A hidrogén hajtásra való áttérés értelmesebb lenne, ha a hidrogén előállítását környezetkímélő módon megoldják.
31
Dátum: 2024. április 15. - 18:39:43
|
||
Indította P.Zoli - Utolsó üzenet: írta Snipe | ||
A hidrogén hajtásra való áttérés értelmesebb lenne, ha a hidrogén előállítását környezetkímélő módon megoldják.
|
32
Dátum: 2024. április 15. - 18:32:17
|
||
Indította P.Zoli - Utolsó üzenet: írta szili76 | ||
Aha...meg terepre olyan könnyű utánad vinni egy kanna ampert ha kifogyott. Terepen a hagyományos fogyasztási adatokat el kell felejteni. Ahogy Gyuri is írta, a nagyobb terheléstől hamar túlmelegednek a vellanyos rendszerek, a villanyautók cipelnek pár extra mázsát amit nagyon el kell burkolni a dagonyázás miatt viszont gondoskodni kell a temperálásáról, akár túlmelegszik, akár jeges vízben gázolsz. A G merci csak nekünk nehéz. Egy full size pickuphoz képest szerintem már messze nem az. Mivel terepjáróban nincs tudtommal elektromos, így csak normál használatnál van összehasonlítási alapom egy normál autóval. Konkrétan egy Grand Vitara-val egy Tesla Y-t - városi használatban Vitarában emelkedik a fogyasztás, elektromosban csökken (terep tippre hasonló lenne), - teljes tankkal kb.450- 500km a Vitara, kb. 450-550 km az elektromos hasonló használat mellett, - itthoni hőmérsékletek mellett (hideg-meleg) írtam a hatótávot. Szóval ennyire "ellensége" itthon a hőmérséklet az elektromosnak.., - hajtásláncban, adagolhatóságban (mint amit eredetileg is írtam és kiéleztem az elektromos előnyt) fényévekkel jobb az elektromos hajtás, - tömeg az elektromos ellensége, - szerintem (nálam legalábbis) nem szempont az erdei kannázás, van egy hatótáv, erre kell figyelni. - vízállóság inkább csak "akarat" kérdése. Fentiek miatt én alig várom, hogy kijöjjön valaki egy elektromos terepjáróval. Vitara megy a levesbe... Nem vitaindítónak szánom, csak a saját véleményemet, tapasztalatomat írtam le. |
33
Dátum: 2024. április 15. - 12:25:56
|
||
Indította Horrido - Utolsó üzenet: írta Gyui69 | ||
Gratulálok!
|
34
Dátum: 2024. április 15. - 09:43:34
|
||
Indította P.Zoli - Utolsó üzenet: írta Borzgróf | ||
Itt a telen mikor 2 hetig -25 volt a villanyautok el voltak hagyva az orszag utakon. Es nemcsak Teslak, vagy olcso koreaiak hanem 100 ezer dollaros Ford Lightening full size truck-ok. A villanyautok nagyot pottyantak arba mostanaba. A legjobb villanyautós mondás amit hallottam: Az elektromos autónak két ellensége van: a hideg és a meleg. |
35
Dátum: 2024. április 15. - 08:39:53
|
||
Indította P.Zoli - Utolsó üzenet: írta Kama | ||
Pedig pont az elektromos hajtás lenne a legjobb terepen, a sokkal finomabb adagolhatóság és szabályozhatóság miatt. A tömeg lehet a negatívuma, persze mihez képest? (G Merci...) Terepre szerintem egy nagynyomatékú ketyergős dízelnek nincs párja. |
36
Dátum: 2024. április 15. - 03:33:01
|
||
Indította P.Zoli - Utolsó üzenet: írta Bentshaft | ||
Itt a telen mikor 2 hetig -25 volt a villanyautok el voltak hagyva az orszag utakon. Es nemcsak Teslak, vagy olcso koreaiak hanem 100 ezer dollaros Ford Lightening full size truck-ok. A villanyautok nagyot pottyantak arba mostanaba.
|
37
Dátum: 2024. április 14. - 21:46:35
|
||
Indította Németh Lajos - Utolsó üzenet: írta Németh Lajos | ||
Pénteken megnéztük a Madáchban. Nagyon jó előadás volt.
Nem cincált szét annyira lelkileg, amint anno Hobó: Tudod, hogy nincs bocsánat c. estje, akkor órákig bolyongtunk fel-alá az éjszakai utcán, mert egyszerűen nem lehetett hazamenni. Ezt ezért másfél órás sétával letudtuk, egy fröccs is segíthetett volna a lazításban, Tibi atya szomszédos kápolnájában, de sajnos telt ház volt. Szombaton az "UFO"-ban Koncz Zsuzsa koncert, nagyszerű hangulattal. Még egy érdekesség, bár ez egy hónappal ezelőtt volt. Ady utolsó lakóhelyén berendezett emlékmúzeumot néztük meg. Csinszka apai öröksége volt a lakás, állítólag minden berendezési tárgy eredeti. Élmény volt látni a kádat, ahol fürdött, az ágyat, amin meghalt. |
38
Dátum: 2024. április 14. - 21:32:41
|
||
Indította P.Zoli - Utolsó üzenet: írta Boar | ||
Pedig pont az elektromos hajtás lenne a legjobb terepen, a sokkal finomabb adagolhatóság és szabályozhatóság miatt. Aha...meg terepre olyan könnyű utánad vinni egy kanna ampert ha kifogyott.A tömeg lehet a negatívuma, persze mihez képest? (G Merci...) Terepen a hagyományos fogyasztási adatokat el kell felejteni. Ahogy Gyuri is írta, a nagyobb terheléstől hamar túlmelegednek a vellanyos rendszerek, a villanyautók cipelnek pár extra mázsát amit nagyon el kell burkolni a dagonyázás miatt viszont gondoskodni kell a temperálásáról, akár túlmelegszik, akár jeges vízben gázolsz. A G merci csak nekünk nehéz. Egy full size pickuphoz képest szerintem már messze nem az. |
39
Dátum: 2024. április 14. - 19:26:26
|
||
Indította P.Zoli - Utolsó üzenet: írta szili76 | ||
Ja, en utalom oket, meg minden villanyautot. Pedig pont az elektromos hajtás lenne a legjobb terepen, a sokkal finomabb adagolhatóság és szabályozhatóság miatt. A tömeg lehet a negatívuma, persze mihez képest? (G Merci...) |
40
Dátum: 2024. április 14. - 14:41:39
|
||
Indította P.Zoli - Utolsó üzenet: írta Bentshaft | ||
Szia Hansi, szia Mark, Bocsi, hogy belepofázok, de tavaly áprilisig dolgoztam mühelymesterként egy svéd automárkánál, az összes hybrid az én kezemen ment át. Azt kell mondanom, a hybrid nem komoly terepre való. Neheziti a járgányt, hamar eléri a kritikus hömérsékletet, ha teherlés alatt üzemelik. Lehet persze, hogy aToyota ezt jobban oldotta meg, de én talán túl óvatos vagytok (beszari?), terepre meg nehéz vontatásra inkább hagyományos technikáju gépjármüvet favorizálok. Üdv Gyuri Ja, en utalom oket, meg minden villanyautot. |