Oldalak: 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 [72] 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792670 alkalommal)
Sanyooo
Vendég
« Új üzenet #1065 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 08:59:07 »

Van, csak otomata!

 Vigyorog
Naplózva
Tamás
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 830



« Új üzenet #1066 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 09:03:48 »

A Forma-1-es autókon annyira le van könnyítve a kuplung, hogy csak elindulások alkalmával használják. 4-5 elindulásra méretezik őket a súlycsökkentés miatt.
Emlékszem volt olyan év, hogy Mclaren-ek kuplungját kicsit alulméretezték és ha verseny közben volt egy Safety Car-os ciklus, akkor az újraindításkor valamelyik gépük mindíg megállt.
Szerintem a gáz-fék egyszerre használata azért jó, mert nagyobb fordulatról könyebben tud a versenyző gyorsítani vagy a motorfékkel lassítani.
Nem hiába mondják a nagy rali versenyzők, hogy a legjobb fék a motorfék.

Én ha nem sietek, akkor próbálok mindíg motorfékkel lassítani, fokozatonkénti visszakapcsolással. Csodálkoztak is a szervizben, hogy a családi Bora 80e km után még a gyári fékbetétekkel ment. Csak akkor hittek nekem, amikor megtalálták a gyári matricát rajta.

Nem tudom a pontos nevét, de talán van egy szelep, ami motorfékezés során elveszi az üzemanyagot, így csak levegőt szív be a motor és befecskendezés nincs. Ezért van, hogy a pillanatnyi fogyasztás 0 l/100km. Alapjáraton viszont fogyasztást jelez a műszer, ami nálam kb. 1,7l/100km szokott lenni.
Naplózva

"Nem az a lényeg, hogy hol vadászik az ember, hanem hogy kivel."
Lacus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3936



« Új üzenet #1067 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 09:10:44 »

A klasszikus motorfék nem az mikor 90-öl vissza engedem pl. 60 km/h -ra 5.-ben , hanem öt-ből vissza háromba . Igen  Stoel
Naplózva

Üdv Lacus.

/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek.  "  / Anonymus
zsolt68
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1542



« Új üzenet #1068 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 09:34:17 »

A klasszikus motorfék nem az mikor 90-öl vissza engedem pl. 60 km/h -ra 5.-ben , hanem öt-ből vissza háromba . Igen  Stoel

De ez mire jó, Lacus? Szerintem az agresszív, visszakapcsolós motorfékezésnek semmi haszna, ha másnak nem, de az egész hajtásláncnak biztosan árt. Más a fékezés, és más a sebesség finom csökkentése. Előbbire az üzemi fék a motorfék együttesen alkalmas (kuplungot kinyomni csak az utolsó pillanatban, ha szükséges, így biztonságos!!!), utóbbira sokszor elég elvenni a lábunkat a gázról, de visszakapcsolva, kuplungot felengedve lehörgetni a kocsit biztosan nem autókímélő megoldás. Ennek versenykörülmények közt csak akkor van értelme, ha időt akarok nyerni, és hirtelen gyorsításhoz azonnal ki akarom használni az alacsonyabb fokozat erejét a lassulás után. De az autóverseny nem az autó, az üzemanyag és a környezet kíméléséről, biztonságos úttartásról szól... A hétköznapi autózás meg nagyjából igen.
Naplózva

Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok. Mosolyog
S.Fox
Vendég
« Új üzenet #1069 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 09:41:17 »

De ez mire jó, Lacus? Szerintem az agresszív, visszakapcsolós motorfékezésnek semmi haszna, ha másnak nem, de az egész hajtásláncnak biztosan árt. Más a fékezés, és más a sebesség finom csökkentése. Előbbire az üzemi fék a motorfék együttesen alkalmas (kuplungot kinyomni csak az utolsó pillanatban, ha szükséges, így biztonságos!!!), utóbbira sokszor elég elvenni a lábunkat a gázról, de visszakapcsolva, kuplungot felengedve lehörgetni a kocsit biztosan nem autókímélő megoldás. Ennek versenykörülmények közt csak akkor van értelme, ha időt akarok nyerni, és hirtelen gyorsításhoz azonnal ki akarom használni az alacsonyabb fokozat erejét a lassulás után. De az autóverseny nem az autó, az üzemanyag és a környezet kíméléséről, biztonságos úttartásról szól... A hétköznapi autózás meg nagyjából igen.


 Igen Igen Igen
Naplózva
Lacus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3936



« Új üzenet #1070 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 09:44:23 »

Üdv ! Én konkrétan arra utaltam , mivel Pati ismeri az erdőt mint a tenyerét . Talán nem biztos , de kimélné a fékbetétet persze úgyhogy a lendület is megmaradjon . Habár mint írja motorháztetőig ér a víz , akkor meg marad a csónak .  Wave
Naplózva

Üdv Lacus.

/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek.  "  / Anonymus
nagysas
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4147


TSP


« Új üzenet #1071 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 09:53:42 »

Az nem lehet, hogy folyamatosan hozzáér a tárcsához a fékbetét? Szerintem kizárt, hogy normális használat esetén 3 hét alatt megegye....

Pláne, ha pumpálni is kell, akkor lehet hogy szimplán főfékhengeres, nem?
Naplózva

Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!!
在我赤裸的身上牺牲一只山羊
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1072 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 09:58:08 »

Üdv ! Én konkrétan arra utaltam , mivel Pati ismeri az erdőt mint a tenyerét . Talán nem biztos , de kimélné a fékbetétet persze úgyhogy a lendület is megmaradjon . Habár mint írja motorháztetőig ér a víz , akkor meg marad a csónak .  Wave
Lacus, lassan szoktam vezetni, 1 max 2, de ezek is csak szinte alapjáraton. Ennek vadászati jelentősége is van, ugyanis így eléggé halk a motor, nem csobbanok a vízbe, stb., lámpa is csak helyzetjelző. Ha tudom, hogy hol akarok megállni, akkor csak odagurulok. A gond az 1-2 km kövesúttal van, amikor a fékdob tele van vizes homokkal, s amikor fékez az ember (mert ugye itt nem illdomos 1-es 2-esbe döcögni), akkor mintha durva csiszolóvászont húzna végig az ember a fékbetéteken. Erre nem tudtunk még jó megoldást találni.

Egyébként tervben van az UAZ-ra uszógumikat meg propellereket szerelni, esetleg a Rába Steiger ballonos gumii is fenntartanák a vizen.  Ördög
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
Lacus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3936



« Új üzenet #1073 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:01:02 »

Pati ! Voltam már ott  Ördög  Igen , minek az a műút ?  Ördög
Naplózva

Üdv Lacus.

/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek.  "  / Anonymus
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1074 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:04:47 »

Az nem lehet, hogy folyamatosan hozzáér a tárcsához a fékbetét? Szerintem kizárt, hogy normális használat esetén 3 hét alatt megegye....

Pláne, ha pumpálni is kell, akkor lehet hogy szimplán főfékhengeres, nem?

Sajnos nem, pumpálni azért kell egy idő után, mert ahogy kopnak a betétek több olajra van szükség, s azt egy nyomással nem juttatja a rendszerbe, hanem csak többszöri ismétléssel.

Ez itt nem normális használat, ez szinte csak full terep, miután lemegyek a kövesútról, szinte azonnal összkerék kell. Elmenne sima hátsóhajtással is egy darabig, de így jobban kímélem az utat (nem pörög a kerék) meg a hátsó hidat (megoszlik a terhelés), ez némi plusz üzemanyag, de megéri.
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1075 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:07:46 »

Pati ! Voltam már ott  Ördög  Igen , minek az a műút ?  Ördög

Nem lehet mindig ugyanabba az irányba elindulni.  Ördög

Meghát van benne egy kis rafinéria, mert így a helyi rabsic erők nem tudják, hogy hova megyek vagy honnan jövök.  Ördög
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #1076 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:08:17 »

Sajnos nem, pumpálni azért kell egy idő után, mert ahogy kopnak a betétek több olajra van szükség, s azt egy nyomással nem juttatja a rendszerbe, hanem csak többszöri ismétléssel.

Ez itt nem normális használat, ez szinte csak full terep, miután lemegyek a kövesútról, szinte azonnal összkerék kell. Elmenne sima hátsóhajtással is egy darabig, de így jobban kímélem az utat (nem pörög a kerék) meg a hátsó hidat (megoszlik a terhelés), ez némi plusz üzemanyag, de megéri.
Milyen rendszerű nyereg van rajta?
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
nagysas
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4147


TSP


« Új üzenet #1077 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:11:34 »

Sajnos nem, pumpálni azért kell egy idő után, mert ahogy kopnak a betétek több olajra van szükség, s azt egy nyomással nem juttatja a rendszerbe, hanem csak többszöri ismétléssel.

Ez itt nem normális használat, ez szinte csak full terep, miután lemegyek a kövesútról, szinte azonnal összkerék kell. Elmenne sima hátsóhajtással is egy darabig, de így jobban kímélem az utat (nem pörög a kerék) meg a hátsó hidat (megoszlik a terhelés), ez némi plusz üzemanyag, de megéri.

Értem, kár. Másodlagos kardánfék? Ügyes májsztró megszakérti pikk-pakk. (még az sem kizárt, hogy az URAL kardánféke pont passzolna, habár helyügyileg lehetnek gondok, vagy az öreg DT-é, az meg garantáltan szutyokálló...)

Habár ez már csak az íróasztal  mellőli okoskodás...  :Mosolyog
Naplózva

Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!!
在我赤裸的身上牺牲一只山羊
Erdojaro (Molnár Attila)
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14842



« Új üzenet #1078 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:17:16 »



Egyébként tervben van az UAZ-ra uszógumikat meg propellereket szerelni, esetleg a Rába Steiger ballonos gumii is fenntartanák a vizen.  Ördög

Ha az sem elég, jöhet a nádvágó méteres kereke!
Naplózva

A Vadászat olyan mint a NŐ!  Minél több időt töltesz vele, annál jobban rájössz, hogy nem tudsz róla semmit!
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1079 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:18:43 »

Milyen rendszerű nyereg van rajta?

A fékrendszere teljesen gyári, miután visszaalakítottuk a tárcsafékről.

Értem, kár. Másodlagos kardánfék? Ügyes májsztró megszakérti pikk-pakk. (még az sem kizárt, hogy az URAL kardánféke pont passzolna, habár helyügyileg lehetnek gondok, vagy az öreg DT-é, az meg garantáltan szutyokálló...)

Habár ez már csak az íróasztal  mellőli okoskodás...  :Mosolyog

Mitsu kardánok vannak rajta (drágák is a keresztek, s majdnem évente kell cserélni őket gyakori zsírozás mellett is). Mi is gondolkodtunk már kardánfékre, de egyenlőre nem találtunk megfelelő donort, mert ami elférne, az nem hatásos, ami hatásos lenne, az meg nem fér el. Meghát a vizsgán is valahogy át kéne mennie.
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
Oldalak: 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 [72] 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: