Oldalak: 1 ... 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 [488] 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792623 alkalommal)
Corbett
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413


« Új üzenet #7305 Dátum: 2020. Február 05. - 18:10:33 »

Egyre többen nézelődünk és gondolkodunk.Lassan kikopnak (kiöregednek) alólunk a Terranok,Patrolok,Pajerok,Landruiserek....És akinek nem tetszenek a pick-upok,nem marad más alternatíva,mint kompromisszumot kötni a SUV-okkal.  Vállat von

Az meg röhej, hogy mit kérnek egy-egy nem teljesen széthullott példányért a felsorolt típusokból. Nem régen egy fórumtárs megkért egy LC szemlézésére és mikor meghallottam, hogy mennyibe kerül és hogy arra még ráígértek, annyira megdöbbentett hogy szólni nem tudtam. Én kb akkor engedtem volna be az udvarba az autót, ha pisztolyt tartanak a fejemhez és nagyon bőven millió feletti árakról beszéltek. Inkább jártam volna biciklivel vadászni, mint azzal ...
Naplózva
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7306 Dátum: 2020. Február 05. - 18:21:46 »



Egyre többen nézelődünk és gondolkodunk.Lassan kikopnak (kiöregednek) alólunk a Terranok,Patrolok,Pajerok,Landruiserek....És akinek nem tetszenek a pick-upok,nem marad más alternatíva,mint kompromisszumot kötni a SUV-okkal.  Vállat von

Ez van .Új vagy fiatal  igazi elsőhidas terepjárót csiliárdokért lehet venni vagy  nagyon időset és azt is jó drágán . ( A Toyotákra gondolok pl. )  A pick-upok ????   Rííí  Most éppen az van ( családi okból )  volt korábban is egy de az pl. a Dusterhez képest egy tehetetlen rakás @ar .  SUV és SUV között is nagy különbségek vannak  vagy inkább nagyon nagyok .

Ezek a videók nagyjából semmit nem bizonyítanak. Nem látom, melyiken milyen gumi van, ezek az útviszonyok bármelyik SUV-val leküzdhetők. Az sem látszik, hány ilyen "teszt" után kell beállni a műhelybe.
Meddig használtad a dustert? Egy évig, kettőig?
A "megelégedett" vásárlók zömmel új vagy keveset futott dustereket hajtanak, agyondicsérik aztán mégis eladják.
A teszt ott kezdődne, hogy a traktorral agyonvágott földúton a mély sárban melyik boldogul. Vagy a siratóval meredekségű dűlőúton melyik megy fel ha nem is hóolvadás de eső után.
De igazad van, dusterem nem volt csak nivám, a pilincka futóművet is csak képen láttam tehát a véleményem nem lehet mérvadó...
A csodákban mondjuk nem hiszek.

Nézd meg hogy tartják az árukat a Dusterek . Na és ugye nem felsőkategóriás luxus terepjáróról vagy SUV ról beszélünk . Ár - érték arányba  ok .   
Amit írsz a tesztről azt melyik terepjárók teljesítik ? Nem a Terránók . Pajerók  és még a nem elsőhidasok közül a legjavát említettem .  Hát persze nem is lehet másként ........ Ha Stefi egy évig használt Dustert meg évekig Nivát az semmi annál már egy Boar jobban megmondja a tutit aki látott már Dustert  is .  Ez van sajnos !
Naplózva
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7307 Dátum: 2020. Február 05. - 18:43:23 »



Teljesen egyetértek Lajossal és még nem is az alkatrész meg a javítási költség a legnagyobb bosszúság  hanem hogy  addig míg a szerelőnél van - mit használjon az ember . ( Egy hét használat egy hét szerelő . )

Duster VS Niva kérdésben én azt tartom hogy terepen maximum az szól a Niva mellett hogy jóval értéktelenebb vasak vannak és azzal nem sajnál menni az ember árkon bokron . A Dusterek azért még a legolcsóbbak is 2 milla körül vannak . Az enyém annyi volt és még így is sajnáltam egyes helyeken .  Mondjuk egy öreg Nivát ha jól megnyektet a terepen valaki , ki is hoz csoda helyekről is , de jobb ha egyenesen a szerelőhöz áll be mert biztos lesz rajta valami javítani való .
Naplózva
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #7308 Dátum: 2020. Február 05. - 20:43:48 »

Egyre többen nézelődünk és gondolkodunk.Lassan kikopnak (kiöregednek) alólunk a Terranok,Patrolok,Pajerok,Landruiserek....És akinek nem tetszenek a pick-upok,nem marad más alternatíva,mint kompromisszumot kötni a SUV-okkal.  Vállat von
Nagy dilemma.... Fejvakarás
Itt van nekem is, a német barátommal " osztatlan közös művelésű" 25 éves VW Taro.
Műszakija lejárt, és ahhoz, hogy átmenjen a vizsgán, komolyabban kellene rá költeni.
De akkor csak két év van megoldva.
Ahhoz, hogy hosszabb időre megoldjuk az autókérdést, mélyebben kellene zsebbe nyúlni.
És itt jön a nagy kérdés.
Válasszuk a könnyebb utat, elengedjük az öreget, és keressünk valami mérsékelten terepjáró, ám modernebb, kényelmesebb járgányt,
Vagy
Legalább ugyan azt a pénzt (ha nem többet) fordítsuk az öreg csatalóra, szedessük atomjaira, újítassuk fel az utolsó csavarig,
és használjuk újabb 20 éven át a puritán, végtelenül igénytelen szerkezetet? Vállat von
Mindkét megoldás mellett és ellen legalább ugyan annyi érv szól.
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7309 Dátum: 2020. Február 05. - 21:05:33 »

Nagy dilemma.... Fejvakarás
Itt van nekem is, a német barátommal " osztatlan közös művelésű" 25 éves VW Taro.
Műszakija lejárt, és ahhoz, hogy átmenjen a vizsgán, komolyabban kellene rá költeni.
De akkor csak két év van megoldva.
Ahhoz, hogy hosszabb időre megoldjuk az autókérdést, mélyebben kellene zsebbe nyúlni.
És itt jön a nagy kérdés.
Válasszuk a könnyebb utat, elengedjük az öreget, és keressünk valami mérsékelten terepjáró, ám modernebb, kényelmesebb járgányt,
Vagy
Legalább ugyan azt a pénzt (ha nem többet) fordítsuk az öreg csatalóra, szedessük atomjaira, újítassuk fel az utolsó csavarig,
és használjuk újabb 20 éven át a puritán, végtelenül igénytelen szerkezetet? Vállat von
Mindkét megoldás mellett és ellen legalább ugyan annyi érv szól.

Például ez a jó kis Toyota  ?  Sok fórumtársnál idősebb de az ára azért jó magas . Jelenleg biztos mindenhova elvisz de ...............................  Mondjuk ha mellé adják a vak komondort is ami mint tudjuk többcélú háziállat .  Ördög  Még az anyós kérdést is el lehet vele rendezni .   Röhög

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/land_cruiser/toyota_land_cruiser_2_4_td_lj_73_frp-top-15374348
Naplózva
Bobakos
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1117


« Új üzenet #7310 Dátum: 2020. Február 05. - 21:07:35 »

Nagy dilemma.... Fejvakarás
Itt van nekem is, a német barátommal " osztatlan közös művelésű" 25 éves VW Taro.
Műszakija lejárt, és ahhoz, hogy átmenjen a vizsgán, komolyabban kellene rá költeni.
De akkor csak két év van megoldva.
Ahhoz, hogy hosszabb időre megoldjuk az autókérdést, mélyebben kellene zsebbe nyúlni.
És itt jön a nagy kérdés.
Válasszuk a könnyebb utat, elengedjük az öreget, és keressünk valami mérsékelten terepjáró, ám modernebb, kényelmesebb járgányt,
Vagy
Legalább ugyan azt a pénzt (ha nem többet) fordítsuk az öreg csatalóra, szedessük atomjaira, újítassuk fel az utolsó csavarig,
és használjuk újabb 20 éven át a puritán, végtelenül igénytelen szerkezetet? Vállat von
Mindkét megoldás mellett és ellen legalább ugyan annyi érv szól.

Ezzel még annyi probléma lehet, LESZ, hogy hiàba szedsz atomjaira egy autót, hiába áldozol rá szinte bármennyit, és ha találsz is hozzá lelkes szakembereket,  sosem lesz belőle új. Tehát az újabb húsz évre vajmi kevés az esély.
Naplózva

Itt van egy süldő.....   ...  jó lesz ez kannak is!
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7311 Dátum: 2020. Február 05. - 21:13:58 »

Ezzel még annyi probléma lehet, LESZ, hogy hiàba szedsz atomjaira egy autót, hiába áldozol rá szinte bármennyit, és ha találsz is hozzá lelkes szakembereket,  sosem lesz belőle új. Tehát az újabb húsz évre vajmi kevés az esély.



Azért az öregségnek is megvannak az előnyei !  Nekem már nem kell 20 évben gondolkodni !    Rííí
Naplózva
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #7312 Dátum: 2020. Február 06. - 05:52:53 »

Nagy dilemma.... Fejvakarás
Itt van nekem is, a német barátommal " osztatlan közös művelésű" 25 éves VW Taro.
Műszakija lejárt, és ahhoz, hogy átmenjen a vizsgán, komolyabban kellene rá költeni.
De akkor csak két év van megoldva.
Ahhoz, hogy hosszabb időre megoldjuk az autókérdést, mélyebben kellene zsebbe nyúlni.
És itt jön a nagy kérdés.
Válasszuk a könnyebb utat, elengedjük az öreget, és keressünk valami mérsékelten terepjáró, ám modernebb, kényelmesebb járgányt,
Vagy
Legalább ugyan azt a pénzt (ha nem többet) fordítsuk az öreg csatalóra, szedessük atomjaira, újítassuk fel az utolsó csavarig,
és használjuk újabb 20 éven át a puritán, végtelenül igénytelen szerkezetet? Vállat von
Mindkét megoldás mellett és ellen legalább ugyan annyi érv szól.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/land_cruiser/toyota_land_cruiser_3_0_td_kj_90_202_e_km_plusz_szervizkonyv-15357069

Ha nincs szétrohadva alul akkor jó altarnatíva lehet, normális áron.
Naplózva

Jó szelet!
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #7313 Dátum: 2020. Február 06. - 07:14:26 »



Ha nincs szétrohadva alul akkor ....
Na igen, ebben a korosztályban itt válik el a sz@r a májától.
Osztrák autó 20 évesen sajnos szinte mind rozsdaboglya Rííí.

Egy kolléga restauráltatott egy Patrolt.
Gyakorlatilag gyártottak alá rozsdamentes anyagból egy új alvázat, teljes felújításon esett át a motor,
a váltók, a futóművek, saválló haspáncél, rozsdamentes csavarok, teljes felületén lakatolt és kezelt kaszni.
A végösszeget magának sem vallja be Ördög
De egy gyenge pillanatában annyit elpöttyintett, hogy egy nagyon jó állapotú Jimmny-t vehetett volna érte Fejvakarás
De az biztos, hogy ma már hasonló képességű és tartósságú, igazi terepjáró nincs a piacon, és ezzel
azért ellesz nyugdíjig.
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Gyui69
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új üzenet #7314 Dátum: 2020. Február 06. - 15:47:19 »

Nálunk a cégnél kb. 6-7 Duster van. A 8 évestől az 1 évesig.  A legrégebbiben  408000 kilométer van. Motor váltó féltengely még mind eredeti, csak a kopó dolgok lettek cserélve.  Minden nap mennek terepen is,meglepően jól. DE vannak nála jobb terepjárók is. Annyit vettem még észre,hogy szerintem az újabb kiadások nem lesznek annyira strapabírók.
Naplózva
Corbett
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413


« Új üzenet #7315 Dátum: 2020. Február 06. - 15:51:03 »

Nálunk a cégnél kb. 6-7 Duster van. A 8 évestől az 1 évesig.  A legrégebbiben  408000 kilométer van. Motor váltó féltengely még mind eredeti, csak a kopó dolgok lettek cserélve.  Minden nap mennek terepen is,meglepően jól. DE vannak nála jobb terepjárók is. Annyit vettem még észre,hogy szerintem az újabb kiadások nem lesznek annyira strapabírók.

Köszi, ilyesmire gondoltam a tapasztalatok kapcsán  Igen
Naplózva
Forester73
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



« Új üzenet #7316 Dátum: 2020. Február 06. - 16:24:19 »

A legrégebbiben  408000 kilométer van. Motor váltó féltengely még mind eredeti, csak a kopó dolgok lettek cserélve. 

Minden tiszteletem a tiéd de ezt akkor se hiszem ha fegyverrel fenyegetnének ! Le karikáztam már vagy 1,5 millió km-t elég sokat terepen (vagy 300 000-t) sokféle típusú és állapotú autóval de nincs olyan autó ami 408 000km-t ment , terepen is és legalább a féltengelyt ne cserélték volna ! Én nem fikázom a Duster-t de kezeljük a helyén .
Naplózva

" A 3006-t sohasem hiba választani !"
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7317 Dátum: 2020. Február 06. - 16:39:02 »

Nálunk a cégnél kb. 6-7 Duster van. A 8 évestől az 1 évesig.  A legrégebbiben  408000 kilométer van. Motor váltó féltengely még mind eredeti, csak a kopó dolgok lettek cserélve.  Minden nap mennek terepen is,meglepően jól. DE vannak nála jobb terepjárók is. Annyit vettem még észre,hogy szerintem az újabb kiadások nem lesznek annyira strapabírók.
Persze hogy vannak jobb terepjárók ! Sőt nem is mondanám igazi terepjárónak meg még nagyon sokat nem . Off rodos ismerőseim a terepjáró kapcsán a következő ismérveket sorolták fel . Létraalváz , Első-hátsó híd . Felező váltó ,Differenciálzár  első - hátsó , stb.  Hol és mennyiért találunk ilyet ?
Amikor arra a következtetésre jutottam hogy Dustert veszek a legnyomósabb érv  az volt hogy melyik modellnél a hasonló képességűek közül  van a legtöbb esély arra hogy az Magyarországon forgalomba helyezett  darab lesz . Ahogy Csaba is írja  "Osztrák autó 20 évesen sajnos szinte mind rozsdaboglya "  . Nem csak az Osztrák és nem csak 20 év után Rííí - egyes márkák meg különösen hajlamosak a rozsdásodásra  és azokat hozzák  leginkább a nepper embertársaink , majd festékbe mártás és fürösztés után "kitűnő" állapot jelöléssel adják tovább . Na szóval Dusterből rengeteget találni első hazai forgalomba helyezést és ue. nem mondható el például a Samurajról , Daihatsuról . Pinninről . Néha ki lehet fogni Olaszországból származó jobb darabokat de azokat is meg kell nézni .
Naplózva
Corbett
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413


« Új üzenet #7318 Dátum: 2020. Február 06. - 16:59:09 »

Persze hogy vannak jobb terepjárók ! Sőt nem is mondanám igazi terepjárónak meg még nagyon sokat nem . Off rodos ismerőseim a terepjáró kapcsán a következő ismérveket sorolták fel . Létraalváz , Első-hátsó híd . Felező váltó ,Differenciálzár  első - hátsó , stb.  Hol és mennyiért találunk ilyet ?
Amikor arra a következtetésre jutottam hogy Dustert veszek a legnyomósabb érv  az volt hogy melyik modellnél a hasonló képességűek közül  van a legtöbb esély arra hogy az Magyarországon forgalomba helyezett  darab lesz . Ahogy Csaba is írja  "Osztrák autó 20 évesen sajnos szinte mind rozsdaboglya "  . Nem csak az Osztrák és nem csak 20 év után Rííí - egyes márkák meg különösen hajlamosak a rozsdásodásra  és azokat hozzák  leginkább a nepper embertársaink , majd festékbe mártás és fürösztés után "kitűnő" állapot jelöléssel adják tovább . Na szóval Dusterből rengeteget találni első hazai forgalomba helyezést és ue. nem mondható el például a Samurajról , Daihatsuról . Pinninről . Néha ki lehet fogni Olaszországból származó jobb darabokat de azokat is meg kell nézni .

Szerintem kétféle igényt kielégíteni egyik terepjáró sem tud. Én nagyon irigylem azokat a vadászokat, akik kilépnek az ajtón és kinn vannak a területen. Ide valóban jobb lehet egy régebbi, igazi terepjáró, mint egy Duster vagy egyéb SUV. De aki nincs ilyen szerencsés helyzetben, pl én is, annak elég sok kompromisszumot kell kötnie az országúti és terepi felhasználás során. Vagy egyik vagy másik, szerintem olyan jármű jelenleg nem létezik, amelyik mindennek megfelelne illetve igen, de azt csak kevesen tudják megfizetni én pl nem.
A pickupok esetében a városi ügyetlenség és a magas fogyasztás, a régebbi kiadású terepjáróknál a drága fenntartás és a brutálisan sz.r országúti viselkedés a hátrány, én pl elég furán érezném magam, ha feltartanám a kamionsort, mert 80-nál nem nagyon mernék gyorsabban menni egy 30 éves pajeróval (100 felett a Jimnyvel sem nagyon merek). Ilyen esetben választani kell a között, hogy nem megyek be mindenhová a területen autóval, cserében nem sz.rom össze magam az A2-n a területre utazás közben vagy a másik alternatíva, hogy kijutok mindenhová, de undorom lesz az odaúttól, inkább maradok otthon (én pl ezért adtam el a régi Rangert).
Szóval lehet fikázni a Dustert meg egyéb SUV-okat, de a Tomek-féle felhasználásra én biztosan közülük választanék
Naplózva
Tomek
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 1497



« Új üzenet #7319 Dátum: 2020. Február 06. - 17:08:55 »

No, közben ráérek írni is. Köszi mindenkinek! Micsoda eszmefuttatás zajlik itt, kérem. A Pajero Pinin nagyon tetszik, ezt az első hidas dolgot, amit Stefi írt, nem értem. Annak okán sem, hogy a műszaki dolgok (ebbe beletartozik mindennemű elektronika, autó, egyéb dolog) és én nem igazán alkotunk közös halmazt. Magyarán hülye vagyok hozzá. Ezért is tartok tőle. Jimnyhez is volt szerencsém, eszméletlen, mire képes. Dustert vezettem sokat, az nem az enyém, de meglepő helyeken átverekedte magát egy igen alkalmatlan gumigarnitúrával. Ahogy látom, azért sokan dícsérik, és körülbelül ugyanennyien nem. A másik ami még megfordult a fejemben, ajánlották is, az a rövid Rav4. Szóba jött még nálam a Nissan X-Trail első-második kiadása, illetve ahogyan többen írták, a Grand Vitara, amiben még van felező. Most dilemmázok. Lesz még egy kis időm, mert a tegnap éjjeli szél kidöntötte az udvaron a fenyőt, és ledarálta a kerítést. Remélem a biztosító nem nagyon fog akadékoskodni...
Naplózva

"... nem is a lövés a vadászat. A puska elsütése csak kicsengése, emberállati kiélése a vadászatnak.
Mert a vadászat - áhítat." (Gr. Sz.Zs.)
Oldalak: 1 ... 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 [488] 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: