forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #2775 Dátum: 2012. Május 11. - 14:34:14 » |
|
Ben
Sok mindenben egyett értek veled , de pontosítsunk egy kicsit a DC 100 DEFENDER csak egy koncepció autó ,még nem gyártják és ha fogják is valószínüleg egy kicsit másként.
Én azt nem állítom , hogy a Defender jobb mint a Wrangler terepen de azt se lehet kijelenteni ,hogy rosszabb . Ezt európai elvárások alapján tervezték azt meg amerikai alapján. Az , hogy hol , mi , mennyibe kerül azt nem az autó használhatósága határozza meg . De azért azt a helyzetet is megnézném -ami egyszer el is fog jönni valószínüleg- ,hogy hogyan néznétek javarészt nagylökettérfogatu , benzines , behemót - ez által nem a takarékosság minta példányai - autóitokra ha nem az USA nyomná korlátlanul a dollárt és ti is kilennétek téve a világgazdaság kényének kedvének . Ha ez bekövetkezne másképpen látnátok a világot valószínüleg és megértenétek a mi problémáinkat . Mi nem érthetjük a ti világotokat , hogy mi alapján választottok autót , a japánok is azokkal az autókkal lettek sikeresek amiket a ti igényeitek szerint építettek . De ez már nem a terepjárókról szól , tudod van nálunk egy mondás -talán még nem felejtetted el - "kinek a pap , kinek a papné" . Neked az ottani vasak nekem az itteniek . A mi igényeinket kielégítik az itt elterjedt technikák és az a nagy igazság , hogy az utcán csak elvétve látsz USA autót ezért azok csak kuriózumok ,a "szabadság " jelképei mint minden ami amerikai . Mert ezt sugalja a média és az emberek el is hiszik ezt.
Üdv az OGRE
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #2776 Dátum: 2012. Május 12. - 01:34:39 » |
|
Én azt nem állítom , hogy a Defender jobb mint a Wrangler terepen de azt se lehet kijelenteni ,hogy rosszabb . Ezt európai elvárások alapján tervezték azt meg amerikai alapján. Neked az ottani vasak nekem az itteniek
Üdv az OGRE
Nem is allitom, hogy allitottad csak beszelgetunk. A kulonbseg az hogy itt "itteni " meg az "ottani " is elofordul vasakba, de ez forditva nemigen igaz, es ha elvetve elofordul is ott amerikai auto az embereknek nincs huzamos tapasztalatuk veluk mintahogy az itt ki lett mar jelentve. Amik itt nincsenek, azok a kis japan dizelek. Visszaterve a Defender-re az itteni Wrangler forumok szerint egyforma jok terepen, a tobbi meg vezeto fuggo de azt azert nagyon ketlem, hogy europai elvarasok szerint terveztek, minden autogyarto nedves alma az amerikai piacra valo betores....nem a gorogre vagy a spanyolra, vagy tortenetesen a lengyelre stb....(hidd el egy nap alatt tobb Cayenne-t latok Torontoba mint egy het alatt Munchenbe lattam, meg a Champs Elysee-n sem verik le egymast a Defenderek) Anno a Land Rover azert hozta a viz innenso oldalara, hogy a Wranglerrel versenyezzen, de az nem jott be nekik. Tudtad hogy a Defender tervezoje a masodik VH -beli Jeep-et hasznalta inspiraciokent mikor a Defendert tervezte...(en is most olvastam) Nem tudom a Toyota miert nem forgalmazza a jelenlegi csucs terepjarojat az FJ Cruiser-t europaba ?? itt mar 4 eve aruljak benzines, mint minden japan, es ugyanannyit zabal mint a Wrangler, de jok habar csak egy hatso difizar van bennuk gyarilag.
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #2777 Dátum: 2012. Május 12. - 02:23:25 » |
|
Ez az alabbi idezet egy magyar offroados "auto iro" blogos (feltetelezem) velemenye (habar ez 2007-es iras azota voltak nagy valtozasok tortentek motorikusan es belsoleg ) ”Milyen volt a Wrangler? Amikor kollégáim ezt kérdezték a válaszom egyértelmű volt: mint a csúnya nő, aki nagyon jó az ágyban. Ha beleszeretsz nem tudnak leszedni róla." ....ez tenyleg igy van habar en nem tartom csunyanak sot egy nagyon egyedul allo es karakteres auto ami mostansag ritka. http://bamako.freeblog.hu/categories/kesz/page/2/
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Büki
|
|
« Új üzenet #2778 Dátum: 2012. Május 14. - 22:12:07 » |
|
Üdv! Terepjáró vásárlása előtt állok és 3 gyártmány között vacillálok. A Ssangyong Korandó Famyly 2,3D (Merci motoros) 1996-ig gyártott terepjáróval kapcsolatban kérnék véleményeket, tapasztalatokat. A másik jelölt a Jeep Cherokee 2,1 TD lenne. Ez milyen motorral van szerelve? A 3. lehetőség az Isuzu Tropper 2,2 D vagy 2,7 D. Ezekről azt olvastam, hogy nagyon kedvező a fogyasztásuk. Mindenképp 5 ajtósat keresek, max.2300kg megengedett össztömegig, 2-3 L-es dízel motorral.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #2779 Dátum: 2012. Május 15. - 20:29:56 » |
|
Tisztelet Bükki
Ha szánt szándékkal kellet volna össze válogatnom a terepjárók "rém" csapatát sem sikerült volna jobban . Terepjáróból azok jöhetnek számításba amikből sok van forgalomban és ezért elérhető áron van hozzá alkatrész és a szakik értenek is hozzá és nem úgy nyúlnak hozzá mintha egy űrhajóhoz nyúlnának . Tehát szépen sorba:
A Korrandó soha , még újkorában sem volt jó autó , a motorja tényleg merci licenc de gyatra anyagminőséggel , a hajtáslánc szintén nem állja meg a helyét terepen . Alkatrész nincs vagy csak nehezen és sokpénzért . A lehető legrosszabb választás szerintem.
A Jeep már jó lenne , de -bár én diesel párti vagyok - a Renault TD egy rakás sz@r ráadásul alulvan vele motorizálva az autó . Az alkatrész -mivel igen kevés fut már belőle- szintén problémás.
A három autó közül talán ez a leghasználhatóbb , de az alkatrész ellátás katasztrófális . Egy barátomnak három éve áll az udvaron váltó hiba miatt , hozott már hozzá hármat is de nem volt hozzávaló.
Ha terepen is helyt kell állni az autónak és ötajtós kell és hosszabb távon fenttartható akkor az én sorrendem Pajero , Terrano II , Patrol , Land Cruiser . Tudom nem a legolcsóbbak , de ólcsó és jó terepjáró nincs azokkal a paraméterekkel amiket megadtál . Jó alternatívát nyújtanak a pick-up-ok ha nem triálozni akarsz akkor egy plató dobozzal megfelelnek szinte minden körülményre csak tisztában kell lenni a korlátaikkal . Sok van belölük , jó az alkatrészellátás és ami fontos elfogadható az áruk .
Üdv az OGRE
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Büki
|
|
« Új üzenet #2780 Dátum: 2012. Május 15. - 23:08:49 » |
|
Tisztelet Bükki
A három autó közül talán ez a leghasználhatóbb , de az alkatrész ellátás katasztrófális . Egy barátomnak három éve áll az udvaron váltó hiba miatt , hozott már hozzá hármat is de nem volt hozzávaló.
Ha terepen is helyt kell állni az autónak és ötajtós kell és hosszabb távon fenttartható akkor az én sorrendem Pajero , Terrano II , Patrol , Land Cruiser . Tudom nem a legolcsóbbak , de ólcsó és jó terepjáró nincs azokkal a paraméterekkel amiket megadtál . Jó alternatívát nyújtanak a pick-up-ok ha nem triálozni akarsz akkor egy plató dobozzal megfelelnek szinte minden körülményre csak tisztában kell lenni a korlátaikkal . Sok van belölük , jó az alkatrészellátás és ami fontos elfogadható az áruk .
Üdv az OGRE
Üdv! Kösznöm az őszinte véleményt. Annyi pontosítást kérnék, hogy melyikről írtad, hogy a három közül a leg használhatóbb, a Jeepről, vagy az Isuzuról. Sajnos az álltalad javasolt típusok közül okmányokkal nem találtam számomra elérhető árban megfelelőt. Valamint ennél még nagyobb probléma a megengedett legnagyobb össztömeg. Nekem max. 2300kg-ig kell választanom, mert minimum 1200kg össztömegű utánfutót kell vontatnom. A terepezés szempontjából nekem annyi az elvárásom, hogy a Toyota Tercel 4WD-vel tudjon lépésttartani. Nekem eddig az volt a vadászautóm és a terepező képessége elég volt. Sem széthajtani nem kellett, sem menteni nem kellett. Üdv: Büki
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #2782 Dátum: 2012. Május 16. - 18:23:26 » |
|
Bükki
Az Isuzura gondoltam csak lemaradt . A vontatásról tájékozódj mert nem csak az össztömeg számít pl: ha kéttengelyes az utánfutó akkor autómatikussan kell a B+E jogsi . Az Isuzu hasonló méretü és súlyú mint a többi ez ne legyen akadály.
Ben
Az európában forgalomba került Jeepek (főleg cherokee-k ) először 2.1 TD Renault motorral , utánna 2.7 CDI Mercedes motorral , most pedig a FIAT motorjait használják . A merci-t leszámítva egyiket sem tartom sokra , erről sokat tudnék írni de majd máskor. A mifelénk használatban lévő Jeep-ek LPG üzemüre vannak átalkítva , ami a menetteljesítmények rovására megy de legalább gazdaságosak , ezáltal itt is vállalhatóak.
Üdv az OGRE
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16603
|
|
« Új üzenet #2783 Dátum: 2012. Május 17. - 00:03:50 » |
|
A vontatásról tájékozódj mert nem csak az össztömeg számít pl: ha kéttengelyes az utánfutó akkor autómatikussan kell a B+E jogsi .
Erre tudsz valami jogszabályt is?
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #2784 Dátum: 2012. Május 17. - 05:04:06 » |
|
Az európában forgalomba került Jeepek (főleg cherokee-k ) először 2.1 TD Renault motorral , utánna 2.7 CDI Mercedes motorral , most pedig a FIAT motorjait használják . A merci-t leszámítva egyiket sem tartom sokra
Üdv az OGRE
Kicsit furcsa ez a 2.7 CDI Benz motor a Cherokee-be, itt a Cherokee-k a Mercedes CRD 3l. turbo dizel motorral jottek csak (az ML320 motorja) http://www.caranddriver.com/reviews/2007-jeep-grand-cherokee-crd-overland-4x4-short-take-road-test
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #2785 Dátum: 2012. Május 17. - 07:49:20 » |
|
Ben a 2.7 motor volt a 320-as elődje , a 320-as motorral szerelt verzió szinte csak magán inportként jutott el Magyarországra . Na az a motor és autó kombináció már szinte kívánatos de itt megint közbe szól az alaktrész ár és a kevés autó miatt nem kellő szakértelemmel rendelkező szerelők problémája . Egy barátomnak van egy ilyen cherokee-ja és imádja , igaz tavaly nyáron az autómata váltóban v. a terepváltóban (nem tudom pontosan mert még nem láttam élőben alulról , a srác meg nem egy autó guru) tönkre ment valami és olcsóbb volt (350 000Ft) hozatni egy bontottat az USA-ból mint javitani. Nagyon jó autó de nem ide való addig amig ekkora a fenttartás beli különbség az Eu v. Japán autók javára . Nálatok is ez a fő probléma az Eu autókkal az elmondásod szerint , ha eltekintünk az eltérő tervezési koncepcióktól és igényektől.
Üdv az OGRE
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Viktor83
Levél
Nem elérhető
Hozzászólások: 10
|
|
« Új üzenet #2786 Dátum: 2012. Május 17. - 12:50:08 » |
|
Szép napot mindenkinek! Terepjáró vásárlás elött állok én is. Tanácsra lenne szükségem. Természetesen vadászati célból. A terület amin használnám többnyire egyszerű földút kisebb nagyobb emelkedőkkel semmi extra szóval behemótra üzemanyag falóra nincs szükségem. köbcentire 1300-max 1800 ig gondoltam 3 ajtós megbízható és az alkatrész ellátás is könnyen kivitelezhető! Új autó szintén nem szükséges hisz azért megkapja az áldást a határban. Egy szó mint száz típusokra méretekre és árkategóriákra lennék kíváncsi kinek mi a véleménye és tanácsa! Infókat előre is köszönöm. Vadászüdvözlettel Viktor
|
|
|
Naplózva
|
"Vadász legbiztosabb fegyvere a türelem!"
|
|
|
Büki
|
|
« Új üzenet #2787 Dátum: 2012. Május 17. - 13:37:25 » |
|
Erre tudsz valami jogszabályt is?
Üdv! Valóban én is úgy tájékozódtam, hogy a kéttengelyes nehézpóthoz/utánfutóhoz kell a +E, de a kettő tengelyes az a tengelytávtól függően lehet, hogy csak ikertengelyesnek minősül és akkor a 3500kg együttes össztömegig elég a B. Viszont az egyik tanfolyam szervező honlapján mintha azt olvastam volna, hogy pl. lószállításhoz alapból kella +E, de ennek még utánna érdeklődöm.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #2788 Dátum: 2012. Május 17. - 20:33:02 » |
|
Viktor83
Az általad meg adott paramétereket mintha a Suzuki Samurájra írták volna , tehát üsd be a keresőbe és olvasd végig . Az autóról interjuvold meg Stefi olvtársat ő aktivan használ egy samut.
Üdv az OGRE
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Rzoli
|
|
« Új üzenet #2789 Dátum: 2012. Május 17. - 21:31:11 » |
|
Erre tudsz valami jogszabályt is?
"B"-s jogositvánnyal 3500 kg össztömeg vagy kilenc személyig korlátozza a jogszabály europa szerte a vezetői engedélyt . A két tengelyes utánfutó általában 1500 kg és attól felfelé használatos . Tehát a gk "összsúlya és a futó összsúlya együtessen" B jogosítvány esetében nem lehet több 3500 kg -nál . Ebben vannak korlátozások a gk. súlya és a vontatmány függvényében , ill. a vonóhorog terhelhetősége szempontjából . Tehát egy 850 kg-os autó nem vontathat egy 2650 kg-os vontatmányt mert valószínüleg csúnya jelenet következne be egy fékezésnél .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|