Marksman
|
|
« Új üzenet #4365 Dátum: 2015. Január 11. - 13:37:10 » |
|
Érdekes játék lett volna a huszonpár lóerős unimog ballonos kerekekkel amik baromi nagyot fognak... Az alacsony nyomású, széles gumikhoz teljesítmény is kell.
Ezért is írtam burkoltan, hogy a modern terepjárókat nem minden aspektusban lehet összevetni a békebeli erőgépekkel. Ahogyan, egy 150-200 lovas dízel egy 195/80 kerékkel, minden centin kipörögne. Mindennek van előnye-hátránya, alkalmazhatósága-korláta. Semmi sem fekete-fehér, és ez így jó (már rég eluntuk volna az életünk)
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #4366 Dátum: 2015. Január 11. - 14:27:05 » |
|
Ki mire esküszik... Lásd mezőgazdasági gépek, azt hiszem jobb rájuk a rálátásod mint nekem. Bár itt már szerepet kap a talaj is és tény, hogy egy keskeny kereket könnyebb kipörgetni, ha meg kipörög, kidobja a sarat ideális esetben és újat tud fogni. (nem vitaindító, csak eszmecserélünk!) Jó példa volt erre a kolhozban vagy 10 éve.Akkor sok bérmunkánk volt szőlő alá forgatásra,ahová a gazda kérte a 70 cm-t!A Caterpillar D6D (nem D4D ) tudta is ezt a mélységet 2 fejes rigollal,de a munkája eladhatatlan volt,mert nagyobb távolságra már trailert kellett hozzá bérelni,ami megemelte a költségét.Akkor jött divatba a gumihevederes "lánctalpas".Akkori főnököm ki is nézte a Claas Challenger Ch-55-öt.Amit tudvalevően szántóföldi munkákhoz fejlesztettek ki,széles hevederrel-ezáltal alacsony talajnyomással nem "károsítja" a felső réteget.Mondtam neki,hogy a forgató ekéhez nem lesz jó,mert ott a kerekeknek (hevedernek) nagy talajnyomással kell rendelkezni,hogy tudjon fogni.Mivel (akkor még) gépvásárlásnál csak tanácskozási joggal vettem részt,meg is rendelte a főnök a gépet az opciók közül legszélesebb hevederrel.Természetesen nem lett jó,csak kapart hol egyik-hol másik oldal,olyan volt a barázda mint az ökörhuggyozás,a szántási mélység megállt 55-60 cm-nél... Kijöttek a Claas szervízmérnökei,és kitalálták,hogy az alapból 12 tonnás gépet meg kell súlyozni,megvetették rá a pótsúlyokat.Így sem lett jobb...Kb.2 év múlva (addig rágtam a főnök fülét,ő meg a bajúszát) megrendeltünk rá a lehető legkeskenyebb hevedert,levettük a pótsúlyokat és a gép teszi a dolgát azóta is!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #4367 Dátum: 2015. Január 11. - 14:50:38 » |
|
Ki mire esküszik... Én egy offroados barátommal értek egyet: könnyű kocsira keskeny gumi, nehéz kocsira széles gumi. Akkor a talajterhelés kordában tartható, ezzel arányosan a sárban való elsüllyedés esélye is csökken.
Na pont ezt számolgattam én is amikor a Nivát akartam Terranora cserélni.Gyári méretből kiindulva,hogy aszongya' Niva 11 q-hoz 175-ös gumi-Terrano 17 q-hoz 235-ös gumi...és láss csodát mindkettőnél a kg/cm2 (azaz talajnyomás) azonosra jött ki! Váltottam,mert hittem a japán (spanyol) mérnököknek. A gyakorlat viszont mást mutat,terepjáró képességben esetleg csak köszönőviszonyban vannak egymással,de gyakran még abban sem
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #4368 Dátum: 2015. Január 11. - 15:09:08 » |
|
csak köszönőviszonyban vannak egymással,de gyakran még abban sem Azért nem ennyire szar az a niva...
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #4369 Dátum: 2015. Január 11. - 15:10:38 » |
|
Na pont ezt számolgattam én is amikor a Nivát akartam Terranora cserélni.Gyári méretből kiindulva,hogy aszongya' Niva 11 q-hoz 175-ös gumi-Terrano 17 q-hoz 235-ös gumi...és láss csodát mindkettőnél a kg/cm2 (azaz talajnyomás) azonosra jött ki! Váltottam,mert hittem a japán (spanyol) mérnököknek. A gyakorlat viszont mást mutat,terepjáró képességben esetleg csak köszönőviszonyban vannak egymással,de gyakran még abban sem Huszlavika fórumtárs írt egyszer, hogy volt nálunk vadászni, és érti miért kell ide épített autó, meg minden csinnadratta, mert gyalázatos az a sárnak nevezett valami itt teszi tönkre az ember életét Jót kacagtam, jól elkapta a lényeget "nálatok sár néven valami egészen ritka különlegesen csúszós kulimász van, az egyetlen igazán alkalmas terepjáró eszköz a légpárnás" Más: itt is van a szomszédban CAT és Claas gumihevederes is, de egy időben sok baj volt velük. Nem emlékszem, pontosan mi, de vagy hevederszakadás, vagy lefordulás rémlik Csodálkoztam is...
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #4371 Dátum: 2015. Január 11. - 15:42:49 » |
|
Jó ezt a Te szádból hallani,ez már Nálad felér egy fél dícsérettel! Nekem is volt nivám, láttam is eleget. Huszlavika is nivát cserélt le a"majdnemterepjáróra"...az Ő véleményére is kíváncsi lennék, visszasírja-e a tajga tigrisét?
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #4372 Dátum: 2015. Január 11. - 16:05:35 » |
|
Az enyémre nem vagy kíváncsi , de az ősszel inkább költöttem egy rosszabb Níva árát az L200-as rendbehozatalára mint , hogy vettem volna egy nívát . Nem nézem le volt nekem is , azt is elismerem , hogy úttörő volt a maga nemében , de eljárt felette az idő . Lehet az átlépő képessége jobb mint mondjuk az L200-é , de az biztos , hogy sokkal nagyobb vízen és sáron megyek át és meredekebb úton tudok felmenni mint annak idején a níveával . Az csak hab a tortán , hogy gyorsabb , kényelmesebb , kevesebbet fogyaszt és még megbízhatóbb is . De aki a níveát favorizálja elfogadom , én cserélném vissza . Ja 540 000 km és 15 év után is a -16.5 fokban egy izzítás után indúlt úgy , hogy a motoron még minden az eredeti és még nem volt megbontva .
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zkk-600
|
|
« Új üzenet #4373 Dátum: 2015. Január 12. - 12:23:24 » |
|
Üdv Urak! Autóvásárlási gondokkal küszködök,Opel frontera 2.0 i sport 3 ajtós 1996 évjárat .Nem hegyre kell .Szerintetek milyen gép?
|
|
|
Naplózva
|
"De a dölyfös ember parányi kis hatalmától feszítve,nem látja meg ,hogy lénye nem egyéb egy rossz tükörnél!Mint veszett majom tombolva ágál a nagy ég előtt ,hogy sírnak fönn az angyalok...."
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #4374 Dátum: 2015. Január 12. - 12:50:40 » |
|
Na pont ezt számolgattam én is amikor a Nivát akartam Terranora cserélni.Gyári méretből kiindulva,hogy aszongya' Niva 11 q-hoz 175-ös gumi-Terrano 17 q-hoz 235-ös gumi...és láss csodát mindkettőnél a kg/cm2 (azaz talajnyomás) azonosra jött ki! Váltottam,mert hittem a japán (spanyol) mérnököknek. A gyakorlat viszont mást mutat,terepjáró képességben esetleg csak köszönőviszonyban vannak egymással,de gyakran még abban sem Kb. 2 tonnára a 33/12,5-es MT gumit nem érzem túlzottan nagynak (habár egyöntetű szakvélemény az volt, hogy nem ártana még vagy 500 + kilócska, és vagy 50 + lóerőcske.... ), soha sem volt olyan problémám, hogy nem süllyedek be a sárba eléggé ahhoz, hogy fogjon a gumi. Nyilván terep és terep, sár és sár közt van különbség, de a Nissan Terrano-t a Niva-val egy lapon emlegetni, mindenesetre elég furcsa (nekem).
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #4375 Dátum: 2015. Január 12. - 13:00:20 » |
|
Nekem is volt nivám, láttam is eleget. Huszlavika is nivát cserélt le a"majdnemterepjáróra"...az Ő véleményére is kíváncsi lennék, visszasírja-e a tajga tigrisét?
Hogyne... minden egyes alkalommal, amikor hozzám ültetik be az összes autó nélküli elállót, azzal, ugye nálad még van 3 hely, meg két hátsó ajtó, amin XY Bácsi is be tud szállni.... Halál boldog voltam pl. a multkor, amikor valamelyik artista képességű gumilábú elálló letörte a hátsó ülésem szélét (még csak fingom sincs, hogy hogy lehet úgy bemászni egy autóba, hogy ez megtörténjen.. ), és azt sem tudom, hogy mikor, csak akkor vettem észre, amikor fel akartam hajtani, mert valami nagy cuccnak kellett a hely. Nem is csodálom, hogy sokan csak két ajtós kocsit veszenek és abból is kidobják a hátsó két ülést... eddig nem tudtam, most már kezdem kapisgálni, hogy miért...... A Nivával soha nem volt ilyen igény rám....
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #4377 Dátum: 2015. Január 12. - 15:02:53 » |
|
habár egyöntetű szakvélemény az volt, hogy nem ártana még vagy 500 + kilócska, és vagy 50 + lóerőcske.... ), soha sem volt olyan problémám, hogy nem süllyedek be a sárba eléggé ahhoz, hogy fogjon a gumi. Nekem mostanában elég volna a kocsi hátuljára csak olyan 100-120 kilócska is,egy jódarab vaddisznó személyében...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Forend
|
|
« Új üzenet #4378 Dátum: 2015. Január 12. - 15:44:08 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Üdv End
|
|
|
Jagdterier
|
|
« Új üzenet #4379 Dátum: 2015. Január 12. - 19:30:06 » |
|
Az enyémre nem vagy kíváncsi , de az ősszel inkább költöttem egy rosszabb Níva árát az L200-as rendbehozatalára mint , hogy vettem volna egy nívát . Nem nézem le volt nekem is , azt is elismerem , hogy úttörő volt a maga nemében , de eljárt felette az idő . Lehet az átlépő képessége jobb mint mondjuk az L200-é , de az biztos , hogy sokkal nagyobb vízen és sáron megyek át és meredekebb úton tudok felmenni mint annak idején a níveával . Az csak hab a tortán , hogy gyorsabb , kényelmesebb , kevesebbet fogyaszt és még megbízhatóbb is . De aki a níveát favorizálja elfogadom , én cserélném vissza . Ja 540 000 km és 15 év után is a -16.5 fokban egy izzítás után indúlt úgy , hogy a motoron még minden az eredeti és még nem volt megbontva . Ha a motor eredeti mire költötted a Níva árát?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|