A lakókocsisok használnak olyan mérleget ami a vonófejterhelést méri. Nem a vonóhorognak lesz baja a túlterheléstől hanem az autónak. Romlanak a kormányzási tulajdonságok, nem tesz jót a lengéscsillapítóknak, kerékcsapágyaknak. A vonófejen lehet 75kg akkor számold ki, a tőle fél méterre lévő tömegközéppontú mázsás disznó mennyivel terheli...
Feri! Te is tudod, hogy ez csak a kisebbik fele a problémának. Nem első sorban az autó miatt mérnek terhelést.
Sokkal nagyobb baj, amikor a lakókocsin, vagy az egyéb nagy terjedelmű/tömegű vontatmányon aránytalanul előre, vagy hátra esik a tömegpont.
Az csinálja a nagy balhékat, nem az, hogy a kocsi menettulajdonságai valamennyit változnak.
Nekem egyszer csóvált be a lakóm, a csoda mentett meg a katasztrófától, de ott könnyű volt az eleje.
A család pakolt míg én dolgoztam, a bódé már rajta volt az autón, haza értem, átültem és indultunk nyaralni.
Aztán majdnem csak Iregszemcséig jutottunk.
Amikor átvészeltük a veszett kígyó mutatványt, már sejtettem, hogy hol a hiba. Kipattintottam a vonófej zárat és majdnem állon vágott a vége.
Persze a zasszony, meg a gyerekek mindent hátra pakoltak be, közel az ajtóhoz.
Ma már nam annyira releváns, de UAZ-on vittem hátul 18 dámot egyszerre a földig leereszthető, ponyva tetőig érő nagy saroglyán, ami több, mint 300 kg rakomány.
Az már kicsit sok volt neki, kanyarban ésszel kellett vele bánni.
A Pandának a vonóhorgos rácsán vittem jó testű gím spíszert, 100 kg-nak föle volt, de nem igazán vette zokon a kis vacak. Attól inkább tartottam, hogy az itt-ott
rozsdás padlólemezből kicakadnak a csavarok cakk und pakk, de szerencsére az sem történt meg.
A napokban a Mercin volt hátul egy mázsánál erősebb koca, meg sem éreztem a kocsin, pedig aszfalton nem tököltem vele.
Nagyon sok vadat vittem már vadrácsokon, én úgy gondolom, hogy jó műszaki állapotban lévő autónál, egy stabil felépítményt használva, 100-150 kg-os vadat teljesen biztonságosan
lehet szállítani.
Nyilván egyenetlen úton észnél kell lenni, mert a dinamikus fel-le mozgás miatt hirtelen megnőhet a terhelés.
Zolimester kérdésére:
Amikor összeraktuk a barátommal a vadrácsomat, ezzel a fajta csatlakozóval, akkor ráálltunk mindketten (az sacc. 210 kg volt akkor még
) és még ugráltunk is egy kicsit, behintáztatva
a Ford Rangert, de meg sem moccant.
Nagyon stabil készülék, számtalanszor bizonyított már