Nem tudom milyen a talaj ahol használod,de a széles(ebb) az homok(osabb)ra való.Felénk a Mátraalján erősen kötött fekete föld van,ezért ha lemegy a mostani 235/75/15 RT03 gumim,meggyőződésem,hogy áttérek a 205/80/16 méretre (pick up gyári)...tehát én keskenyítek a futófelületen!
Szívem szerint keskenyebbet használnék én is a korábban említett okok miatt (215/85 r16), de hátul még jók a Kumho MT-s gumik, így anyagi lehetőségeimet figyelembe véve jobban járok, ha veszek a vizsga előtt 2 db 31-es gumit az első kerekekre, mintha négyet kéne vennem felnivel együtt. UAZ gumijaim vannak, ezért merült fel bennem a gondolat...amit már elvetettem.
A gyári mérettel (235/75 r15) én is sokat terepeztem, le a kalappal a Tercsi előtt, hogy kibírta, de azoknak a kerekeknek az átmérője kicsi, ezért párszor felhasalt az autó a rendkívül rossz utakon és akkor jött a technikanyírás. Amíg nem hasalt fel, addig nem volt gond vele, nem maradtam szégyenben más terepjárók mellett, csak először hozzá kellett szoknom ahhoz, hogy nyomatékból autózzak (a jót könnyű megszokni). A 31-es kerekek sokkal nagyobbat fognak. Ég és föld a két gumival az autó! Hátul az MT-s gumikkal kemény helyeken elmegyek úgy, hogy az első gumik már majdnem simák...Elől is emeltem az autón, olajcserekor a 10 literes vödröt aláteszem, és még kényelmesen hozzáférek a leeresztő csavarhoz.
Csak oldalra csúszok veszetten, de rutinosan már nem is küzdök régóta a fennmaradás érdekében, hanem a futómű kímélése érdekében rögtön leengedem az autót alulra az oldalas utakon.
Csak hát sajnos a Terrano első futóműve a fél talicska gömbfejével nem az igazi....Ha minden tipp-topp, akkor is van valamennyi játék a két kerék között, ami széles gumikkal gondokat okoz. Amit persze el lehet viselni, csakhát az ember mindig töri a fejét.