galoscsabus
|
|
« Új üzenet #7065 Dátum: 2019. Február 06. - 12:13:01 » |
|
Annak idején egy szakember elmondta nekem, miért nem érdemes az ilyen "terepjárókat" a viszkókuplung miatt gyepálni terepen, de felét akkor sem értettem....
Én is csak a lényegét vettem le agyban, amikor a WagonR+ ilyen baj miatt szervizbe kerūlt. Majd hanyattdőltem a végösszeg hallatán A lényege a dolognak, hogy ezt a viszkódiszkót csak arra tervezték, hogy stabilizálja némi plusz vonóerővel a kipörgő hajtott kerekek miatt fellépő bizonytalanságot. Sem a túlzott igénybevétel, sem a huzamosabb idejű műszak nem az ő műfaja. Ezek miatt hamar összeég a közvetítő anyag, és kuka az egész, nem is hajt többé. Tehát sem nagyon rúgni, sem hosszan kínozni nem érdemes. Drága volt a tanulópénz
|
|
|
Naplózva
|
Vadász vagyok...így egyszerűen.
|
|
|
Sakac
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9919
|
|
« Új üzenet #7066 Dátum: 2019. Február 06. - 12:28:30 » |
|
Én is csak a lényegét vettem le agyban, amikor a WagonR+ ilyen baj miatt szervizbe kerūlt. Majd hanyattdőltem a végösszeg hallatán Na neee a kuplung szett olyan 25e Ft környéke.. azt még én is kitudom fizetni.
|
|
|
Naplózva
|
"Mindenkinek két élete van. De a második csak akkor kezdődik el, ha valaki rájön, hogy csak egy van"
|
|
|
nagysas
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 4147
TSP
|
|
« Új üzenet #7067 Dátum: 2019. Február 06. - 12:54:07 » |
|
Én is csak a lényegét vettem le agyban, amikor a WagonR+ ilyen baj miatt szervizbe kerūlt. Majd hanyattdőltem a végösszeg hallatán A lényege a dolognak, hogy ezt a viszkódiszkót csak arra tervezték, hogy stabilizálja némi plusz vonóerővel a kipörgő hajtott kerekek miatt fellépő bizonytalanságot. Sem a túlzott igénybevétel, sem a huzamosabb idejű műszak nem az ő műfaja. Ezek miatt hamar összeég a közvetítő anyag, és kuka az egész, nem is hajt többé. Tehát sem nagyon rúgni, sem hosszan kínozni nem érdemes. Drága volt a tanulópénz A CRV nem viszkókuplungos. Egy butított Haldex rendszere van, az azért komolyabb terhelésre, felhasználásra is alkalmas(abb). Persze tönkre ez se menjen, sőt.
|
|
|
Naplózva
|
Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!! 在我赤裸的身上牺牲一只山羊
|
|
|
Borzgróf
|
|
« Új üzenet #7068 Dátum: 2019. Február 06. - 13:01:01 » |
|
Na neee a kuplung szett olyan 25e Ft környéke.. azt még én is kitudom fizetni. Akkor már csak a viszkót kell megvenni mellé......
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #7069 Dátum: 2019. Február 06. - 13:07:44 » |
|
Na neee a kuplung szett olyan 25e Ft környéke.. azt még én is kitudom fizetni. Mester! Egy nullát lehagytál a végéről. Nem a hűtőventillátor és a vízpumpa közti kütyüről van szó,hanem a kardánok közdarabjáról. (ha vicceltél,akkor bocs)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sakac
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9919
|
|
« Új üzenet #7070 Dátum: 2019. Február 06. - 13:50:10 » |
|
Ti nyertetek! Ennyit értek az autókhoz...is Normál kuplung ugrott be. Igaz annyiért már mit írtok szinte használt Wagonr+ -t lehetne venni..
|
|
|
Naplózva
|
"Mindenkinek két élete van. De a második csak akkor kezdődik el, ha valaki rájön, hogy csak egy van"
|
|
|
uzbence
|
|
« Új üzenet #7071 Dátum: 2019. Február 06. - 14:28:52 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #7072 Dátum: 2019. Február 07. - 07:48:20 » |
|
A CRV nem viszkókuplungos. Egy butított Haldex rendszere van, az azért komolyabb terhelésre, felhasználásra is alkalmas(abb). Persze tönkre ez se menjen, sőt.
Mi a különbség ? Nekem CR-V II a családi / vésztartalék terepjáró de úgy mondták intelligens elektronikus vezérlésű viszkó . A viszkó részét még értem a régi gépész tanulmányaimból de az elektronikus meg Haldex már magas . Mondjuk az első nap hogy megvettem a vadásztársam L200 át rántottam ki egy sáros gödörből . Semmi baj nem történt .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
nagysas
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 4147
TSP
|
|
« Új üzenet #7073 Dátum: 2019. Február 07. - 08:06:01 » |
|
Mi a különbség ? Nekem CR-V II a családi / vésztartalék terepjáró de úgy mondták intelligens elektronikus vezérlésű viszkó . A viszkó részét még értem a régi gépész tanulmányaimból de az elektronikus meg Haldex már magas . Mondjuk az első nap hogy megvettem a vadásztársam L200 át rántottam ki egy sáros gödörből . Semmi baj nem történt . Viszkó - autónavigátor.hu leírása: „az első és a hátsó differenciálmű közé szerelt hőre keményedő, de folyékony, azaz viszkózus anyaggal töltött kuplung a tengelyek közötti fordulatszám különbség esetén zár. A rendszer lassan reagál és nem bírja a komoly terepezést, tölteléke extrém esetben besülhet, ami után a differenciálművek is károsodhatnak – használtautó vásárlásakor ezért különösen figyelni kell a kuplung állapotára.” Haldex: https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/9682/oesszkerekhajtas-haldex-technikaval A CR-V-ben haldex-elven működő, de saját fejlesztésű rendszer van, nem viszkó.
|
|
|
Naplózva
|
Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!! 在我赤裸的身上牺牲一只山羊
|
|
|
Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #7074 Dátum: 2019. Február 07. - 11:08:51 » |
|
Viszkó - autónavigátor.hu leírása: „az első és a hátsó differenciálmű közé szerelt hőre keményedő, de folyékony, azaz viszkózus anyaggal töltött kuplung a tengelyek közötti fordulatszám különbség esetén zár. A rendszer lassan reagál és nem bírja a komoly terepezést, tölteléke extrém esetben besülhet, ami után a differenciálművek is károsodhatnak – használtautó vásárlásakor ezért különösen figyelni kell a kuplung állapotára.” Haldex: https://autotechnika.hu/cikkek/motor-eroatvitel/9682/oesszkerekhajtas-haldex-technikaval A CR-V-ben haldex-elven működő, de saját fejlesztésű rendszer van, nem viszkó. Rá lehet fogni hogy értem ! Kösz !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
nagysas
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 4147
TSP
|
|
« Új üzenet #7075 Dátum: 2019. Február 07. - 12:19:20 » |
|
Rá lehet fogni hogy értem ! Kösz ! Az angolbeteg alatt egy 4. generációs van. Nagyon szeretem, a feleség is megtanulta, hogy ha nem fekete az út előttünk csak teker egyet a programválasztón, oszt semmi gond nem lesz. Nyilván nem G Merci, vagy LC, de amit tud az nekünk több mint elég.
|
|
|
Naplózva
|
Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!! 在我赤裸的身上牺牲一只山羊
|
|
|
Embandy
|
|
« Új üzenet #7076 Dátum: 2019. Február 08. - 09:08:53 » |
|
Sziasztok,
szívesen venném tanácsaitokat az alábbi kritériumok alapján:
Szeretnék egy megbízható terepjárót hosszú távra ( 8-10év ). Maximum 3.5M Ft vételi áron. Tervezett 10E km futás/ év ( 80% közút és 20% könnyű terep ) Évente pár alkalommal kellene 300km távot menni, amúgy heti 150- 200km-t futna a közeli területen ). Köszönöm, de nem érdekel: Francia vérvonalú; hegyekből érkezett- sóette; Pick-Up; Diesel! Kizárólag benzin üzeműben gondolkodom.
Nézegetem már jó ideje a vasakat. Háááát, mindenképp mélyebbre kell zsebbe nyúlnom a tervezettnél ( 2M Ft ), azt már látom. Hisz ha számolom az ilyenre ráfordított energiát és pénzt, túl leszünk a 3M Ft-n amire már nekem is tetszene.
Rav4; Jimny; Yeti; Niva? Még nem tudom. A döntés semmiképp sem lesz egyszerű és kompromisszum mentes...
Köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
"Nedves, földszagú, ibolyás hazai erdő, takarodót fújó feketerigó, rekedten dürgő fácánkakas, estcsillag alatt korrogva szálló szalonka, de megörülnék nektek! Szalonka nélküli Március, pótolhatatlan mulasztás a vadász életében."
|
|
|
oceanwave
|
|
« Új üzenet #7077 Dátum: 2019. Február 08. - 09:23:40 » |
|
Sziasztok,
szívesen venném tanácsaitokat az alábbi kritériumok alapján:
Szeretnék egy megbízható terepjárót hosszú távra ( 8-10év ). Maximum 3.5M Ft vételi áron. Tervezett 10E km futás/ év ( 80% közút és 20% könnyű terep ) Évente pár alkalommal kellene 300km távot menni, amúgy heti 150- 200km-t futna a közeli területen ). Köszönöm, de nem érdekel: Francia vérvonalú; hegyekből érkezett- sóette; Pick-Up; Diesel! Kizárólag benzin üzeműben gondolkodom.
Nézegetem már jó ideje a vasakat. Háááát, mindenképp mélyebbre kell zsebbe nyúlnom a tervezettnél ( 2M Ft ), azt már látom. Hisz ha számolom az ilyenre ráfordított energiát és pénzt, túl leszünk a 3M Ft-n amire már nekem is tetszene.
Rav4; Jimny; Yeti; Niva? Még nem tudom. A döntés semmiképp sem lesz egyszerű és kompromisszum mentes...
Köszönöm!
Pedig szerintem ebben az esetben nagyon egyértelmű és egyszerű a megoldás. Benzines RAV4!
|
|
|
Naplózva
|
„Hallgass meg engem, édes jó Istenem! Lám odaadtad angyaltársaimnak a jóságot, meg a szeretetet meg a békességet, de ők bizony nem érnek velök semmit, amíg az emberek szíve zárva marad. Add nekem az erdőket, és én majd megnyitom velök az emberek szívét!”
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #7078 Dátum: 2019. Február 08. - 10:06:18 » |
|
Sziasztok,
szívesen venném tanácsaitokat az alábbi kritériumok alapján:
Szeretnék egy megbízható terepjárót hosszú távra ( 8-10év ). Maximum 3.5M Ft vételi áron. Tervezett 10E km futás/ év ( 80% közút és 20% könnyű terep ) Évente pár alkalommal kellene 300km távot menni, amúgy heti 150- 200km-t futna a közeli területen ). Köszönöm, de nem érdekel: Francia vérvonalú; hegyekből érkezett- sóette; Pick-Up; Diesel! Kizárólag benzin üzeműben gondolkodom.
Nézegetem már jó ideje a vasakat. Háááát, mindenképp mélyebbre kell zsebbe nyúlnom a tervezettnél ( 2M Ft ), azt már látom. Hisz ha számolom az ilyenre ráfordított energiát és pénzt, túl leszünk a 3M Ft-n amire már nekem is tetszene.
Rav4; Jimny; Yeti; Niva? Még nem tudom. A döntés semmiképp sem lesz egyszerű és kompromisszum mentes...
Köszönöm!
Nem vagy egy egyszerű gyerek... Kizárod a valódi terepjárók nagy részét aztán olyasmiben gondolkodsz, hogy rav4 meg yeti...
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
uzbence
|
|
« Új üzenet #7079 Dátum: 2019. Február 08. - 10:42:28 » |
|
Nem vagy egy egyszerű gyerek... Kizárod a valódi terepjárók nagy részét aztán olyasmiben gondolkodsz, hogy rav4 meg yeti...
80-20 aránynál miért kellene valódi terepjáró neki?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|