Oldalak: 1 ... 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 [489] 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792578 alkalommal)
Gyui69
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új üzenet #7320 Dátum: 2020. Február 06. - 18:07:45 »

Én nem azt írtam hogy végig terepen ment bele a 408000 kilométer.  De napi szinten mennek terepen az autók. A cégünk út építéssel és földmunkával foglalkozik. De amit írtam azok meg tényleg eredetiek.  És azt is írtam hogy vannak nála jobb terepjárok. Minden típusnak megvan a határa.
Naplózva
vegeza
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3061



« Új üzenet #7321 Dátum: 2020. Február 06. - 18:35:59 »

Én nem azt írtam hogy végig terepen ment bele a 408000 kilométer.  De napi szinten mennek terepen az autók. A cégünk út építéssel és földmunkával foglalkozik. De amit írtam azok meg tényleg eredetiek.  És azt is írtam hogy vannak nála jobb terepjárok. Minden típusnak megvan a határa.
Terepen vagy csak fóldúton?
Gondolkodtam én is Duster-ben, aztán a mi útjainkon, fél szezon alatt két barátomé hullott szét, lemondtam róla.
A Pinin némi átalakítással, egyenlőre még bírja.
Naplózva

"Sors bona, nihil aliud"
Az optimista angolul tanul, a pesszimista héberül.....
A realista meg lőni!
Corbett
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413


« Új üzenet #7322 Dátum: 2020. Február 06. - 19:44:17 »

Terepen vagy csak fóldúton?
Gondolkodtam én is Duster-ben, aztán a mi útjainkon, fél szezon alatt két barátomé hullott szét, lemondtam róla.
A Pinin némi átalakítással, egyenlőre még bírja.

Azért az valóban elgondolkodtató a terepjáró képességről és tartósságról, hogy két Duster szétesett olyan terepen, amit a Pinin kibírt, mert azért az sem egy Defender

Köszi az infót  Emelem
Naplózva
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7323 Dátum: 2020. Február 07. - 09:02:11 »

No, közben ráérek írni is. Köszi mindenkinek! Micsoda eszmefuttatás zajlik itt, kérem. A Pajero Pinin nagyon tetszik, ezt az első hidas dolgot, amit Stefi írt, nem értem. Annak okán sem, hogy a műszaki dolgok (ebbe beletartozik mindennemű elektronika, autó, egyéb dolog) és én nem igazán alkotunk közös halmazt. Magyarán hülye vagyok hozzá. Ezért is tartok tőle. Jimnyhez is volt szerencsém, eszméletlen, mire képes. Dustert vezettem sokat, az nem az enyém, de meglepő helyeken átverekedte magát egy igen alkalmatlan gumigarnitúrával. Ahogy látom, azért sokan dícsérik, és körülbelül ugyanennyien nem. A másik ami még megfordult a fejemben, ajánlották is, az a rövid Rav4. Szóba jött még nálam a Nissan X-Trail első-második kiadása, illetve ahogyan többen írták, a Grand Vitara, amiben még van felező. Most dilemmázok. Lesz még egy kis időm, mert a tegnap éjjeli szél kidöntötte az udvaron a fenyőt, és ledarálta a kerítést. Remélem a biztosító nem nagyon fog akadékoskodni...


Ez talán segít eligazodni . Azért jó ha tisztába vagy a differenciálművek lényegével mert arra alapozza a magyarázatát .  A jövő egyébként az lesz és részben már az is hogy az elektronika segítségével kipörgésgátló  lehetőségeit kihasználva azok a kerekek amik megcsúsznának , kipörögnének nem kapnak hajtást és ha csak egy kerék is fog az kapja a nyomatékot . A Dusterben például három állása van az elektromos kapcsolónak és automata helyzetben kicsi késedelemmel de reagál a terep változásra .  Az első merev hídnál még azt nem emeli ki hogy az olyan masszív erős szerkezet  és jóval kevésbé sérülékeny mint az egyéb első kerék 4x4 meghajtások . ( Azok gyenge eleme a féltengely az azt védő gumiharang és ha például a gumiharang kilyukad bejut a por a sár és kakukk. )

https://totalcar.hu/magazin/technika/4x4_1x1/
Naplózva
Forester73
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Új üzenet #7324 Dátum: 2020. Február 07. - 09:59:27 »

Túl sokat nem töltöttem terepen de azért olyan uszkve 300 000km csak el karikáztam vadászat és erdészeti ügyekben erdőn , mezőn , hegyen , völgyön . Volt sokféle terepjáróm de én nem feltétlen vagyok oda az elől is merev hidas autókért . Nemcsak előnye hanem jelentős hátránya is van a merev hídnak . A legnagyobb hátrány a rugózatlan tömeg nagysága , a másik a sokkal kisebb forduló kör , a harmadik a legtöbbször alacsonyabb első tengely hasmagasság . Az hogy kényelmetlenebb az autó , rosszabbul kormányozható az ezekből adódik ! Vitathatatlan előnyének a tartósságát tudom elsősorban felhozni . Bár a gumiharang is ha jó minőségű és esetleg külső védelemmel is elvan látva akkor probléma mentes . Terepjáró képességben egyáltalán nem hátrány a független kerékfelfüggesztés , sőt  S.Peti S.Peti ! Lásd az épített autók és buggy-k rommá verik mindenhol a merev hidasokat .
Naplózva

" A 3006-t sohasem hiba választani !"
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7325 Dátum: 2020. Február 07. - 10:21:57 »

Túl sokat nem töltöttem terepen de azért olyan uszkve 300 000km csak el karikáztam vadászat és erdészeti ügyekben erdőn , mezőn , hegyen , völgyön . Volt sokféle terepjáróm de én nem feltétlen vagyok oda az elől is merev hidas autókért . Nemcsak előnye hanem jelentős hátránya is van a merev hídnak . A legnagyobb hátrány a rugózatlan tömeg nagysága , a másik a sokkal kisebb forduló kör , a harmadik a legtöbbször alacsonyabb első tengely hasmagasság . Az hogy kényelmetlenebb az autó , rosszabbul kormányozható az ezekből adódik ! Vitathatatlan előnyének a tartósságát tudom elsősorban felhozni . Bár a gumiharang is ha jó minőségű és esetleg külső védelemmel is elvan látva akkor probléma mentes . Terepjáró képességben egyáltalán nem hátrány a független kerékfelfüggesztés , sőt  S.Peti S.Peti ! Lásd az épített autók és buggy-k rommá verik mindenhol a merev hidasokat .


Igaz igaz ! De azért egy  G Merci  !    Emelem                          ( Tudod hogy miért veszik viszik a régi első hidasokat Afrikába főleg a sivatagi területekre !  Kacsint   )

Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16596



« Új üzenet #7326 Dátum: 2020. Február 07. - 10:47:46 »

Túl sokat nem töltöttem terepen de azért olyan uszkve 300 000km csak el karikáztam vadászat és erdészeti ügyekben erdőn , mezőn , hegyen , völgyön . Volt sokféle terepjáróm de én nem feltétlen vagyok oda az elől is merev hidas autókért . Nemcsak előnye hanem jelentős hátránya is van a merev hídnak . A legnagyobb hátrány a rugózatlan tömeg nagysága , a másik a sokkal kisebb forduló kör , a harmadik a legtöbbször alacsonyabb első tengely hasmagasság . Az hogy kényelmetlenebb az autó , rosszabbul kormányozható az ezekből adódik ! Vitathatatlan előnyének a tartósságát tudom elsősorban felhozni . Bár a gumiharang is ha jó minőségű és esetleg külső védelemmel is elvan látva akkor probléma mentes . Terepjáró képességben egyáltalán nem hátrány a független kerékfelfüggesztés , sőt  S.Peti S.Peti ! Lásd az épített autók és buggy-k rommá verik mindenhol a merev hidasokat .
Egész pontosan hol verik rommá? És milyen áron?
Az épített autóknak eleve úgy van méretezve a kihajtása, hogy bírja a kiképzést nagy, durva mintás kerékkel. De a kereskedelemben kapható, független kerékfelfüggesztéses autóknál az első probléma az, hogy rendesen emelni csak drágán és kompromisszumok árán lehet. A másik az, hogy ezek a féltengelyek elmuzsikálnak gyári méretű AT-s abroncsokkal de ha kicsit túlméretes MT-s gumikat kapnak és ráadásul az emelés  miatt nagyobb szögben hajtanak mint az ideális, törnek mint a rosseb.
A független kerékfelfüggesztés előnye, hogy nagyobbat lép vele az autó, jobban le tudja követni a terep egyenletlenségeit. Az, hogy középen magasabb egy kicsit mint a merevhidas társai, igaz, de cseszheted ha hátul meg merev híd van és majd az akad fel, sokkal szarabb lesz ásni. Amúgy meg a merev hidas autót azért(is) veszi az ember, mert egyszerűbb emelni és így nagyobb kerekeket rakni rá, azzal meg kiegyenlítettem a magasságkülönbséget. A fordulókör érdekes dolog. Nem fogok most katalógus adatokat böngészni, az is lehet, hogy igazad van. De én a patrollal meglepődtem, hogy mennyire alá lehet szedni, nem érzem a különbséget a független felfüggesztéses terranohoz képest, sőt... Mivel ez utóbbi rövid volt, a patrol meg hosszú verzió, nyilván nagyobb hely kell a forduláshoz de az eleje meglepően nagyot fordul.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7327 Dátum: 2020. Február 07. - 13:03:36 »

Egész pontosan hol verik rommá? És milyen áron?
Az épített autóknak eleve úgy van méretezve a kihajtása, hogy bírja a kiképzést nagy, durva mintás kerékkel. De a kereskedelemben kapható, független kerékfelfüggesztéses autóknál az első probléma az, hogy rendesen emelni csak drágán és kompromisszumok árán lehet. A másik az, hogy ezek a féltengelyek elmuzsikálnak gyári méretű AT-s abroncsokkal de ha kicsit túlméretes MT-s gumikat kapnak és ráadásul az emelés  miatt nagyobb szögben hajtanak mint az ideális, törnek mint a rosseb.
A független kerékfelfüggesztés előnye, hogy nagyobbat lép vele az autó, jobban le tudja követni a terep egyenletlenségeit. Az, hogy középen magasabb egy kicsit mint a merevhidas társai, igaz, de cseszheted ha hátul meg merev híd van és majd az akad fel, sokkal szarabb lesz ásni. Amúgy meg a merev hidas autót azért(is) veszi az ember, mert egyszerűbb emelni és így nagyobb kerekeket rakni rá, azzal meg kiegyenlítettem a magasságkülönbséget. A fordulókör érdekes dolog. Nem fogok most katalógus adatokat böngészni, az is lehet, hogy igazad van. De én a patrollal meglepődtem, hogy mennyire alá lehet szedni, nem érzem a különbséget a független felfüggesztéses terranohoz képest, sőt... Mivel ez utóbbi rövid volt, a patrol meg hosszú verzió, nyilván nagyobb hely kell a forduláshoz de az eleje meglepően nagyot fordul.

Szóval kényelmesnek lenni meg a traktorcsapást bírni olyan nehéz mint ba@ni és szűznek maradni . Hogy az autópályán is virtuóz legyen meg a siratófalon is felmenjen és még sérülékeny se legyen
 nehéz összehozni . Legalább is nem olcsó sőt nagyon nem olcsó ezért említettem Merci G500 at újonnan potom 50.000.000 ért . Csak olvastam róla hogy ez ebben a gépben már majdnem sikerült de horror áron horror fogyasztással és alkatrész árakkal . Azért a rosseb egye kötnék kompromisszumot egy új Toyota LC el is .  A fordulókör meg nem érdekel mióta van hátramenet is egy autóban .  Ördög

A sivatagba meg azért veszik az első hidas régi gépeket főleg Toyota pick up , LC . Mert a nagyon finom por miatt a gumiharangos féltengelyes hajtások akár hogy védik  nem bírják a kiképzést .  Ezt az mondta a haveromnak aki megvette a pick -upját és több hasonlóval együtt már néhány éve szállítja Afrikába . Lassan de biztosan kiürül belőlük a piac .
Naplózva
Forester73
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Új üzenet #7328 Dátum: 2020. Február 07. - 14:27:42 »

Egész pontosan hol verik rommá? És milyen áron?
Az épített autóknak eleve úgy van méretezve a kihajtása, hogy bírja a kiképzést nagy, durva mintás kerékkel. De a kereskedelemben kapható, független kerékfelfüggesztéses autóknál az első probléma az, hogy rendesen emelni csak drágán és kompromisszumok árán lehet. A másik az, hogy ezek a féltengelyek elmuzsikálnak gyári méretű AT-s abroncsokkal de ha kicsit túlméretes MT-s gumikat kapnak és ráadásul az emelés  miatt nagyobb szögben hajtanak mint az ideális, törnek mint a rosseb.
A független kerékfelfüggesztés előnye, hogy nagyobbat lép vele az autó, jobban le tudja követni a terep egyenletlenségeit. Az, hogy középen magasabb egy kicsit mint a merevhidas társai, igaz, de cseszheted ha hátul meg merev híd van és majd az akad fel, sokkal szarabb lesz ásni. Amúgy meg a merev hidas autót azért(is) veszi az ember, mert egyszerűbb emelni és így nagyobb kerekeket rakni rá, azzal meg kiegyenlítettem a magasságkülönbséget. A fordulókör érdekes dolog. Nem fogok most katalógus adatokat böngészni, az is lehet, hogy igazad van. De én a patrollal meglepődtem, hogy mennyire alá lehet szedni, nem érzem a különbséget a független felfüggesztéses terranohoz képest, sőt... Mivel ez utóbbi rövid volt, a patrol meg hosszú verzió, nyilván nagyobb hely kell a forduláshoz de az eleje meglepően nagyot fordul.

Mentél már fel olyan kaptatón ahol annyira kell a lendület , hogy ha elpattog az autó eleje akkor fának mész vagy az árokba ? Na ott tudod értékelni az első független kerék felfüggesztést ! Az igazi király a trophy és a triál versenyeken a 3000 V6 rövid  pajesz ! Nem is nagyon kapsz belőle ! A  G Merci egy baszott jó terepjáró de gyakorlatilag sokszor a súlya miatt vérzik el egy egy szakaszon . Ja és mostanság az is már független (https://www.mercedes-benz.hu/passengercars/mercedes-benz-cars/models/g-class/suv-w463/comfort.pi.html/mercedes-benz-cars/models/g-class/suv-w463/comfort/onroad-performance-gallery/independent-suspension) . Emelni a karosszérián is lehet a nagyobb kerekekhez ! Ha a régi merev hidas  Hiluxot hasonlítom a mostaniakkal akkor is ez a szitu  ! Jó a merev híd de legalább annyi hátránya van mint előnye !
Naplózva

" A 3006-t sohasem hiba választani !"
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #7329 Dátum: 2020. Február 08. - 16:57:46 »

A fuggetlen kerekfelfuggesztes elonye az aszfalt utakon mutatkozik. Puhabb a hajtas es kevesebb a pattogas, habar hogy melyik mennyire pattog az auto kerektav hosszatol is fugg. Terepen a merevhid jobb szvsz. Egyszerubb, kevesebb a hibalehetoseg, erosebb, tartosabb, emelni sokkal konnyebb es olcsobb. A kerekek jobban tartjak a beallitasi vonalat nem annyira erzekenyek terepen az utesekre es nem allitodnak el olyan konnyen mint a fuggetlen felfuggesztesuek (nem eszik a gumit) Nekem volt tucattal mindkettobol hacsak van lehetosegem mindig a merevhidasat valasztom, habar elso - hatso merevhidas es elso hatso diffizaras terepjarot venni ujonnan...szuk a valasztek.
Az orszaguti sebesseget illetoen ha az autoval minden rendbe lehet nyomni az elso - hatso merevhidassal is. Itt nyomtam 170 -el (meg ment volna tizet Mosolyog es az aszfalt ut minoseg csak olyan "kozepes" volt.




Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Bwana
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 770



« Új üzenet #7330 Dátum: 2020. Február 08. - 19:44:22 »

Sziasztok!

Gondolkodom egy kis terepjáró beszerzésén, ami nem Niva. Két kiszemeltem van, a Jimny és a Pajero Pinin. Esetleg Vitara. Melyiket ajánlanátok? Városban is használnám, terep főleg Alföld, de megfordulok itt-ott keményebb helyeken is az ország másik végében. Azok megközelítésekor lenne benne hosszabb közút is.


Mindhárom jó lehet, tudod olyan ez mint a kefélés, ha jól választasz gumit később keveset fáj a fejed!   OOO

Amúgy meg:
Naplózva

Mint azt bölcs elmeprofeszorom mondogatta: "Ne siesd el a gyógyítást, néha jó a hülye a háznál"!

Minden este bánva bánják, Hogy e vadat mér' kivánják, Mért is űzik egyre, nyomba,
Tévelyítő bús vadonba.
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #7331 Dátum: 2020. Február 10. - 12:35:32 »

Off rodos ismerőseim a terepjáró kapcsán a következő ismérveket sorolták fel . Létraalváz , Első-hátsó híd . Felező váltó ,Differenciálzár  első - hátsó , stb.  Hol és mennyiért találunk ilyet ?

1 létraváz
2 merevtengely
3 diffizár
4 bütykös gumi
5 henger
6 szállítható személy
7 szentség, hogy átmegy mindenen.  Ördög

Katonai G.
3 milla volt, meg ráköltöttem indulásként még egyet.
3 éve van meg. Nem problémamentes, javítani ezt is kell időnként (most éppen kardánkeresztcsere), de az biztos, hogy az első terepjáró a pályafutásom alatt, aminek az első vonószeme gyakorlatilag felesleges.
Az is igaz, hogy országútra nem való. Zajos, eszik, stb. Fapados, a kárpit vaslemezből van, de egy vizes ronggyal tisztán tartható. 
Kint van a fatelepen, aszfalton eljárkálok egy anorexiás Suzuki Swift-el, aztán a falu végén csere.
Akinek megvan a lehetősége, hogy a vadászterület szélén biztonságosan tároljon egy autót, annak szerintem ez a leginkább kompromisszummentes megoldás.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
táborilelkész
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3506



« Új üzenet #7332 Dátum: 2020. Február 10. - 15:26:03 »

1 létraváz
2 merevtengely
3 diffizár
4 bütykös gumi
5 henger
6 szállítható személy
7 szentség, hogy átmegy mindenen.  Ördög

Katonai G.
3 milla volt, meg ráköltöttem indulásként még egyet.
3 éve van meg. Nem problémamentes, javítani ezt is kell időnként (most éppen kardánkeresztcsere), de az biztos, hogy az első terepjáró a pályafutásom alatt, aminek az első vonószeme gyakorlatilag felesleges.
Az is igaz, hogy országútra nem való. Zajos, eszik, stb. Fapados, a kárpit vaslemezből van, de egy vizes ronggyal tisztán tartható. 
Kint van a fatelepen, aszfalton eljárkálok egy anorexiás Suzuki Swift-el, aztán a falu végén csere.
Akinek megvan a lehetősége, hogy a vadászterület szélén biztonságosan tároljon egy autót, annak szerintem ez a leginkább kompromisszummentes megoldás.


Egy félreeső utcában, 59 méterre a falu végétől egyre inkább eszi a bogár az agyamat, hogy vissza kellene térni valami okmánymentes akármihez.  Wave
Naplózva

Engedd Uram,hogy tisztán lőjek, tisztán öljek és,ha nem lőnék tisztán, engedd Uram,hogy tisztán hibázzak.
vadasz75
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1813


« Új üzenet #7333 Dátum: 2020. Február 10. - 20:03:12 »

lajos,lelkész!
Ha benneteket ilyen lehetőséggel kegyel a sors miért nem éltek vele???  Csodalk A suzki mellé papirtalanok sorát vonultatnám fel , de én szar közegben  vagyok.
Naplózva
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7334 Dátum: 2020. Február 10. - 21:01:35 »

1 létraváz
2 merevtengely
3 diffizár
4 bütykös gumi
5 henger
6 szállítható személy
7 szentség, hogy átmegy mindenen.  Ördög

Katonai G.
3 milla volt, meg ráköltöttem indulásként még egyet.
3 éve van meg. Nem problémamentes, javítani ezt is kell időnként (most éppen kardánkeresztcsere), de az biztos, hogy az első terepjáró a pályafutásom alatt, aminek az első vonószeme gyakorlatilag felesleges.
Az is igaz, hogy országútra nem való. Zajos, eszik, stb. Fapados, a kárpit vaslemezből van, de egy vizes ronggyal tisztán tartható. 
Kint van a fatelepen, aszfalton eljárkálok egy anorexiás Suzuki Swift-el, aztán a falu végén csere.
Akinek megvan a lehetősége, hogy a vadászterület szélén biztonságosan tároljon egy autót, annak szerintem ez a leginkább kompromisszummentes megoldás.


Az erdőn nem találkozhatsz rendőrökkel ?   Ördög  Mondjuk a Skoda Yeti  kapaszkodhatna .  Röhög

A felsoroláshoz a haver  hozzátetet még hogy diesel és V6  (vagy  V8 ? )  csak nem tudom mire gondolt .  Fejvakarás 
Naplózva
Oldalak: 1 ... 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 [489] 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: