Oldalak: 1 ... 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 [452] 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792599 alkalommal)
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #6765 Dátum: 2018. Október 25. - 17:11:28 »

Én hiszek Neked. De nem volt még baj belőle. Sokunk használja ezt a fajta felfogatást, még ennél sokkal gyengébb horgokon is, és én még nem hallottam, hogy gond lett volna belőle. Persze attol még lehet, hogy én nem hallottam. Nem tudom, hogy méreztezik ezeket, de biztos jelentős túlbiztosítás van. És valószínüleg mereven alátámasztottan terhelik, mérik. A kocsi viszont nem merev, rugózik, lengést csillapít. Persze ezt csak gondolom, hogy így van. Nem tudom, de én nem félek tőle, régóta használok hasonlókat gond nélkül. Persze ki lehet egészíteni egy kitámasztással a vonószem kereszttartójához, ha valaki nem bízik benne.
A lakókocsisok használnak olyan mérleget ami a vonófejterhelést méri. Nem a vonóhorognak lesz baja a túlterheléstől hanem az autónak. Romlanak a kormányzási tulajdonságok, nem tesz jót a lengéscsillapítóknak, kerékcsapágyaknak. A vonófejen lehet 75kg akkor számold ki, a tőle fél méterre lévő tömegközéppontú mázsás disznó mennyivel terheli...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6766 Dátum: 2018. Október 25. - 18:24:01 »

A lakókocsisok használnak olyan mérleget ami a vonófejterhelést méri. Nem a vonóhorognak lesz baja a túlterheléstől hanem az autónak. Romlanak a kormányzási tulajdonságok, nem tesz jót a lengéscsillapítóknak, kerékcsapágyaknak. A vonófejen lehet 75kg akkor számold ki, a tőle fél méterre lévő tömegközéppontú mázsás disznó mennyivel terheli...

Értem. Ez így logikus. De mennyi időn keresztűl, és mekkora távon terheli?  Az elejtés helyétől a vadhűtőig. Pár km. Valóban ennyit számítana? Én a csomagtartóba azt hiszem ha jól emlékszem beletehetek közel 800 kg-ot. Ettől 0,5mre a 140 kg (az én vonoszemem terhelhetősége) az meg gondot okozhat? Vállat von
Naplózva

Jó szelet!
schpeter
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 854



« Új üzenet #6767 Dátum: 2018. Október 25. - 20:32:10 »

Üdv Urak!

Pajero Pinin műszerfalán az első hajtás visszajelző lámpái minden beavatkozás nélkül, egyszer csak elkezdtek villogni. Azóta bármilyen kapcsolás (terepbe be/ki, diffizár be/ki, felező be/ki, tolatva kigurítás) ellenére nem hajlandó elaludni, csak villog. Korábban pár másodperc villogás után elaludt. Super Select váltó.

A dolgot semmi rendkívüli nem előzte meg. Lejtős, köves földúton lassan mentem lefelé. Már vízszintes terepen, pár száz méterrel a grízesebb rész után, volt egy olyan, mintha a jobb első kerék (féke) egy másodpercre befogott volna. Nem tudom másképp jellemezni...

Időközben találtam egy kiszakadt vezetéket:


Okozhatja ez a problémát? Lehet javítani vagy érzékelő csere?

Kösz, Péter
Naplózva

"Azt mondják, az igazi vadásznak nagyobb és jobb szíve van, mint annak az embernek, akinek a vad csak hús, az erdő csak fa, a mező csak széna, és az erdőn-mezőn való bolyongás egyszerűen: naplopás.” (F. I.)
galoscsabus
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #6768 Dátum: 2018. Október 25. - 20:46:43 »

A lakókocsisok használnak olyan mérleget ami a vonófejterhelést méri. Nem a vonóhorognak lesz baja a túlterheléstől hanem az autónak. Romlanak a kormányzási tulajdonságok, nem tesz jót a lengéscsillapítóknak, kerékcsapágyaknak. A vonófejen lehet 75kg akkor számold ki, a tőle fél méterre lévő tömegközéppontú mázsás disznó mennyivel terheli...
Feri! Te is tudod, hogy ez csak a kisebbik fele a problémának. Nem első sorban az autó miatt mérnek terhelést.
Sokkal nagyobb baj, amikor a lakókocsin, vagy az egyéb nagy terjedelmű/tömegű vontatmányon aránytalanul előre, vagy hátra esik a tömegpont.
Az csinálja a nagy balhékat, nem az, hogy a kocsi menettulajdonságai valamennyit változnak.
Nekem egyszer csóvált be a lakóm, a csoda mentett meg a katasztrófától, de ott könnyű volt az eleje.
A család pakolt míg én dolgoztam, a bódé már rajta volt az autón, haza értem, átültem és indultunk nyaralni.
Aztán majdnem csak Iregszemcséig jutottunk.
Amikor átvészeltük a veszett kígyó mutatványt, már sejtettem, hogy hol a hiba. Kipattintottam a vonófej zárat és majdnem állon vágott a vége.
Persze a zasszony, meg a gyerekek mindent hátra pakoltak be, közel az ajtóhoz.
Ma már nam annyira releváns, de UAZ-on vittem hátul 18 dámot egyszerre a földig leereszthető, ponyva tetőig érő nagy saroglyán, ami több, mint 300 kg rakomány.
Az már kicsit sok volt neki, kanyarban ésszel kellett vele bánni.
A Pandának a vonóhorgos rácsán vittem jó testű gím spíszert, 100 kg-nak föle volt, de nem igazán vette zokon a kis vacak. Attól inkább tartottam, hogy az itt-ott
rozsdás padlólemezből kicakadnak a csavarok cakk und pakk, de szerencsére az sem történt meg.
A napokban a Mercin volt hátul egy mázsánál erősebb koca, meg sem éreztem a kocsin, pedig aszfalton nem tököltem vele.
Nagyon sok vadat vittem már vadrácsokon, én úgy gondolom, hogy jó műszaki állapotban lévő autónál, egy stabil felépítményt használva, 100-150 kg-os vadat teljesen biztonságosan
lehet szállítani.
Nyilván egyenetlen úton észnél kell lenni, mert a dinamikus fel-le mozgás miatt hirtelen megnőhet a terhelés.

Zolimester kérdésére:
Amikor összeraktuk a barátommal a vadrácsomat, ezzel a fajta csatlakozóval, akkor ráálltunk mindketten (az sacc. 210 kg volt akkor még Nyihi) és még ugráltunk is egy kicsit, behintáztatva
a Ford Rangert, de meg sem moccant.
Nagyon stabil készülék, számtalanszor bizonyított már  Igen
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Zolimester
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



« Új üzenet #6769 Dátum: 2018. Október 25. - 23:23:07 »

Köszönöm!  Emelem
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #6770 Dátum: 2018. Október 25. - 23:53:23 »

Feri! Te is tudod, hogy ez csak a kisebbik fele a problémának. Nem első sorban az autó miatt mérnek terhelést.
Sokkal nagyobb baj, amikor a lakókocsin, vagy az egyéb nagy terjedelmű/tömegű vontatmányon aránytalanul előre, vagy hátra esik a tömegpont.

Ha előre esik a tömeg, akár annyira, hogy túlterheled a vonófejet, a vontatvány sokkal stabilabb lesz. Csak a vontató rugózása fogja kirugózni a vontatvány hosszú erőkaron jelentkező billegését és ez kinyírja az autót. Meg elemelheti a kormányzott kerekeket és a tapadás megszűnése az álmoskönyv szerint egyenes kanyarokat jelent.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #6771 Dátum: 2018. Október 26. - 01:19:15 »

Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Stefi
Vendég
« Új üzenet #6772 Dátum: 2018. Október 26. - 11:41:22 »

Ha előre esik a tömeg, akár annyira, hogy túlterheled a vonófejet, a vontatvány sokkal stabilabb lesz. Csak a vontató rugózása fogja kirugózni a vontatvány hosszú erőkaron jelentkező billegését és ez kinyírja az autót. Meg elemelheti a kormányzott kerekeket és a tapadás megszűnése az álmoskönyv szerint egyenes kanyarokat jelent.


Lehet vektorokat számolni súrlódási együtthatót meg ilyesmit de az a tapasztalatom hogy maga a vonóhorog bírja a függőleges terhelést . Az egészséges padlólemez és alváz is kell hogy bírja a statika innét már csak a szerkezeten a hegesztésen és a csavarokon múlik . Való igaz hogy jól meg tudja emelni az elejét az autónak a sarágján lévő súly és még a tompított is reflektorként világíthat a kormányozhatóság észrevehetően változik ezért ajánlott az óvatos reletíve lassú vezetés és ennek okán is a hátsó lámpák láthatóságának biztosítása . Nem nagy bűn ha nem kapcsolunk 5.vagy 6. sebességi fokozatba műúton sem . A vontatásnál sem bűn hanyagolni a legnagyobb fokozatot . Egyes automata váltóknál van un vontatási helyzet ami nem is engedi hogy felkapcsoljon a a váltó a legmagasabb fokozatra .  Emelem
Naplózva
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #6773 Dátum: 2018. Október 27. - 20:03:56 »





Tiz ezer dolarral ment fel a Jeep Rubicon ara ket ev alatt. Igy van ez amikor nincs kompeticioja. Bar jonne a ket merevhidas Bronco. A kepen levo Wranglert vezettem a napokba.  33" gumikkal jon gyarilag vagy 35" -el. Nem kell emeles, es semmi mas a 35" -hoz direkt befer. Tul "szep" es tul cifra lett belul, mintha Grand Cherokee lenne. :Mosolyog
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #6774 Dátum: 2018. Október 27. - 20:13:53 »

Ez lesz a kovetkezo autom valoszinu.. Fejvakarás

Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #6775 Dátum: 2018. Október 28. - 20:43:20 »





Tiz ezer dolarral ment fel a Jeep Rubicon ara ket ev alatt. Igy van ez amikor nincs kompeticioja. Bar jonne a ket merevhidas Bronco. A kepen levo Wranglert vezettem a napokba.  33" gumikkal jon gyarilag vagy 35" -el. Nem kell emeles, es semmi mas a 35" -hoz direkt befer. Tul "szep" es tul cifra lett belul, mintha Grand Cherokee lenne. :Mosolyog

Szia Márk, a Porsche Macan az külön a “tűsarkús” vadász járgány???
Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #6776 Dátum: 2018. Október 28. - 21:01:59 »

Szia Márk, a Porsche Macan az külön a “tűsarkús” vadász járgány???


Ja... Röhög....rosszul fogalmaztad "tusarku terd feletti csizmas" vadasz jargany. Azzal megerkezek a vadaszhelye es onnan veszem a Jeepet. Csak ar ossze hasonlitaskent raktam fel. Elszallt a Wranglerek ara nagyon.
A 4Runner az Ok terepjaro meg minden, csak nagyon nagy....
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
S.Zoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



« Új üzenet #6777 Dátum: 2018. Október 30. - 20:13:16 »

Drága Vadászauraim, íme a terepjárózás utáni időszakra💩
Naplózva

🦆🐗🐺🦁🐘🐐🐏🐇
galoscsabus
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #6778 Dátum: 2018. Október 30. - 22:16:57 »

Drága Vadászauraim, íme a terepjárózás utáni időszakra💩

Amikor a kerekesszékes vadásztatással foglalkoztam a volt cégemnél, akkor feltérképeztem ezt a lehetőséget is.
Csuda dolgokat találtam.
Volt olyan gépállat is, amin egy kísérő is helyet foglalhatott, akár ő is irányíthatta, és az aksikon és villanymotorokon kívül volt benne egy 200 cm3-es
Kis dízelmotor is, ami álló helyben töltötte az aksikat (piszok csendesen zúgva), de akár mozgatta is szükséghelyzetben a masinát.
Sajnos nem tudtunk venni belőle, pedig talán akkor lett volna jövője a mozgáskorlátozottak vadásztatásának.
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #6779 Dátum: 2018. Október 31. - 00:19:44 »

Amikor a kerekesszékes vadásztatással foglalkoztam a volt cégemnél, akkor feltérképeztem ezt a lehetőséget is.
Csuda dolgokat találtam.
Volt olyan gépállat is, amin egy kísérő is helyet foglalhatott, akár ő is irányíthatta, és az aksikon és villanymotorokon kívül volt benne egy 200 cm3-es
Kis dízelmotor is, ami álló helyben töltötte az aksikat (piszok csendesen zúgva), de akár mozgatta is szükséghelyzetben a masinát.
Sajnos nem tudtunk venni belőle, pedig talán akkor lett volna jövője a mozgáskorlátozottak vadásztatásának.




Ezekbe 26 LE kis negyutemu motor van. Vagy 15 -17 km/h tudnak. Dragak
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Oldalak: 1 ... 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 [452] 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: