Oldalak: 1 ... 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 [451] 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792606 alkalommal)
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6750 Dátum: 2018. Október 25. - 07:38:47 »

Gratulálok, ügyesek vagytok! Nekem a Pajeron kitakarja a hátsó lámpát, így vaddal terhelten közúton csak korlátozottan használhatö. A Rangen nincs ilyen gond.
Nekem most ez van, nemrégen vettem, lengyel gyártmány.


Jól néz ki! Az oldalsó  felhajtható részt le lehet engedni a földig is ha akarod? Az hasznos lenne. Én ha egyedűl vagyok (általába) oldalról húzom fel rá a vadat, úgy hogy felállok a rácsra. A tehenet, vagy a nagy disznót is felteszem így egyedűl. Ha le lehetne engedni akkor egy rámpaszerű valami lenne, amin könnyen felcsúszna. Szuper!

Nekem az enyémbe nem sok szerepem volt. A mester munkáját dícséri. Szepen dolgozik a rozsdamentessel.  Reméljük fog is még, mert sajnos beteg lett, kezelésekre jár. Ezt is már csak azért vállalta el, mert már elötte megigérte. Remélem meggyúgyul.
Naplózva

Jó szelet!
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6751 Dátum: 2018. Október 25. - 08:02:55 »

G Wagen kicsit ujragondolva.  Csodalk


https://www.youtube.com/watch?time_continue=646&v=09HkPkpFXdU


A teljes cikk:
http://www.4x4magazin.hu/sminkmester/ezen-mindenki-beajul-kabrio-hardcore-off-roader-video

Naplózva

Jó szelet!
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6752 Dátum: 2018. Október 25. - 08:15:36 »

Nekem a Pajeron kitakarja a hátsó lámpát, így vaddal terhelten közúton csak korlátozottan használhatö. A Rangen nincs ilyen gond.

A  samurai-on nekem is kitakarta a lámpákat, és a rendszámot. Az európai  Land Cruisereken  gyárilag a felső lámpák részben vakok, de a teljes kábelezése ott van. Csak a jó ég tudja, hogy miért nem használhatóak. Az alsókat kitakarja.Én megoldottam, rendeltem hozzá rendes felső aktív lámpákat és be lettek kötve, így azok is működnek. Így nem szólhat a rendőr. A rendszám magasan van az látszik.
Naplózva

Jó szelet!
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #6753 Dátum: 2018. Október 25. - 08:38:33 »

Én ha egyedűl vagyok (általába) oldalról húzom fel rá a vadat, úgy hogy felállok a rácsra. A tehenet, vagy a nagy disznót is felteszem így egyedűl.
Az ilyen fix saráglyához nagy segítség még egy erős ásólapát is.
Rá szoktam tolatni a nagyobb testű lőtt vadra addig, ahol majd pakolni fogom, majd előrébb állok.
A hatsó kerekek nyomát megásom, a vad felől meredeken, előre felé laposabban, rámpa szerűen.
Majd visszatolok a kocsival, ami így egyből közel talajszintre engedi a rácsot.
Így a vadat már alig kell emelni, csak rá kell forgatni, húzni.
Muszáj volt valamit kitalálni, mert egy műtött és mellette két kialakulóban lévő gerincsérvvel nem árt kicsit óvatosan emelgetni a mázsás testeket.
 Emelem
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #6754 Dátum: 2018. Október 25. - 12:31:20 »

Nekem most ez van, nemrégen vettem, lengyel gyártmány.
Fejvakarás Ez már üresen is egy süldő súlya,és ha jól látom csak a vonóhorogra támaszkodik. Itt jön a Boar által sokszor emlegetett max. függőleges terhelés...
Naplózva
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6755 Dátum: 2018. Október 25. - 13:50:53 »

Az enyém brutális mennyiségű centrír súlyt kért, mert nem engedem a vert súlyt csak ragasztottat. Mondjuk volt olyan Hankook MT-m, amit ki se lehetett centrírozni rendesen (pedig előtte kigörgőztettem és újra fújtuk a felnit), azzal az autóval (és a csúszós gumival) viszont úgyse mentem 100 fölött. Érdekes, hogy a Hankook nedves trutyis időben már 40 fölött is csúszkált, igaz sárban, agyagon fölfelé zseniális volt. De azért soha többet...


Ennyire nem volt durva, de kérte szépen. Én is ragasztottat kértem. Az egyik 140 körül az egyik oldalon, ez volt a legtöbb, ezt a gumit le is szedték és fordítottak rajta, de nem lett jobb. A többi 80-120-ig kért. Mind a 4-et kiütötték nullára. Most tuti lett.
Naplózva

Jó szelet!
Sakac
Globális moderátor
Vadász
*
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 9919



« Új üzenet #6756 Dátum: 2018. Október 25. - 13:51:53 »

A kereseti viszonyokról szóló eszmecserét javaslom folytatni a csevegőben.  Emelem
Naplózva

"Mindenkinek két élete van. De a második csak akkor kezdődik el, ha valaki rájön, hogy csak egy van"
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6757 Dátum: 2018. Október 25. - 13:57:53 »

Az ilyen fix saráglyához nagy segítség még egy erős ásólapát is.
Rá szoktam tolatni a nagyobb testű lőtt vadra addig, ahol majd pakolni fogom, majd előrébb állok.
A hatsó kerekek nyomát megásom, a vad felől meredeken, előre felé laposabban, rámpa szerűen.
Majd visszatolok a kocsival, ami így egyből közel talajszintre engedi a rácsot.
Így a vadat már alig kell emelni, csak rá kell forgatni, húzni.
Muszáj volt valamit kitalálni, mert egy műtött és mellette két kialakulóban lévő gerincsérvvel nem árt kicsit óvatosan emelgetni a mázsás testeket.
 Emelem

Ha oldalról húzod fel a rácson állva rövid kötéllel vagy horoggal, akkor nem olyan nehéz. Ha a lapockája fent van akkor már  megy könnyen. De az ötlet nem rossz Vigyorog
Naplózva

Jó szelet!
Zolimester
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



« Új üzenet #6758 Dátum: 2018. Október 25. - 14:00:24 »

Fejvakarás Ez már üresen is egy süldő súlya,és ha jól látom csak a vonóhorogra támaszkodik. Itt jön a Boar által sokszor emlegetett max. függőleges terhelés...

Ezt akartam is kérdezni, hogy nem probléma egy - mondjuk 75 kg-os megengedett függőleges terhelésnél - hogy már 20 kg a rács? Nem konyul le, nem lesz baja?
Naplózva
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6759 Dátum: 2018. Október 25. - 14:06:30 »

Fejvakarás Ez már üresen is egy süldő súlya,és ha jól látom csak a vonóhorogra támaszkodik. Itt jön a Boar által sokszor emlegetett max. függőleges terhelés...

Igen ez igaz, de a sose volt még gondom belőle. Volt hogy a samu hátulján 3 disznó volt (meg egy a gallytörőn is) és nem görbűlt el. De az aggály valós, mert a landcruiser horgára van is ragasztva egy matrica, hogy függőlegesen 140kg-al   Csodalk terhelhető. Peddig egy 3,5t-ás horogról van szó. De azért én nem félek attól, hogy lehajlik.
Naplózva

Jó szelet!
Stefi
Vendég
« Új üzenet #6760 Dátum: 2018. Október 25. - 14:09:24 »

Ezt akartam is kérdezni, hogy nem probléma egy - mondjuk 75 kg-os megengedett függőleges terhelésnél - hogy már 20 kg a rács? Nem konyul le, nem lesz baja?

A minap egy  disznómat nyúztuk és kissé magasak voltak a kampók . Ketten felálltunk a rácsra - barátom  min 90 kg  én 80 és a disznó 70 kiló körüli volt .  Fejvakarás  Megfordult a fejembe hogy  ha ezt bírja ... ..  hát bírta  .   Emelem
Naplózva
Zolimester
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



« Új üzenet #6761 Dátum: 2018. Október 25. - 14:18:44 »

A minap egy  disznómat nyúztuk és kissé magasak voltak a kampók . Ketten felálltunk a rácsra - barátom  min 90 kg  én 80 és a disznó 70 kiló körüli volt .  Fejvakarás  Megfordult a fejembe hogy  ha ezt bírja ... ..  hát bírta  .   Emelem

Ugyanez a gyorsoldású csatlakozásod van?
 Emelem
Naplózva
Fegbock
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1487


« Új üzenet #6762 Dátum: 2018. Október 25. - 14:21:57 »

Muszáj volt valamit kitalálni, mert egy műtött és mellette két kialakulóban lévő gerincsérvvel nem árt kicsit óvatosan emelgetni a mázsás testeket.
 Emelem
Lehet malacot, vagy gidát is lőni!  Stoel  Kacsint
Naplózva

Minden lövésem, amely talál, azonnal öljön! De ha nem öl, akkor ne ejtsen sebet!
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #6763 Dátum: 2018. Október 25. - 15:55:59 »

Igen ez igaz, de a sose volt még gondom belőle. Volt hogy a samu hátulján 3 disznó volt (meg egy a gallytörőn is) és nem görbűlt el. De az aggály valós, mert a landcruiser horgára van is ragasztva egy matrica, hogy függőlegesen 140kg-al   Csodalk terhelhető. Peddig egy 3,5t-ás horogról van szó. De azért én nem félek attól, hogy lehajlik.
Nem is a horog fog le/kihajolni. Vannak ott más szerkezeti elemek is (függőleges és vízszintes csavarkötések,hegesztett tartók). A megadott vertikális terhelés statikusan értendő. Dinamikus igénybevételnél (hepe-hupás erdei utak) 3-4-szeres erő ébredhet.
Naplózva
Harka Csaba
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1316



« Új üzenet #6764 Dátum: 2018. Október 25. - 17:01:06 »

Nem is a horog fog le/kihajolni. Vannak ott más szerkezeti elemek is (függőleges és vízszintes csavarkötések,hegesztett tartók). A megadott vertikális terhelés statikusan értendő. Dinamikus igénybevételnél (hepe-hupás erdei utak) 3-4-szeres erő ébredhet.

Én hiszek Neked. De nem volt még baj belőle. Sokunk használja ezt a fajta felfogatást, még ennél sokkal gyengébb horgokon is, és én még nem hallottam, hogy gond lett volna belőle. Persze attol még lehet, hogy én nem hallottam. Nem tudom, hogy méreztezik ezeket, de biztos jelentős túlbiztosítás van. És valószínüleg mereven alátámasztottan terhelik, mérik. A kocsi viszont nem merev, rugózik, lengést csillapít. Persze ezt csak gondolom, hogy így van. Nem tudom, de én nem félek tőle, régóta használok hasonlókat gond nélkül. Persze ki lehet egészíteni egy kitámasztással a vonószem kereszttartójához, ha valaki nem bízik benne.
Naplózva

Jó szelet!
Oldalak: 1 ... 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 [451] 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: