Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9997
|
|
« Új üzenet #3780 Dátum: 2014. Március 14. - 21:25:42 » |
|
(takarmánynak biztos nem)
Erre azért ne köss nagy összegű fogadást. A marhabendő sok minden elnyel. Nagyszüleink kévébe kötötték a kukoricaszárat, szecskavágóval felaprították, minden szálát megették a tehenek. A hetvenes években a szövetkezetben volt "tikászat"is, meg tehenészet is. A tyúkszart is feletették az akkori agronómusok a tehenekkel, a tyúk ugyanis nagyon rosszul hasznosítja az abrakot, annak jelentős része emésztetlenül távozik belőle. Némi fagylaltporos ízesítéssel megették a tehenek. Persze az is lehet, hogy biogáz lesz belőle.
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
vadasz75
|
|
« Új üzenet #3781 Dátum: 2014. Március 14. - 23:16:28 » |
|
Erre azért ne köss nagy összegű fogadást. A marhabendő sok minden elnyel. Nagyszüleink kévébe kötötték a kukoricaszárat, szecskavágóval felaprították, minden szálát megették a tehenek.
A hetvenes években a szövetkezetben volt "tikászat"is, meg tehenészet is. A tyúkszart is feletették az akkori agronómusok a tehenekkel, a tyúk ugyanis nagyon rosszul hasznosítja az abrakot, annak jelentős része emésztetlenül távozik belőle. Némi fagylaltporos ízesítéssel megették a tehenek.
Persze az is lehet, hogy biogáz lesz belőle.
Hát a tehenes oldalon azért sokat tennék a semmi ellen is .. Érdeklődtem, szerintem is a biogáz lesz a nyerő. Azért ez a tik -tehen a mai világban érdekes lenne .(egyébként minden "egye meg a tehén című akárminek tutti-frutti a szaga ") Egyébként a cső és gyökérzet közti szakasz emészthetetlen lignin tartalom miatt nem jó takarmány.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
vadasz75
|
|
« Új üzenet #3782 Dátum: 2014. Március 14. - 23:18:15 » |
|
Egyébként a cső és gyökérzet közti szakasz emészthetetlen lignin tartalom miatt nem jó takarmány.
"magas"
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9997
|
|
« Új üzenet #3783 Dátum: 2014. Március 15. - 08:35:20 » |
|
Hát a tehenes oldalon azért sokat tennék a semmi ellen is .. Érdeklődtem, szerintem is a biogáz lesz a nyerő. Azért ez a tik -tehen a mai világban érdekes lenne .(egyébként minden "egye meg a tehén című akárminek tutti-frutti a szaga ") Egyébként a cső és gyökérzet közti szakasz emészthetetlen lignin tartalom miatt nem jó takarmány.
Csak nagyon érintőlegesen foglalkoztam állattenyésztéssel, a főiskolán is, meg a szakmában is. Az első munkahelyemen pár évig kísérleteztünk az operációkutatás nevű főiskolai tantárgyban tanultakkal, azaz olyan takarmánymix számítógépes összeállításával, ami a legolcsóbban tartalmazza a létfenntartáshoz és a tejtermeléshez szükséges beltartalmakat. Nos, végül is ebből ragadt rám valami. Szóval rémlik olyasmi, hogy nyersrost, meg bendő telítettség. A tehenet (hozzá hasonlóan a szarvast is - csak hogy némileg vadászati témánál maradjunk) nem lehet csupán erőtakarmánnyal, meg fehérjével feltölteni, az emésztéshez és a jóllakottság érzéshez kell neki egy jó adag ballaszt. Erre legjobb persze a széna, de szorult helyzetben akár a kukoricaszár, vagy a szalma is megteszi. Ezért gondolom, hogy ha egy ilyen "egyazegyben" lesilózott kukoricát odaöntenek mondjuk egy extenzív tartású húsmarhacsorda elé, azok jó eséllyel le fogják takarítani a placcot. Egy intenzív tejtermelő állomány bizonyára nem fog 8000 liter tejet nyomni tőle egyedenként és évente. Azért tartom valószínűbbnek egyébként én is a biogázt mint végcélt, mert ez az a stádiuma a kukoricának, amikor nem igazán tárolható. Silózni száraz, szárazon eltartani meg vizes. Aztán az is lehet, hogy ezek a fránya németek megint kitaláltak valamit - ahogy ezt a Macskajajból megtanultuk.
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #3784 Dátum: 2014. Március 15. - 09:18:48 » |
|
Erre azért ne köss nagy összegű fogadást. A marhabendő sok minden elnyel.
Nálunk a hűtőházi melléktermékeket (zöldborsóhéj,paprikacsuma,karfiollevél) etették fel a szarvasmarhákkal.Nem is volt gond soha.Egyszer aztán zöldhagyma szár került a tejelő állomány elé...na azon a héten a gondozóknak a reggeli kenyér és szalonna mellé elég volt egy bögre friss tejet inni,hagymapucolással nem kellett időt tölteni... De a TSZ sertésállománya is jól élt pár napig...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
schpeter
|
|
« Új üzenet #3785 Dátum: 2014. Március 15. - 10:16:31 » |
|
Sziasztok!
Terepjáró vásárlás kapcsán kérem segítségeteket, tanácsotokat: a kinézett autó egy jobb-kormányos Terrano.
Hallottam valamit megemelt kötelezőről, de a Netrisk-en végigvittem egy kalkulációt és sehol sem volt a kormányzással kapcsolatos opció. Pletyka lenne? Vagy várható ilyesmi a megnövekedett brit import miatt?
Esetleg tanács, mire érdemes, kell vigyázni egy ilyen autónál? (általános típushibák, jellegzetes hibajelek, stb.)
Kösz, Péter
|
|
|
Naplózva
|
"Azt mondják, az igazi vadásznak nagyobb és jobb szíve van, mint annak az embernek, akinek a vad csak hús, az erdő csak fa, a mező csak széna, és az erdőn-mezőn való bolyongás egyszerűen: naplopás.” (F. I.)
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #3786 Dátum: 2014. Március 15. - 11:15:42 » |
|
Sziasztok!
Terepjáró vásárlás kapcsán kérem segítségeteket, tanácsotokat: a kinézett autó egy jobb-kormányos Terrano.
Hallottam valamit megemelt kötelezőről, de a Netrisk-en végigvittem egy kalkulációt és sehol sem volt a kormányzással kapcsolatos opció. Pletyka lenne? Vagy várható ilyesmi a megnövekedett brit import miatt?
Esetleg tanács, mire érdemes, kell vigyázni egy ilyen autónál? (általános típushibák, jellegzetes hibajelek, stb.)
Kösz, Péter
Én lebeszélnélek róla. Ha csak a terepen akarod eltekergetni a kormánykereket, még csak hagyján…., de ha sokat kell az országúton járnod, szerintem kockázatos. Én is megfutottam ezt a kört, és letettem róla. Vezettem jobbkormányos országban - Málta, GB - egy-egy hónapot, hát jó szar jobbkormányost vezetni, annak, aki „nem fordítva van bekötve”. A saját balost még csak hagyján vezetni ilyen helyen, de a jobbkormányost iszonyatos nehezen tudtam megszokni, vagyis inkább sehogyan sem. Persze lehet, hogy neked könnyen menne…. ezt csak Te tudhatod. De ez szubjektív, és nem is ezt kérdezted……… Egy negatív tapasztalat az alkatrészellátásban. Egyszer bekrepált a Nissan Primerában a belső levegőztető propellere. Bontottal kicserélték, és zúgott, de nem fújt…. Hát egy jobbbkormányos cuccból tették bele. Tehát fordítva van jó sok minden bekötve bennük. És nehezen hiszem el, hogy előbb-utóbb nem szankcionálnák valahogy, mert állítólag elég sok balesetet okoztak velük. Előzésnél nagyon gáz kilátni belőle.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
bferi
|
|
« Új üzenet #3787 Dátum: 2014. Március 22. - 19:09:13 » |
|
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Tavaly vettem egy 1.7i Nivát a barátomtól, neki folyamatosan kidobálta az ötödiket, csak kézi segítséggel lehetett benntartani. A vásárlás feltétele az volt, hogy ezt a hibát orvosolja. Meg is csináltatta, a mai napig jó is volt, de ma kerültem egyet és megint el kezdte a tecnika kidobálni az ötödiket. Sőt a negyediket is kissé recsegve veszi. Szép lassan, türelmesen kell váltani és akkor nem reccsen (néha elfelejtkezek róla). Talán ha ötszáz kilómétert mentem vele, elég hamar beadta a kulcsot. Kérdezném, hogy sűrűn előfordul a Niváknál ilyen váltóbetegség? Drága móka? Mert azon rágódom, ha igen, akkor a fene csináltatja meg, elég nekem a négy sebesség a határba . Üdv. bferi
|
|
|
Naplózva
|
-Hát most mit csinálunk csendbiztos uram? -Mi az anyánk keservit csinálhatnánk édes fiam? Veszünk egy nagyobb levegőt és visszamegyünk.
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #3788 Dátum: 2014. Március 22. - 19:28:40 » |
|
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Tavaly vettem egy 1.7i Nivát a barátomtól, neki folyamatosan kidobálta az ötödiket, csak kézi segítséggel lehetett benntartani. A vásárlás feltétele az volt, hogy ezt a hibát orvosolja. Meg is csináltatta, a mai napig jó is volt, de ma kerültem egyet és megint el kezdte a tecnika kidobálni az ötödiket. Sőt a negyediket is kissé recsegve veszi. Szép lassan, türelmesen kell váltani és akkor nem reccsen (néha elfelejtkezek róla). Talán ha ötszáz kilómétert mentem vele, elég hamar beadta a kulcsot. Kérdezném, hogy sűrűn előfordul a Niváknál ilyen váltóbetegség? Drága móka? Mert azon rágódom, ha igen, akkor a fene csináltatja meg, elég nekem a négy sebesség a határba . Üdv. bferi Igen,nagyon "drága móka".Bontóban kb.10 eFt-ért kapsz 5 gangos Lada váltót,a csere kb.1 órás mulatság aknából,felöntöd 80w90-es olajjal és mehetsz.Nekem volt olyan nap,amikor 3x vettem le és tettem vissza a váltót,mert zúgott benne egy csapágy.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bobakos
|
|
« Új üzenet #3789 Dátum: 2014. Március 22. - 19:32:57 » |
|
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Tavaly vettem egy 1.7i Nivát a barátomtól, neki folyamatosan kidobálta az ötödiket, csak kézi segítséggel lehetett benntartani. A vásárlás feltétele az volt, hogy ezt a hibát orvosolja. Meg is csináltatta, a mai napig jó is volt, de ma kerültem egyet és megint el kezdte a tecnika kidobálni az ötödiket. Sőt a negyediket is kissé recsegve veszi. Szép lassan, türelmesen kell váltani és akkor nem reccsen (néha elfelejtkezek róla). Talán ha ötszáz kilómétert mentem vele, elég hamar beadta a kulcsot. Kérdezném, hogy sűrűn előfordul a Niváknál ilyen váltóbetegség? Drága móka? Mert azon rágódom, ha igen, akkor a fene csináltatja meg, elég nekem a négy sebesség a határba . Üdv. bferi Általában az olajhiányra visszavezethető hiba. Javítani szerintem gazdaságtalanabb, mint cserélni.
|
|
|
Naplózva
|
Itt van egy süldő..... ... jó lesz ez kannak is!
|
|
|
magesz
|
|
« Új üzenet #3790 Dátum: 2014. Március 22. - 19:35:46 » |
|
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Tavaly vettem egy 1.7i Nivát a barátomtól, neki folyamatosan kidobálta az ötödiket, csak kézi segítséggel lehetett benntartani. A vásárlás feltétele az volt, hogy ezt a hibát orvosolja. Meg is csináltatta, a mai napig jó is volt, de ma kerültem egyet és megint el kezdte a tecnika kidobálni az ötödiket. Sőt a negyediket is kissé recsegve veszi. Szép lassan, türelmesen kell váltani és akkor nem reccsen (néha elfelejtkezek róla). Talán ha ötszáz kilómétert mentem vele, elég hamar beadta a kulcsot. Kérdezném, hogy sűrűn előfordul a Niváknál ilyen váltóbetegség? Drága móka? Mert azon rágódom, ha igen, akkor a fene csináltatja meg, elég nekem a négy sebesség a határba . Üdv. bferi Szia! Az öt sebességes Lada váltók hibája,hogy nincs megoldva az ötödik kenése rendesen.Ezért elmegy az az a fokozat.Az idősebb Szakik,azt javasolják,hogy váltógenerál tán túl kell tölteni olajjal és nem lesz gond többet.Nekem négy fokozatú volt fent,azzal nincs ilyen gond. Üdv:magesz
|
|
|
Naplózva
|
-"Nagyon bölcs az emberi természetnek az a tulajdonsága, hogy a kínzó emlékeket idővel elhalványítja, de a kedves élményeket megőrzi, sőt esetleg még meg is színesíti."-Kittenberger
|
|
|
bferi
|
|
« Új üzenet #3791 Dátum: 2014. Március 23. - 10:37:29 » |
|
Köszönöm a válaszokat!
|
|
|
Naplózva
|
-Hát most mit csinálunk csendbiztos uram? -Mi az anyánk keservit csinálhatnánk édes fiam? Veszünk egy nagyobb levegőt és visszamegyünk.
|
|
|
kisvador
|
|
« Új üzenet #3792 Dátum: 2014. Március 23. - 12:16:12 » |
|
Nekem is volt,hogy szétment egy csapágy a váltóban.Egy haver megreparálta.Azóta sok olaj a váltóba+nem szabad használni az ötödiket amikor be van kapcsolna a felező.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
BDenes
|
|
« Új üzenet #3793 Dátum: 2014. Március 28. - 18:40:30 » |
|
Sziasztok! Érdeklődnék a tapasztalataitokról Suzuki Vitara 5 ajtós 1997-2000 körüli évjárat. Milyen terepen, igényei, hibái.....
Vadászatra is használnám, de térdig érő sárba biztos nem mennék vele csak könnyű ésszerű terepre. A kérdés igazából az, hogy erre alkalmas e? köszi D
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sam6
|
|
« Új üzenet #3794 Dátum: 2014. Március 28. - 20:20:05 » |
|
Sziasztok! Érdeklődnék a tapasztalataitokról Suzuki Vitara 5 ajtós 1997-2000 körüli évjárat. Milyen terepen, igényei, hibái.....
Vadászatra is használnám, de térdig érő sárba biztos nem mennék vele csak könnyű ésszerű terepre. A kérdés igazából az, hogy erre alkalmas e? köszi D
Erre igen, de hát mint tudjuk, a határokat mindig feszegetjük, először egy jobb gumi, aztán egy kicsit emeljük meg, kellene egy csörlő, mán megint elakadtunk, lehet kellene valami terepjáró... A hasmagassággal vannak gondok, egyébként nekem már megevett pár elsőcsapágyat, karosszériát eszi a barna ördög, javítóívek nincsenek a hátuljához, mintahogy küszöb sem nagyon, az önindítót megeszi a sár néha, de egyébként jól elvagyok vele és sétálok ha kell, legtöbbet visszafelé a segítségért...
|
|
|
Naplózva
|
"A vadászat számomra egy életre szóló ösztönös elhivatottság"
|
|
|
|