Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6750 Dátum: 2018. Október 25. - 07:38:47 » |
|
Gratulálok, ügyesek vagytok! Nekem a Pajeron kitakarja a hátsó lámpát, így vaddal terhelten közúton csak korlátozottan használhatö. A Rangen nincs ilyen gond. Nekem most ez van, nemrégen vettem, lengyel gyártmány. Jól néz ki! Az oldalsó felhajtható részt le lehet engedni a földig is ha akarod? Az hasznos lenne. Én ha egyedűl vagyok (általába) oldalról húzom fel rá a vadat, úgy hogy felállok a rácsra. A tehenet, vagy a nagy disznót is felteszem így egyedűl. Ha le lehetne engedni akkor egy rámpaszerű valami lenne, amin könnyen felcsúszna. Szuper! Nekem az enyémbe nem sok szerepem volt. A mester munkáját dícséri. Szepen dolgozik a rozsdamentessel. Reméljük fog is még, mert sajnos beteg lett, kezelésekre jár. Ezt is már csak azért vállalta el, mert már elötte megigérte. Remélem meggyúgyul.
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6751 Dátum: 2018. Október 25. - 08:02:55 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6752 Dátum: 2018. Október 25. - 08:15:36 » |
|
Nekem a Pajeron kitakarja a hátsó lámpát, így vaddal terhelten közúton csak korlátozottan használhatö. A Rangen nincs ilyen gond.
A samurai-on nekem is kitakarta a lámpákat, és a rendszámot. Az európai Land Cruisereken gyárilag a felső lámpák részben vakok, de a teljes kábelezése ott van. Csak a jó ég tudja, hogy miért nem használhatóak. Az alsókat kitakarja.Én megoldottam, rendeltem hozzá rendes felső aktív lámpákat és be lettek kötve, így azok is működnek. Így nem szólhat a rendőr. A rendszám magasan van az látszik.
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
galoscsabus
|
|
« Új üzenet #6753 Dátum: 2018. Október 25. - 08:38:33 » |
|
Én ha egyedűl vagyok (általába) oldalról húzom fel rá a vadat, úgy hogy felállok a rácsra. A tehenet, vagy a nagy disznót is felteszem így egyedűl.
Az ilyen fix saráglyához nagy segítség még egy erős ásólapát is. Rá szoktam tolatni a nagyobb testű lőtt vadra addig, ahol majd pakolni fogom, majd előrébb állok. A hatsó kerekek nyomát megásom, a vad felől meredeken, előre felé laposabban, rámpa szerűen. Majd visszatolok a kocsival, ami így egyből közel talajszintre engedi a rácsot. Így a vadat már alig kell emelni, csak rá kell forgatni, húzni. Muszáj volt valamit kitalálni, mert egy műtött és mellette két kialakulóban lévő gerincsérvvel nem árt kicsit óvatosan emelgetni a mázsás testeket.
|
|
|
Naplózva
|
Vadász vagyok...így egyszerűen.
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #6754 Dátum: 2018. Október 25. - 12:31:20 » |
|
Nekem most ez van, nemrégen vettem, lengyel gyártmány.
Ez már üresen is egy süldő súlya,és ha jól látom csak a vonóhorogra támaszkodik. Itt jön a Boar által sokszor emlegetett max. függőleges terhelés...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6755 Dátum: 2018. Október 25. - 13:50:53 » |
|
Az enyém brutális mennyiségű centrír súlyt kért, mert nem engedem a vert súlyt csak ragasztottat. Mondjuk volt olyan Hankook MT-m, amit ki se lehetett centrírozni rendesen (pedig előtte kigörgőztettem és újra fújtuk a felnit), azzal az autóval (és a csúszós gumival) viszont úgyse mentem 100 fölött. Érdekes, hogy a Hankook nedves trutyis időben már 40 fölött is csúszkált, igaz sárban, agyagon fölfelé zseniális volt. De azért soha többet... Ennyire nem volt durva, de kérte szépen. Én is ragasztottat kértem. Az egyik 140 körül az egyik oldalon, ez volt a legtöbb, ezt a gumit le is szedték és fordítottak rajta, de nem lett jobb. A többi 80-120-ig kért. Mind a 4-et kiütötték nullára. Most tuti lett.
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Sakac
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9920
|
|
« Új üzenet #6756 Dátum: 2018. Október 25. - 13:51:53 » |
|
A kereseti viszonyokról szóló eszmecserét javaslom folytatni a csevegőben.
|
|
|
Naplózva
|
"Mindenkinek két élete van. De a második csak akkor kezdődik el, ha valaki rájön, hogy csak egy van"
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6757 Dátum: 2018. Október 25. - 13:57:53 » |
|
Az ilyen fix saráglyához nagy segítség még egy erős ásólapát is. Rá szoktam tolatni a nagyobb testű lőtt vadra addig, ahol majd pakolni fogom, majd előrébb állok. A hatsó kerekek nyomát megásom, a vad felől meredeken, előre felé laposabban, rámpa szerűen. Majd visszatolok a kocsival, ami így egyből közel talajszintre engedi a rácsot. Így a vadat már alig kell emelni, csak rá kell forgatni, húzni. Muszáj volt valamit kitalálni, mert egy műtött és mellette két kialakulóban lévő gerincsérvvel nem árt kicsit óvatosan emelgetni a mázsás testeket. Ha oldalról húzod fel a rácson állva rövid kötéllel vagy horoggal, akkor nem olyan nehéz. Ha a lapockája fent van akkor már megy könnyen. De az ötlet nem rossz
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Zolimester
|
|
« Új üzenet #6758 Dátum: 2018. Október 25. - 14:00:24 » |
|
Ez már üresen is egy süldő súlya,és ha jól látom csak a vonóhorogra támaszkodik. Itt jön a Boar által sokszor emlegetett max. függőleges terhelés... Ezt akartam is kérdezni, hogy nem probléma egy - mondjuk 75 kg-os megengedett függőleges terhelésnél - hogy már 20 kg a rács? Nem konyul le, nem lesz baja?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6759 Dátum: 2018. Október 25. - 14:06:30 » |
|
Ez már üresen is egy süldő súlya,és ha jól látom csak a vonóhorogra támaszkodik. Itt jön a Boar által sokszor emlegetett max. függőleges terhelés... Igen ez igaz, de a sose volt még gondom belőle. Volt hogy a samu hátulján 3 disznó volt (meg egy a gallytörőn is) és nem görbűlt el. De az aggály valós, mert a landcruiser horgára van is ragasztva egy matrica, hogy függőlegesen 140kg-al terhelhető. Peddig egy 3,5t-ás horogról van szó. De azért én nem félek attól, hogy lehajlik.
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #6760 Dátum: 2018. Október 25. - 14:09:24 » |
|
Ezt akartam is kérdezni, hogy nem probléma egy - mondjuk 75 kg-os megengedett függőleges terhelésnél - hogy már 20 kg a rács? Nem konyul le, nem lesz baja?
A minap egy disznómat nyúztuk és kissé magasak voltak a kampók . Ketten felálltunk a rácsra - barátom min 90 kg én 80 és a disznó 70 kiló körüli volt . Megfordult a fejembe hogy ha ezt bírja ... .. hát bírta .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Zolimester
|
|
« Új üzenet #6761 Dátum: 2018. Október 25. - 14:18:44 » |
|
A minap egy disznómat nyúztuk és kissé magasak voltak a kampók . Ketten felálltunk a rácsra - barátom min 90 kg én 80 és a disznó 70 kiló körüli volt . Megfordult a fejembe hogy ha ezt bírja ... .. hát bírta . Ugyanez a gyorsoldású csatlakozásod van?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Fegbock
|
|
« Új üzenet #6762 Dátum: 2018. Október 25. - 14:21:57 » |
|
Muszáj volt valamit kitalálni, mert egy műtött és mellette két kialakulóban lévő gerincsérvvel nem árt kicsit óvatosan emelgetni a mázsás testeket. Lehet malacot, vagy gidát is lőni!
|
|
|
Naplózva
|
Minden lövésem, amely talál, azonnal öljön! De ha nem öl, akkor ne ejtsen sebet!
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #6763 Dátum: 2018. Október 25. - 15:55:59 » |
|
Igen ez igaz, de a sose volt még gondom belőle. Volt hogy a samu hátulján 3 disznó volt (meg egy a gallytörőn is) és nem görbűlt el. De az aggály valós, mert a landcruiser horgára van is ragasztva egy matrica, hogy függőlegesen 140kg-al terhelhető. Peddig egy 3,5t-ás horogról van szó. De azért én nem félek attól, hogy lehajlik. Nem is a horog fog le/kihajolni. Vannak ott más szerkezeti elemek is (függőleges és vízszintes csavarkötések,hegesztett tartók). A megadott vertikális terhelés statikusan értendő. Dinamikus igénybevételnél (hepe-hupás erdei utak) 3-4-szeres erő ébredhet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Harka Csaba
|
|
« Új üzenet #6764 Dátum: 2018. Október 25. - 17:01:06 » |
|
Nem is a horog fog le/kihajolni. Vannak ott más szerkezeti elemek is (függőleges és vízszintes csavarkötések,hegesztett tartók). A megadott vertikális terhelés statikusan értendő. Dinamikus igénybevételnél (hepe-hupás erdei utak) 3-4-szeres erő ébredhet.
Én hiszek Neked. De nem volt még baj belőle. Sokunk használja ezt a fajta felfogatást, még ennél sokkal gyengébb horgokon is, és én még nem hallottam, hogy gond lett volna belőle. Persze attol még lehet, hogy én nem hallottam. Nem tudom, hogy méreztezik ezeket, de biztos jelentős túlbiztosítás van. És valószínüleg mereven alátámasztottan terhelik, mérik. A kocsi viszont nem merev, rugózik, lengést csillapít. Persze ezt csak gondolom, hogy így van. Nem tudom, de én nem félek tőle, régóta használok hasonlókat gond nélkül. Persze ki lehet egészíteni egy kitámasztással a vonószem kereszttartójához, ha valaki nem bízik benne.
|
|
|
Naplózva
|
Jó szelet!
|
|
|
|