S.Zoli
|
|
« Új üzenet #7170 Dátum: 2019. Augusztus 20. - 07:59:06 » |
|
Szia Zoli, ha mar az erot emlited, ezt csak erdekessegkeppen emlitem meg. Nezd ezeknek a pick up truckoknak a LE -et es a nyomatekukat. Chevrolet Silverado pld 445 LE es 1233NM nyomatek. Egy "egyszeru" Ford F-150, (vagy Ram, GMC, vagy Toyota 4X4 jon 395-400 LE es 542 NM nyomatekkal. Ha megtobb erore vagyik valaki akkor ott a -420 450 LE motorjuk es a 691 NM nyomatek. A dizeljeiket nem is emlitettem. Ezek az "egyszeru" pickupok mind hatso merevhiddal es hatso difizarral jonnek a 4×4 es modelek. Ezek uraljak itt a piacot messzire. Praktikusok es kenyelmesek, vontatasra elso osztalyuak, es 35 - 40 ert olyat veszel, hogy beszel hozzad. https://thehumblerich.com/top-10-most-powerful-trucks-2019/ Nálunk hozzátok képest nincsenek távolságok, viszont vannak keskeny utak, szűk parkolók, állandó útfelbontások, botrányos útállapotok, szűk terelések. Ehhez jön a horribilis benzinár. Szóval ugyan nálunk is 1-2 helyen kaphatók ilyen monstrumok (pl Ford F150 Solymáron), de nem jellemzőek. Vontatáshoz pedig nálunk inkább a Ford Explorer, Volvo XC90, stb elég, részben a jogosítvány miatt is ( egyszerű B, esetleg B+E kategória. C+E magánembereknek nem jellemző) . Vadászni pedig itt- főként dombos vidéken nem igazán alkalmasak, túl szélesek, túl hosszúak a Lada Niva és társai méretre kialakított erdészeti feltáróutakon-íveken.
|
|
|
Naplózva
|
🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
|
|
|
S.Zoli
|
|
« Új üzenet #7171 Dátum: 2019. Augusztus 20. - 08:07:20 » |
|
Ehez mit szoltok. Oreg, de 150 ezer km van csak rajta. Szép és jó is, de nálunk a benzines V6-al várna az új gazdájára egy darabig... Dízellel hamar elvinnék ha jó az ára. Vadászni-vontatni tök jók, de ezzel a benzinessel terepen kicsi a hatótávolsága (saját tapasztalatom, hogy a benzines sokkal-sokkal többet eszik terepen). Sokfelé zárnak 22-kor a kutak, egy jó disznoles után már nem tudod megtankolni- jártam már így a benzines Wranglerrel....
|
|
|
Naplózva
|
🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #7172 Dátum: 2019. Augusztus 21. - 05:53:23 » |
|
Zoli nem vagyok biztos, hogy ertem ezt a tankolas dolgot, habar azt jol tudom, hogy terepen minden terepjaro tobbet eszik mint mashol. Tehat nem kene megtankolni disznoles elott inkabb mint utana foleg tudvan, hogy a kutak koran zarnak . 600 km megyek egy tank benzinnel orszaguton. Terepen nyilvan kevesebbet de nem jelentett gondot sosem, es sokat vagyok telen -25- 35 fokba egy 100 km szeles befagyott to kozepen. Igaz negyed tankal sosem megyek be....mert gebasz konnyen johet az ido (elkezd havazni es semmit nem latsz, vagy szel - hovihar havazas kombinacio.. ez a legrosszabb) es a besulyedes meg a hideg lehet a gond. Ez itt a kepen szep idoben, itt vagyunk kb 25 km a parttol. Itt semmi gond legfeljebb besulyedsz- felhasalsz es a gumi semmit nem fog. Voltam ugy hogy mind a 4 kerekem forgott a levegobe mivel fel voltam hasalva a kemeny havon en meg neztem kint a kocsibol ahogy porognek a kerekek (egymast kihuzzuk, egy kocsival menni orulet sot eletveszelyes tavolra bemenni ha egy szelvihar feltamad ami itt sosem kizart es a kocsid elejet sem latod) Ez itt egy jo "ut" mindaddig mig rajta maradsz. A GPS es a tracking vonal elmaradhatatlan, egyszeruen nelkule nem lehet, hiaba talalod meg valahol a partot, meg kell talald a pontos kijaratot a torol. Ez mar gebasz volt 70-80 km szel, havazassal befujja a nyomainkat ahol bejottunk. Uj osvenyt kell torni kifele, az elso truck tori az osvenyt (altalaban nagy gumikkal) a kovetkezo huzza ki mikor besulyed es besulyed minden 100 m utan altalaba, es ez igy megy egesz ki a partig. Orakig tart a lejovetel viharba. Vannak kint kint rekednek. Sokszor van mentes hernyotalpas jarmuvekkel. Itt horgasztunk es meglepett egy vihar, semmit nem lattunk. Ezt lattam mikor kidugtam a fejem a satorbol. 20km -re voltunk bent. Kibaxott szar erzes es -25 fok szellel -35. Konvoy kifele: Gyakori latvany a tavon: Kint hagyott, befujt auto. Ez nem megy sehova mig ki nem assak es utat nem tor valaki hogy ki tudjon jonni. Ezt meglepte csunyan a vihar. Valaki kivitte oket szerencsejukre.
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
S.Zoli
|
|
« Új üzenet #7173 Dátum: 2019. Augusztus 22. - 18:27:07 » |
|
Zoli nem vagyok biztos, hogy ertem ezt a tankolas dolgot, habar azt jol tudom, hogy terepen minden terepjaro tobbet eszik mint mashol. Tehat nem kene megtankolni disznoles elott inkabb mint utana foleg tudvan, hogy a kutak koran zarnak . 600 km megyek egy tank benzinnel orszaguton. Terepen nyilvan kevesebbet de nem jelentett gondot sosem, es sokat vagyok telen -25- 35 fokba egy 100 km szeles befagyott to kozepen. Igaz negyed tankal sosem megyek be....mert gebasz konnyen johet az ido (elkezd havazni es semmit nem latsz, vagy szel - hovihar havazas kombinacio.. ez a legrosszabb) es a besulyedes meg a hideg lehet a gond. Ez itt a kepen szep idoben, itt vagyunk kb 25 km a parttol. Itt semmi gond legfeljebb besulyedsz- felhasalsz es a gumi semmit nem fog. Voltam ugy hogy mind a 4 kerekem forgott a levegobe mivel fel voltam hasalva a kemeny havon en meg neztem kint a kocsibol ahogy porognek a kerekek (egymast kihuzzuk, egy kocsival menni orulet sot eletveszelyes tavolra bemenni ha egy szelvihar feltamad ami itt sosem kizart es a kocsid elejet sem latod) Ez itt egy jo "ut" mindaddig mig rajta maradsz. A GPS es a tracking vonal elmaradhatatlan, egyszeruen nelkule nem lehet, hiaba talalod meg valahol a partot, meg kell talald a pontos kijaratot a torol. Ez mar gebasz volt 70-80 km szel, havazassal befujja a nyomainkat ahol bejottunk. Uj osvenyt kell torni kifele, az elso truck tori az osvenyt (altalaban nagy gumikkal) a kovetkezo huzza ki mikor besulyed es besulyed minden 100 m utan altalaba, es ez igy megy egesz ki a partig. Orakig tart a lejovetel viharba. Vannak kint kint rekednek. Sokszor van mentes hernyotalpas jarmuvekkel. Itt horgasztunk es meglepett egy vihar, semmit nem lattunk. Ezt lattam mikor kidugtam a fejem a satorbol. 20km -re voltunk bent. Kibaxott szar erzes es -25 fok szellel -35. Konvoy kifele: Gyakori latvany a tavon: Kint hagyott, befujt auto. Ez nem megy sehova mig ki nem assak es utat nem tor valaki hogy ki tudjon jonni. Ezt meglepte csunyan a vihar. Valaki kivitte oket szerencsejukre. Nagyon kemények vagytok! Nálunk is van hó, de azért nálatok ez más. Én is jártam már úgy, hogy felhasalt az autóm, nem egy kellemes állapot😢 Igazad van a tankolással, de az élet, a kapkodás, rohanás felülírja az elképzeléseket. Sok éves tapasztalatom, hogy sárban, szántásban😂 a dízel sokkal jobban fogyaszt- sokkal nagyobb az egy tankal megtehető távolság. Nálatok, USA-ban és Ausztráliában is sok esetben dupla tankkal adják a terepjárókat (vagy átépítik), nálunk ez csak nagyon korlátozottan elérhető. Jut eszembe, a Wrangler is kijött egy új brutálisan erős v6 dízellel, tudsz róla valamit? USA-ban az eddig használt acél seklik helyett már puha, kötélszerűeket használnak. Tudsz erről valamit?
|
|
|
Naplózva
|
🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #7174 Dátum: 2019. Augusztus 22. - 19:28:21 » |
|
Igen, 2020 a Wranglerek jonnek egy 3L. dizel - el ami 260LE es 600NM nyomateka lesz. A kerdesed masik reszet nem ertem mivel nem tudom mi az az, az "acel seklik" ?? Meg mi lehet "kotelszeru"? PS. Nem vagyunk mi "kemenyek" abszolut, es neha ra is baxunk...
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
S.Zoli
|
|
« Új üzenet #7175 Dátum: 2019. Augusztus 23. - 19:42:03 » |
|
Igen, 2020 a Wranglerek jonnek egy 3L. dizel - el ami 260LE es 600NM nyomateka lesz. A kerdesed masik reszet nem ertem mivel nem tudom mi az az, az "acel seklik" ?? Meg mi lehet "kotelszeru"? PS. Nem vagyunk mi "kemenyek" abszolut, es neha ra is baxunk... A SEKLIT nálatok shackle-nek mondják, az újfajtát pedig soft shackle-nek. Hoztam az USA-ból, de mindenki csak nézegeti, itthon még nagyon új. Gondolom amikor kirángatjátok egymást a sárból, hóbol ti is ezt teszitek a 2 terepjáróra a “rated recovery point” és a kötél/rántókötél közé.
|
|
|
Naplózva
|
🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #7176 Dátum: 2019. Augusztus 23. - 22:16:55 » |
|
A SEKLIT nálatok shackle-nek mondják, az újfajtát pedig soft shackle-nek. Hoztam az USA-ból, de mindenki csak nézegeti, itthon még nagyon új. Gondolom amikor kirángatjátok egymást a sárból, hóbol ti is ezt teszitek a 2 terepjáróra a “rated recovery point” és a kötél/rántókötél közé.
Igen, mi igy csinaljuk, foleg a Jeep-en konnyu beleakasztani. Nem kell semmifajta sekli. A vontato horog anyat sem kell hasznalnom. Puha "seklit" akkor hasznalunk ha ket rantokotelet ossze akarunk kotni ha tavolrol lehet csak kihuzni a kocsit. Maskor nem. - Vagy a vontato horog anyajaba tesszuk (ez is gyors es mindenkinek van vontato horog anya (hitch receiver) a truck-jan amin atdugjuk az acel "pin"-t a kotel vegen) Mondhatni az egyik legnepszerubb kihuzasi eljaras. Habar ez is nepszeru ugyancsak a vontato horog anyaba kell bedugni (utana ki lehet venni de sokan benthagyjak allandoan) altalaban minden truck- on van vontatohorog anya, elol meg akaszto horog.
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #7177 Dátum: 2019. Augusztus 23. - 23:11:57 » |
|
Ez a 3 L.diesel motor lesz a 2020 evjaratu Wranglerbe, meg Wrangler Gladiator pickupba es a Ram truckba. Engem szemelyesen nem nagyon erdekelnek a mostani modern dizelek a sok elektronika miatt az emisszios normak elerese vegett. Le vannak fojtva a motorok, draga a karbantartasuk ha gebasz van, es nem szeretik a hideget itt minusz 30 fokokra es azon alulra gondolok. A benzin motorok is annyira jok, hogy siman mennek fel millio km -t relativ alacsony szerviz koltseggel. Akkor meg mire. https://www.thedrive.com/new-cars/29461/2020-ram-1500-ecodiesel-first-drive-review-diesel-done-right
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
S.Zoli
|
|
« Új üzenet #7178 Dátum: 2019. Augusztus 25. - 14:35:55 » |
|
Ez a 3 L.diesel motor lesz a 2020 evjaratu Wranglerbe, meg Wrangler Gladiator pickupba es a Ram truckba. Engem szemelyesen nem nagyon erdekelnek a mostani modern dizelek a sok elektronika miatt az emisszios normak elerese vegett. Le vannak fojtva a motorok, draga a karbantartasuk ha gebasz van, es nem szeretik a hideget itt minusz 30 fokokra es azon alulra gondolok. A benzin motorok is annyira jok, hogy siman mennek fel millio km -t relativ alacsony szerviz koltseggel. Akkor meg mire. https://www.thedrive.com/new-cars/29461/2020-ram-1500-ecodiesel-first-drive-review-diesel-done-right Nagyon komolyan toljátok. Nálunk a vonóhorog általában fix (néha motorosan behúzható), ahol levehető, ott meg más szabvány... Sajnos nem egyszer láttam, hogy a vonóhorogra akasztott kötéllel, néha acélsodronnyal rángatták egymást- életveszélyes. Az újabb ‘terepjárókon’ meg gyakran már nincs is minősített mentési pont... A dízel itt az öreg kontinensen sokkal népszerűbb, mint felétek- abszolút megértelek. Azért az új Jeep Gladiator 600Nm-el finom darab lehet vadászni, főként a Rubicon kivitelben. Pénteken voltam a Jeep-nél, van egy piros Rubicon BFG KM2 gumikkal (sajnos nem KM3), komoly darab👍 Nevessetek ki, de nekem tetszik a Renegade is- mondjuk nem terepre, bár a Trailhawk kivitel földutakkal biztosan elboldogul.
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2019. Augusztus 25. - 14:50:52 írta Pyrus »
|
Naplózva
|
🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
|
|
|
Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #7179 Dátum: 2019. Augusztus 25. - 15:26:40 » |
|
Nagyon komolyan toljátok. Nálunk a vonóhorog általában fix (néha motorosan behúzható), ahol levehető, ott meg más szabvány... Sajnos nem egyszer láttam, hogy a vonóhorogra akasztott kötéllel, néha acélsodronnyal rángatták egymást- életveszélyes. Az újabb ‘terepjárókon’ meg gyakran már nincs is minősített mentési pont... A dízel itt az öreg kontinensen sokkal népszerűbb, mint felétek- abszolút megértelek. Azért az új Jeep Gladiator 600Nm-el finom darab lehet vadászni, főként a Rubicon kivitelben. Pénteken voltam a Jeep-nél, van egy piros Rubicon BFG KM2 gumikkal (sajnos nem KM3), komoly darab👍 Nevessetek ki, de nekem tetszik a Renegade is- mondjuk nem terepre, bár a Trailhawk kivitel földutakkal biztosan elboldogul.
Igen a vonóhorog nem mentési pont ! A Nissan pickup -om megsűlyed és hátulról lehetett megközelíteni , traktor drótkötél a vonóhorog meg összecsuklott .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #7180 Dátum: 2019. Augusztus 25. - 18:34:00 » |
|
Nagyon komolyan toljátok. Nálunk a vonóhorog általában fix (néha motorosan behúzható), ahol levehető, ott meg más szabvány... Sajnos nem egyszer láttam, hogy a vonóhorogra akasztott kötéllel, néha acélsodronnyal rángatták egymást- életveszélyes. Az újabb ‘terepjárókon’ meg gyakran már nincs is minősített mentési pont... A dízel itt az öreg kontinensen sokkal népszerűbb, mint felétek- abszolút megértelek. Azért az új Jeep Gladiator 600Nm-el finom darab lehet vadászni, főként a Rubicon kivitelben. Pénteken voltam a Jeep-nél, van egy piros Rubicon BFG KM2 gumikkal (sajnos nem KM3), komoly darab👍 Nevessetek ki, de nekem tetszik a Renegade is- mondjuk nem terepre, bár a Trailhawk kivitel földutakkal biztosan elboldogul.
Itt a vontatasi szerkezet lehet mentesi pont annyi kikotessel, hogy a vonopantot nem szabad a vonogolyora akasztani, viszont ugy ahogyan a harmadik kep mutatja fennt az ugy jo. A lanc vagy acelkabelek meg nagyon komolyan felejtosek mert tenyleg lehetnek nagyon veszelyesek. Nekem evekkel ezelott tortent mikor valakit rantottam ki a mely hobol az o lancaval, rantaskor a lanc elszakadt es visszajott a radiatoromba meg racsapodott a motorhaz tetomre. Cserelni kellett mindkettot. (azota is allandoan ott lapul a vonopant szepen feltekerve az elso szekem alatt) Ez mondhatni hogy a legnepszerubb "vontatohorog"( 2") szerkezet. ...es "bedugva"... ...es millio allithato valtozata van, sokfajta toldalekkal ( pld. bicikli tartot tenni ra, kenu szalitot, szalito recsokat es hasonlokat)
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #7181 Dátum: 2019. Augusztus 25. - 18:56:19 » |
|
Igen a vonóhorog nem mentési pont ! A Nissan pickup -om megsűlyed és hátulról lehetett megközelíteni , traktor drótkötél a vonóhorog meg összecsuklott . Bátya! Akkor ott vmi rögzítési- és/vagy anyag hiba lehetett. Ha a horog minősítve van a megadott kN húzóerőre,akkor azt tudni kell neki oda-vissza.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
S.Zoli
|
|
« Új üzenet #7182 Dátum: 2019. Augusztus 25. - 22:47:22 » |
|
Bátya! Akkor ott vmi rögzítési- és/vagy anyag hiba lehetett. Ha a horog minősítve van a megadott kN húzóerőre,akkor azt tudni kell neki oda-vissza.
Szia, én is láttam már ilyet, gyári vonóhorog kb. 3 éves japán terepjárón mentéskor eltört! A fix vonóhorog nem mentési pont, balesetveszélyes.
|
|
|
Naplózva
|
🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
|
|
|
Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #7183 Dátum: 2019. Augusztus 26. - 07:32:25 » |
|
Bátya! Akkor ott vmi rögzítési- és/vagy anyag hiba lehetett. Ha a horog minősítve van a megadott kN húzóerőre,akkor azt tudni kell neki oda-vissza.
Egyszerű ! Túllépte a megadott KN húzóerőt a felhasalt autó és a traktor között a háromujjnyi vastag drótkötélen a vonóerő . Ráadásul míg vártam és rádióztam az akku is lemerült , a húzás iránya se mindig volt az autó tengelyiránya .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #7184 Dátum: 2019. Augusztus 26. - 09:42:46 » |
|
Egyszerű ! Túllépte a megadott KN húzóerőt a felhasalt autó és a traktor között a háromujjnyi vastag drótkötélen a vonóerő . Ráadásul míg vártam és rádióztam az akku is lemerült , a húzás iránya se mindig volt az autó tengelyiránya .
Így lehetett. Viszont többször elhangzott már itt a fórumon,hogy a vonóhorog függőleges terhelhetősége csak töredéke a vízszintesnek. Tök mindegy milyen irányú,attól még függőleges.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|