Oldalak: 1 ... 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 [479] 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792609 alkalommal)
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #7170 Dátum: 2019. Augusztus 20. - 07:59:06 »

Szia Zoli, ha mar az erot emlited, ezt csak erdekessegkeppen emlitem meg. Nezd ezeknek a pick up truckoknak a LE -et es a nyomatekukat.
Chevrolet Silverado pld 445 LE es 1233NM nyomatek.
Egy "egyszeru" Ford F-150, (vagy Ram, GMC, vagy Toyota  4X4  jon 395-400 LE es 542 NM nyomatekkal. Ha megtobb erore vagyik valaki akkor ott a -420 450 LE motorjuk es a 691 NM nyomatek. A dizeljeiket nem is emlitettem. Ezek az "egyszeru" pickupok mind hatso merevhiddal es hatso difizarral jonnek a 4×4 es modelek. Ezek uraljak itt a piacot messzire.  Praktikusok es kenyelmesek,  vontatasra elso osztalyuak, es 35 - 40 ert olyat veszel, hogy beszel hozzad.

https://thehumblerich.com/top-10-most-powerful-trucks-2019/ 
Nálunk hozzátok képest nincsenek távolságok, viszont vannak keskeny utak, szűk parkolók, állandó útfelbontások, botrányos útállapotok, szűk terelések. Ehhez jön a horribilis benzinár. Szóval ugyan nálunk is 1-2 helyen kaphatók ilyen monstrumok (pl Ford F150 Solymáron), de nem jellemzőek. Vontatáshoz pedig nálunk inkább a Ford Explorer, Volvo XC90, stb elég, részben a jogosítvány miatt is ( egyszerű B, esetleg B+E kategória. C+E magánembereknek nem jellemző) .  Vadászni pedig itt- főként dombos vidéken nem igazán alkalmasak, túl szélesek, túl hosszúak a Lada Niva és társai méretre kialakított erdészeti feltáróutakon-íveken.
Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #7171 Dátum: 2019. Augusztus 20. - 08:07:20 »

Ehez mit szoltok. Oreg, de 150 ezer km van csak rajta.


Szép és jó is, de nálunk a benzines V6-al várna az új gazdájára egy darabig... Dízellel hamar elvinnék ha jó az ára. Vadászni-vontatni tök jók, de ezzel a benzinessel terepen kicsi a hatótávolsága (saját tapasztalatom, hogy a benzines sokkal-sokkal többet eszik terepen). Sokfelé zárnak 22-kor a kutak, egy jó disznoles után már nem tudod megtankolni- jártam már így a benzines Wranglerrel....
Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #7172 Dátum: 2019. Augusztus 21. - 05:53:23 »

Zoli nem vagyok biztos, hogy ertem ezt a tankolas dolgot, habar azt jol tudom, hogy terepen minden terepjaro tobbet eszik mint mashol. Tehat nem kene megtankolni disznoles elott inkabb mint utana foleg tudvan, hogy a kutak koran zarnak  Fejvakarás.
600 km megyek egy tank benzinnel orszaguton. Terepen nyilvan kevesebbet de nem jelentett gondot sosem, es sokat vagyok telen -25- 35 fokba egy 100 km szeles befagyott to kozepen. Igaz negyed tankal sosem megyek be....mert gebasz konnyen johet az ido (elkezd havazni es semmit nem latsz, vagy szel - hovihar havazas kombinacio.. ez a legrosszabb) es a besulyedes meg a hideg lehet a gond.

Ez itt a kepen szep idoben, itt vagyunk kb 25 km a parttol. Itt semmi gond legfeljebb besulyedsz- felhasalsz es a gumi semmit nem fog. Voltam ugy hogy mind a 4 kerekem forgott a levegobe mivel fel voltam hasalva a kemeny havon  en meg neztem kint a kocsibol ahogy porognek a kerekek (egymast kihuzzuk, egy kocsival menni orulet sot eletveszelyes tavolra bemenni ha egy szelvihar feltamad ami itt sosem kizart es a kocsid elejet sem latod)
Ez itt egy jo "ut" mindaddig mig rajta maradsz. A GPS es a tracking vonal elmaradhatatlan, egyszeruen nelkule nem lehet, hiaba talalod meg valahol a partot, meg kell talald a pontos kijaratot a torol.



Ez mar gebasz volt 70-80 km szel, havazassal befujja a nyomainkat ahol bejottunk. Uj osvenyt kell torni kifele, az elso truck tori az osvenyt (altalaban nagy gumikkal) a kovetkezo huzza ki mikor besulyed es besulyed  minden 100 m utan altalaba, es ez  igy megy egesz ki a partig. Orakig tart a lejovetel viharba. Vannak kint kint rekednek. Sokszor van mentes hernyotalpas jarmuvekkel.

Itt horgasztunk es meglepett egy vihar, semmit nem lattunk. Ezt lattam mikor kidugtam a fejem a satorbol. 20km -re voltunk bent. Kibaxott szar erzes es -25 fok szellel -35.



Konvoy kifele:



Gyakori latvany a tavon:



Kint hagyott, befujt auto. Ez nem megy sehova mig ki nem assak es utat nem tor valaki hogy ki tudjon jonni. Ezt meglepte csunyan a vihar. Valaki kivitte oket szerencsejukre.






Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #7173 Dátum: 2019. Augusztus 22. - 18:27:07 »

Zoli nem vagyok biztos, hogy ertem ezt a tankolas dolgot, habar azt jol tudom, hogy terepen minden terepjaro tobbet eszik mint mashol. Tehat nem kene megtankolni disznoles elott inkabb mint utana foleg tudvan, hogy a kutak koran zarnak  Fejvakarás.
600 km megyek egy tank benzinnel orszaguton. Terepen nyilvan kevesebbet de nem jelentett gondot sosem, es sokat vagyok telen -25- 35 fokba egy 100 km szeles befagyott to kozepen. Igaz negyed tankal sosem megyek be....mert gebasz konnyen johet az ido (elkezd havazni es semmit nem latsz, vagy szel - hovihar havazas kombinacio.. ez a legrosszabb) es a besulyedes meg a hideg lehet a gond.

Ez itt a kepen szep idoben, itt vagyunk kb 25 km a parttol. Itt semmi gond legfeljebb besulyedsz- felhasalsz es a gumi semmit nem fog. Voltam ugy hogy mind a 4 kerekem forgott a levegobe mivel fel voltam hasalva a kemeny havon  en meg neztem kint a kocsibol ahogy porognek a kerekek (egymast kihuzzuk, egy kocsival menni orulet sot eletveszelyes tavolra bemenni ha egy szelvihar feltamad ami itt sosem kizart es a kocsid elejet sem latod)
Ez itt egy jo "ut" mindaddig mig rajta maradsz. A GPS es a tracking vonal elmaradhatatlan, egyszeruen nelkule nem lehet, hiaba talalod meg valahol a partot, meg kell talald a pontos kijaratot a torol.



Ez mar gebasz volt 70-80 km szel, havazassal befujja a nyomainkat ahol bejottunk. Uj osvenyt kell torni kifele, az elso truck tori az osvenyt (altalaban nagy gumikkal) a kovetkezo huzza ki mikor besulyed es besulyed  minden 100 m utan altalaba, es ez  igy megy egesz ki a partig. Orakig tart a lejovetel viharba. Vannak kint kint rekednek. Sokszor van mentes hernyotalpas jarmuvekkel.

Itt horgasztunk es meglepett egy vihar, semmit nem lattunk. Ezt lattam mikor kidugtam a fejem a satorbol. 20km -re voltunk bent. Kibaxott szar erzes es -25 fok szellel -35.



Konvoy kifele:



Gyakori latvany a tavon:



Kint hagyott, befujt auto. Ez nem megy sehova mig ki nem assak es utat nem tor valaki hogy ki tudjon jonni. Ezt meglepte csunyan a vihar. Valaki kivitte oket szerencsejukre.







Nagyon kemények vagytok! Nálunk is van hó, de azért nálatok ez más. Én is jártam már úgy, hogy felhasalt az autóm, nem egy kellemes állapot😢 Igazad van a tankolással, de az élet, a kapkodás, rohanás felülírja az elképzeléseket. Sok éves tapasztalatom, hogy sárban, szántásban😂 a dízel sokkal jobban fogyaszt- sokkal nagyobb az egy tankal megtehető távolság. Nálatok, USA-ban és Ausztráliában is sok esetben dupla tankkal adják a terepjárókat (vagy átépítik), nálunk ez csak nagyon korlátozottan elérhető.
Jut eszembe, a Wrangler is kijött egy új brutálisan erős v6 dízellel, tudsz róla valamit? USA-ban az eddig használt acél seklik helyett már puha, kötélszerűeket használnak. Tudsz erről valamit?
Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #7174 Dátum: 2019. Augusztus 22. - 19:28:21 »

Igen, 2020 a Wranglerek jonnek egy 3L. dizel - el ami 260LE es 600NM nyomateka lesz.
A kerdesed masik reszet nem ertem mivel nem tudom mi az az, az "acel seklik" Mosolyog Fejvakarás ?? Meg mi lehet "kotelszeru"?

PS. Nem vagyunk mi "kemenyek" abszolut, es neha ra is baxunk...Mosolyog
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #7175 Dátum: 2019. Augusztus 23. - 19:42:03 »

Igen, 2020 a Wranglerek jonnek egy 3L. dizel - el ami 260LE es 600NM nyomateka lesz.
A kerdesed masik reszet nem ertem mivel nem tudom mi az az, az "acel seklik" Mosolyog Fejvakarás ?? Meg mi lehet "kotelszeru"?

PS. Nem vagyunk mi "kemenyek" abszolut, es neha ra is baxunk...Mosolyog
A SEKLIT nálatok shackle-nek mondják, az újfajtát pedig soft shackle-nek. Hoztam az USA-ból, de mindenki csak nézegeti, itthon még nagyon új. Gondolom amikor kirángatjátok egymást a sárból, hóbol ti is ezt teszitek a 2 terepjáróra a “rated recovery point” és a kötél/rántókötél közé.
Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #7176 Dátum: 2019. Augusztus 23. - 22:16:55 »

A SEKLIT nálatok shackle-nek mondják, az újfajtát pedig soft shackle-nek. Hoztam az USA-ból, de mindenki csak nézegeti, itthon még nagyon új. Gondolom amikor kirángatjátok egymást a sárból, hóbol ti is ezt teszitek a 2 terepjáróra a “rated recovery point” és a kötél/rántókötél közé.

Igen, mi igy csinaljuk, foleg a Jeep-en konnyu beleakasztani. Nem kell semmifajta sekli. A vontato horog anyat sem kell hasznalnom.
Puha "seklit" akkor hasznalunk ha ket rantokotelet ossze akarunk kotni ha tavolrol lehet csak kihuzni a kocsit. Maskor nem.





- Vagy a vontato horog anyajaba tesszuk (ez is gyors es mindenkinek van vontato horog anya (hitch receiver) a truck-jan amin atdugjuk az acel "pin"-t a kotel vegen) Mondhatni az egyik legnepszerubb kihuzasi eljaras.



Habar ez is nepszeru ugyancsak a vontato horog anyaba kell bedugni (utana ki lehet venni de sokan benthagyjak allandoan)














altalaban minden truck- on van vontatohorog anya, elol meg akaszto horog.
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #7177 Dátum: 2019. Augusztus 23. - 23:11:57 »

Ez a 3 L.diesel motor lesz a 2020 evjaratu Wranglerbe, meg Wrangler Gladiator pickupba es a Ram truckba. Engem szemelyesen nem nagyon erdekelnek a mostani modern dizelek a sok elektronika miatt az emisszios normak elerese vegett. Le vannak fojtva a motorok, draga a karbantartasuk ha gebasz van, es nem szeretik a hideget itt minusz 30 fokokra es azon alulra gondolok. A benzin motorok is annyira jok, hogy siman mennek fel millio km -t relativ alacsony szerviz koltseggel. Akkor meg mire.

https://www.thedrive.com/new-cars/29461/2020-ram-1500-ecodiesel-first-drive-review-diesel-done-right 



Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #7178 Dátum: 2019. Augusztus 25. - 14:35:55 »

Ez a 3 L.diesel motor lesz a 2020 evjaratu Wranglerbe, meg Wrangler Gladiator pickupba es a Ram truckba. Engem szemelyesen nem nagyon erdekelnek a mostani modern dizelek a sok elektronika miatt az emisszios normak elerese vegett. Le vannak fojtva a motorok, draga a karbantartasuk ha gebasz van, es nem szeretik a hideget itt minusz 30 fokokra es azon alulra gondolok. A benzin motorok is annyira jok, hogy siman mennek fel millio km -t relativ alacsony szerviz koltseggel. Akkor meg mire.

https://www.thedrive.com/new-cars/29461/2020-ram-1500-ecodiesel-first-drive-review-diesel-done-right  


Nagyon komolyan toljátok. Nálunk a vonóhorog általában fix (néha motorosan behúzható), ahol levehető, ott meg más szabvány...  Sajnos nem egyszer láttam, hogy a vonóhorogra akasztott kötéllel, néha acélsodronnyal rángatták egymást- életveszélyes. Az újabb ‘terepjárókon’ meg gyakran már nincs is minősített mentési pont...
A dízel itt az öreg kontinensen sokkal népszerűbb, mint felétek- abszolút megértelek. Azért az új Jeep Gladiator 600Nm-el finom darab lehet vadászni, főként a Rubicon kivitelben. Pénteken voltam a Jeep-nél, van egy piros Rubicon BFG KM2 gumikkal (sajnos nem KM3), komoly darab👍
Nevessetek ki, de nekem tetszik a Renegade is- mondjuk nem terepre, bár a Trailhawk kivitel földutakkal biztosan elboldogul.



« Utoljára szerkesztve: 2019. Augusztus 25. - 14:50:52 írta Pyrus » Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7179 Dátum: 2019. Augusztus 25. - 15:26:40 »

Nagyon komolyan toljátok. Nálunk a vonóhorog általában fix (néha motorosan behúzható), ahol levehető, ott meg más szabvány...  Sajnos nem egyszer láttam, hogy a vonóhorogra akasztott kötéllel, néha acélsodronnyal rángatták egymást- életveszélyes. Az újabb ‘terepjárókon’ meg gyakran már nincs is minősített mentési pont...
A dízel itt az öreg kontinensen sokkal népszerűbb, mint felétek- abszolút megértelek. Azért az új Jeep Gladiator 600Nm-el finom darab lehet vadászni, főként a Rubicon kivitelben. Pénteken voltam a Jeep-nél, van egy piros Rubicon BFG KM2 gumikkal (sajnos nem KM3), komoly darab👍
Nevessetek ki, de nekem tetszik a Renegade is- mondjuk nem terepre, bár a Trailhawk kivitel földutakkal biztosan elboldogul.





Igen a vonóhorog nem mentési pont !  A Nissan pickup -om megsűlyed  és hátulról lehetett megközelíteni , traktor drótkötél a vonóhorog meg összecsuklott .   Rííí Röhög
Naplózva
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #7180 Dátum: 2019. Augusztus 25. - 18:34:00 »

Nagyon komolyan toljátok. Nálunk a vonóhorog általában fix (néha motorosan behúzható), ahol levehető, ott meg más szabvány...  Sajnos nem egyszer láttam, hogy a vonóhorogra akasztott kötéllel, néha acélsodronnyal rángatták egymást- életveszélyes. Az újabb ‘terepjárókon’ meg gyakran már nincs is minősített mentési pont...
A dízel itt az öreg kontinensen sokkal népszerűbb, mint felétek- abszolút megértelek. Azért az új Jeep Gladiator 600Nm-el finom darab lehet vadászni, főként a Rubicon kivitelben. Pénteken voltam a Jeep-nél, van egy piros Rubicon BFG KM2 gumikkal (sajnos nem KM3), komoly darab👍
Nevessetek ki, de nekem tetszik a Renegade is- mondjuk nem terepre, bár a Trailhawk kivitel földutakkal biztosan elboldogul.





Itt a vontatasi szerkezet lehet mentesi pont annyi kikotessel, hogy a vonopantot nem szabad a vonogolyora akasztani, viszont ugy ahogyan a harmadik kep mutatja fennt az ugy jo. A lanc vagy acelkabelek meg nagyon komolyan felejtosek mert tenyleg lehetnek nagyon veszelyesek. Nekem evekkel ezelott tortent mikor valakit rantottam ki a mely hobol az o lancaval, rantaskor a lanc elszakadt es visszajott a radiatoromba meg racsapodott a motorhaz tetomre. Cserelni kellett mindkettot. (azota is allandoan ott lapul a vonopant szepen feltekerve az elso szekem alatt)
Ez mondhatni hogy a legnepszerubb "vontatohorog"( 2") szerkezet.



...es "bedugva"...Mosolyog



...es millio allithato valtozata van, sokfajta toldalekkal  ( pld. bicikli tartot tenni ra, kenu szalitot, szalito recsokat es hasonlokat)

 
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #7181 Dátum: 2019. Augusztus 25. - 18:56:19 »

Igen a vonóhorog nem mentési pont !  A Nissan pickup -om megsűlyed  és hátulról lehetett megközelíteni , traktor drótkötél a vonóhorog meg összecsuklott .   Rííí Röhög
Bátya! Akkor ott vmi rögzítési- és/vagy anyag hiba lehetett. Ha a horog minősítve van a megadott kN húzóerőre,akkor azt tudni kell neki oda-vissza. 
Naplózva
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #7182 Dátum: 2019. Augusztus 25. - 22:47:22 »

Bátya! Akkor ott vmi rögzítési- és/vagy anyag hiba lehetett. Ha a horog minősítve van a megadott kN húzóerőre,akkor azt tudni kell neki oda-vissza. 
Szia, én is láttam már ilyet, gyári vonóhorog kb. 3 éves japán terepjárón mentéskor eltört! A fix vonóhorog nem mentési pont, balesetveszélyes.
Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
Stefi
Vendég
« Új üzenet #7183 Dátum: 2019. Augusztus 26. - 07:32:25 »

Bátya! Akkor ott vmi rögzítési- és/vagy anyag hiba lehetett. Ha a horog minősítve van a megadott kN húzóerőre,akkor azt tudni kell neki oda-vissza. 

Egyszerű !  Túllépte a megadott KN húzóerőt a felhasalt autó és a traktor között a háromujjnyi vastag drótkötélen a vonóerő .  Ráadásul  míg vártam és rádióztam az akku is lemerült , a húzás iránya se mindig volt az autó tengelyiránya .
Naplózva
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #7184 Dátum: 2019. Augusztus 26. - 09:42:46 »

Egyszerű !  Túllépte a megadott KN húzóerőt a felhasalt autó és a traktor között a háromujjnyi vastag drótkötélen a vonóerő .  Ráadásul  míg vártam és rádióztam az akku is lemerült , a húzás iránya se mindig volt az autó tengelyiránya .
Így lehetett. Viszont többször elhangzott már itt a fórumon,hogy a vonóhorog függőleges terhelhetősége csak töredéke a vízszintesnek. Tök mindegy milyen irányú,attól még függőleges.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 [479] 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: