásra hanem gyártási költségre optimalizálták. Szerintem hozzáértő tud javítani rajtuk az élettartam csökkenése nélkül is, persze az ésszerűség határain belül.

Ugyanakkor a "magyar" stílusú, mindent a legolcsóbban buherálás itt is keményen visszaüthet, ebben egyetértek.


De ez a világ összes országára igaz. Nem azért gyártanak autókat (és sok mást), hogy az 100 évig menjen.  Kacsint
Mondjuk üllőt még nem láttam anyagtakarékosan elkészítve.  Ördög
Bár a kínaiak lassan elő fognak rukkolni egy üreges verzióval az tuti, és akkor az OBI-ban sorban állnak az ifjú kovácsok.  Vigyorog
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #3361 Dátum: 2013. November 21. - 20:24:52 »

Amit nem vettél figyelembe az az, hogy a japán mérnök által tervezett terepjáró egy durván kapitalista cég profitorientált terméke, így bizony sok helyen nem a felhasználásra hanem gyártási költségre optimalizálták.

Nem akarok vitatkozni ezen, nem értek hozzá, meg Suzukim sem volt soha.
A szövetkezetben volt egy Swift, ment nálunk 200 e Km-t, olajat meg gumit cseréltünk benne, ill. rajta, 6 éve eladtuk, máig is látom naponta az utcán közlekedni.

Egy L-200-at hajtottam, arról szeretnék egy történetet elmesélni.
Egyszer a laprugó köteget le kellett venni valamiért a hídról. 4 db nyolcas csavar, berohadva, ahogy illik. 13-as dugóskulcs a normál szárral. Nem mozdul. Fél méteres szárhosszabbítás, teljes erőből neki, nem mozdul. Mindegy, nincs mit tenni, rá a szárra a méteres, másfél collos cső, aztán egy életem-egy halálom. Egy olyan pattanás, mintha egy 0.22-es sült volna el és megindult a csavar. Nem elszakadt, hanem megindult, majd szépen lecsavarodott.
A gyerek, aki esztergályos lévén nagyjából tudja, mit jelent egy csavaron a 10.9 jelzés csak nézett:
- Apu, ezt ha nem látom, nem hiszem el!
- Én se, fiam.
Ennyi a történet, tulajdonképpen csak egy vacak csavar története, de ha utána gondolunk messze vezet.  
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #3362 Dátum: 2013. November 21. - 20:27:27 »

Lajos, teljesen egyetértek Veled! Nem hiszem én sem, hogy ezek a módosítások pozitívan fogják befolyásolni az autóm egyes alkatrészeinek élettartamát. És, nem is megyek vele Babodra, mert nem oda való. Így elkerülhetőnek látom a felesleges alkatrésztördeléseket. Kacsint A Vitarám csak egy terepjárásra alkalmassá tett telekjáró.

Marksman az alváz és a bódé közti távolság növelésével tette jobban takaríthatóvá az autó alját, ha jól néztem, ammegaztán műszakilag nemigen befolyásol semmit-bizonyos szintig, persze. 

A japók pedig, akármilyen profitorientáltak is, elegendő ráhagyással dolgoztak. Ezeket az autókat nem a daszterral egy időben tervezték. A Vitarában van tartalék, nem is beszélve egy Samurairól, vagy egy Terranoról, Pajeroról...
A nagyon filléres, bolond tuningolás viszont szerintem sem vezet jóra!

 Emelem
Naplózva

Üdv,
Barna
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #3363 Dátum: 2013. November 21. - 20:28:57 »



Na, látom akkor a japán profitorientációt Te is ismered!  Vigyorog
Naplózva

Üdv,
Barna
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #3364 Dátum: 2013. November 21. - 20:40:29 »

Nyolc éve kifogástalanul működik az emelés a Samun...nekem is...meg másoknak is.
Vannak jó megoldások.
DE a terepjáró merevhidas...elől-hátul.
A többi csak mese...fölösleges, drága, alkalmatlan alkatrészekkel.

Uff.
 S.Peti
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
huszlavika
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2791



« Új üzenet #3365 Dátum: 2013. November 21. - 20:40:52 »

Nem akarok vitatkozni ezen, nem értek hozzá, meg Suzukim sem volt soha.
A szövetkezetben volt egy Swift, ment nálunk 200 e Km-t, olajat meg gumit cseréltünk benne, ill. rajta, 6 éve eladtuk, máig is látom naponta az utcán közlekedni.

Egy L-200-at hajtottam, arról szeretnék egy történetet elmesélni.
...............
Ennyi a történet, tulajdonképpen csak egy vacak csavar története, de ha utána gondolunk messze vezet.  

OK Lajos!
Akkor ezt most lefordítanád a diszlexiásoknak is? Ördög Ördög
Mitsubishim van csak azért....hátha tanulok belőle. A 0,22-es durranás volt az utolsó, amit a sztoriból felfogtam! Vállat von
Bocs!
Naplózva
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #3366 Dátum: 2013. November 21. - 20:42:02 »

Nyolc éve kifogástalanul működik az emelés a Samun...nekem is...meg másoknak is.
Vannak jó megoldások.
DE a terepjáró merevhidas...elől-hátul.
A többi csak mese...fölösleges, drága, alkalmatlan alkatrészekkel.

Uff.
 S.Peti


 Igen
Így kerek. Ezért írtam hogy telekjáró  Kacsint

 Emelem
Naplózva

Üdv,
Barna
CID
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3274



« Új üzenet #3367 Dátum: 2013. November 21. - 20:44:43 »

OK Lajos!
Akkor ezt most lefordítanád a diszlexiásoknak is? Ördög Ördög
Mitsubishim van csak azért....hátha tanulok belőle. A 0,22-es durranás volt az utolsó, amit a sztoriból felfogtam! Vállat von
Bocs!

A lényeg: ha nincs csavarlazítód, használj 1 méteres csövet a csavarhoz.  Ördög
Naplózva
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #3368 Dátum: 2013. November 21. - 20:45:31 »

 
A lényeg: ha nincs csavarlazítód, használj 1 méteres csövet a csavarhoz.  Ördög
Röhög
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
huszlavika
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2791



« Új üzenet #3369 Dátum: 2013. November 21. - 20:53:47 »

A lényeg: ha nincs csavarlazítód, használj 1 méteres csövet a csavarhoz.  Ördög

Ha lehet, akkor ragaszkodnék az egy cseppel autentikusabb forrásból jövő magyarázathoz.
Valami azt súgja, hogy nagy titok lappang a történetben, ami talán némileg túlmutat a méteres másfél collos cső főszereplésén... Ördög Ördög
 Emelem
Naplózva
Bobakos
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1117


« Új üzenet #3370 Dátum: 2013. November 21. - 21:17:54 »

Ha lehet, akkor ragaszkodnék az egy cseppel autentikusabb forrásból jövő magyarázathoz.
Valami azt súgja, hogy nagy titok lappang a történetben, ami talán némileg túlmutat a méteres másfél collos cső főszereplésén... Ördög Ördög
 Emelem

Attila: Szerintem semmi nagy titok nincs benne.
Hacsak annyi nem, hogy a dugókulcs nem 13-as volt, hanem 14-es, és a csavar sem nyolcas, hanem tízes.
A többi stimmel.

Ha jól gondolom, csak a csavar minőségét akarta szemléltetni Lajos.
Naplózva

Itt van egy süldő.....   ...  jó lesz ez kannak is!
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #3371 Dátum: 2013. November 21. - 21:24:16 »

Egy L-200-at hajtottam, arról szeretnék egy történetet elmesélni.
Mindegy, nincs mit tenni, rá a szárra a méteres, másfél collos cső, aztán egy életem-egy halálom. Egy olyan pattanás, mintha egy 0.22-es sült volna el és megindult a csavar. Nem elszakadt, hanem megindult, majd szépen lecsavarodott.........
Ennyi a történet, tulajdonképpen csak egy vacak csavar története, de ha utána gondolunk messze vezet.  
Nekem is újdonság volt,amikor a 15 éves Terranon először kihajtott csavarok normál szerszámmal bonthatók és rajta a menetek fényesek!!! A Nivánál csavarlazító,melegítés,kopogtatás majd méteres szár után is csak beszakadás,lesarkalás, Fejvakarás lett a vége.
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #3372 Dátum: 2013. November 21. - 21:35:00 »

Nyolc éve kifogástalanul működik az emelés a Samun...nekem is...meg másoknak is.
Vannak jó megoldások.
DE a terepjáró merevhidas...elől-hátul.
A többi csak mese...fölösleges, drága, alkalmatlan alkatrészekkel.

Uff.
 S.Peti

A terepjáró az dízel, ami négy db AA-s elemmel megy, az pedig a BBurago játékautó... Wave

Amúgy meg nem merev híd-független felfüggesztés hanem méretezés kérdése az egész...az angol beteg csodálatos merevhidas oszt mégis törnek a féltengelyek mint a ropi...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #3373 Dátum: 2013. November 21. - 21:36:42 »

Nekem is újdonság volt,amikor a 15 éves Terranon először kihajtott csavarok normál szerszámmal bonthatók és rajta a menetek fényesek!!! A Nivánál csavarlazító,melegítés,kopogtatás majd méteres szár után is csak beszakadás,lesarkalás, Fejvakarás lett a vége.
No, azért össze tud ott is rohadni pár dolog. A fellépők nyolc csavarjából hatot sikerült beletépni, a donorautóm bontásánál is szakadt pár cucc...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Bobakos
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1117


« Új üzenet #3374 Dátum: 2013. November 21. - 21:41:20 »

No, azért össze tud ott is rohadni pár dolog. A fellépők nyolc csavarjából hatot sikerült beletépni, a donorautóm bontásánál is szakadt pár cucc...

Hogy is szokták mondani: Marha erő, ökör ész.  Röhög
Naplózva

Itt van egy süldő.....   ...  jó lesz ez kannak is!
Oldalak: 1 ... 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 [225] 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: