Oldalak: 1 ... 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 [303] 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792583 alkalommal)
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #4530 Dátum: 2015. Március 02. - 08:59:50 »

Egy a lényeg...amin nincs Jeep felirat, az mind "fostalicska hoki szar".  Ördög

Sajnalom, hogy ez jott le neked.  En sok autot komalok amugy. Sok terepjarom is volt japanok javareszt  es amerikai, amugy Jeepem is megy nemsokara....nagy full size diesel pick up a kovetkezo. A lenyeg  az a Jeepekbe hogy amit ITT kernek ertuk abba az arba mas terepjaro nem tud annyit es egyedi autok semmi mas nem hasonlit rajuk . Az ritkasag  a mai vilagba Szetszedhetoek megbizhatoak kemenyek es van karakteruk. Nekem a negyedik eve lesz most es csak olajat csereltem benne. Amugy  3 Toyota van a hazamba jelenleg. A Jeepel meg az a baj hogy Mo- annyira dragak es nem tudjatok hasznalni elvezni oket (nem 15  eves oskovulet ket ajtos Jeepekrol beszelek) fogadni ha lenne tapaszalatotok veluk maskepp nyilatkoznatok.
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Stefi
Vendég
« Új üzenet #4531 Dátum: 2015. Március 02. - 10:43:13 »

Sajnalom, hogy ez jott le neked.  En sok autot komalok amugy. Sok terepjarom is volt japanok javareszt  es amerikai, amugy Jeepem is megy nemsokara....nagy full size diesel pick up a kovetkezo. A lenyeg  az a Jeepekbe hogy amit ITT kernek ertuk abba az arba mas terepjaro nem tud annyit es egyedi autok semmi mas nem hasonlit rajuk . Az ritkasag  a mai vilagba Szetszedhetoek megbizhatoak kemenyek es van karakteruk. Nekem a negyedik eve lesz most es csak olajat csereltem benne. Amugy  3 Toyota van a hazamba jelenleg. A Jeepel meg az a baj hogy Mo- annyira dragak es nem tudjatok hasznalni elvezni oket (nem 15  eves oskovulet ket ajtos Jeepekrol beszelek) fogadni ha lenne tapaszalatotok veluk maskepp nyilatkoznatok.

Hát ezt eltaláltad !  Nem az a baj hogy nincs Jeep hanem nincs 14 millióm rá.
Egyébként egy ismerősöm vett egy vadi új Wranglert 14 éve . Igaz kabrió ,kétajtós és zippzárakkal  Ördög kell a az ablakhelyettesítő műanyagokat
(nem is tudom hogy írjam) felhúzni (?) de terepjárónak nagyon jó csak kb 15 liter benzint kajál 100 km-en.   Ha olyan a terep (mint most) azt veszi elő mert a falon is felmegy .        Emelem

Naplózva
huszlavika
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2791



« Új üzenet #4532 Dátum: 2015. Március 02. - 11:24:30 »

Akkor valójában az angol beteg amerikai... Ördög
A vh-ban rengeteg 6x6-os német autó szaladgált...meg orosz.
Azok is amerikaiak voltak?
Nem kell válasz.

Az oroszokra azért nagy tétekbe ne fogadj!
A Dicsőséges Vörös Hadsereg a háború alatt nagyon nagy mennyiségben kapott amerikai technikát, így autókat is.
És ha megnézed, láthatod, hogy a DVH által megszállt területekről minden szar "nyugati" autógyárat leszereltek és jóvátételbe elvitték a Dicsőséges Szovjetunióba!
Pedig a filmekből látható, hogy a DVH milyen magas színvonatú harci és egyéb technikát használt! ......vagy mégsem?  Vállat von Kacsint Vigyorog

Lee Iacocca pedig egy pár éve elég szépen megválaszolt a japiknak is, amikor azok azt mondták, hogy a japánok nem ismerik az amerikai autókat, ezért nem is lehetne ott amerikai autót eladni! Ördög Ördög
Biztos hallottad, elég nagy port vert fel annak idején!
 Emelem
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #4533 Dátum: 2015. Március 02. - 11:56:19 »


Pedig a filmekből látható, hogy a DVH milyen magas színvonatú harci és egyéb technikát használt! ......vagy mégsem?  Vállat von Kacsint Vigyorog


Aki pedig volt a Magyar Néphadsereg katonája, az jó részüket, (vagy legalábbis reinkarnációikat) ki is próbálhatta.
Ha riadó esetén a gépjárművek fele kiért a telephelyről az alakulótérig (kb. 2.5 km) az már győzelemnek minősült.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16596



« Új üzenet #4534 Dátum: 2015. Március 02. - 12:18:30 »

Aki pedig volt a Magyar Néphadsereg katonája, az jó részüket, (vagy legalábbis reinkarnációikat) ki is próbálhatta.
Ha riadó esetén a gépjárművek fele kiért a telephelyről az alakulótérig (kb. 2.5 km) az már győzelemnek minősült.
Azért jellemzően nem az uralok vagy krazok maradtak el útközben, hanem a dac-ok feledkeztek meg a jólneveltségről vagy a man-ok fékje durrant szét.
Az, hogy az "M" zárolt technika nem ment, az nem a megbízhatatlanságán múlott hanem azon, hogy a futó gépek alkatrészellátását azokból "oldották meg". Ehhez hozzáadódott a szedett-vedett kezelőszemélyzet, a gyorstalpalón végzett sofőröknek kellett javítani a vasakat mert "reggel ennek menni köll" aztán a javítósok meg nem érnek rá. Oszt amikor másnap reggel Szombathely és Egervölgy között valahol egy kanyarban elment a világítás és a sofőr kiegyenesítette a kanyart, felborultak, két halott volt ha jól emlékszem, akkor meg mindenki mutogatott a másikra. ('89 Szombathely"

Nem lenne rossz az az orosz teknyika de el kell fogadni, hogy mások a tervezési szempontjaik mint a nyugati társaiknak. Harci körülmények között ez talán inkább előny.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #4535 Dátum: 2015. Március 02. - 12:50:18 »

Én híradó egységnél voltam, ott nagyrészt GAZ 66-ok voltak, néhány Zil őskövület, meg Uaz-ok.
A műszaki hátterét én mondjuk sohasem vizsgáltam, de örökké erősen foghíjas volt a sor, ha hirtelen indulni kellett.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #4536 Dátum: 2015. Március 02. - 13:09:57 »

Érdekes dolog egyébként az üzembiztonság. Teljesen szubjektív kategória.
Meséltem már, hogy vettem 2 éve egy DFU 451-es kisvonszolót. Ittléte nekem másfél év tébolyda volt. Dolgoztunk egy napot, két-három hét szerelés. Még egy nap munka, egy hónap szerelés.
Szerelőre várakozás, szétszedés, alkatrészre várakozás, szerelőre várakozás, összerakás, nem jó.
Kezdjük elölről.
Ez ment másfél évig.
Elfutott a méreg, féláron eladtam egy helyi ezermesterfélének. Mondjuk úgy, hogy a 4 felni és gumi árában, a rajta lévő vas az grátisz.
Böcsülettel elmondtam neki, hogy szabadidő traktor. Rendkívül sok szabadidőt igényel.
Ez az ember olyan boldog vele, hogy hihetetlen.
Nappal használja, éjjel javítja (mondjuk a feleségét nem ismerem Ördög) hót' elégedett.
Most éppen a hátsó hidat döntötte széjjel, mert az az egyetlen, amit eddig még nem látott belülről.

Szóval mindenkinek más a toleranciaküszöbe a gépmeghibásodást illetően, én sík ideg tudok lenni, amikor valami munkára rákészülünk, aztán nem működik a technika.
 
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
huszlavika
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2791



« Új üzenet #4537 Dátum: 2015. Március 02. - 13:13:25 »

Én híradó egységnél voltam, ott nagyrészt GAZ 66-ok voltak, néhány Zil őskövület, meg Uaz-ok.
A műszaki hátterét én mondjuk sohasem vizsgáltam, de örökké erősen foghíjas volt a sor, ha hirtelen indulni kellett.

Nálunk mindig indult minden. De nem ment.  Vigyorog
Örök emlék, mikor lövészetről hoztak vissza minket a laktanyába, és a csepel megrakva a katonákkal csak úgy tudott felmenni a Budakeszi emelkedőn, ha egy másik üres feltolta... Fejvakarás
Mondjuk lefele egész jól gurult.. Ördög
 Emelem
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16596



« Új üzenet #4538 Dátum: 2015. Március 02. - 13:38:53 »

én sík ideg tudok lenni, amikor valami munkára rákészülünk, aztán nem működik a technika.
 
Akkor megérted az asszonyt is... Ördög
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Horrido
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7947


Generalbakter


« Új üzenet #4539 Dátum: 2015. Március 02. - 15:18:04 »

Az oroszokra azért nagy tétekbe ne fogadj!
A Dicsőséges Vörös Hadsereg a háború alatt nagyon nagy mennyiségben kapott amerikai technikát, így autókat is.
Azért nem mindig értek oda...  Kacsint  PQ-17.
Naplózva


A jó vasutasnak még a hetedik szomszédja is hülye...
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #4540 Dátum: 2015. Március 02. - 16:10:30 »

és a csepel megrakva a katonákkal csak úgy tudott felmenni a Budakeszi emelkedőn, ha egy másik üres feltolta...
Taszáron a tűzoltó kiképzésen azt oktatták, hogy az irányító toronyból érkező riasztás után 90 másodperccel a porral oltós Csepelnek el kell indulnia,
majd az indulástól számított 120. másodpercben legkésőbb meg kell kezdeni az oltást, ha egy gép túlhalad a majomfogón és kigyullad.
A Habos Tátrának elég volt fél perccel később érkeznie, hogy a porral lefojtott lángokat habbal tovább ölesse.

A gyakorlat ezzel szemben az volt, hogy kellett 2 perc, mire az 1957-ben gyártott Csepzon egyáltalán beindult és felépült az olajnyomás, meg elég lett a levegő a fékezéshez.
Utána szédítő 20, de néha 25 km/h sebességgel elkezdtünk száguldani a leszállópálya mögötti területre, ami kb. 2500 métert jelent.
Ha minden jól ment (amire igen ritkán volt példa), akkor kb. 8-9 perccel a riasztás után ott is lehettünk a kárhelyen.
Addig a Tátra legénysége ott malmozott, mert a porolás előtt nem tehettek semmit.

Amikor megkérdeztem egy gyakorlaton a górét, hogy a pilóták vajon tudják-e, hogy ha rajtunk múlik, akkor szénné égnek a gépben, a válasz csak annyi volt, hogy
"Pofa be, majd akkor kérdez, ha szólok, hogy kérdezzen!" Ördög

Isteni szerencsénk volt, hogy az ott töltött egy év alatt nem verte oda senki a madarát, mert nem tudtunk volna segíteni rajta és a végén még jól meg is b@sztak volna minket, jó szokás szerint Nem
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #4541 Dátum: 2015. Március 02. - 16:18:30 »

Taszáron a tűzoltó kiképzésen azt oktatták, hogy az irányító toronyból érkező riasztás után 90 másodperccel a porral oltós Csepelnek el kell indulnia,
majd az indulástól számított 120. másodpercben legkésőbb meg kell kezdeni az oltást, ha egy gép túlhalad a majomfogón és kigyullad.
A Habos Tátrának elég volt fél perccel később érkeznie, hogy a porral lefojtott lángokat habbal tovább ölesse.

A gyakorlat ezzel szemben az volt, hogy kellett 2 perc, mire az 1957-ben gyártott Csepzon egyáltalán beindult és felépült az olajnyomás, meg elég lett a levegő a fékezéshez.
Utána szédítő 20, de néha 25 km/h sebességgel elkezdtünk száguldani a leszállópálya mögötti területre, ami kb. 2500 métert jelent.
Ha minden jól ment (amire igen ritkán volt példa), akkor kb. 8-9 perccel a riasztás után ott is lehettünk a kárhelyen.
Addig a Tátra legénysége ott malmozott, mert a porolás előtt nem tehettek semmit.

Amikor megkérdeztem egy gyakorlaton a górét, hogy a pilóták vajon tudják-e, hogy ha rajtunk múlik, akkor szénné égnek a gépben, a válasz csak annyi volt, hogy
"Pofa be, majd akkor kérdez, ha szólok, hogy kérdezzen!" Ördög

Isteni szerencsénk volt, hogy az ott töltött egy év alatt nem verte oda senki a madarát, mert nem tudtunk volna segíteni rajta és a végén még jól meg is b@sztak volna minket, jó szokás szerint Nem
Szolnokon már Unimog is oltott.
Csak az nem fért a fejembe, hogy miért kellett a kifutó mellett mindenütt kalászost termelni.
Ha belefutott volna egy égő gép, először megvárhatták míg leég a búza...
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
huszlavika
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2791



« Új üzenet #4542 Dátum: 2015. Március 02. - 16:41:01 »

Szolnokon már Unimog is oltott.
Csak az nem fért a fejembe, hogy miért kellett a kifutó mellett mindenütt kalászost termelni.
Ha belefutott volna egy égő gép, először megvárhatták míg leég a búza...

Látod, Kecskemét már előrébb járt.. ott a tangazdaság szőlője volt a reptér mellett. Némelyik leszálló gépet csúzlival is meg lehetett volna kopogtatni. Már ha valakinek volt szabad keze, mert mindenki a fülét fogta be velük! Vigyorog
 Emelem
Naplózva
huszlavika
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2791



« Új üzenet #4543 Dátum: 2015. Március 02. - 16:47:52 »

Taszáron a tűzoltó kiképzésen azt oktatták, hogy az irányító toronyból érkező riasztás után 90 másodperccel a porral oltós Csepelnek el kell indulnia,
majd az indulástól számított 120. másodpercben legkésőbb meg kell kezdeni az oltást, ha egy gép túlhalad a majomfogón és kigyullad.
A Habos Tátrának elég volt fél perccel később érkeznie, hogy a porral lefojtott lángokat habbal tovább ölesse.

A gyakorlat ezzel szemben az volt, hogy kellett 2 perc, mire az 1957-ben gyártott Csepzon egyáltalán beindult és felépült az olajnyomás, meg elég lett a levegő a fékezéshez.
Utána szédítő 20, de néha 25 km/h sebességgel elkezdtünk száguldani a leszállópálya mögötti területre, ami kb. 2500 métert jelent.
Ha minden jól ment (amire igen ritkán volt példa), akkor kb. 8-9 perccel a riasztás után ott is lehettünk a kárhelyen.
Addig a Tátra legénysége ott malmozott, mert a porolás előtt nem tehettek semmit.

Amikor megkérdeztem egy gyakorlaton a górét, hogy a pilóták vajon tudják-e, hogy ha rajtunk múlik, akkor szénné égnek a gépben, a válasz csak annyi volt, hogy
"Pofa be, majd akkor kérdez, ha szólok, hogy kérdezzen!" Ördög

Isteni szerencsénk volt, hogy az ott töltött egy év alatt nem verte oda senki a madarát, mert nem tudtunk volna segíteni rajta és a végén még jól meg is b@sztak volna minket, jó szokás szerint Nem

Emlékek.....Szép dolog is a nosztalgia! Angyal
Én is hallottam nem egyszerű dolgokat álló gépről kilőtt rakétákról....stb, stb..... ki tudja, akár még igaz is lehetett. Elég bennfenteseknek (fegyverzeti altiszt, vagy mi a túró... aki egyébként a 35-ös Remingtonnal Marlinban gyiholta a desznyókat nem is kis sikerrel Vigyorog) volt egy pár első hallásra hihetetlennek tűnő horror csomag a bugyorban.. Ördög Ördög Persze jobban megismerve az MNH valós állapotát, ezek csak első hallásra tűntek hihetetlennek! Rííí
 Emelem
Naplózva
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #4544 Dátum: 2015. Március 02. - 16:55:34 »

Látod, Kecskemét már előrébb járt.. ott a tangazdaság szőlője volt a reptér mellett. Némelyik leszálló gépet csúzlival is meg lehetett volna kopogtatni. Már ha valakinek volt szabad keze, mert mindenki a fülét fogta be velük! Vigyorog
 Emelem
Ebből a szempontból a 89. Vegyes Szállító Repülő Dandár nagyon jó volt.
MI 2, MI 8, JAK 52...és a nagy AN.
Nem voltak hangosak.
Bezzeg ha vendégek jöttek! Herkules... Ördög
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
Oldalak: 1 ... 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 [303] 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: