Nem Flirt volt, V-43-as slirenekkel, a mozdonyvezető mindent megtett,amit ilyenkor tenni lehet!
Sajnálom!
Jó pár éve az akkori társaságom területén elég markánsan kiemelkedve vezetett át egy magas vasúti töltés. Sokszor az volt az instrukció, hogy a töltés mellett felvonulva álljunk fel, és hajtsuk meg ezt és ezt a tagot. Mivel a töltés alja gazos-susnyásos volt, egy pár okostojás rendszeresen felmászott a töltésre, mert ott jóval kényelmesebb volt közlekedni. Emlékszem, a vadászatvezető nem egyszer leüvöltötte ezeknek a kalapot a fejükről, hogy felnőtt ember ennyire hülye nem lehet, hogy használatban levő sínen közlekedik……. Akkor még Flirt csendességű vonatok egyáltalán nem voltak, csak ezek a V-43-asok a jó csattogós orosz vagonokkal, szóval tényleg elég hihetetlennek tűnt, hogy egy vonatot nem lehet észrevenni. Ha a vonatot nem is lehetett látni-hallani, a sín már messziről zenélt…..
Ezek szerint, ami előfordulhat, még ha hihetetlennek tűnik is, előbb-utóbb simán megtörténik.
Kb. két hete ültem Flirt-ön, ami gázolt, du. fél 6 tájban. Csak annyit lehetett érezni, hogy a vonat vészfékezett, jóval 100 felett ment, de az emberek egyáltalán nem borultak össze, igazából meg sem ijedt senki. A vonat vége így is legalább 100 méterrel előrébb volt a tűzoltók és rendőrök fényeitől, vagyis attól a helytől, ahol keresgélték szerencsétlent, vagy ami maradt belőle. Sötét volt és ködpárás-taknyos idő……
Teljesen kizárt dolog szerintem, hogy a vonatvezető bármit is tehetne, ha ilyen körülmények között észlel valamit, vagy valakit a síneken.
Azóta sem hallottam róla, hogy ki és mit kereshetett ilyen időben egy forgalmas vonalon.....