Bizonyos Wrangler modelek hasonlithatoak csak ossze jelenlegi japan terepjarokkal espedig a Wrangler Sahara, a Sport S, es a Willys modelek. Szerintem magan ertheto, hogy ezek tudnak annyit mint a japanok vagy meg tobbet tapaszalatom szerint mivel elol hatul merevhidasok habar csak hatso difizar van ezekbe is gyarilag. A japanokba csak hatul van merevhid es ott is csak hatso difizar van. Elol fuggetlen felfuggesztes van nem merevhid mint az emlitett Wranglerekbe .....tehat akkor melyik jobb terepen ? ez sem eppen nem alma almaval valo osszehasonlitas mert a Wranglerek kicsit elonybe vannak az elso merevhidjaik miatt. Es itt a japanok jelenlegi csucs terepjaroikra gondolok az FJ Cruiser-re, TRD PRO Tacoma, vagy TRD Tundra pickupokra es TRD Pro 4Runner -re. A mostani Land Cruiserek sem merevhidasak csak hatul, es egy hatso difizarral, tehat semmi kulonos, es akkorak mint egy oceanjaro. (Itt amugy a 4 Runner is nagyobb mint a jelenlegi europai Land Cruiser)
A Wrangler Rubicon modellt nem lehet osszehasonlitani az emlitett fentiekkel mivel elol, hatul merevhid, 3 difizar, kikapcsolhato "sway bar" (nem tudom mi az magyarul, az elso kerekek flexeleset meghosszabitja) ez teljesen mas kategoria meg a Jeep Wranglerek kozott is (persze arba is)
Szeria mindennapi terepjaroba egy egyedi kategoriaba tartoznak es tudomasom szerint csak a GWagen jatszik ebbe a kategoriaba mint szeria auto (csak az ara eppen mas teszta) meg nem akarok belemenni az Unimogba mert az megint mas teszta.
Tehat igen mint terepjaro kepesseg almat almaval kell hasonlitsunk. Vanak itt helyek ahova egyszeruen be sem engednek ha nincs legalabb ket diffizar, merevtengelyek, kikapcsolhato sway bar. Ilyen a Rubicon Trail, vagy Moab.
En meg egyszeruen economiai okokbol cserelem be oket. A Wranglerek E. Amerikaba azok az autok melyek a legjobban tartjak az arokat. A japanok is jol tartjak, a nemetek abszolut nem. A Wrangler Sahara -mert tobb penzt kaptam mint amennyiert vettem. Ilyen meg nem tortent velem, s volt egy- ket autom. Alig veszitenek valamit az arokbol evek utan is, eszmeletlen. Azert ez sem utolso soros fontossag. Nem vagyok elfogult es marka hu sem. A Jeep Wrangler utan egy egesz after market iparag epult, eszmeletlen valasztekkal, igazi Lego auto. A japanokat nehezebb emelni modifikalni habar az en esetembe az ugy sem lenne fontos.
A Nissan Patrol, elöl hátúl merevhidas.
A Pajero, superselect váltó, 3 dfizár gyárilag, és merevtengelyes.
A Land Cruiser igaz, hogy elöl független felfüggesztésű, de akkorák a rugó utak, mintha merevtengelyes lenne. A 2 difizár gyári felszereltség.
És a toyoták tényleg tartják az árukat. Egy jó állapotú 20 éves!!! Land Cruiser ami nincs szétrohadva, az mindenhol európába 10 000 euró. De még ausztráliába is. Afrikába drágább. Ha cseréled az olajat akár 1000 000 km-ert is bírnak.
Egy vadászatra felkészített, kilakatolt, rendberakott felgumizott Suzuki samurai 30 évesen is 1000 000ft-tól
Szóval szerintem azért nem rosszak a japánok!