Oldalak: 1 ... 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 [468] 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792596 alkalommal)
Gewehr
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1406



« Új üzenet #7005 Dátum: 2019. Január 09. - 18:03:34 »

Szia! Malatesta Kaiman gumik voltak. Ezek körfutózottak, nem úgy mint a Ficsor. Nem ütnek. Mondjuk a samurai-al nem is mentem 100 fölött nagyon. jeges úton életveszélyesek.

A Cooper nagyon jó. Már kipróbáltam mindenhol. Nagyon univerzális gumi. Szerintem magasan hozza azt ami elvárható egy AT-s gumitól. Csendes, Nem fogyaszt tőle sokat a kocsi. Homokba, hóba nagyon jó, vizes úton is. Sárba az ésszerűség határán túl is nagyon jól működik, Az agyag ezt is eltömi, de a mud gumit is nálunk. Olyan helyről tolattam ki vele sárba, hogy magam is meglepődtem. Jeges úton is jól viselkedik, de hosszúak a fékutak. De ezt inkább a bosszantóan működő ABS-rovására írnám. Meg azért a több mint 2 tonna is tólja rendesen. Köszönöm a tippet mégegyszer! Igen Igen Igen

Elkézűlt a kocsid?

Az Insa turbo pedig még jobb minőségű mint a Malatesta és nem is kopik annyira. Picit mélyebb is a profilmélysége. Egyálltalán nem ráz aszfalton sem. Árban is jó meg minőségre is.
Naplózva

Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt!
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #7006 Dátum: 2019. Január 09. - 18:15:07 »

Az Insa turbo pedig még jobb minőségű mint a Malatesta és nem is kopik annyira. Picit mélyebb is a profilmélysége. Egyálltalán nem ráz aszfalton sem. Árban is jó meg minőségre is.

Hallottam már róla de nics vele tapasztalatom.
Naplózva

Jó szelet!
csontmetsző
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3311


Vadász-Csontmetsző


WWW
« Új üzenet #7007 Dátum: 2019. Január 09. - 20:19:37 »

215/70 r16 AT gumiba mi volna az ideális nyomás? 2.1-re szoktam nyomni mind a négyet. Leginkább egyedül ülök benne és semmi teher, semmi vontatás.
Naplózva

" Majd ha a kép előtt állva szinte érzed a disznó szagát, akkor lesz jó a kép! "
- Csergezán Pál -
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #7008 Dátum: 2019. Január 09. - 21:42:24 »

Az Insa turbo pedig még jobb minőségű mint a Malatesta és nem is kopik annyira. Picit mélyebb is a profilmélysége. Egyálltalán nem ráz aszfalton sem. Árban is jó meg minőségre is.

Insa Dakar volt a Samumon (BFG KM1 minta), potom 200-250 gramm centír elég is volt hozzá átlagban, hogy ne rázzon (az egyiken 325g, a többin 150-175). Alig fért el a súly a féknyereg meg a felni közt.  Ördög
Viszont tényleg nem kopott veszettül, vállalható volt aszfalton és fogott rendesen sárban is.

Nekem a Malatestával nincs tapasztalatom.

 Emelem
Naplózva

Üdv,
Barna
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #7009 Dátum: 2019. Január 09. - 21:53:17 »

215/70 r16 AT gumiba mi volna az ideális nyomás? 2.1-re szoktam nyomni mind a négyet. Leginkább egyedül ülök benne és semmi teher, semmi vontatás.

Próbálgasd, Robi!

Az előző Vitarám 2.0 TD volt, az elől-hátul 1.8 baron szerette a 205r80 gumikat. Szépen  futott, nem pattogott.
A mostani 1.8 benzines, 235/75r16 gumikon, elől 1.9 bar alatt mászik mindenfelé az aszfalton, 2.1 felett meg a komfort tűnik el. Elől 2, hátul 1.8 vált be.
Mindkettő ötajtós kocka, jelentős eltérés súlyban nincs, viszont ez valamiért stabilabb, jobb így.

Szerintem Neked az 1.8 körül lesz az igazság, de rá fogsz érezni.

Szép az autó, láttalak benneteket valamelyik nap Baján.

 Emelem
Naplózva

Üdv,
Barna
táborilelkész
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3506



« Új üzenet #7010 Dátum: 2019. Január 10. - 13:07:39 »

Ha már Vitara. Nekem 3 ajtós, 1,6 benzines van. Sajnos összkerékbe kapcsolás előtt meg kell állni vele és ugyanígy a kikapcsolásnál is (érdekes módon a 6 évvel idősebb Samuban ez ment menet közben is,de nem ez a kérdésem). Ez így roppant kényelmetlen,de ez van. Sajnos akkor van igazán gond, amikor olyan az időjárás, illetve az utak állapota, mint most. Többnyire már letakarították, tehát nincs szükség az összkerékre, de aztán az egyik kanyar után belefutsz egy havas, jeges szakaszba és kéne. Akkor állj meg, kapcsold be, aztán ha már megint nem kell, megint állj meg.... A kérdésem az, hogy mennyire lehet használni az összkerékhajtást úgy, hogy nem igazán indokolt. Ha jól tudom a Vitarákban nincs központi differenciál, tehát ha száraz aszfalton használjuk, akkor tönkremehet.
Naplózva

Engedd Uram,hogy tisztán lőjek, tisztán öljek és,ha nem lőnék tisztán, engedd Uram,hogy tisztán hibázzak.
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #7011 Dátum: 2019. Január 10. - 14:37:30 »

Ha már Vitara. Nekem 3 ajtós, 1,6 benzines van. Sajnos összkerékbe kapcsolás előtt meg kell állni vele és ugyanígy a kikapcsolásnál is (érdekes módon a 6 évvel idősebb Samuban ez ment menet közben is,de nem ez a kérdésem). Ez így roppant kényelmetlen,de ez van. Sajnos akkor van igazán gond, amikor olyan az időjárás, illetve az utak állapota, mint most. Többnyire már letakarították, tehát nincs szükség az összkerékre, de aztán az egyik kanyar után belefutsz egy havas, jeges szakaszba és kéne. Akkor állj meg, kapcsold be, aztán ha már megint nem kell, megint állj meg.... A kérdésem az, hogy mennyire lehet használni az összkerékhajtást úgy, hogy nem igazán indokolt. Ha jól tudom a Vitarákban nincs központi differenciál, tehát ha száraz aszfalton használjuk, akkor tönkremehet.

Szervusz,

Ne használd száraz kemény burkolaton összkerékben, jól tudod, tönkre vágja.
A Samuraiodon fixen volt a féltengely csatlakoztatva az agyhoz, ott azért nem volt ez a játék. Így viszont folyamatosan forgott az egész első hajtáslánc, tehát hamarabb kopik, zajosabb és kevésbé fogyasztásbarát, mert ugye feleslegesen forgatják a kerekek a sok kilós tengelyeket. Kitalálták, hogy nem csak a váltó felől, hanem kerék-oldalról is megszüntetik a felesleges kapcsolatot az egész bolhacirkusszal: így lett a Vitarában automata féltengelyzár.
Itt leegyszerűsítve úgy működik, hogy a váltó felől meghajtást kap a féltengely, ami beforgatja a féltengelyzárat az agyba és hajt. Amíg innen érkezik a terhelés, forgásiránytól függetlenül lesz hajtás. Ha kikapcsolod az első hajtást, attól még nem old szét. Az oldáshoz ellentétes terhelés kell neki, hátrafelé meg kell gurítani az autót. Próbáld ki, letekert ablaknál hallani fogod a féltengelyzár kattanását, mikor elengedi. Mosolyog
Én így csináltam kézi váltóson: Egyenes szakaszon indulás előtt bekapcsolod az összkerékhajtást, elindulsz, kapcsolod a kettest, lenyúlsz a kis karra és kiveszed hátsó hajtásba, kuplung fel. Ez után tetszőlegesen kapcsolható menet közben is az eleje, csak érdemes terheletlen hajtáslánccal csinálni, úgy könnyebb.
Ha biztos nem kell már az eleje, félreáll, tolat kicsit, majd tovább halad a Vitarás.

Elvileg így kell működnie a Te autódban is.
Remélem, tudtam segíteni, és nem volt "túl sok" sem...

 Emelem
Naplózva

Üdv,
Barna
táborilelkész
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3506



« Új üzenet #7012 Dátum: 2019. Január 10. - 15:43:52 »

Szervusz,

Ne használd száraz kemény burkolaton összkerékben, jól tudod, tönkre vágja.
A Samuraiodon fixen volt a féltengely csatlakoztatva az agyhoz, ott azért nem volt ez a játék. Így viszont folyamatosan forgott az egész első hajtáslánc, tehát hamarabb kopik, zajosabb és kevésbé fogyasztásbarát, mert ugye feleslegesen forgatják a kerekek a sok kilós tengelyeket. Kitalálták, hogy nem csak a váltó felől, hanem kerék-oldalról is megszüntetik a felesleges kapcsolatot az egész bolhacirkusszal: így lett a Vitarában automata féltengelyzár.
Itt leegyszerűsítve úgy működik, hogy a váltó felől meghajtást kap a féltengely, ami beforgatja a féltengelyzárat az agyba és hajt. Amíg innen érkezik a terhelés, forgásiránytól függetlenül lesz hajtás. Ha kikapcsolod az első hajtást, attól még nem old szét. Az oldáshoz ellentétes terhelés kell neki, hátrafelé meg kell gurítani az autót. Próbáld ki, letekert ablaknál hallani fogod a féltengelyzár kattanását, mikor elengedi. Mosolyog
Én így csináltam kézi váltóson: Egyenes szakaszon indulás előtt bekapcsolod az összkerékhajtást, elindulsz, kapcsolod a kettest, lenyúlsz a kis karra és kiveszed hátsó hajtásba, kuplung fel. Ez után tetszőlegesen kapcsolható menet közben is az eleje, csak érdemes terheletlen hajtáslánccal csinálni, úgy könnyebb.
Ha biztos nem kell már az eleje, félreáll, tolat kicsit, majd tovább halad a Vitarás.

Elvileg így kell működnie a Te autódban is.
Remélem, tudtam segíteni, és nem volt "túl sok" sem...

 Emelem


Így tudtam én is. Tolatok is már a GAZ óta (ott megszoktam). Szoktam is hallani a klattyanást. De ezt a kettesből kivételt még nem hallottam (pedig beszélte Suzukim szervízzel, egyéb szerelővel és mondhatni ahány annyifélét javasolt) ki is próbálom már hazafelé. Tehát összkerékben elindulok, felváltok kettesbe, kuplung és ki lehet venni összkerékből, majd ha akarom újra kuplunggal vissza is tudom rakni menet közben? Jól értelmeztem? Mindenesetre nagyon köszönöm!!! Emelem Wave
Naplózva

Engedd Uram,hogy tisztán lőjek, tisztán öljek és,ha nem lőnék tisztán, engedd Uram,hogy tisztán hibázzak.
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #7013 Dátum: 2019. Január 10. - 18:33:53 »

https://www.autoblog.hu/a-nap-kepe/a-nap-kepe-egyutt-pozol-a-suzuki-jimny-es-a-mercedes-g-osztaly/
Mini G merci Vigyorog
Naplózva

Jó szelet!
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #7014 Dátum: 2019. Január 10. - 21:36:30 »

Így tudtam én is. Tolatok is már a GAZ óta (ott megszoktam). Szoktam is hallani a klattyanást. De ezt a kettesből kivételt még nem hallottam (pedig beszélte Suzukim szervízzel, egyéb szerelővel és mondhatni ahány annyifélét javasolt) ki is próbálom már hazafelé. Tehát összkerékben elindulok, felváltok kettesbe, kuplung és ki lehet venni összkerékből, majd ha akarom újra kuplunggal vissza is tudom rakni menet közben? Jól értelmeztem? Mindenesetre nagyon köszönöm!!! Emelem Wave

Nem a kettesen vagy a kuplungon van a hangsúly, hanem azon, hogy ne pl. kigyorsítás közben próbáld elválasztani az egymásnak feszülő fogaskerekeket (kuplung helyett egy gázelvétel is jó, a lényeg a terhelésmentes hajtáslánc.). A kettes azé' jó, mert nem felejted el, mire ötig felváltasz.  Ördög

 Wave
Naplózva

Üdv,
Barna
csontmetsző
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3311


Vadász-Csontmetsző


WWW
« Új üzenet #7015 Dátum: 2019. Január 10. - 22:37:15 »

Próbálgasd, Robi!

Az előző Vitarám 2.0 TD volt, az elől-hátul 1.8 baron szerette a 205r80 gumikat. Szépen  futott, nem pattogott.
A mostani 1.8 benzines, 235/75r16 gumikon, elől 1.9 bar alatt mászik mindenfelé az aszfalton, 2.1 felett meg a komfort tűnik el. Elől 2, hátul 1.8 vált be.
Mindkettő ötajtós kocka, jelentős eltérés súlyban nincs, viszont ez valamiért stabilabb, jobb így.

Szerintem Neked az 1.8 körül lesz az igazság, de rá fogsz érezni.

Szép az autó, láttalak benneteket valamelyik nap Baján.

 Emelem

Szia!
Köszi. Tényleg láthattál, mentem tankolni, meg a Vadkacsában megpróbálni egy Afars Extreme kabátot. (El is hoztam.) Vigyorog Na látod nekem jöhetne szemben az Orbán, azt sem ismerném meg úgy el vagyok néha! Röhög
1.8 van az ajtó bilétán is és túl puhának tűnt, pont ezért kérdeztem. Szóval 2.1 a max és nem gond ha laposabb, elég az 1.8.
Naplózva

" Majd ha a kép előtt állva szinte érzed a disznó szagát, akkor lesz jó a kép! "
- Csergezán Pál -
Gewehr
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1406



« Új üzenet #7016 Dátum: 2019. Január 12. - 21:07:11 »

Hallottam már róla de nics vele tapasztalatom.

Nekem bejött. És még jópár embernek rajtam kívül akikről tudom hogy használják.

De ahogy látom, Barna is megerősíti ezt!   Igen
Mondjuk én a simexeket nem centríroztattam ki. Igaz már csak a mi ta miatt sem lenne értelme, de tényleg nem is ráz aszfalton sem.
Naplózva

Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt!
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #7017 Dátum: 2019. Január 13. - 11:50:01 »

Ez azért erősen "hűbazdmeg" kategóriás...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Erdojaro (Molnár Attila)
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14841



« Új üzenet #7018 Dátum: 2019. Január 13. - 14:05:02 »

Ez azért erősen "hűbazdmeg" kategóriás...


 Milyen jó lenne vele meghódítani a "vasadi hegyeket"!
Naplózva

A Vadászat olyan mint a NŐ!  Minél több időt töltesz vele, annál jobban rájössz, hogy nem tudsz róla semmit!
oceanwave
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1647



« Új üzenet #7019 Dátum: 2019. Január 14. - 10:14:41 »

Úgy néz ki, hogy van itt helyben egy Honda CR-V I. gen és olyan ember árulja, akitől meg is merném venni. Sok tapasztalatom nincs ezzel a típussal, de ahogy néztem róla videokat, arra amire nekem kell, bőven elég lesz a tudása terepen. Van esetleg valakinek tapasztalata, hogy mire érdemes odafigyelni? 2.0 benya 147 LE, kéziváltós. Azt tudom, hogy az egyik sárvédőív nemrég lett rajta javítva, küszöbök, alváz rendben van.
Naplózva

„Hallgass meg engem, édes jó Istenem!
Lám odaadtad angyaltársaimnak a jóságot, meg a szeretetet meg a békességet,
de ők bizony nem érnek velök semmit, amíg az emberek szíve zárva marad.
Add nekem az erdőket, és én majd megnyitom velök az emberek szívét!”
Oldalak: 1 ... 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 [468] 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: