Forend
|
|
« Új üzenet #315 Dátum: 2009. Január 29. - 14:12:54 » |
|
Na ja... Bár az enyém lenne legalább az egyik, még ha jobbos is... : Végre valaki tudja mi a jó otó...
|
|
|
Naplózva
|
Üdv End
|
|
|
wetzlar
Vendég
|
|
« Új üzenet #316 Dátum: 2009. Január 29. - 18:31:41 » |
|
Nézd meg a "190"-es hozzászólást,na azt a Steyert jó fél éve nyúzom,de semmi probléma vele. A fotó óta már került rá csörlő és terepes gumi,úgyhogy megyek vele árkon-bokron,ezidáig gond nélkül.
Trója! Mibe fájt mindenestül mire meglett minden papírja?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
jan
|
|
« Új üzenet #317 Dátum: 2009. Január 29. - 21:31:40 » |
|
Ez a gép (a Nyunyu) ma az erdőben. Semmi különös, de szeretem mert jó.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9994
|
|
« Új üzenet #318 Dátum: 2009. Január 30. - 07:57:37 » |
|
Én a Land Rover Defender rajongója vagyok...persze a gyerekkori afrikai olvasmányok ebben rendesen benne vannak... (no és persze ez egy olyan álom, ami sosem fog teljesülni ) Egy vadásztárs vett 6-7 éve egy zsír új 110-est. Cca. 8 milla. Többet volt szervízben, mint az úton. 25-30 e km-el adta el tavaly, fél évig állt a kereskedő udvarán, ha jól emlékszem 2.5 millióért. Most egy Ford pickupot hajt, azóta szervízelés helyett közlekedik, vidám, gondtalan, mint a cinege márciusban.
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16603
|
|
« Új üzenet #319 Dátum: 2009. Január 30. - 18:08:19 » |
|
Egy vadásztárs vett 6-7 éve egy zsír új 110-est. Cca. 8 milla. Többet volt szervízben, mint az úton. 25-30 e km-el adta el tavaly, fél évig állt a kereskedő udvarán, ha jól emlékszem 2.5 millióért. Most egy Ford pickupot hajt, azóta szervízelés helyett közlekedik, vidám, gondtalan, mint a cinege márciusban.
Szerintem a defiknél az is baj, hogy a szervízben néznek rá hülyén, nem tudják, mihez nyúljanak. Találomra kicserélnek valamit hosszú idő alatt és jó drágán, aztán vagy bejön, vagy nem. Amúgy elég gyenge konstrukció gyári állapotban, de sokmindenből lehet erősebbet kapni rá.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #320 Dátum: 2009. Január 30. - 19:17:27 » |
|
Szerintem a defiknél az is baj, hogy a szervízben néznek rá hülyén, nem tudják, mihez nyúljanak. Találomra kicserélnek valamit hosszú idő alatt és jó drágán, aztán vagy bejön, vagy nem. Amúgy elég gyenge konstrukció gyári állapotban, de sokmindenből lehet erősebbet kapni rá.
Ennyi pénzért ne kelljen már erősebb cuccokat venni hozzá...
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
wetzlar
Vendég
|
|
« Új üzenet #321 Dátum: 2009. Február 01. - 10:45:44 » |
|
Egy vadásztárs vett 6-7 éve egy zsír új 110-est. Cca. 8 milla. Többet volt szervízben, mint az úton. 25-30 e km-el adta el tavaly, fél évig állt a kereskedő udvarán, ha jól emlékszem 2.5 millióért. Most egy Ford pickupot hajt, azóta szervízelés helyett közlekedik, vidám, gondtalan, mint a cinege márciusban.
Ha megtehetném, hogy olyan terepjárót veszek amilyet akarok, akkor sem platóst vennék. ...valószínűleg LR-t, vagy egy a Heym által forgalmazott Nívát. (a Níva egyébként is gyerekkori álom és az általam eddig látott 2 "német" Níva tökéletesen szolgál.)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
fabrigo
|
|
« Új üzenet #322 Dátum: 2009. Február 01. - 12:34:48 » |
|
Üdv.
Annyira nem vagyok jártas a terepjárók terén. Valaki felvilágosítana, mi a különbség az Lada Níva, és a Heym által gyártott Níva között?
Fabrigo
|
|
|
Naplózva
|
Olyan a békéért harcolni, mint a szüzességért dugni.
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16603
|
|
« Új üzenet #323 Dátum: 2009. Február 01. - 12:48:18 » |
|
Üdv.
Annyira nem vagyok jártas a terepjárók terén. Valaki felvilágosítana, mi a különbség az Lada Níva, és a Heym által gyártott Níva között?
Fabrigo
Én nem ismerem a heym féle nivát, de nekem elég annyi, hogy niva...nem vennék. Sok alulméretezett alkatrész van benne. Az első hajtás felfüggesztése nagyon gyenge. Az első csapágyak és gömbfejek szintén gyengék. Az első féltengelyek gyengék és drágák. A kardánkeresztek gyengék. Az önhordó karosszéria rohad és onnantól életveszélyes. Az első fék egy kalap sz.r, gyenge konstrukció, állandóan berohad, beáll. A hely szűkös, a fogyasztás nagy, a gumikat eszi.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #324 Dátum: 2009. Február 01. - 12:49:56 » |
|
Én nem ismerem a heym féle nivát, de nekem elég annyi, hogy niva...nem vennék. Sok alulméretezett alkatrész van benne. Az első hajtás felfüggesztése nagyon gyenge. Az első csapágyak és gömbfejek szintén gyengék. Az első féltengelyek gyengék és drágák. A kardánkeresztek gyengék. Az önhordó karosszéria rohad és onnantól életveszélyes. Az első fék egy kalap sz.r, gyenge konstrukció, állandóan berohad, beáll. A hely szűkös, a fogyasztás nagy, a gumikat eszi.
És kihagytad a váltót Feri, ami minden Niván cserélve van ami Rendőrség/Határőrség/miegyéb által leselejtezett példány, sajnos mégsem bírják sokáig Talán az állandó 4x4 miatt.
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
Egon
|
|
« Új üzenet #325 Dátum: 2009. Február 01. - 14:17:11 » |
|
Azok mind selejtesek voltak, amiket 2000 körül kaptunk a nagytestvértől!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Egon
|
|
« Új üzenet #326 Dátum: 2009. Február 01. - 14:29:04 » |
|
Én nem ismerem a heym féle nivát, de nekem elég annyi, hogy niva...nem vennék. Sok alulméretezett alkatrész van benne. Az első hajtás felfüggesztése nagyon gyenge. Az első csapágyak és gömbfejek szintén gyengék. Az első féltengelyek gyengék és drágák. A kardánkeresztek gyengék. Az önhordó karosszéria rohad és onnantól életveszélyes. Az első fék egy kalap sz.r, gyenge konstrukció, állandóan berohad, beáll. A hely szűkös, a fogyasztás nagy, a gumikat eszi.
A féltengely csukló 6-12e közt kb. 6 fajta az enyémbe három éve, megy még semmi gond vele. A rohadást egy rendes mester megcsinálja az enyém 83-as évjáratú és semmi különösebb gond nincs vele, pedig az első váznyúlványok cserélve voltak! A hagyományos régi 4-es válltóval semmi gond nincs az 5-ös, nem bír túl sokat, ha az 5.-et is használod terepen, ill. több olaj kell a válltóba egy fél literrel és nincs vele gond. Összevetve azzal, hogy én mindenhová bemegyek az autóval, tehát nem kímélem, viszont ésszel használom az alkatrész igénye elég kevés. Az előnye pont abban rejlik szerintem, hogy rövid, könnyű, és nem kell sajnálni, ha valami esetlek, törik, vagy szakad, mert az alkatrész olcsó. Ja és gázzal nem olyan veszélyes a fogyasztása sem, pedig én -20-ba is azzal indítom, benzint nem nagyon kap!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
wetzlar
Vendég
|
|
« Új üzenet #327 Dátum: 2009. Február 01. - 15:22:23 » |
|
Én nem ismerem a heym féle nivát, de nekem elég annyi, hogy niva...nem vennék. Sok alulméretezett alkatrész van benne. Az első hajtás felfüggesztése nagyon gyenge. Az első csapágyak és gömbfejek szintén gyengék. Az első féltengelyek gyengék és drágák. A kardánkeresztek gyengék. Az önhordó karosszéria rohad és onnantól életveszélyes. Az első fék egy kalap sz.r, gyenge konstrukció, állandóan berohad, beáll. A hely szűkös, a fogyasztás nagy, a gumikat eszi.
Ezzel szemben mi BÁRHOVÁ bemegyünk vele, nem kell félteni, hogy X százezer Ft mínusz a karcolások miatt és akkor aztán hogy lesz tovább, hogy fogják így beszámítani az új platósba, vagy másba. Így aztán a "hétvégi" vadásznak - nem pejoratív értelemben!!! - meg annak jók az újabb típusú terepjárók, akik a nyiladékon megállnak, felballagnak a lesre oszt jónapot. ...de pl. megkérdezem, hogy a Steve által nálam lőtt szarvasért be tudtunk-e volna menni és meg tudtunk-e fordulni más terepjáróval?...hát cirka 100ezres károkozással biztosan. Persze ezt Aro-val csináltuk, de a rövid Níva is tökéletesen jó lett volna. Ezen felül pl. ahol muflonozni voltam olyan horhosban mentünk fel, ahová a Níván kívül más be nem fért volna. Tavaly 2 féle "terepjárót" húztunk ki Nívával sárból...egy Rangert, meg az B2500-ast. 3 éve olyan helyről hoztuk ki egy belföldi bikáját a Nívával, hogy neki is kocsányon lógtak a szemei. Platós, vagy egyéb szebb/minőségibb/drágább autó be sem fért volna. Persze a Nívát is szét lehet b.szni, de ha valaki megtanulja vezetni terepen, és azt ésszel csinálja nagy gond nem lehet. Fabrigo! Hol írtam, hogy a Heym gyártott Nívát?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Egon
|
|
« Új üzenet #328 Dátum: 2009. Február 01. - 15:28:50 » |
|
Ezzel szemben mi BÁRHOVÁ bemegyünk vele, nem kell félteni, hogy X százezer Ft mínusz a karcolások miatt és akkor aztán hogy lesz tovább, hogy fogják így beszámítani az új platósba, vagy másba. Így aztán a "hétvégi" vadásznak - nem pejoratív értelemben!!! - meg annak jók az újabb típusú terepjárók, akik a nyiladékon megállnak, felballagnak a lesre oszt jónapot. ...de pl. megkérdezem, hogy a Steve által nálam lőtt szarvasért be tudtunk-e volna menni és meg tudtunk-e fordulni más terepjáróval?...hát cirka 100ezres károkozással biztosan. Persze ezt Aro-val csináltuk, de a rövid Níva is tökéletesen jó lett volna. Ezen felül pl. ahol muflonozni voltam olyan horhosban mentünk fel, ahová a Níván kívül más be nem fért volna. Tavaly 2 féle "terepjárót" húztunk ki Nívával sárból...egy Rangert, meg az B2500-ast. 3 éve olyan helyről hoztuk ki egy belföldi bikáját a Nívával, hogy neki is kocsányon lógtak a szemei. Platós, vagy egyéb szebb/minőségibb/drágább autó be sem fért volna. Persze a Nívát is szét lehet b.szni, de ha valaki megtanulja vezetni terepen, és azt ésszel csinálja nagy gond nem lehet. Fabrigo! Hol írtam, hogy a Heym gyártott Nívát? Most sikerült a tükrömet letörnöm, de nem nagy gond az ár 1200ft azért ennyi, mert az enyém Barkas tükör van, ugyanis szeretek hátra is látni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16603
|
|
« Új üzenet #329 Dátum: 2009. Február 01. - 16:00:37 » |
|
A féltengely csukló 6-12e közt kb. 6 fajta az enyémbe három éve, megy még semmi gond vele. A rohadást egy rendes mester megcsinálja az enyém 83-as évjáratú és semmi különösebb gond nincs vele, pedig az első váznyúlványok cserélve voltak! A hagyományos régi 4-es válltóval semmi gond nincs az 5-ös, nem bír túl sokat, ha az 5.-et is használod terepen, ill. több olaj kell a válltóba egy fél literrel és nincs vele gond. Összevetve azzal, hogy én mindenhová bemegyek az autóval, tehát nem kímélem, viszont ésszel használom az alkatrész igénye elég kevés. Az előnye pont abban rejlik szerintem, hogy rövid, könnyű, és nem kell sajnálni, ha valami esetlek, törik, vagy szakad, mert az alkatrész olcsó. Ja és gázzal nem olyan veszélyes a fogyasztása sem, pedig én -20-ba is azzal indítom, benzint nem nagyon kap!
Hát, nem tudom, amikor én niváztam(93-98), féltengely csuklóról hallani se akartak sehol, csak komplett féltengelyről, baromi drágán. A rohadást persze, hogy meg lehet csinálni...de megcsinálni mindent meg lehet, pénz és idő kérdése az egész... a váltóval nekem nem volt gondom, 4-es volt benne és az enyémen a difizár is működött rendesen, nem kellett félórát tökölni vele mire ki tudtam venni. A gáz is jogos...épp csak választani kell, gáz vagy csomagtartó? Mert a kettő együtt nem megy. Ráadásul az 1.6-osok csomagtartó pereme baromi magasan volt, megszenvedett az ember mire berakott egy tehenet vagy egy rendesebb disznót.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
|