Sziasztok!
Van egy 2003as Lada Nivám. Nemrég óta van nálam (5 hónapja) egyelőre nem is nagyon volt alkalmam használni. Az autó összeségében rendben is van viszont egy valami zavar aggaszt.
Abban reménykedem, hogy van itt a fórumon valaki szaki, aki ért hozzá vagy legalábbis van tapasztalata e „remekművekkel”.
A hűtéssel volna némi kételyem. Ha országúton használom a hőmérséklet beáll kb. 90 fokra (a mutató egy kicsivel van fentebb a 90es jelzéstől). Viszont terepen, még száraz talajon is 2-3 fokozatban kb. 5-6 percenként bekapcsolnak a hűtőventillátórok kb. 30 másodpercre.
Ilyenkor a mutató a piros jelzés előtt van, mint ahogy a képen is látható:
Ugyanez a helyzet, ha az autó áll egyhelyben és alapjáraton megy a motor. Kb. 3-4 percenként kapcsolnak a ventik a piros tartomány előtt egy picivel.
Összeségében elmondhatom, hogy a minden teszi a dolgát, viszont nekem nem tetszik, hogy ilyen magas hőmérsékleten megy a vas, gondolom gyárilag sem igy van kitalálva. Nem is az a probléma hogy a piros előtt egy kicsivel kapcsol hanem, hogy nagyon gyakran van erre szükség.
Kérdeztem egy autószerelőt (nem hiszem hogy lenne niva tapasztalata) szerinte ez igy ok. Nem volt valami meggyőző.
A hűtő minden része valamint a csövek egyaránt melegek tehát nem mondható el, hogy nagy volna a hőkülőmbség tehát gondolom a hűtő nincs elzáródva vagy eldugulva. A kiegyenlítő tartályban mindig ugyanannyi fagyálló van.
Van esetleg valakinek ötlete hogy mi okozhatja ezt? Én személy szerint kizárnám a termosztátot mivel ha az rossz volna akkor a hütő nem volna ugyan olyan meleg mindenhol, volna eltérés. A hőgomba meg ha rossz volna akkor be sem kapcsolnának a venti.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv
Attila