wetzlar
Vendég
|
|
« Új üzenet #330 Dátum: 2009. Február 01. - 16:06:04 » |
|
Hát, nem tudom, amikor én niváztam(93-98), féltengely csuklóról hallani se akartak sehol, csak komplett féltengelyről, baromi drágán. A rohadást persze, hogy meg lehet csinálni...de megcsinálni mindent meg lehet, pénz és idő kérdése az egész... a váltóval nekem nem volt gondom, 4-es volt benne és az enyémen a difizár is működött rendesen, nem kellett félórát tökölni vele mire ki tudtam venni. A gáz is jogos...épp csak választani kell, gáz vagy csomagtartó? Mert a kettő együtt nem megy. Ráadásul az 1.6-osok csomagtartó pereme baromi magasan volt, megszenvedett az ember mire berakott egy tehenet vagy egy rendesebb disznót.
25-30 körül leszerelhető vadrácsot csinálnak (ami ráadásul felhajtható), aminél alacsonyabbra meg vadat feltenni egyik autóra sem lehet.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Egon
|
|
« Új üzenet #331 Dátum: 2009. Február 01. - 16:09:33 » |
|
Hát, nem tudom, amikor én niváztam(93-98), féltengely csuklóról hallani se akartak sehol, csak komplett féltengelyről, baromi drágán. A rohadást persze, hogy meg lehet csinálni...de megcsinálni mindent meg lehet, pénz és idő kérdése az egész... a váltóval nekem nem volt gondom, 4-es volt benne és az enyémen a difizár is működött rendesen, nem kellett félórát tökölni vele mire ki tudtam venni. A gáz is jogos...épp csak választani kell, gáz vagy csomagtartó? Mert a kettő együtt nem megy. Ráadásul az 1.6-osok csomagtartó pereme baromi magasan volt, megszenvedett az ember mire berakott egy tehenet vagy egy rendesebb disznót.
Ezért van az enyémen a hátsó vadszállító rács! Az utastérbe a fenéklemezről kiszedtem minden szigetelést, csak egy sima gumiszőnyeg van, és így nem rohad, mert mindig könnyen kiszárad. Viszont nem túl halk pláne, hogy zúg a váltóm! Ja és nem országjárásra való ez igaz.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
kisvador
|
|
« Új üzenet #332 Dátum: 2009. Február 01. - 16:25:12 » |
|
Ha autót vesz az ember,el kell dönteni,vagy terepjáró,vagy személyautó.A kettő egyben nincs,és nem is lesz soha.Vagy terepen jó,vagy országúton.A NIVA egy vérbeli terepjáró,ésszerűen használva nem veszélyes az alkatrészigénye,jó szakember(ismétlem:JÓ SZAKEMBER)olcsón,és gyorsan javíthatja.Én kb. 10 éve NIVÁzom,elégedett vagyok a képességeivel.A fullos "terepjáró"-val járó vadászok inkább fizetnek azért,hogy a ruszkival menjünk,ne a drága,és sérülékeny autóikkal.Az eső Nivám egy Ausztriából behozott példány volt,tényleg nagyságrendekkel jobbak a nyugatra szállítottak,mint az itthon vásároltak!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Viktor
Vendég
|
|
« Új üzenet #333 Dátum: 2009. Február 01. - 16:37:00 » |
|
Ha autót vesz az ember,el kell dönteni,vagy terepjáró,vagy személyautó.A kettő egyben nincs,és nem is lesz soha.Vagy terepen jó,vagy országúton.
Van egy harmadik lehetőség: Merci G, vagy Land Cruiser... 15 millióért..
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
wetzlar
Vendég
|
|
« Új üzenet #334 Dátum: 2009. Február 01. - 16:44:28 » |
|
Van egy harmadik lehetőség: Merci G, vagy Land Cruiser... 15 millióért.. Ami egy millát bukik az árából, ha a fényezést a galagonya meghúzza, vagy a lökhárítót megfogja egy szűk nyiladék fája. Szerintem aki ilyet vesz, az nem megy bele a mellkasig érő elhanyagolt, felfakadt sarjasba, vagy elvadult szőlősorok közé...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Viktor
Vendég
|
|
« Új üzenet #335 Dátum: 2009. Február 01. - 16:46:14 » |
|
Ami egy millát bukik az árából, ha a fényezést a galagonya meghúzza, vagy a lökhárítót megfogja egy szűk nyiladék fája. Szerintem aki ilyet vesz, az nem megy bele a mellkasig érő elhanyagolt, felfakadt sarjasba, vagy elvadult szőlősorok közé... Hát az nem is... viszont elmondhatja a szomszédnak, hogy ezt is megtehetné ha akarná...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dudu
|
|
« Új üzenet #336 Dátum: 2009. Február 01. - 17:04:43 » |
|
Ha autót vesz az ember,el kell dönteni,vagy terepjáró,vagy személyautó.A kettő egyben nincs,és nem is lesz soha.Vagy terepen jó,vagy országúton.A NIVA egy vérbeli terepjáró,ésszerűen használva nem veszélyes az alkatrészigénye,jó szakember(ismétlem:JÓ SZAKEMBER)olcsón,és gyorsan javíthatja.Én kb. 10 éve NIVÁzom,elégedett vagyok a képességeivel.A fullos "terepjáró"-val járó vadászok inkább fizetnek azért,hogy a ruszkival menjünk,ne a drága,és sérülékeny autóikkal.Az eső Nivám egy Ausztriából behozott példány volt,tényleg nagyságrendekkel jobbak a nyugatra szállítottak,mint az itthon vásároltak!
Hát ez az! Niva aszfaltúton nincs is elemében, nem hosszútávra való. Nehéz terepen meg a Mitsuk, Mazdák stb. sem 7 litert esznek. Ha olyan a terep benyelik azok is a 12 litert, nemcsak a Níva a 15-öt. De most ha már ott tartunk, akkor a tulajon múlik a megbízhatóság 75%-a, csak a többit írnám a konstrukcióra. Amúgy az Iván szerintem megbízható, ha nem is tökéletes, de mindíg elvisz.
|
|
|
Naplózva
|
Dávid
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #337 Dátum: 2009. Február 01. - 17:07:00 » |
|
Hát ez az! Niva aszfaltúton nincs is elemében, nem hosszútávra való. Nehéz terepen meg a Mitsuk, Mazdák stb. sem 7 litert esznek. Ha olyan a terep benyelik azok is a 12 litert, nemcsak a Níva a 15-öt. De most ha már ott tartunk, akkor a tulajon múlik a megbízhatóság 75%-a, csak a többit írnám a konstrukcióra. Amúgy az Iván szerintem megbízható, ha nem is tökéletes, de mindíg elvisz. 7 liter?! Talán 50 km-en...
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
kisvador
|
|
« Új üzenet #338 Dátum: 2009. Február 01. - 17:09:51 » |
|
A G-Wagen és a Land Cruiser is csak igazi terepre való abroncsokkal tud.Az meg ugyanolyan hamar kopik az aszfalton mint a NIVA vagy UAZ gumik.Előbbiek szereléssel együtt megvannak darabonként 20ból,utóbbiak fölözik a 60at.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Dudu
|
|
« Új üzenet #339 Dátum: 2009. Február 01. - 17:12:42 » |
|
7 liter?! Talán 50 km-en... Azért mondom....
|
|
|
Naplózva
|
Dávid
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #340 Dátum: 2009. Február 01. - 17:15:56 » |
|
Azért mondom....
Persze ...közúton... Nem láttam még terepjárót 10 liter alatt enni betonon sem...
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16596
|
|
« Új üzenet #341 Dátum: 2009. Február 01. - 17:29:25 » |
|
Ami egy millát bukik az árából, ha a fényezést a galagonya meghúzza, vagy a lökhárítót megfogja egy szűk nyiladék fája. Szerintem aki ilyet vesz, az nem megy bele a mellkasig érő elhanyagolt, felfakadt sarjasba, vagy elvadult szőlősorok közé... Wetzlar, ne haragudj, de ez demagógia. Akkor ne vegyél le chameau csizmát csak gazdaboltosat kétezerért mert a lösamunak ötvenezret bux az árán ha kivágja valami.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #342 Dátum: 2009. Február 01. - 17:32:49 » |
|
Az 1,7 injektoros Nivám sem nálam nem fogyasztott, sem jelenleg Apósomnál nem fogyaszt közúton 10 litert, igaz 100 felett még nem ment
Ugye-ugye...Szeretem használni az autót 100 fölött is
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
Hegedűs Sándor
|
|
« Új üzenet #343 Dátum: 2009. Február 01. - 17:41:30 » |
|
Sziasztok! Ezért lehethogy kapni fogok de vadászni is nagyon szeretek és szinházba is járok.Két autot nem tudok fentartani,pláne ugy ,hogy a terület 120km van Bptöl.Ezért az elözö autom egy Vitara volt de a kóra elöre haladtával le kellet cserélni. Ez után hosszas válogatás keresgélés után vettem meg Boar szivének is kedves Terrano II 2,7 Tdi amit nem bántam meg. Az országuton is meg állja a helyét és észszerü használat mellet a terepen is KIVÁLÓ.E mellet ha levan mósva a szinház előtt is meg álhato
Peti! a Terranoval országuton vagy a városban 2000 fordulaton elég a 8 liter.Üdv HSanyi
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16596
|
|
« Új üzenet #344 Dátum: 2009. Február 01. - 17:41:43 » |
|
Fogyasztás. Az 1.6-os nivámmal egy időben hátsókerékhajtással jártam, nem volt lóvém első féltengelyekre(egyetemista voltam). Országúton, max. 80-as tempóval nyolcliteres átlagfogyasztással jöttem haza kaposvárra. Amikor kapott megint elsőhajtást, felment a fogyasztás országúton tízre, terepen meg a rosseb se mérte de soxor a motorfűrészekbe szánt üzemanyag is a nivában végezte. A terranon amikor megvettem, AT-s gumik voltak, azokkal 8.5-9 volt a fogyasztása. Aztán rákerültek a 31-es BFG MT-k, onnantól 10-11 liter... Gumik. A rendes MT-s gumik jobbak, mint a niva gyári gumijai. Ha nem versenygumikat vesz az ember, akkor az sem igaz, hogy hamar kopnak, főképp mert nem állandó összkerékhajtásban használja őket az ember. Egy garnitúra BFG vagy Good Year elmegy hatvanezer kilométert, melyik gyári niva gumi tud ennyit? Az ár relatív. Mivel jócskán nagyobb és nagyobb futásteljesítményű gumikról van szó, nem szabad csak a számlát nézni az összehasonlításnál. És észnél kell lenni a vásárlásnál, mert ugyanazt a gumit meg lehet venni harmincért is meg ötvenért is...
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
|