CID
|
|
« Új üzenet #3360 Dátum: 2013. November 21. - 20:19:41 » |
|
Kedves Lajos!
Amit nem vettél figyelembe az az, hogy a japán mérnök által tervezett terepjáró egy durván kapitalista cég profitorientált terméke, így bizony sok helyen nem a felhasználásra hanem gyártási költségre optimalizálták. Szerintem hozzáértő tud javítani rajtuk az élettartam csökkenése nélkül is, persze az ésszerűség határain belül.
Ugyanakkor a "magyar" stílusú, mindent a legolcsóbban buherálás itt is keményen visszaüthet, ebben egyetértek.
De ez a világ összes országára igaz. Nem azért gyártanak autókat (és sok mást), hogy az 100 évig menjen. Mondjuk üllőt még nem láttam anyagtakarékosan elkészítve. Bár a kínaiak lassan elő fognak rukkolni egy üreges verzióval az tuti, és akkor az OBI-ban sorban állnak az ifjú kovácsok.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9994
|
|
« Új üzenet #3361 Dátum: 2013. November 21. - 20:24:52 » |
|
Amit nem vettél figyelembe az az, hogy a japán mérnök által tervezett terepjáró egy durván kapitalista cég profitorientált terméke, így bizony sok helyen nem a felhasználásra hanem gyártási költségre optimalizálták.
Nem akarok vitatkozni ezen, nem értek hozzá, meg Suzukim sem volt soha. A szövetkezetben volt egy Swift, ment nálunk 200 e Km-t, olajat meg gumit cseréltünk benne, ill. rajta, 6 éve eladtuk, máig is látom naponta az utcán közlekedni. Egy L-200-at hajtottam, arról szeretnék egy történetet elmesélni. Egyszer a laprugó köteget le kellett venni valamiért a hídról. 4 db nyolcas csavar, berohadva, ahogy illik. 13-as dugóskulcs a normál szárral. Nem mozdul. Fél méteres szárhosszabbítás, teljes erőből neki, nem mozdul. Mindegy, nincs mit tenni, rá a szárra a méteres, másfél collos cső, aztán egy életem-egy halálom. Egy olyan pattanás, mintha egy 0.22-es sült volna el és megindult a csavar. Nem elszakadt, hanem megindult, majd szépen lecsavarodott. A gyerek, aki esztergályos lévén nagyjából tudja, mit jelent egy csavaron a 10.9 jelzés csak nézett: - Apu, ezt ha nem látom, nem hiszem el! - Én se, fiam. Ennyi a történet, tulajdonképpen csak egy vacak csavar története, de ha utána gondolunk messze vezet.
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
hahnbarna
|
|
« Új üzenet #3362 Dátum: 2013. November 21. - 20:27:27 » |
|
Lajos, teljesen egyetértek Veled! Nem hiszem én sem, hogy ezek a módosítások pozitívan fogják befolyásolni az autóm egyes alkatrészeinek élettartamát. És, nem is megyek vele Babodra, mert nem oda való. Így elkerülhetőnek látom a felesleges alkatrésztördeléseket. A Vitarám csak egy terepjárásra alkalmassá tett telekjáró. Marksman az alváz és a bódé közti távolság növelésével tette jobban takaríthatóvá az autó alját, ha jól néztem, ammegaztán műszakilag nemigen befolyásol semmit-bizonyos szintig, persze. A japók pedig, akármilyen profitorientáltak is, elegendő ráhagyással dolgoztak. Ezeket az autókat nem a daszterral egy időben tervezték. A Vitarában van tartalék, nem is beszélve egy Samurairól, vagy egy Terranoról, Pajeroról... A nagyon filléres, bolond tuningolás viszont szerintem sem vezet jóra!
|
|
|
Naplózva
|
Üdv, Barna
|
|
|
hahnbarna
|
|
« Új üzenet #3363 Dátum: 2013. November 21. - 20:28:57 » |
|
Na, látom akkor a japán profitorientációt Te is ismered!
|
|
|
Naplózva
|
Üdv, Barna
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #3364 Dátum: 2013. November 21. - 20:40:29 » |
|
Nyolc éve kifogástalanul működik az emelés a Samun...nekem is...meg másoknak is. Vannak jó megoldások. DE a terepjáró merevhidas...elől-hátul. A többi csak mese...fölösleges, drága, alkalmatlan alkatrészekkel. Uff.
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #3365 Dátum: 2013. November 21. - 20:40:52 » |
|
Nem akarok vitatkozni ezen, nem értek hozzá, meg Suzukim sem volt soha. A szövetkezetben volt egy Swift, ment nálunk 200 e Km-t, olajat meg gumit cseréltünk benne, ill. rajta, 6 éve eladtuk, máig is látom naponta az utcán közlekedni.
Egy L-200-at hajtottam, arról szeretnék egy történetet elmesélni. ............... Ennyi a történet, tulajdonképpen csak egy vacak csavar története, de ha utána gondolunk messze vezet.
OK Lajos! Akkor ezt most lefordítanád a diszlexiásoknak is? Mitsubishim van csak azért....hátha tanulok belőle. A 0,22-es durranás volt az utolsó, amit a sztoriból felfogtam! Bocs!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
hahnbarna
|
|
« Új üzenet #3366 Dátum: 2013. November 21. - 20:42:02 » |
|
Nyolc éve kifogástalanul működik az emelés a Samun...nekem is...meg másoknak is. Vannak jó megoldások. DE a terepjáró merevhidas...elől-hátul. A többi csak mese...fölösleges, drága, alkalmatlan alkatrészekkel. Uff. Így kerek. Ezért írtam hogy telekjáró
|
|
|
Naplózva
|
Üdv, Barna
|
|
|
CID
|
|
« Új üzenet #3367 Dátum: 2013. November 21. - 20:44:43 » |
|
OK Lajos! Akkor ezt most lefordítanád a diszlexiásoknak is? Mitsubishim van csak azért....hátha tanulok belőle. A 0,22-es durranás volt az utolsó, amit a sztoriból felfogtam! Bocs! A lényeg: ha nincs csavarlazítód, használj 1 méteres csövet a csavarhoz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #3368 Dátum: 2013. November 21. - 20:45:31 » |
|
A lényeg: ha nincs csavarlazítód, használj 1 méteres csövet a csavarhoz.
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #3369 Dátum: 2013. November 21. - 20:53:47 » |
|
A lényeg: ha nincs csavarlazítód, használj 1 méteres csövet a csavarhoz. Ha lehet, akkor ragaszkodnék az egy cseppel autentikusabb forrásból jövő magyarázathoz. Valami azt súgja, hogy nagy titok lappang a történetben, ami talán némileg túlmutat a méteres másfél collos cső főszereplésén...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bobakos
|
|
« Új üzenet #3370 Dátum: 2013. November 21. - 21:17:54 » |
|
Ha lehet, akkor ragaszkodnék az egy cseppel autentikusabb forrásból jövő magyarázathoz. Valami azt súgja, hogy nagy titok lappang a történetben, ami talán némileg túlmutat a méteres másfél collos cső főszereplésén... Attila: Szerintem semmi nagy titok nincs benne. Hacsak annyi nem, hogy a dugókulcs nem 13-as volt, hanem 14-es, és a csavar sem nyolcas, hanem tízes. A többi stimmel. Ha jól gondolom, csak a csavar minőségét akarta szemléltetni Lajos.
|
|
|
Naplózva
|
Itt van egy süldő..... ... jó lesz ez kannak is!
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #3371 Dátum: 2013. November 21. - 21:24:16 » |
|
Egy L-200-at hajtottam, arról szeretnék egy történetet elmesélni. Mindegy, nincs mit tenni, rá a szárra a méteres, másfél collos cső, aztán egy életem-egy halálom. Egy olyan pattanás, mintha egy 0.22-es sült volna el és megindult a csavar. Nem elszakadt, hanem megindult, majd szépen lecsavarodott......... Ennyi a történet, tulajdonképpen csak egy vacak csavar története, de ha utána gondolunk messze vezet.
Nekem is újdonság volt,amikor a 15 éves Terranon először kihajtott csavarok normál szerszámmal bonthatók és rajta a menetek fényesek!!! A Nivánál csavarlazító,melegítés,kopogtatás majd méteres szár után is csak beszakadás,lesarkalás, lett a vége.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #3372 Dátum: 2013. November 21. - 21:35:00 » |
|
Nyolc éve kifogástalanul működik az emelés a Samun...nekem is...meg másoknak is. Vannak jó megoldások. DE a terepjáró merevhidas...elől-hátul. A többi csak mese...fölösleges, drága, alkalmatlan alkatrészekkel. Uff. A terepjáró az dízel, ami négy db AA-s elemmel megy, az pedig a BBurago játékautó... Amúgy meg nem merev híd-független felfüggesztés hanem méretezés kérdése az egész...az angol beteg csodálatos merevhidas oszt mégis törnek a féltengelyek mint a ropi...
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #3373 Dátum: 2013. November 21. - 21:36:42 » |
|
Nekem is újdonság volt,amikor a 15 éves Terranon először kihajtott csavarok normál szerszámmal bonthatók és rajta a menetek fényesek!!! A Nivánál csavarlazító,melegítés,kopogtatás majd méteres szár után is csak beszakadás,lesarkalás, lett a vége. No, azért össze tud ott is rohadni pár dolog. A fellépők nyolc csavarjából hatot sikerült beletépni, a donorautóm bontásánál is szakadt pár cucc...
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Bobakos
|
|
« Új üzenet #3374 Dátum: 2013. November 21. - 21:41:20 » |
|
No, azért össze tud ott is rohadni pár dolog. A fellépők nyolc csavarjából hatot sikerült beletépni, a donorautóm bontásánál is szakadt pár cucc...
Hogy is szokták mondani: Marha erő, ökör ész.
|
|
|
Naplózva
|
Itt van egy süldő..... ... jó lesz ez kannak is!
|
|
|
|