Forester, az pedig az nem jo mikor a gyulolet elvakit.
Meg volt egy kis un. nemkivant kalandunk is ezen a kiruccanason ami kicsit ugymond visszarazott a realitasba, a tele hasunk utan ,mivel kezdtunk el lustulni es nem odafigyelni, a nagy kajazasok utan. Pedig ilyen kornyezetbe izolalt helyen terero semmi nem lehet nem odafigyelni. Vasarnap delutan volt epp bekajaltunk es gondoltuk meg pecazunk egy orat mielott elkezdenenk szedelozkodni es indulnank vissza. Vagy 4 tavon mentunk at az egyik vagy 8 km hosszu volt es amikor a vegehez ertunk a kenut at kell huzni a kovetkezo tohoz (ahol taboroztunk) ami a mi esetunkbe nem volt tobb mint egy 60 meteres folddarab ami elvalasztott a masik totol. Ez azt jelenti, hogy a kenubol ha van nehezebb cucc azt eloszor athordjuk es azutan atvonszoljuk a kenut, ez a kenu egy nagy 7 meteres aluminium kenu, es nehez, 120 font...egy un. "teher hordo kenu" es van motor hozza mert nem evezesre lett gyartva.....habar lehet de nem konnyu es nem "elvezetes".... :
Csak akkor evezzuk amikor kozel vagyunk a parthoz ahol mar sekely a viz es a motor le lett zarva (5 LE motor van hozza) ami gyonyoruen viszi ket-harom emberrel benne.
Tehat keszulunk hazajonni befejeztuk a horgaszatot, kikotunk a parton azelott mar athordtuk a cuccok javareszet a masik tohoz (ezt az athordasi muveletet csak egyszer kellett csinalni ezen a kirandulason) tehat eppen a kis motrot (ami 20kg) csavarom le a kenurol, hogy vigyuk azt is at. A tarsam nem huzta ki elegge a partra a kenut mert koves volt nagyon a part igy a kenu hatso vege nagyon mozgott es uszott jobbra- balra. En pont emelem a motort le rola mikor a kenu elkezd uszni bal fele en meg elveszitem az egyensulyomat a motorral a kezembe (terdelek mikor a motrot veszem le es hattal a partnak) es beleejtem a motrot a vizbe ami teljesen alamerult. Huu vazze, sok csunyat mondtunk vagy 10 percig, 20km-re bent vagyunk es nincs motor, egy jo evezheto kenuval kievezni vagy 5 oraba telik ezzel a nagy nehez doggel ki tudja mennyi idobe telne es vasarnap du 5 ora volt mar. Miutan a haveremet lekaptam egy kicsit, hogy nem tudta megfogni a kenut rendesen, hogy ne uszkaljon- billegjen mig en a motorral bajlodtam hatul, nekialltunk szetszedni a motrot. Tudtuk a motor tele vizzel nem fog indulni, nem is probaltuk. Kiontottuk a benzint a tartalybol, kivettuk a gyertyat, a porlasztobol a viz-benzin kevereket kiengedtuk. Friss benzint ontottunk a tartalyba, uj gyertyat bele.....vagy 10 huzasra ra be is indult. Nagy az orom, hamar bepakoltunk, felrakom a motrot a kenura es behuzom indul is egybol, megyunk vagy 500 m-et egyszerre csak leall a motor to kozepen, csunyakat mondva megint kievezunk a legkozelebbi partra; le a motor, ujra ki a benzin a tartalybol (1.4 liter megy bele) ki a gyertya amit gyujtoval megszaritunk, megnezzuk szikrank van-e, a karburatort megint lecsapoljuk. Osszerakjuk ujra, friss benzin bele, beindul masodik huzasra (kozbe mar 6 ora) es ezutan ment jol, tobbe nem allt sikeresen kiertunk nagy megkonyebbulesunkre..... ha nincs motorunk szerintem ott kellet volna toltsuk az ejszakat es reggel ujra kezdeni az egeszet mert kozbe a szel is feltamadt es szembeszel volt egesz uton kifele....ami ugye a motoros kenunak nem volt egy problema....de szembe evezni a szellel ezt a nagy dogot meteres hullamokba...nem is mertunk ra gondolni.....de ha kellett volna az lett volna az utolso megoldas. Vegul is minden jol vegzodott, jol kiertunk, regota csinaljuk ezt az egeszet, de meg ez nem fordult elo a motrot beleejteni a vizbe....
. Tanultunk mindketten belole.