Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 799701 alkalommal)
Egon
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 940



« Új üzenet #1710 Dátum: 2011. Március 06. - 21:18:32 »

Köszi szépen. Ez akkor azt jelenti, hogy akár hosszabb távon is használható, ha nem hajtű kanyarokkal teletűzdelt erdőben mész?
Igen használhatod de, rá fogsz jönni, hogy mikor van rá szükséged.
Naplózva
Egon
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 940



« Új üzenet #1711 Dátum: 2011. Március 06. - 21:21:08 »

Használni használható, de minek. Lenyomtam Nivával közel 200000 kilométert, de nagyon ritkán volt rá szükség. Leginkább hegyvidéken használtam meredek kaptatókon. Idehaza (Alföld) pedig csak a legrosszabb részeknél. Ha nem csúszós talajon kanyarodsz, bizonyos sebesség fölött megfeszül a hajtás. Viszont ha eltörik a kerékagy, még haza lehet vinni vele az autót. Ez saját tapasztalat.  Mosolyog
Igen valóban én itt a Mátrában használom az autót sokszor nem igazán barátságos viszonyok közt. Féltengelycsukló töréssel már én is jöttem vele így haza.
Naplózva
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #1712 Dátum: 2011. Március 06. - 21:40:15 »

A Nivában van zár? Fejvakarás
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
Egon
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 940



« Új üzenet #1713 Dátum: 2011. Március 06. - 21:45:02 »

A Nivában van zár? Fejvakarás
Az úgynevezett központi, ami igazából hajtászár mivel a terepváltót zárja tehát ettől a kerekek még lediferálnak. Ha nem jól írtam, akkor valaki úgyis kiigazít.
Naplózva
Guszti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


« Új üzenet #1714 Dátum: 2011. Március 06. - 22:02:34 »

Nem a kerekek közti difit zárja, hanem a tengelyek között, a terepváltóban található kiegyenlítő difit. Különben már egy kerék kipörgése is lediferálhatja a rendszert.
Naplózva

"Szorgalmasan gyűjtögessed a hajnalpír melegét, hogy életed hűvösödő alkonyára is elég legyen."
Guszti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


« Új üzenet #1715 Dátum: 2011. Március 06. - 22:04:33 »

Egon! Jól írtad.  Emelem Szerintem.  Mosolyog
Naplózva

"Szorgalmasan gyűjtögessed a hajnalpír melegét, hogy életed hűvösödő alkonyára is elég legyen."
Bobakos
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1117


« Új üzenet #1716 Dátum: 2011. Március 07. - 08:06:05 »

A Nivában van zár? Fejvakarás

Van.
Épp ugyanaz, mint amikor összkereket kapcsolsz a Samun. Kacsint
Naplózva

Itt van egy süldő.....   ...  jó lesz ez kannak is!
Egon
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 940



« Új üzenet #1717 Dátum: 2011. Március 07. - 09:34:52 »

Van.
Épp ugyanaz, mint amikor összkereket kapcsolsz a Samun. Kacsint
Mert? Ha a Samun összkereket kapcsolsz, akkor a szűk fordulókba az is befeszül?
Naplózva
Bobakos
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1117


« Új üzenet #1718 Dátum: 2011. Március 07. - 10:07:20 »

Mert? Ha a Samun összkereket kapcsolsz, akkor a szűk fordulókba az is befeszül?

Nem. Az működik és kész.
Az amire a nívások büszkén mondják hogy difizár, az egy normál terepjárónál az összkerékhajtás kapcsolója.
Ha az Orosz nem szenvedett volna annyit hogy központi differenciálművet szereljen egy autóba,
nem kellene közúton is állandó öszkerékhajtással menni, csökkenne a fogyasztás, nem kopna úgy a gumi, nem menne tönkre olyan könnyen az első hajtás, stb.
Valamelyik nívás oldalon olvastam is olyan átalakítást ami ezt lehetővé teszi.
Naplózva

Itt van egy süldő.....   ...  jó lesz ez kannak is!
Egon
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 940



« Új üzenet #1719 Dátum: 2011. Március 07. - 17:29:13 »

Nem. Az működik és kész.
Az amire a nívások büszkén mondják hogy difizár, az egy normál terepjárónál az összkerékhajtás kapcsolója.
Ha az Orosz nem szenvedett volna annyit hogy központi differenciálművet szereljen egy autóba,
nem kellene közúton is állandó öszkerékhajtással menni, csökkenne a fogyasztás, nem kopna úgy a gumi, nem menne tönkre olyan könnyen az első hajtás, stb.
Valamelyik nívás oldalon olvastam is olyan átalakítást ami ezt lehetővé teszi.
Ja én is ezt írtam le, de amit olvastál az csak részmegoldás, mivel csak a terepváltóban van szétkapcsolva, tehát ettől a kerék visszafelé hajtja a féltengelyt meg a kardánt is. Egyébként, ha a Niván lekötöd az első hajtást, akkor egy igazán rosszindulatú autó a végeredmény, ami még ráadásul tehetetlen is.
Naplózva
zsolt68
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1542



« Új üzenet #1720 Dátum: 2011. Március 07. - 17:32:30 »


Az amire a nívások büszkén mondják hogy difizár, az egy normál terepjárónál az összkerékhajtás kapcsolója.


Biztos vagy Te ebben?  Ördög
Naplózva

Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok. Mosolyog
Bobakos
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1117


« Új üzenet #1721 Dátum: 2011. Március 07. - 17:34:32 »

Biztos vagy Te ebben?  Ördög

Mármint miben?
Naplózva

Itt van egy süldő.....   ...  jó lesz ez kannak is!
zsolt68
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1542



« Új üzenet #1722 Dátum: 2011. Március 07. - 17:34:38 »

Egyébként, ha a Niván lekötöd az első hajtást, akkor egy igazán rosszindulatú autó a végeredmény, ami még ráadásul tehetetlen is.
Igen
Naplózva

Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok. Mosolyog
zsolt68
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1542



« Új üzenet #1723 Dátum: 2011. Március 07. - 17:36:50 »

Mármint miben?
Abban, hogy egyenlőségjelet teszel az összkerékhajtás bekapcsolása, és a difizár közt. Nem ugyanaz.
Naplózva

Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok. Mosolyog
Bobakos
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1117


« Új üzenet #1724 Dátum: 2011. Március 07. - 17:43:54 »

Abban, hogy egyenlőségjelet teszel az összkerékhajtás bekapcsolása, és a difizár közt. Nem ugyanaz.

Nézd Zsolt: - Ha én bekapcsolom az összkerékhajtást, akkor direktben hajt az első és a hátsó kardánom.
                - Amikor  a niván "difizárat" kapcsolsz, csak egy központi difit zársz fixre, amivel ugyanazt éred el mint én a samun összkerék       kapcsolással.
   
Naplózva

Itt van egy süldő.....   ...  jó lesz ez kannak is!
Oldalak: 1 ... 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 [115] 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: