Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6660 Dátum: 2018. Október 19. - 04:37:27 » |
|
Akarod mondani nem voltak rosszak. Te oskovuletekrol beszelsz. Mindegy, hogy milyenek voltak. Az mind rozsdas szetrohadt tortenelem. Es most milyenek ? Milyen uj vagy ujszeru ket merevhidas 3 difizaras japant veszel most?
Jövőre jön az uj Suzuki Jimny. (Sokak nagy örömére) A samurai utódja. Kell ennél újabb? És azért van még a Land Rover Defender, meg Iveco Massif is a palettán a G Merci mellett.
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6661 Dátum: 2018. Október 19. - 04:46:59 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6662 Dátum: 2018. Október 19. - 05:44:47 » |
|
Egyébként a Land Cruiser 70-es szériát a mai napig gyártják. Európában nem lehet forgalomba helyezni, csak különböző praktikák bevetésével. Az árától eltekintve, ami egy vagyon, azért ennél megbízhatóbb, jobb terepjárót nemigen tudok elképzelni. Soros 6 hengeres 4,2L szívó dízel. Na az tényleg kimegy a világból. És japán. Legenda...
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #6663 Dátum: 2018. Október 19. - 06:01:09 » |
|
Jövőre jön az uj Suzuki Jimny. (Sokak nagy örömére) A samurai utódja. Kell ennél újabb? És azért van még a Land Rover Defender, meg Iveco Massif is a palettán a G Merci mellett.
Es a Jimny az uj ket merevhidas es difizaras lesz mi ? Meg milyen Defender? az uj Defender egy unibody luxus SUV lesz. Ja, igen elfelejtettem, hogy te szereted a regeszeti targyakat. Neha el is olvasod es ertelmezed, hogy mirol es mire probalok ramutatni, espedig arra, hogy ezek a terepjarok a veguket jarjak (a merevhidasok, 3 difizarasak) Olvasd el mirol beszelek mielott valoszolgatsz itt baromsagokat.
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6664 Dátum: 2018. Október 19. - 07:10:18 » |
|
Es a Jimny az uj ket merevhidas es difizaras lesz mi ? Meg milyen Defender? az uj Defender egy unibody luxus SUV lesz. Ja, igen elfelejtettem, hogy te szereted a regeszeti targyakat. Neha el is olvasod es ertelmezed, hogy mirol es mire probalok ramutatni, espedig arra, hogy ezek a terepjarok a veguket jarjak (a merevhidasok, 3 difizarasak) Olvasd el mirol beszelek mielott valoszolgatsz itt baromsagokat.
Igen a Jimny elöl hátúl merevhidas lesz és difizáras. Nem sokkal kissebb mint egy Wrangler. Tudod az almát az almával... Értem, vagy legalábbis megpróbálom értelmezni amit mondasz, de csak azt látom, hogy te vagy az aki nem tudod elfogadni, még a tényeket sem, csak szajkózod tájékozatlanúl a "baromságaidat". Van A Wrangleren kívül, és amerikán kívül is élet, és lesz is. Mint mondtam van újba LC70-es, és jön a Jimny. A defender nem őskövület, most hagyták abba a gyártását. A Massif is 2 merevhidas. Itt leírták neked, hogy mennyi baj van a Wranglerral, tapasztalatból. De mivel neked az van, az a legjobb.... Kicsi is, drága is, szar is, de legalább jól néz ki. Vegyétek, használjátok, egészséggel, lehetőleg autómata váltóval, (mert az terepre való ) sokáig, ha nektek az tetszik. Lehet, hogy most megbántottalak, miként te is a fikázódásoddal a zömében japán terepjárókat használó európai vadászokat, terepeseket. Valószínüleg azért hagyták ki a merevhidat jópár új autóból, mert a piac így kívánta. (azért itt voltak komoly fejlesztések a rugóutak tekintetében. Közel vagy akkorát lépnek mint egy merevhidas, és komfortosabb.)Azért a toyota Fj cruisert, így sem sorolnám a gyenge terepképességű autók közé. A 4Runnert ne hasonlítsd össze a "rendes" terepjárókkal, mert az egy fülkés pick-up, ami teherautó. De mint mondtam van más alternatíva. És ha piac úgy kívánja lesz is. Hogy a toyotánál maradjunk, az lc70-es. Megbízható, tágas, kemény terepes, 2 merevhíddal, 3 zárral.. És igaza van Boar-nak, én még egy expediciós filmben sem láttam amerikai terepjárót. Talán nem véletlen.
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6665 Dátum: 2018. Október 19. - 07:34:39 » |
|
én még egy expediciós filmben sem láttam amerikai terepjárót. Talán nem véletlen.
Ezt átgondoltam és helyesbítem, mert Fordot láttam. És nem akarok általánosítani. Így helyes: Én még egy expedícós filmben sem láttam Jeep Wranglert.
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9994
|
|
« Új üzenet #6666 Dátum: 2018. Október 19. - 07:44:06 » |
|
... a hátsó zár elég elterjedt már gyári kivitelben is, az első zár meg nem biztos, hogy annyira hasznos. Valaminek engedni kell és gáz, ha ez a "valami" a féltengelycsukló.
Két év alatt egyszer kellett. Hóban, kemény lejtőn lefelé megcsúsztam, keresztbe fordult a kocsi, a két hátsó kerék a nyomvályúban, az egyik első meg a levegőben. Na, ekkor húzta ki a negyedik kerék.
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
oconor
|
|
« Új üzenet #6667 Dátum: 2018. Október 19. - 07:55:00 » |
|
Igen a Jimny elöl hátúl merevhidas lesz és difizáras. Nem sokkal kissebb mint egy Wrangler. Tudod az almát az almával... Értem, vagy legalábbis megpróbálom értelmezni amit mondasz, de csak azt látom, hogy te vagy az aki nem tudod elfogadni, még a tényeket sem, csak szajkózod tájékozatlanúl a "baromságaidat". Van A Wrangleren kívül, és amerikán kívül is élet, és lesz is. Mint mondtam van újba LC70-es, és jön a Jimny. A defender nem őskövület, most hagyták abba a gyártását. A Massif is 2 merevhidas. Itt leírták neked, hogy mennyi baj van a Wranglerral, tapasztalatból. De mivel neked az van, az a legjobb.... Kicsi is, drága is, szar is, de legalább jól néz ki. Vegyétek, használjátok, egészséggel, lehetőleg autómata váltóval, (mert az terepre való ) sokáig, ha nektek az tetszik. Lehet, hogy most megbántottalak, miként te is a fikázódásoddal a zömében japán terepjárókat használó európai vadászokat, terepeseket. Valószínüleg azért hagyták ki a merevhidat jópár új autóból, mert a piac így kívánta. (azért itt voltak komoly fejlesztések a rugóutak tekintetében. Közel vagy akkorát lépnek mint egy merevhidas, és komfortosabb.)Azért a toyota Fj cruisert, így sem sorolnám a gyenge terepképességű autók közé. A 4Runnert ne hasonlítsd össze a "rendes" terepjárókkal, mert az egy fülkés pick-up, ami teherautó. De mint mondtam van más alternatíva. És ha piac úgy kívánja lesz is. Hogy a toyotánál maradjunk, az lc70-es. Megbízható, tágas, kemény terepes, 2 merevhíddal, 3 zárral.. És igaza van Boar-nak, én még egy expediciós filmben sem láttam amerikai terepjárót. Talán nem véletlen. Üdvözletem! Tisztelettel engedj meg egy kis kiegészítést nekem mint Jimny tulajnak. A differenciálzárral kapcsolatban szeretném elmondani, hogy ugyan hatását tekintve megegyező egy központi difizáréval de a Jimnynek transzfer áttétele van ami nem a középső (nemlétező difi ) összezárásával történik. a difi zárakról mikor szó van, sokan keverik a hossz és kereszt irányú difizárakat a középsővel a két tengelyt a hidakon lévőkkel a kerekeket zárják illetve kötik fixen össze. Az. hogy éppen melyikről van szó nagyon lényeges.
|
|
|
Naplózva
|
„A valós információ létfontosságú, a téves információ sajnálatos és káros, de a jól irányzott hamis információ halálos.” (Frederick Forsyth, angol író)
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6668 Dátum: 2018. Október 19. - 07:59:26 » |
|
Es a Jimny az uj ket merevhidas es difizaras lesz mi ? Meg milyen Defender? az uj Defender egy unibody luxus SUV lesz. Ja, igen elfelejtettem, hogy te szereted a regeszeti targyakat. Neha el is olvasod es ertelmezed, hogy mirol es mire probalok ramutatni, espedig arra, hogy ezek a terepjarok a veguket jarjak (a merevhidasok, 3 difizarasak) Olvasd el mirol beszelek mielott valoszolgatsz itt baromsagokat.
Olvasd. https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2017/10/21/vezettuk-toyota-land-cruiser/
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6669 Dátum: 2018. Október 19. - 08:12:37 » |
|
Üdvözletem! Tisztelettel engedj meg egy kis kiegészítést nekem mint Jimny tulajnak. A differenciálzárral kapcsolatban szeretném elmondani, hogy ugyan hatását tekintve megegyező egy központi difizáréval de a Jimnynek transzfer áttétele van ami nem a középső (nemlétező difi ) összezárásával történik. a difi zárakról mikor szó van, sokan keverik a hossz és kereszt irányú difizárakat a középsővel a két tengelyt a hidakon lévőkkel a kerekeket zárják illetve kötik fixen össze. Az. hogy éppen melyikről van szó nagyon lényeges. Igaz. Szerintem egy samurai, vagy jimny esetében sokkal nagyobb szerepe van a kis tömegnek, a nagy hasmagasságnak, és a rövid tengelytávnak. Ez az igazi erőssége. Jól gumizva, nem is kell rá semmilyen zár, elmegy anélkül is szinte bárhol. Sokba nincs is difizár gyárilag, de ezek pótolhatók pl. ARB.
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6670 Dátum: 2018. Október 19. - 08:25:16 » |
|
Két év alatt egyszer kellett. Hóban, kemény lejtőn lefelé megcsúsztam, keresztbe fordult a kocsi, a két hátsó kerék a nyomvályúban, az egyik első meg a levegőben. Na, ekkor húzta ki a negyedik kerék.
Én még a hátsót sem szoktam használni. A központi difizár elég szokott lenni.
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #6671 Dátum: 2018. Október 19. - 08:53:18 » |
|
Igen a Jimny elöl hátúl merevhidas lesz és difizáras. Nem sokkal kissebb mint egy Wrangler. Tudod az almát az almával... Értem, vagy legalábbis megpróbálom értelmezni amit mondasz, de csak azt látom, hogy te vagy az aki nem tudod elfogadni, még a tényeket sem, csak szajkózod tájékozatlanúl a "baromságaidat". Van A Wrangleren kívül, és amerikán kívül is élet, és lesz is. Mint mondtam van újba LC70-es, és jön a Jimny. A defender nem őskövület, most hagyták abba a gyártását. A Massif is 2 merevhidas. Itt leírták neked, hogy mennyi baj van a Wranglerral, tapasztalatból. De mivel neked az van, az a legjobb.... Kicsi is, drága is, szar is, de legalább jól néz ki. Vegyétek, használjátok, egészséggel, lehetőleg autómata váltóval, (mert az terepre való ) sokáig, ha nektek az tetszik. Lehet, hogy most megbántottalak, miként te is a fikázódásoddal a zömében japán terepjárókat használó európai vadászokat, terepeseket. Valószínüleg azért hagyták ki a merevhidat jópár új autóból, mert a piac így kívánta. (azért itt voltak komoly fejlesztések a rugóutak tekintetében. Közel vagy akkorát lépnek mint egy merevhidas, és komfortosabb.)Azért a toyota Fj cruisert, így sem sorolnám a gyenge terepképességű autók közé. A 4Runnert ne hasonlítsd össze a "rendes" terepjárókkal, mert az egy fülkés pick-up, ami teherautó. De mint mondtam van más alternatíva. És ha piac úgy kívánja lesz is. Hogy a toyotánál maradjunk, az lc70-es. Megbízható, tágas, kemény terepes, 2 merevhíddal, 3 zárral.. És igaza van Boar-nak, én még egy expediciós filmben sem láttam amerikai terepjárót. Talán nem véletlen. Eloszor is en amikor Jeep Wranglerrol beszelek en nem a kis 3 ajtosrol beszelek hanem az 5 ajtosrol aminek a neve Wrangler Unlimited. Az meg nem kicsi. A 4Runner SUV a Toyota terepjaroja es semmi koze a pick upokhoz. Az FJ Cuiser gyartasat megszuntettek a tavaly maskulonben, igy csak a 4Runner maradt mint SUV tipusu terepjaro meg a meg nagyobb hajoik. Ha jol tudom nem is forgalmaztak Mo-n.az FJ Cruisert. Nekem nem kell leirjak hogy mennyi baj van a Wrangler -el, mert nekem volt nem egy es van ( mind 5 ajtosak) es ha gondom lenne veluk nem tartanam, ennyi. Az arabol boven vehetnek FJ Cruisert vagy 4Runnert, vagy akarmi hasonlot. Csaba koztem es kozted az a kulonbseg hogy en ismerem mindket oldalat az oceannak. Es ne haragudj de latom, hogy te nem vagy otthon ezekbe, meg ha Amerikat utalod az a te bajod, habar ugy latom itt dulod ki..rajtam meg a Jeepeken... : PS. Igen terepjarasra jobb az automata, az nem gurul vissza meredek oldalon, helybe valtasnal. Meg nem telik a kuplung meg latyakkal ha mocsarba kell kuplungozz. Ismeros ez neked egyaltalan....ugy latszik nem.
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
oconor
|
|
« Új üzenet #6672 Dátum: 2018. Október 19. - 08:53:54 » |
|
Igaz. Szerintem egy samurai, vagy jimny esetében sokkal nagyobb szerepe van a kis tömegnek, a nagy hasmagasságnak, és a rövid tengelytávnak. Ez az igazi erőssége. Jól gumizva, nem is kell rá semmilyen zár, elmegy anélkül is szinte bárhol. Sokba nincs is difizár gyárilag, de ezek pótolhatók pl. ARB. A terepjáróképességek megítélésénél sajnos sokszor a relativitás elméletét kell segítségül hívni az, hogy azonos terep, időjárási, talaj, és emberi tényezők megegyezzenek és ezek térben is időben egy azon helyen, na az nagyon nehéz. És még egy gondolat a difizárakról: szokták mondani a Mercedes G tulajok, hogy nekik három is van az autóba, erre az adekvát válasz az, hogy de!!! kell is neki ha nem akar elakadni
|
|
|
Naplózva
|
„A valós információ létfontosságú, a téves információ sajnálatos és káros, de a jól irányzott hamis információ halálos.” (Frederick Forsyth, angol író)
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #6673 Dátum: 2018. Október 19. - 09:02:44 » |
|
2017 Toyota 4Runner......
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16603
|
|
« Új üzenet #6674 Dátum: 2018. Október 19. - 09:05:08 » |
|
És még egy gondolat a difizárakról: szokták mondani a Mercedes G tulajok, hogy nekik három is van az autóba, erre az adekvát válasz az, hogy de!!! kell is neki ha nem akar elakadni Azt mondják, ahhoz is zárat kell húzni, hogy felhajts vele az útpadkára. Valójában annyira merev, annyira kicsiket "lép", hogy hamar a levegőbe marad valamelyik kerék.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
|