Szerbusztok! Mikor minket is elért az autópálya építés, a Suzuki Swit-t kénytelen voltam lecserélni terepjáróra, mivel már mással nem lehet a terepet megközelíteni. Suzuki Vitarát szerettem volna, de a beszámítás rendkívül kedvezőtlenül alakult. Ezért úgy döntöttem, hogy veszek egy Nivát. Elég sokat megnéztünk, mire kiválasztottunk egy l988-as benzin-gázost. Haza fele jövet 30 km után a vízpumpa megadta magát. Szégyenszemre a Suzukival huzattuk haza.
Rendbe rakattam, vadrács került rá hátulra, csomagtartóba a gáztartályt bedobozoltam, a két vizsla csak úgy ugrott fel a tetejére.A Siwtet sikerült eladnom, mivel két autót nem akartam fenntartani. Igazhogy a Nivához nem drágák az alkatrészek, de folyamatosan igényelte. A gázfogyasztással kapcsolatosan: 20-22 l volt a városban, terepen. Mivel a kasznira egy kis lakatos munka, illetve fényezés is ráfért volna, el kellett döntenem, hogy megcsináltatom és lesz egy öreg autóm, vagy veszek egy Vitarát. Egyik autószerelő vadász barátom mondását idézem most: " a Niva elszegényít..."
Eladtam a Nivát, elmentünk több helyre Vitarát nézni, egyik pusztultabb volt, mind a másik!
Az egyik kereskedésbe keresztül estem egy Kia Sportage-n. mivel az ára jó volt, de féltem tőle, mint a tűztől, ezért szakműhelybe szerettem volna megnézetni, sem az érdi Kia, sem az Autóklub nem kívánt segíteni a dologba, végül találtam egy műhelyt, ahol műszakiztatnak is.Ők nagyon korrektek voltak,árban is Mind az öt ember segített, ez egyik mért, a másik emelt, a hármadik rázta az alját...stb.
A főnökkel elvoltunk próba uton, végül is nem találtunk hibát benne. Annyi tűnt föl neki, hogy elég jó megerősített az autó.Vettem rá Goodyear AT-s gumit Egyszer észre vettem, hogy a féltengely szabadonfutóval gondok vannak, mivel kapcsoltam az összkereket és kattogot. Megkerestem egy-két szakboltot, Kia-szervizet, 90.000 Ft-ról meséltek. Mivel meggyőzödtem róla, hogy a helyi szervizben hótra nem értenek hozzá,
ezért egy off-rood-s barátom szedte szét. Egyértelmű volt, hogy ez nemcsak kompletten javítható, mint ahogy a szervizek modták, hanem egységenként igen ésszerű módon szétszedhető, és cserélhető minden. Hosszas keresgélés után eljutottam a dunaharaszti Kia szervizhez, ahol rögtön tudták, hogy miről is beszélek, megerősítettek benne, hogy minden alkatrésze külön is megrendelhető. Mellékesen jegyzem meg, hogy nálunk a komplett rész 50.000 Ft-ba került volna. A megrendelt alkatrész postaköltséggel együtt nem volt 10.000Ft.Mivel a tulaj is vadász ezért kedvezmény is adott
A javittó készletbe gyárilag volt csomagolva az alkatrész,a zégergyűrű, alátét, +zsír.
A mi terepviszonyainknak ez az autó kompromiszumokkal, de megfelel országúti használatra, pedig megfelel egy családi autonak bőven elférünk benne.Már három éve ez a mindenes autóm