Egon
|
|
« Új üzenet #1710 Dátum: 2011. Március 06. - 21:18:32 » |
|
Köszi szépen. Ez akkor azt jelenti, hogy akár hosszabb távon is használható, ha nem hajtű kanyarokkal teletűzdelt erdőben mész?
Igen használhatod de, rá fogsz jönni, hogy mikor van rá szükséged.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Egon
|
|
« Új üzenet #1711 Dátum: 2011. Március 06. - 21:21:08 » |
|
Használni használható, de minek. Lenyomtam Nivával közel 200000 kilométert, de nagyon ritkán volt rá szükség. Leginkább hegyvidéken használtam meredek kaptatókon. Idehaza (Alföld) pedig csak a legrosszabb részeknél. Ha nem csúszós talajon kanyarodsz, bizonyos sebesség fölött megfeszül a hajtás. Viszont ha eltörik a kerékagy, még haza lehet vinni vele az autót. Ez saját tapasztalat. Igen valóban én itt a Mátrában használom az autót sokszor nem igazán barátságos viszonyok közt. Féltengelycsukló töréssel már én is jöttem vele így haza.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #1712 Dátum: 2011. Március 06. - 21:40:15 » |
|
A Nivában van zár?
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
Egon
|
|
« Új üzenet #1713 Dátum: 2011. Március 06. - 21:45:02 » |
|
A Nivában van zár? Az úgynevezett központi, ami igazából hajtászár mivel a terepváltót zárja tehát ettől a kerekek még lediferálnak. Ha nem jól írtam, akkor valaki úgyis kiigazít.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Guszti
|
|
« Új üzenet #1714 Dátum: 2011. Március 06. - 22:02:34 » |
|
Nem a kerekek közti difit zárja, hanem a tengelyek között, a terepváltóban található kiegyenlítő difit. Különben már egy kerék kipörgése is lediferálhatja a rendszert.
|
|
|
Naplózva
|
"Szorgalmasan gyűjtögessed a hajnalpír melegét, hogy életed hűvösödő alkonyára is elég legyen."
|
|
|
Guszti
|
|
« Új üzenet #1715 Dátum: 2011. Március 06. - 22:04:33 » |
|
Egon! Jól írtad. Szerintem.
|
|
|
Naplózva
|
"Szorgalmasan gyűjtögessed a hajnalpír melegét, hogy életed hűvösödő alkonyára is elég legyen."
|
|
|
Bobakos
|
|
« Új üzenet #1716 Dátum: 2011. Március 07. - 08:06:05 » |
|
A Nivában van zár? Van. Épp ugyanaz, mint amikor összkereket kapcsolsz a Samun.
|
|
|
Naplózva
|
Itt van egy süldő..... ... jó lesz ez kannak is!
|
|
|
Egon
|
|
« Új üzenet #1717 Dátum: 2011. Március 07. - 09:34:52 » |
|
Van. Épp ugyanaz, mint amikor összkereket kapcsolsz a Samun. Mert? Ha a Samun összkereket kapcsolsz, akkor a szűk fordulókba az is befeszül?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bobakos
|
|
« Új üzenet #1718 Dátum: 2011. Március 07. - 10:07:20 » |
|
Mert? Ha a Samun összkereket kapcsolsz, akkor a szűk fordulókba az is befeszül?
Nem. Az működik és kész. Az amire a nívások büszkén mondják hogy difizár, az egy normál terepjárónál az összkerékhajtás kapcsolója. Ha az Orosz nem szenvedett volna annyit hogy központi differenciálművet szereljen egy autóba, nem kellene közúton is állandó öszkerékhajtással menni, csökkenne a fogyasztás, nem kopna úgy a gumi, nem menne tönkre olyan könnyen az első hajtás, stb. Valamelyik nívás oldalon olvastam is olyan átalakítást ami ezt lehetővé teszi.
|
|
|
Naplózva
|
Itt van egy süldő..... ... jó lesz ez kannak is!
|
|
|
Egon
|
|
« Új üzenet #1719 Dátum: 2011. Március 07. - 17:29:13 » |
|
Nem. Az működik és kész. Az amire a nívások büszkén mondják hogy difizár, az egy normál terepjárónál az összkerékhajtás kapcsolója. Ha az Orosz nem szenvedett volna annyit hogy központi differenciálművet szereljen egy autóba, nem kellene közúton is állandó öszkerékhajtással menni, csökkenne a fogyasztás, nem kopna úgy a gumi, nem menne tönkre olyan könnyen az első hajtás, stb. Valamelyik nívás oldalon olvastam is olyan átalakítást ami ezt lehetővé teszi.
Ja én is ezt írtam le, de amit olvastál az csak részmegoldás, mivel csak a terepváltóban van szétkapcsolva, tehát ettől a kerék visszafelé hajtja a féltengelyt meg a kardánt is. Egyébként, ha a Niván lekötöd az első hajtást, akkor egy igazán rosszindulatú autó a végeredmény, ami még ráadásul tehetetlen is.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zsolt68
|
|
« Új üzenet #1720 Dátum: 2011. Március 07. - 17:32:30 » |
|
Az amire a nívások büszkén mondják hogy difizár, az egy normál terepjárónál az összkerékhajtás kapcsolója.
Biztos vagy Te ebben?
|
|
|
Naplózva
|
Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok.
|
|
|
Bobakos
|
|
« Új üzenet #1721 Dátum: 2011. Március 07. - 17:34:32 » |
|
Biztos vagy Te ebben? Mármint miben?
|
|
|
Naplózva
|
Itt van egy süldő..... ... jó lesz ez kannak is!
|
|
|
zsolt68
|
|
« Új üzenet #1722 Dátum: 2011. Március 07. - 17:34:38 » |
|
Egyébként, ha a Niván lekötöd az első hajtást, akkor egy igazán rosszindulatú autó a végeredmény, ami még ráadásul tehetetlen is.
|
|
|
Naplózva
|
Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok.
|
|
|
zsolt68
|
|
« Új üzenet #1723 Dátum: 2011. Március 07. - 17:36:50 » |
|
Mármint miben?
Abban, hogy egyenlőségjelet teszel az összkerékhajtás bekapcsolása, és a difizár közt. Nem ugyanaz.
|
|
|
Naplózva
|
Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok.
|
|
|
Bobakos
|
|
« Új üzenet #1724 Dátum: 2011. Március 07. - 17:43:54 » |
|
Abban, hogy egyenlőségjelet teszel az összkerékhajtás bekapcsolása, és a difizár közt. Nem ugyanaz.
Nézd Zsolt: - Ha én bekapcsolom az összkerékhajtást, akkor direktben hajt az első és a hátsó kardánom. - Amikor a niván "difizárat" kapcsolsz, csak egy központi difit zársz fixre, amivel ugyanazt éred el mint én a samun összkerék kapcsolással.
|
|
|
Naplózva
|
Itt van egy süldő..... ... jó lesz ez kannak is!
|
|
|
|