Bentshaft
|
|
« Új üzenet #3015 Dátum: 2013. Január 29. - 23:19:33 » |
|
A tapasztalataim szerint a terepjárók akkor dolgoznak jól ha megfelelő abroncs van rajtuk . Saját autóm hihetetlen helyeken elmegy a "fenyőmintás" gumival . Az autó cipője a gumi , amit ha jól megválasztunk akkor némi kompromisszum árán szerintem bármelyik terepjáróból "hegymászót"csinál . A kompromisszum az ha terepre jó akkor országúton zajos és ráz , de még a "fenyőmintás" guminál is elviselhető . A sebesség ilyenkor kb. 90 km/ó aszfalton max . Néhány fórumtárs már megtapasztalta a képességeit a guminak és ez nem az autó típusnak köszönhető elsősorban . Külömbséget kell tenni hó ,sár, agyagos talaj stb. között és nem az autókat kell tuningolni . Ennek kell megfelelően abroncsot választani és minden terepjáró tudja amit kell ! A kocsimon túlméretes gumik vannak amit a tipus még éppen elvisel és kényelmessen elautózom vele szélsőséges helyeken is . A kerdes az, hogy kinek mit reprezental a "szelsoseges" ?? A tobbivel egyetertek....(nameg ha raz, akkor a kerekcsapagyok nem sokaig fognak tartani) Lajos, ez valahogy jobban tetszik es nepszerubb errefele, eleg gyakoriak a tavon (es "csak" tiz ezerbe kerul : )es megcsak egy ocska terepjaro kell hozza raszerelni.
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9997
|
|
« Új üzenet #3016 Dátum: 2013. Január 30. - 08:37:09 » |
|
Lajos, ez valahogy jobban tetszik es nepszerubb errefele, eleg gyakoriak a tavon (es "csak" tiz ezerbe kerul : )es megcsak egy ocska terepjaro kell hozza raszerelni. Ilyesmi volt a mi kombájnlánctalpunk is, csak fémből. Csináltak az olaszok a Carraro SRX-nek egy kicsit feltuningolt változatára egy hasonlót, mindjárt megkeresem. Antonio Carraro Mach 4 Raupe
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
troger
|
|
« Új üzenet #3017 Dátum: 2013. Január 30. - 08:39:00 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
CID
|
|
« Új üzenet #3018 Dátum: 2013. Január 30. - 08:41:32 » |
|
Üdv! Szerintem Zoli a Magyarország-i körülményekről beszélt, és nem a Kanadairól. Ki a bánatnak lenne pénze venni egy ilyet a terepjárójára? És mikor használná, egy évben egy hetet? Ne érts félre Bentshaft, qrva jó dolgok vannak arra felétek, de nem a mi "körülményeinkre" szabva. Érdekességnek jó, de ennyi.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
galoscsabus
|
|
« Új üzenet #3019 Dátum: 2013. Január 30. - 09:37:48 » |
|
Szerintem az abroncs a legfontossabb !
Meg az a fószer, aki ott a bal egyben azt a kerek bizbaszt tekergeti, meg a varrógép pedáljain ügyködik........
|
|
|
Naplózva
|
Vadász vagyok...így egyszerűen.
|
|
|
|
Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #3021 Dátum: 2013. Január 30. - 13:10:22 » |
|
A tapasztalataim szerint a terepjárók akkor dolgoznak jól ha megfelelő abroncs van rajtuk . Saját autóm hihetetlen helyeken elmegy a "fenyőmintás" gumival . Az autó cipője a gumi , amit ha jól megválasztunk akkor némi kompromisszum árán szerintem bármelyik terepjáróból "hegymászót"csinál . A kompromisszum az ha terepre jó akkor országúton zajos és ráz , de még a "fenyőmintás" guminál is elviselhető . A sebesség ilyenkor kb. 90 km/ó aszfalton max . Néhány fórumtárs már megtapasztalta a képességeit a guminak és ez nem az autó típusnak köszönhető elsősorban . Külömbséget kell tenni hó ,sár, agyagos talaj stb. között és nem az autókat kell tuningolni . Ennek kell megfelelően abroncsot választani és minden terepjáró tudja amit kell ! A kocsimon túlméretes gumik vannak amit a tipus még éppen elvisel és kényelmessen elautózom vele szélsőséges helyeken is . Az első nagyobb hónál felraktam a fenyőmintás szettet aztán azóta is az van a Samun mert a hó után jött az eső meg a sár de mindez már nem akadály ! Csak az udvarra nem merek beállni mert szántóföldet varázsol belőle.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Beregi Vadász
|
|
« Új üzenet #3022 Dátum: 2013. Január 30. - 14:59:36 » |
|
Nem semmik az oroszok. A bentschaft-é se kutya, de az orosz leleményesség most ledöbbentett. Már vártam, hogy mikor rukkolnak elő valami ilyesmivel. Látom, hogy Lada Niva -kompatibilis az egész cucc.
|
|
|
Naplózva
|
Csak azok véleményére adj, akikről tudod, hogy valóban szeretnek téged. S cserébe élj úgy, hogy ők látva azt boldogok legyenek.
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16606
|
|
« Új üzenet #3023 Dátum: 2013. Január 30. - 16:52:29 » |
|
Nem semmik az oroszok. A bentschaft-é se kutya, de az orosz leleményesség most ledöbbentett. Már vártam, hogy mikor rukkolnak elő valami ilyesmivel. Látom, hogy Lada Niva -kompatibilis az egész cucc. Arról persze nem szól a fáma, hogy a niva amúgy is alulméretezett hajtásláncát mennyi idő alatt nyírja ki ez a ketyere.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9997
|
|
« Új üzenet #3024 Dátum: 2013. Január 30. - 18:35:28 » |
|
Az nem jön át, hogy hogyan irányít. Addig világos, hogy lehúzza a Niva differenciálművéről a kardánt, aztán átteszi az alvázéra. Az is világos, hogy van két fék a csillagkerekeket hajtó tengelyen és úgy fordul, hogy az egyik oldalt fékezi. Azt nem értem, hogy hozza eszt szinkronba a kormánykerékkel, mert a videón úgy látszik, hogy azt tekergeti forduláskor.
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
galoscsabus
|
|
« Új üzenet #3025 Dátum: 2013. Január 30. - 19:17:34 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Vadász vagyok...így egyszerűen.
|
|
|
Silvestris
|
|
« Új üzenet #3026 Dátum: 2013. Január 30. - 19:37:01 » |
|
Az nem jön át, hogy hogyan irányít. Addig világos, hogy lehúzza a Niva differenciálművéről a kardánt, aztán átteszi az alvázéra. Az is világos, hogy van két fék a csillagkerekeket hajtó tengelyen és úgy fordul, hogy az egyik oldalt fékezi. Azt nem értem, hogy hozza eszt szinkronba a kormánykerékkel, mert a videón úgy látszik, hogy azt tekergeti forduláskor.
Mutatnak két főfékmunkahenger szerűséget. Talán úgy, hogy ezekkel fékezi hol az egyik, hol a másik oldali féltengelyeket. De hohy ezt hogyan kötik rá a kormányra?
|
|
|
Naplózva
|
Erdő az én templomom...
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #3027 Dátum: 2013. Január 30. - 20:36:34 » |
|
Mutatnak két főfékmunkahenger szerűséget. Talán úgy, hogy ezekkel fékezi hol az egyik, hol a másik oldali féltengelyeket. De hohy ezt hogyan kötik rá a kormányra? Van nálunk a cégnél egy gumihevederes Claas Challenger.Az is kormánykerékkel irányítható és félfékkel fordul.Ott a szervo-kormánymű kétutas,kettősműködésű munkahengert vezérel,amelynek a dugattyúja idézi elő a jobb/bal oldali hidraulikus fékhengerekben a (kanyarodáshoz=fékezéshez) megfelelő nyomást,azaz fékerőt.De itt én is ,mert ezekben a Nivákban sem szervokormányt,sem hidraulika gyorscsatlakozókat nem mutogatnak...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Rzoli
|
|
« Új üzenet #3028 Dátum: 2013. Január 30. - 21:16:48 » |
|
Van nálunk a cégnél egy gumihevederes Claas Challenger.Az is kormánykerékkel irányítható és félfékkel fordul.Ott a szervo-kormánymű kétutas,kettősműködésű munkahengert vezérel,amelynek a dugattyúja idézi elő a jobb/bal oldali hidraulikus fékhengerekben a (kanyarodáshoz=fékezéshez) megfelelő nyomást,azaz fékerőt.De itt én is ,mert ezekben a Nivákban sem szervokormányt,sem hidraulika gyorscsatlakozókat nem mutogatnak... Hát persze mert hadititok !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
troger
|
|
« Új üzenet #3029 Dátum: 2013. Január 31. - 21:25:27 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|